Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Môgge :W
Vanochtend de sprinkhaan in aanbouw laten voorzien van nieuw rubber (BT45). Als zodanig heb ik een setje Dunlop K82's in de maten 3.00x18 en 3.50x18. De banden hebben zat profiel en de achterband is van 2001 (voorband kan ik zo even niet ontdekken) en bijna geen droogtescheurtjes. Omwille van de leeftijd heb ik ze vervangen (en de BT45 schijnt errug lekker te sturen). Ik kan de oude rubbers in de kliko gooien maarrr...misschien is er wel een geïnteresseerde die ze op een museum/showfiets wil gooien. Ermee rijden kan ook maar dat moet ieder voor zich weten. Af te halen in Gouda.
full
 
Hallo Hornix,ik wil graag het racezitje duc-look kopen die je aanbied.als ik uw rekeningnr. weet kan ik 50 euro storten.nadien zend je maar je zitje op naar Kris Goegebuer,kerkstraat 64,9910 Knesselare/Belgie. Dank bij voorbaat. Kris
 
Hallo Hornix,ik wil graag het racezitje duc-look kopen die je aanbied.als ik uw rekeningnr. weet kan ik 50 euro storten.nadien zend je maar je zitje op naar Kris Goegebuer,kerkstraat 64,9910 Knesselare/Belgie. Dank bij voorbaat. Kris
Hoi Kris,
Dat is al een tijdje geleden verkocht. Je kan ze ook kopen bij Ruyg's Polyester.
~[edit] waar staat die advertentie trouwens? Ik dacht dat ik alles verwijderd had namelijk :?
[edit2]Bedoel je deze? Is reeds op slot, maar......welkom op het MF *O*
 
Laatst bewerkt:
Dus.....
De vele PK's vragen wel om adequaat reesrubber :P
Vette 110/80 achterslof en dikke 90/90 voorband. Tevens een opzetje gemaakt voor een (minimaal) voorspatbordje. Binnenspatbord achter is toch een origineel plastic exemplaar gebleven, zij het wat bewerkt met de Dremel. Had er eerst een alu plaatje zitten maar ik had erg weinig ruimte over bij het inveren. Achter komt er geen spatbord, de kentekenplaat gaat deze taak op zich nemen. Ook valt te melden dat ik het complete kontje ga laten bekleden, en wel door mede-MF-er hawkgt. Nog maar weer eens een ploatie:
full
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk ook weer de linker knoppenklok weer in elkaar gezet. Heb wat geleerd voor als ik de rechter ga aanpakken: geen piccies deleten van hoe de boel in elkaar zit...voor het weer in elkaar zit :') Was best een puzzel nu. Maar het werkt goed. Nog iets van plakspul vinden om alle "tekstplaatjes" weer terug te plakken. Al met al weer lekker bezig geweest.
full
 
Beste Hornix,

Door een noodlottig ongeval(eigen schuld) heb ik de database van mijn email browser vermeubeld. :( :$

Dus alle mooie foto's die je mij gestuurd hebt van de zrx zijn nu ook weg |( .

Ik heb zelfs je eigen emailadres niet meer. Als het je gelegen is, zou je ze mij s.v.p. opnieuw willen opsturen? Je kan mij een pm-tje sturen.

Dank je!

Dank je wel!! Ze zijn nu in het archief! :}
 
hawkgt maakt mooie dingen, hier een voorbeeld van z'n eigen zadel:
full
 
Wauw; ziet er echt kick uit!
Je levert mooi werk, wanneer wil je hem klaar hebben?

[afbeelding]
Uiterlijk 2011, dan wordt Hornix Senior 65 en dan gaat tie volgens zeggen weer heropstappen. Dan krijgt de XS dus een mooie strik om zich heen en een nieuw baasje.
Dus nog tijd zat, wil dan zowel XS400 als de SR500 klaar hebben zodat we samen kunnen gaan ploffen *D
en niks tegen Pa zeggen hè, lieve lezertjes
 
Uiterlijk 2011, dan wordt Hornix Senior 65 en dan gaat tie volgens zeggen weer heropstappen. Dan krijgt de XS dus een mooie strik om zich heen en een nieuw baasje.
Dus nog tijd zat, wil dan zowel XS400 als de SR500 klaar hebben zodat we samen kunnen gaan ploffen *D
en niks tegen Pa zeggen hè, lieve lezertjes

_O- gaaf idee, zou willen dat die ouwe van mij nog leefde; dan hadden we samen ook heel wat ritjes gemaakt!

Hoe ziet die SR500 eruit?
 
Inderdaad, gaaf filmpje.

