Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Dus het word wel ff doorzitten naar de ardennen :]
dus zere reet, zere rug, last van de polsen en zere wangen van de smile op je gezicht 8-)

Van mij mag de zomer weer komen!!
 
Dus het word wel ff doorzitten naar de ardennen :]
dus zere reet, zere rug, last van de polsen en zere wangen van de smile op je gezicht 8-)

Van mij mag de zomer weer komen!!
Van mij ook! Al was er hier best een lekker zonnetje vanmiddag.
Minor setback today '(
Vanmorgen eerst maar eens de carterontluchting afgemaakt. Vanaf het carter een slang naar een hardplastic 4kant flesje. Slang gaat er aan de zijkant in. Eventuele oliedruppers vallen in het bakkie, de dampf gaat er aan de bovenkant weer uit, slang eindigt onder het zitje. Daarna weer met de uitlaatbeugels verder. Lastig verhaal. beugel moet een offset hebben om de demper strak langs de achteras te laten lopen. Als ik een rechte strip gebruik draait de uitlaatbocht ook naar buiten en dan zit de schakelvoet er tegenaan. Eindelijk de beugel in het juiste model gevouwen, uitlaatje eraan en dan de wartel aan het blok, demperklem en ophangpunt vastdraaien. Bij de wartel ging het fout. Zonder al te veel kracht draaide in zo de windingen van het tapeind af (wat in het blok zit). Schrok me de kleding :o Dacht eerst dat het tapeind zelf was gebroken. Om het maar compleet aan te pakken de bochten gedemonteerd en na veel heetstoken en tikken heb ik de 4 tapeinden met een griptang uit het blok kunnen draaien. Zucht... Voor het mooie moeten de tapeinden 5mm langer zijn. Met de nieuwe uitlaatpakkingen heb ik te weinig windingen over op het tapeind om het veilig aan te kunnen draaien. Apart is dat de tapeinden in het donorblok 5mm langer zijn :? Ik zal de ijzerboer maar eens gaan bezoeken voor wat info. Nog wel ff een plaatje geschoten met m'n nieuwe stoeltje gemonteerd en wel *D
full
 
Laatst bewerkt:
Hier kan ik ook best een oproepje plaatsen:
Ik zoek dus een 4tal tapeinden, lengte 50mm, M8 gewone draad.
Verdeling is [18mm draad]-[10mm bus]-[de rest draad]
Anyone?

full

Heb ze gevonden, op Honda4.nl *O*
 
Laatst bewerkt:
In mijn CB250 zit eentje van 4.5mm
artikel nummer: 90034-KR3-000
[1.1mm draad] - [1.8mm buis] - [1.6mm draad]
(ik heb nog een reserve)

Maar voordat die aankwam heb ik gewoon een RVS bout in de plaats van de tapeind gedraaid. (nee, ging niet samensmelten... sommigen beweren dat wel)

Dus ik stel voor, gewoon M8x6mm (RVS) bouten te kopen vaarvan je de koppen eraf zaagt.
Tenzij je die buis delen echt nodig hebt voor de sterkte.
 
Dank voor je tip fuzy , al heb je wel heeeeel korte tapeindjes ;)
Maar zoals ik hierboven al meldde, ik heb ze gevonden inmiddels.
 
Dank voor je tip fuzy , al heb je wel heeeeel korte tapeindjes ;)
Maar zoals ik hierboven al meldde, ik heb ze gevonden inmiddels.
Ja, ik was eerder begonnen met het schrijven van de post dan wanneer jij je post had gewijzigd.

Tapeinden... ja ze zijn niet zo lang, maar de uitlaten hoor ik niet over klagen.

Trouwens ik heb nog twee uitlaat pakkingen van Honda 18212-634-010, in de verpakking.
Deze passen op de CB250N (ik denk ook op de CB400N), buitendiameter: 4.5mm, binnendiameter: 3.6mm).
Maar dus ze zijn te wijd voor mijn CB250. Als je interesse hebt, mag je ze voor een paar €'s overnemen. In de richting van iets meer dan de postzegels, want ik heb ze ook gratis gekregen van een vriend.
(het liefts zou ik ze willen ruilen voor wat wel in mijn CB250 Two-Fifty past.)
 
