Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Thanx *D
Had zelf ook nooit aan wit gedacht. Tot ik een fotoshopje liet maken, toen was ik ineens om. Streepje erop bedacht en vervolgens een spuiter gevonden hier op MF (dankzij Dep. Duc) die het wel wilde maken. Deze kleur wit heeft trouwens de helft van Nederland op z'n kozijnen zitten: RAL9001 :P Zat pas in het grote caferacerboek te bladeren en daarin stond een omschrijving van de caferacer die me wel aanstond: Een standaard straatmotor die precies zo wordt verbouwd, zoals jij dat wil En daar kan ik me best in vinden :Y
 
Laatst bewerkt:
Netjes!!!

Idd niet de meest voorkomende kleurcombinatie voor een caféracer, maar het resultaat mag er zeker zijn!

Ik zou mijn XSje in Bordeaux met metalisé-grijs willen zetten,
naar voorbeeld van mijn pa zijn Ducati uit '68:
1zg6jvb.jpg

(Kader blijft natuurlijk gewoon zwart)
Ik denk dat enkele grijze lijnen op tank/zijkastjes wel mooi staan met die afgevlakte randen van de gegoten wielen *D
 
Heb je al een topic? Ben benieuwd naar de plaatjes ;)
Nee, ik heb geen topic.
Mijne is wel compleet uitelkaar geweest en alles gespoten en vernieuwd maar hij moest er wel uitblijven zien alsof hij al jaren in gebruik is.
dus oude knipperlichten,oude velgnaven en hij word zijdeglans gespoten en het honda embleem word geschilderd maar komt er verkleurd en versleten uittezien (hoop ik).

Ben wel bezig met een extra zadel maar twijfel tussen donker bruin of licht bruin suede.
Er zit niks bruins op de motor maar ik vond het wel ouderwets staan en het krijgt snel slijtplekken dus staat dat weer gebruikt
 
Ik lees het al, ik kom wel een keer langsploffen als ik met de sprinkhaan de stad uit durf ;)
Ondertussen wel dé helm (voor mij dan) tegengekomen op het www.
De Bell Custom 500 Silver Flake.
full

Anthony Hopkins alias Burt Munro droeg 'm in het wit in de World's Fastest Indian
Nu dat ding nog zien te bestellen.........
 
Koop je geen "pispot" ?
Die zijn niet zo veilig, maar ze staan wel op caféracers vind ik...
Ik heb op de grote motorbeurs in Wieze eentje gekocht voor 60€. Nieuw, met nepfluwelen voering vanbinnen en een mooie zwart-metalisé-combinatie *D

21916x.jpg


Mijn filosofie achter zo'n niet-veilige helm is: Als je zwaar valt, en je sterft, hoef je ook niet te zien hoe erg je teerbeminde moto eraan toe is he :')

Het kan trouwens nog altijd erger: mijn pa rijdt rond met een helmpje van Davida. Zij maken pothelmen op de "ambachtelijke wijze": 2mm polyester, 4mm kurk, een soort linnen hangmat binnenin de helm om deze op je hoofd te laten steunen and that's it :/
Zij maken trouwens ook het model van helm dat jij wil. Tzijn wel geen goedkope...
 
Ik heb al een zomer helm gekocht op de motorbeurs voor 30€. Voor 35€ had ik een kunnen kopen met wat motief erop... maar ik dacht ik ga het waarschijnlijk toch zelf verven... of bestickeren.
full



Nog ff een goede bril erbij vinden.
full


full


full

(die witte bril wordt het uiterraard niet, die heb ik voor mijn zus gekocht bij de action voor 1.30€)

Ik moet uitkijken, want sommige motorbrillen komen te hoog mijn neus en dan wordt die dus naar beneden geduwd... (ik kon eentje van een vriend lenen om te testen)

Verder heb ik al motorspijkerbroek van Lindstrands. Dus het plaatje is OK. Ik ga het waarschijnlijk alleen in de zomer door de stad of naar het strand. Verder vind ik het ook niet echt veilig.
 
Laatst bewerkt:
Mooi racertje,
Ik ben zelf ook bezig met een xs 250. Deze om te bouwen tot caferacer/streetfighter.
Heb als donor motor een xs 360. Alleen komen er geen clipons op maar een recht stuur, kort zitje, Open megaphone uitlaten, tank van xs750.
 
ik vind 'm heel gaaf geworden. lang lezen en nooit wat zeggen, kee, maar = erg fraai geworden
 
Thanx allen :}

En ik me maar afvragen waarom tijdens het proefdraaien met het kleine werkplaatsbezinetankje de xs steeds terugpetst in het rechter luchtfiltertje....
Tot ik gister zag dat het tuutje op het aanzuigrubber (waar officieel het slangetje van de vacuumgestuurde benzinekraan op hoort) lekker valse/gemene/loederachtige lucht stond aan te zuigen |(
Telt dit als sleutelblunder? Of moet ik dan echt iets verkloten? })
 
Thanx allen :}

En ik me maar afvragen waarom tijdens het proefdraaien met het kleine werkplaatsbezinetankje de xs steeds terugpetst in het rechter luchtfiltertje....
Tot ik gister zag dat het tuutje op het aanzuigrubber (waar officieel het slangetje van de vacuumgestuurde benzinekraan op hoort) lekker valse/gemene/loederachtige lucht stond aan te zuigen |(
Telt dit als sleutelblunder? Of moet ik dan echt iets verkloten? })

welkom in de wondere wereld der prutsers...ben er zelf ook al jaren bij dit genootschap aangesloten en verwacht binnenkort tot erelid te promoveren gezien mijn CV aan sleutelfouten/blunders...voordeel is wel dat je hierdoor wel steeds handiger wordt...in ieder geval sneller door hebt wat er mis zou kunnen zijn is mijn ervaring
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan