Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Klopt, maar er staat niets over de lengte van een spattert dus een beugeltje volstaat. Maar denk dat ie er toch wel op komt.
 
Zwart gespoten? ksienix :N ;)
Snap wel wat je bedoelt trouwens. Tijdens de opbouw zit je steeds naar dat stoere kale voorwiel te kijken. En ineens zit er een suf stuk alu overheen. maar het went snel :Y
Imho moet er gewoon wel iets op (staat me iets bij dat het wettelijk verplicht is zelfs. Niet dat ik het braafste jongetje ben, maar zoiets ziet den sterke arm wel heel schnell natuurlijk).
[afbeelding]
Buiten dat het wettelijk allemaal moet en zo is het ook wel handig. Als je boven de 50 komt rijd je constant in de druppels die jezelf opwerpt door dat voorwiel...ook als het puur om een nat wegdek gaat, is niet lang leuk
 
Laatst bewerkt:
voorspattert is niet verplicht en achter voorzover ik weet ook niet. Op de site van de rdw kun je alles terugvinden, wel even zoeken......in pdf bestandjes te downloaden.
 
Voor spuit zonder spattert wel alles lekker je balhoofdlager in.....
 
zou er iemand weten of er pakkin tussen het boite gedeelte en het stuk waar de cylinders in zitten zou moeten ? ahja alles is uiteen hehaald en gereinigd , op foto is het dus nog niet gereinigd. zou er eventueel dan iets van te koop kunnen zijn of moet het echt met vloeibare pakking?
full
 
zou er iemand weten of er pakkin tussen het boite gedeelte en het stuk waar de cylinders in zitten zou moeten ? ahja alles is uiteen hehaald en gereinigd , op foto is het dus nog niet gereinigd. zou er eventueel dan iets van te koop kunnen zijn of moet het echt met vloeibare pakking?[afbeelding]

Dit moet echt met vloeibare. Let wel op me de hoeveelheid! Ikzelf doe altijd eerst wat op mn vinger en smeer het dan uit.
 
ah oké , de pakking moet alleen op de vlakke kanten zeker? zou mij straf lijken moet de pakking ook in de uitsparingen komen , en ge kunt er mee lachen ma dieje taffelaar had dat dus ook gedaan. :( :(

voor de rest ziet alles er piekobello uit. alleen alle vloeibare pakking vervangen door gewone npakking en dan alles terug ineen. hier zijn enkele sfeer piccies.
full
 
zo dat waren enkele van de sfeer picies , kon ze niet allemaal zetten want zijn er een stuk of 40. heb mij es serieus bezig gehouden samen met mijn schoonbroer . want met 4 ogen zie je meer dan met 2.
 
alles is ondertussen volledig gecleand hé , dat was op piccies nog niet het geval. het enige wat mij opvalt is dat het op foto niet zo erg uitziet als dat het wel is int echt qua pakking.
 
Het ziet er mooi uit vriendelijke vriend, maar zou je aub even een eigen topic willen openen? Is wel aardig voor de overzichtelijkheid. Ik beloof dat ik daar dan even een kijkje neem. :W
 
en hoe doe ik dat?
Nee hoor, helemaal geen oeps. Is gewoon een vriendelijk verzoek :Y
Kijk helemaal links onderin, zie je een knopje "nieuw topic", klikken en een snedige topictitel verzinnen en je kunt helemaal losgaan. Misschien leuk dat jij en je zwagert samen de op/ver/herbouw van jullie XSjes gaan bijhouden, ik ga je volgen in ieder geval *D
 
da weet ik wel .was maar grapje , ik hoop dat je ons gaat volgen want het zal wss niet allemaal roze geur en maneschijn zijn hahaha
 
weet er iemand waar ik nog een zijkap met yamaha op van de motor (da ijzeren of wat het ook mag zijn) kan vinden? bij mij is er een stukje vanaf , of kan dit gene kwaad? het is aan de onder kant afgebroken. En eventueel een zijkapje van polyester voor aan de (als je op de motor zit) rechter kant en een rubbertje ervoor.
 
Denk dat je een dynamodeksel bedoeld?
Ik zou een andere zoeken, je kunt er op rekenen dat je olielekkage krijgt, zeker als dat oogje aan de onderzijde is afgebroken.
 
Zo, blok er maar weer even ingehangen, carb, luchtfiltertje en uitlaatgebeuren erop en er staat weer een motor :P
full

Doet wel een beetje Engels aan zo. Toch maar een zilvergrijs frame en BRG tank of is dat té cliché O-)

1 ding is zeker, ben erg blij met JerryT's las- en buigwerk :}
 
Andere ecke
full

Of toch maar een zwart (=tijdloos) frame met een lichtere tank :?
Nah, heb nog wel even om daar uit te komen 8-)
 
dan zal ik eens serieus moeten zoeken want dat kost occasie 45 euro zonder verzendings kosten. kan ik dat eventueel niet lijmen met seconde lijm?
 
Terug
Bovenaan Onderaan