Ja, ik was eerder begonnen met het schrijven van de post dan wanneer jij je post had gewijzigd.

Tapeinden... ja ze zijn niet zo lang, maar de uitlaten hoor ik niet over klagen.

Trouwens ik heb nog twee uitlaat pakkingen van Honda 18212-634-010, in de verpakking.
Deze passen op de CB250N (ik denk ook op de CB400N), buitendiameter: 4.5mm, binnendiameter: 3.6mm).
Maar dus ze zijn te wijd voor mijn CB250. Als je interesse hebt, mag je ze voor een paar €'s overnemen. In de richting van iets meer dan de postzegels, want ik heb ze ook gratis gekregen van een vriend.
(het liefts zou ik ze willen ruilen voor wat wel in mijn CB250 Two-Fifty past.)
Je hebt mail.
 
En we zijn weer verder gegaan. De nieuwe (honda :o ) tapeindjes erin gezet. Heb een bevriend monteur plechtig moeten beloven om geen kopervet meer toe te passen in het motorblok. Hij had een heel geloofwaardig verhaal over verschillende metalen/corrosie/ellende. Dus zo'n beetje elk boute weer losgehad, schoongemaakt en dit maal met keramisch vet weer teruggeplaatst. Mens moet wat te doen hebben nietwaar? Voor het gemak neem ik maar ff aan dat er met het uitdraaien van de boutjes geen kopervet in de gaten is achtergebleven O-)
full
 
Laatst bewerkt:
Gister weer post gehad ûût Odoornerveen *O*
Heb uit pure nieuwsgierigheid een setje korte Megatonnetjes besteld. Wil er in de toekomst toch al 1 op m'n SR500 gaan zetten, maar was stiekum best benieuwd hoe ze op m'n sprinkhaan zouden staan. Nou, of ze er voor gemaakt zijn. Doordat ze lekker kort zijn hoef ik geen rekening te houden met de achteras waar ze langs moeten, kon dus lekker smal bouwen. Ze staan dus lekker naar binnen, de slank lijn van de grasshopper blijft gehandhaafd en ook de bochten kunnen nu vlak langs het frame lopen. Heb nu ook alle vrijheid van schakel en rem voet zonder de kans dat ik aan de bochten vastsmelt. En het geluid? Ach....daar moet de buurt maar aan wennen }) :P
full
 
andere ecke:
full

Zo even wat benzine halen en dan eens kijken of het blok na 13 maanden weer een beetje lopen wil.
 
Ziet er goed uit, Hornix!! :9

En kopervet: grappig, zie mijn post in De rijstkoker, blz 24.
Kortom: schiet mij maar in een condoom! ;)
Iig kan het geen kwaad, wat je gedaan hebt. :+

:W
 
Mogge Gijs,
Heb het inderdaad gelezen en ook dat topic in de techniek sectie. Zoveel mensen, zoveel meningen. Eruit pikken wat je het aannemelijk vindt is het devies, en die monteur heb ik nogal hoog staan, vandaar.
En het kan inderdaad geen kwaad behalve voor je portemonnee dan.. :')
 
Laatst bewerkt:
andere ecke:
[afbeelding]
Zo even wat benzine halen en dan eens kijken of het blok na 13 maanden weer een beetje lopen wil.

ziet er goed uit! :} Zitje is in dezelfde stijl als de tank, hou ik wel van :)
Was het overigens niet mogelijk geweest om het zitje over het frame te laten vallen? Zou hem denk ik net afmaken ;)

Hoe zit dat zitje trouwens van onderen vast? Wel handig om te weten voor als ik zoiets doe op m'n sr :)
 
ziet er goed uit! :} Zitje is in dezelfde stijl als de tank, hou ik wel van :)
Was het overigens niet mogelijk geweest om het zitje over het frame te laten vallen? Zou hem denk ik net afmaken ;)