Een onderdelenlijstje als videoclip zo te zien. Dat wordt flink doorsparen, dus geen Hertog Jan meer maar Brouwersbier! ;)
 
Vanwege het mooie weer van vandaag en gisterochtend de nodige onderdelen kunnen spuiten (en dan gauw binnen leggen om te drogen). Koplamphuis, tellerrekje, "tellerbekers" en de rechter stuurknoppenklok hebben een nieuwe verfjas gekregen. Vandaag die rechter knopjesdinges erop gezet en de gaskabel weer gemonteerd. Draait supersoepel. Miniremvloeistofpotje gepast, beugeltje gemaakt en de boel gemonteerd. Tussen de spuiterij door de 4 kleppendekseldoppen gepolijst, geeft een heel mooi effect. Nog even naar de SR500 staan loeren, het valt me op dat de kickstarthevel van deze motor een knik heeft. Als zodanig komt tie verder naar buiten bij uitklappen. Is precies de hevel die ik zoek, want nu zitten de hevel en de Raask remschakelset een beetje te vechten om ruimte. Even gepast en hij gaat precies op de XS dussss...........
Heeft iemand nog zo'n hevel liggen, dan hou ik me aanbevolen. Heb via google ook al plaatjes gezien van bv een xs750se of een xs850 die ook zo'n hevel hebben. Ploatie:
full
 
Laatst bewerkt:
Weer een beetje verder geknutseld aan de voorzijde. Koplamphuis ben ik zeer tevreden over, voorheen chroom en met een flauw deukje van binnen naar buiten, uiteraard in het zicht. Deukje eruit gevijld, daarna flink schuren en een paar lagen Hamerite Alu er over. Tjakka :P De gaskabel die ik er vorige week op had gezet bleek een te korte binnenkabel te hebben, ofwel de gaskleppen bleven een beetje openstaan in stationairstand. Dan maar een originele besteld (katjing '( ). Plaatje, helaas niet zo heel scherp, van de huidige toestand, het tellerrekje glom te hard naar mijn zin, dus die heb ik nog een keer verwend met matzwart. Als dat uitgehard is gaat het tellergebeuren weer in elkaar en is de voorzijde/ elektra wel zo'n beetje klaar. In de verte zie je het minirempotje zitten. Wat zien ik, bijna 17:00??? Hertog Jan, here I come
full

Laat ik pas dit topic aan een collega zien, zegt tie:"ziet er wel leuk uit maar ik hou niet zo van shoppers" |( :? Je bergijpt, beste lezer, dat hij nu vermist is en dat we een vacature hebben O-)
 
Laatst bewerkt:
Weer een beetje verder geknutseld aan de voorzijde. Koplamphuis ben ik zeer tevreden over, voorheen chroom en met een flauw deukje van binnen naar buiten, uiteraard in het zicht. Deukje eruit gevijld, daarna flink schuren en een paar lagen Hamerite Alu er over. Tjakka :P De gaskabel die ik er vorige week op had gezet bleek een te korte binnenkabel te hebben, ofwel de gaskleppen bleven een beetje openstaan in stationairstand. Dan maar een originele besteld (katjing '( ). Plaatje, helaas niet zo heel scherp, van de huidige toestand, het tellerrekje glom te hard naar mijn zin, dus die heb ik nog een keer verwend met matzwart. Als dat uitgehard is gaat het tellergebeuren weer in elkaar en is de voorzijde/ elektra wel zo'n beetje klaar. In de verte zie je het minirempotje zitten. Wat zien ik, bijna 17:00??? Hertog Jan, here I come
[afbeelding]
Laat ik pas dit topic aan een collega zien, zegt tie:"ziet er wel leuk uit maar ik hou niet zo van shoppers" |( :? Je bergijpt, beste lezer, dat hij nu vermist is en dat we een vacature hebben O-)


een sjoppert, ohhh wat een volk _O-
 
Weer een beetje verder geknutseld aan de voorzijde. Koplamphuis ben ik zeer tevreden over, voorheen chroom en met een flauw deukje van binnen naar buiten, uiteraard in het zicht. Deukje eruit gevijld, daarna flink schuren en een paar lagen Hamerite Alu er over. Tjakka :P De gaskabel die ik er vorige week op had gezet bleek een te korte binnenkabel te hebben, ofwel de gaskleppen bleven een beetje openstaan in stationairstand. Dan maar een originele besteld (katjing '( ). Plaatje, helaas niet zo heel scherp, van de huidige toestand, het tellerrekje glom te hard naar mijn zin, dus die heb ik nog een keer verwend met matzwart. Als dat uitgehard is gaat het tellergebeuren weer in elkaar en is de voorzijde/ elektra wel zo'n beetje klaar. In de verte zie je het minirempotje zitten. Wat zien ik, bijna 17:00??? Hertog Jan, here I come
[afbeelding]
Laat ik pas dit topic aan een collega zien, zegt tie:"ziet er wel leuk uit maar ik hou niet zo van shoppers" |( :? Je bergijpt, beste lezer, dat hij nu vermist is en dat we een vacature hebben O-)

Een shopper? Je kan ook niets anders verwachten van iemand wiens enige ritje in het weekend een stukje met een boodschappen shopper is..... :+

Overigens, als ie af is, kom je dan eens langs in Stolwijk?
(zal er voor zorgen dat de mest weggeveegd is)
 
Laatst bewerkt:
Een shopper? Je kan ook niets anders verwachten van iemand wiens enige ritje in het weekend een stukje met een boodschappen shopper is..... :+

Overigens, als ie af is, kom je dan eens langs in Stolwijk?
(zal er voor zorgen dat de mest weggeveegd is)
Deal, kunnen we een wedstrijdje doen *D
 
niks joh, was maar een geintje.
Tegen m'n ex-ZRX ga ik het denk ik net niet redden met 400cc O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan