Motor-Forum

Select Forum

Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Goeie tip, thnx :t
"Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together."- Carl Zwanzig

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:
TeamHeronSuzuki schreef op 01 februari 2018 @ 12:42:
Je zou eerst ook nog even bij Fedor Copal kunnen informeren, die maakt ze op maat voor je en hanteert nette prijzen.
https://www.facebook.com/fedor.copal

Ja dat zijn mooie pijpen,de vraag is waar maakt hij ze van,want als dat gewoon staal is roest het ook onder je kont vandaan.
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

jos

Reg. datum:
07 aug. 2011
Ik heb ze Luc Foekema laten berekenen en daarna zelf gebakken.
Hij geeft ook advies of je beter poortiming van de cilinders meteen aan kunt passen,bij mij was dat zo.
Het resultaat is natuurlijk niet zo mooi als op voorgaande fotos maar wel goed!
Topspeed ging met 35 km/u omhoog.

Two Stroke or No Stroke

Reg. datum:
02 okt. 2006
quote:
RG-gamma schreef op 01 februari 2018 @ 15:17:

[...]

Ja dat zijn mooie pijpen,de vraag is waar maakt hij ze van,want als dat gewoon staal is roest het ook onder je kont vandaan.

Hij maakt ze ook in RVS
http://teamheronsuzuki.blogspot.com/

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Iemand hier ervaring met Motip remklauwspray?
Heb de klauwen van de XS destijds gedaan met Hammerite en dat heeft best lang gehouden. Rond de aansluiting van de remslang is het nu behoorlijk aan het bladderen. Tijd voor een nieuw laagje dus. Begrijp eigenlijk niet zo goed hoe de remvloeistof er tussendoor piept. Heb alu ringetjes gebruikt, is koper beter?
9200000071986619.jpg
"Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together."- Carl Zwanzig

Two Stroke or No Stroke

Reg. datum:
02 okt. 2006
Ik heb er koper tussen.
http://teamheronsuzuki.blogspot.com/

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Inderdaad koper ringen gebruiken.Motip lak heb ik zelf wel gebruikt voor mijn Corvette en die bleef goed zitten.

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Check!
Ga ik onthouden. Banjo’s waren rvs. Dat wordt nooit echt goede vrienden met alu heb ik in een ver verleden op school geleerd.

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Na een opleving van een paar jaar is de motorvlam nu toch echt definitief gedoofd. Dit jaar nog niets aan de RD gedaan en ik heb dan ook besloten schoon schip te maken en de helm aan de wilgen te hangen. Dusssss...
RD400c project in gevorderde staat te koop!

http://link.marktplaats.n...s&utm_content=app_ios

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Zonde man,als ik jou was zou ik dit toch nog maar eens goed overdenken,en haast hoef je er ook niet mee te hebben.Ik heb ook wel periodes gehad dat ik dacht weg met die motoren,iets waar ik achteraf flink spijt van gehad heb,en of je van die 1800,- nou zo veel gelukkiger word,een paar keer naar de super en het is weg,een nette RD levert meer op en blijft zijn waarde behouden en worden alleen maar meer waard ;)
RG-gamma wijzigde dit bericht op vrijdag 22 juni 2018 11:02 (56%)

ik kwam, ik zag en ik vijsde

Reg. datum:
28 dec. 2005
Tja, het zat er al een tijdje aan te komen. -O-

Succes met de kampert....... ;)

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
quote:
RG-gamma schreef op 22 juni 2018 @ 10:53:
Zonde man,als ik jou was zou ik dit toch nog maar eens goed overdenken,en haast hoef je er ook niet mee te hebben.Ik heb ook wel periodes gehad dat ik dacht weg met die motoren,iets waar ik achteraf flink spijt van gehad heb,en of je van die 1800,- nou zo veel gelukkiger word,een paar keer naar de super en het is weg,een nette RD levert meer op en blijft zijn waarde behouden en worden alleen maar meer waard ;)

Tsja, hij staat hier maar te staan in een toch wel tochtig schuurtje en beter wordt tie daar niet van. En als ik nou nog heel enthousiast over het rijden zelf zou zijn was het wat anders maar die periode heb ik afgesloten. Andere interesses, steeds drukker hier in de randstad en toch ook de kwetsbaarheid van de motorrijder die ik door mijn werk met enige regelmaat tegenkom hebben me dit besluit doen nemen. Het is mooi geweest zo. En zoals Gijspaul al aanstipte, met de oldtimer VW hoef ik me ook niet te vervelen. Dus als iemand nou ff die RD komt halen kan ik de schuur gaan uitvegen *D

TeDiuM 900 / XS750 '78

Reg. datum:
07 apr. 2002
Jammer Hornix, heb je topic met plezier gevolgd. Maar soms veranderen dingen. En komt het ooit terug koop je gewoon weer wat..!
Mijn XS topic Rondje Zolder: http://www.vimeo.com/4360962

Yamaha RD400 1977

Reg. datum:
05 sep. 2005
Het duurde even maar gister is de RD opgehaald opgehaald door iemand uit het zuiden. Hij gaat m verder afmaken. Ben na al die jaren ineens motorloos. Motorschuurtje is een fietsenschuurtje geworden *D

Kwam nog wat dingen tegen die ook weg mogen, misschien heeft iemand er nog wat aan.
https://www.marktplaats.nl/verkopers/56277.html

Zal hier vast nog wel eens kijken om andermans verhalen te lezen. Het ga jullie goed Brikkers :W
Hornix wijzigde dit bericht op maandag 16 juli 2018 20:56 (16%)

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:
Hornix schreef op 16 juli 2018 @ 12:01:
Het duurde even maar gister is de RD opgehaald opgehaald door iemand uit het zuiden. Hij gaat m verder afmaken. Ben na al die jaren ineens motorloos. Motorschuurtje is een fietsenschuurtje
...
Zal hier vast nog wel eens kijken om andermans verhalen te lezen. Het ga jullie goed Brikkers :W

Nog best snel weg imho.
Adieu. :W

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.