Hoe zit dat zitje trouwens van onderen vast? Wel handig om te weten voor als ik zoiets doe op m'n sr :)
Ik begrijp wat je bedoelt met het zitje. Check even de eerste foto in het topic, dan zie je dat de tank en zadel bijna net zo hoog zijn. Is niet voor niks. De accu komt namelijk net boven de bovenste framebuizen uit. Daarbij zit er ook een verhoogde dwarsverbinding (zie foto). Enne, het is m'n eerste project he, wilde niet gelijk heel rigoureus te werk gaan ;) . Vandaar dat ik die constructie op het frame heb gemaakt. Zitje ligt dan over de hele lengte mooi vlak en stabiel, geen gezeik met accubeknelling en ik win weer 3cm zadelhoogte zodat er nog net bloed naar m'n onderbenen blijft stromen })
Zitje zit op 4 punten vast, de rode stippen, aan de voorzijde met 2 aan de bodemplaat gelijmde slotboutjes, aan de achterzijde heb ik 2 inslagmoeren genomen, die haakjes plat gebogen, en van buiten naar binnen (duh!) in het zitje gelijmd. Aan de binnenzijde heb ik er rubber ringen om geschoven en die ook verlijmd. Zitje valt over die beugel heen en dan kan ik van binnenuit een boutje door de beugel in die inslagmoer draaien, ook weer met een rubber ring. Wat een verhaal hè....
full
 
The Grasshopper is alive!!
Heb een tijdje terug op kedo.de een 1liter bezinetankje met kraan gekocht voor in de werkplaats. Tankje gevuld en aangesloten. Bezine stroomde fraai door het doorzichtige filtertje. Stopte ook netjes (vlotterkamers vol: check!! vlotternaalden: check!!). Tja...en toen maar starten. Al vrij snel begon er 1 Megaton voorzichtig te boppen, gevolgd door de tweede en toen was het moment daar....na 13 maanden stilstand was er leven in het frame. En hij stond ook al gelijk keurig op 2 pitten (en da's goed want het is een 2cilinder) stationair te stampen *O* Euforie alom. Als je er achter staat voel je gewoon de drukpulsen tegen de broek slaan _O- Ik heb niet de illusie dat de afstelling in 1x goed is maar het begin is er! En buren, als jullie meelezen....SORRY })

inderdaad, ik mag m'n hokkie wel eens opruimen
 
Laatst bewerkt:
The Grasshopper is alive!!
Heb een tijdje terug op kedo.de een 1liter bezinetankje met kraan gekocht voor in de werkplaats. Tankje gevuld en aangesloten. Bezine stroomde fraai door het doorzichtige filtertje. Stopte ook netjes (vlotterkamers vol: check!! vlotternaalden: check!!). Tja...en toen maar starten. Al vrij snel begon er 1 Megaton voorzichtig te boppen, gevolgd door de tweede en toen was het moment daar....na 13 maanden stilstand was er leven in het frame. En hij stond ook al gelijk keurig op 2 pitten (en da's goed want het is een 2cilinder) stationair te stampen *O* Euforie alom. Als je er achter staat voel je gewoon de drukpulsen tegen de broek slaan _O- Ik heb niet de illusie dat de afstelling in 1x goed is maar het begin is er! En buren, als jullie meelezen....SORRY })

inderdaad, ik mag m'n hokkie wel eens opruimen

dat zijn goeie berichten !!
Met wat mazzel rijd mijne over 3 weken ook weer rond.
Zingen jou dempers ook zo lekker luid?
 
dat zijn goeie berichten !!
Met wat mazzel rijd mijne over 3 weken ook weer rond.
Zingen jou dempers ook zo lekker luid?
heb je op de link geklikt?
ze zijn inderdaad ehhh aanwezig ja })
Maar indien nodig zijn ze wel wat stiller te maken denk ik. Die eindconus is helemaal leeg. Kan vast wel een stuk geperforeerde pijp en wat demperwol in. maar dat doe ik wel als ik mijn vader voor de eerste keer is staande gehouden :P
 
The Grasshopper is alive!!
Heb een tijdje terug op kedo.de een 1liter bezinetankje met kraan gekocht voor in de werkplaats. Tankje gevuld en aangesloten. Bezine stroomde fraai door het doorzichtige filtertje. Stopte ook netjes (vlotterkamers vol: check!! vlotternaalden: check!!). Tja...en toen maar starten. Al vrij snel begon er 1 Megaton voorzichtig te boppen, gevolgd door de tweede en toen was het moment daar....na 13 maanden stilstand was er leven in het frame. En hij stond ook al gelijk keurig op 2 pitten (en da's goed want het is een 2cilinder) stationair te stampen *O* Euforie alom. Als je er achter staat voel je gewoon de drukpulsen tegen de broek slaan _O- Ik heb niet de illusie dat de afstelling in 1x goed is maar het begin is er! En buren, als jullie meelezen....SORRY })

inderdaad, ik mag m'n hokkie wel eens opruimen
Gaaf man - da's toch een mooie mijlpaal in je project !

Lekker geluidje uit die Megatons; ik moest gelijk aan Kabouter Plop denken - "Plopperdeplopperdeplop" !

Voortaan wel even die werkplaats een beetje opruimen voor je gaat filmen .. _O- O-)
 
Gaaf man - da's toch een mooie mijlpaal in je project !

Lekker geluidje uit die Megatons; ik moest gelijk aan Kabouter Plop denken - "Plopperdeplopperdeplop" !

Voortaan wel even die werkplaats een beetje opruimen voor je gaat filmen .. _O- O-)
Dat zag ik inderdaad later ook, dat het een beetje een ehhh chaos is daar O-)
Het is wel een prettig gevoel hoor, je bent al die tijd aan iets aan het sleutelen, blok is geglaspareld/carbs helemaal uit elkaar geweest/grotere hoofdsproeiers geplaatst etc en dan toch al zo snel weer tot leven komen...daar wordt een Hornix blij van.
full
.
Erg aangenaam klinkt ook het aanzuiggeluid vanuit de luchtfilters :9
Heb eindelijk nu het juiste ontwerp qua kleur en decoratie bedacht, volgende maand gaat de spuit erover.
 
Laatst bewerkt:
u is goed bezig...mis enkel het moment dat het geheel nu gezegend werd met een flesje Hertoh J...maar dat kan mischien nog komen natuurlijk. Kleine tip van de sluier wat kleuren betreft?
 
Leuk projectje Hornix.
En als ie dan weer loopt is het natuurlijk helemaal geweldig.
Steeds als ik zo'n topic lees denk ik: Dat wil ik ook nog een keer doen.

Voorlopig ben ik nog bezig met deze: Verbouwing-VS800

Deze week breng ik de zaak naar de spuiter en in maart kan ik dan (hopelijk) gaan opbouwen.
Als dit projekt klaar is komt er weer een ander. Moet alleen nog ff kijken wat het moet gaan worden. Volledig Eigenbouw of toch eerst nog maar een opknapper?.
Ik ben er nog niet uit....
 
Laatst bewerkt:
ach en wat die rommel betreft in de schuur, dat is hier niet veel anders, zo mogelijk nog groter..terwijl ik toch regelmatig de boel weer opruim...snap ook niet hoe dat telkens ontstaat. Een wijs man uit het Oosten (emmen) vertelde me ooit dat chaos één van de grootste vereisten is om schoonheid te kunnen creëren (zit vandaag een beetje in m´n "zen" fase inderdaad)
 
ach en wat die rommel betreft in de schuur, dat is hier niet veel anders, zo mogelijk nog groter..terwijl ik toch regelmatig de boel weer opruim...snap ook niet hoe dat telkens ontstaat. Een wijs man uit het Oosten (emmen) vertelde me ooit dat chaos één van de grootste vereisten is om schoonheid te kunnen creëren (zit vandaag een beetje in m´n "zen" fase inderdaad)
_O- _O- _O- _O-
In Odoornerveen is het slap OH-en uitgevonden :} :}
Gelukkig heb ik 2 yamaha's....past alle rotzooi een beetje bij elkaar.
en je hebt mail! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan