Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Leuk projectje Hornix.
En als ie dan weer loopt is het natuurlijk helemaal geweldig.
Steeds als ik zo'n topic lees denk ik: Dat wil ik ook nog een keer doen.

Voorlopig ben ik nog bezig met deze: Verbouwing-VS800

Deze week breng ik de zaak naar de spuiter en in maart kan ik dan (hopelijk) gaan opbouwen.
Als dit projekt klaar is komt er weer een ander. Moet alleen nog ff kijken wat het moet gaan worden. Volledig Eigenbouw of toch eerst nog maar een opknapper?.
Ik ben er nog niet uit....
Jij bent anders ook goed bezig :}
Over opknappers gesproken....
in de motoren te koop sectie staat een '76-er CB550 met ori dubbele schijf. zou hem bijna gaan halen O-)
 
Zaterdag..klusdag *O*
Vandaag bezig geweest met de randapparatuur. Claxon met ouderwetsche uitstraling, met behulp van een overtollig kawasaki-beugeltje aan de voorste framebuis gehangen.
full
 
Verder heb ik lang zitten twijfelen over geen of wel knipperlichten en het is toch het laatste geworden. Heb geen zin om steeds de hand/hoef uit te steken en op te vallen bij de sterke arm O-) Nu vind ik oude motoren helemaal geweldig maar de knippers die ze destijds gebruikten: :r
Heb lang gezocht naar knippers die zo min mogelijk opvallen en die waren bij motozoom in de aanbieding. had nog wat alu liggen van de ideale dikte zodat de daarvan gemaakt beugeltjes precies in de "spleet" van het koplampoor passen. Oor zit nog klem om de vorkpoot en de beugeltjes zitten muurvast. En zo zitten ze niet heel erg in het zicht O-)
full

voor de afwerking het overtollige draadeind afgezaagd en een kousje over de draden heen getrokken.
 
Laatst bewerkt:
full

niet te geloven hoe m'n terras afloopt hè? :z
 
Laatst bewerkt:
Verder heeft de sprinkhaan nog even gelopen vandaag. Het is een vlotte starter *O* De buurvrouw heeft het denk ik ook gehoord want de kiepramen gingen gelijk dicht O-) Moet eerlijk bekennen dat het volume wat de megatonnen nu produceren toch wel een bietje teveel van het goeie is. Heb er 1 uit elkaar gehaald en er zat maar een heel klein stukje demperwol in. Bij de lokale scotahzaak een pak demperwol gehaald en hem lekker vol gestopt. Nog niet het resultaat gehoord maar ik hoop dat het minder is. Anders vrees ik toch dat ik weer verder ga puzzelen met de Dunstall's, een beetje herrie is wel tof maar zoals het nu is trek ik niet lang vrees ik (max van cafe naar cafe :P )
 
Verder heeft de sprinkhaan nog even gelopen vandaag. Het is een vlotte starter *O* De buurvrouw heeft het denk ik ook gehoord want de kiepramen gingen gelijk dicht O-) Moet eerlijk bekennen dat het volume wat de megatonnen nu produceren toch wel een bietje teveel van het goeie is. Heb er 1 uit elkaar gehaald en er zat maar een heel klein stukje demperwol in. Bij de lokale scotahzaak een pak demperwol gehaald en hem lekker vol gestopt. Nog niet het resultaat gehoord maar ik hoop dat het minder is. Anders vrees ik toch dat ik weer verder ga puzzelen met de Dunstall's, een beetje herrie is wel tof maar zoals het nu is trek ik niet lang vrees ik (max van cafe naar cafe :P )


Kom een keer langs als ie af is!

Hoor je vanzelf wel aankomen!
 
Je bent lekker bezig Hornix - mooie claxon, past er perfekt bij.

Wat de kleur betreft hou je ons al een tijdje in spanning ... wanneer gaat de spuit erover ?
Aye mate! Spuiterij? As we speak :Y
De boel is al geschuurd, ws half maart ofzo is het klaar. En het wordt in ieder geval geen rood maar wat wel...... O-)
 
Zeer belangrijk alsmede essentieel en niet te vergeten onmisbaar accessoire ontvangen:
full

Scheelt toch weer 1,5 pk/0,63 Nm :P
 
Zo, we zijn weer een tijdje verder. Ik kreeg de Megatonnetjes niet stiller ondanks de nieuwe dempwol. Heb ze nog geprobeerd te muilkorven maar dan sloeg de sprinkhaan steeds af :? }) Stationair was nog wel te doen maar horen en zien verging je bij het toeren draaien. Is nie goe nie. Dus maar weer verder met de Dunstalls. Beugeltjes nu goed gevouwen, bochten komen niet teveel naar buiten (zodat de schakelvoet de ruimte heeft) en de dempers lopen lekker lang door langs de achteras. Het geluid is echt totaal anders dan die Megaschreeuwers. Beetje metalige plopplopplop _O- maar iig een stuk aangenamer voor de omgeving.
full


Klikt U hier voor een geluidsfragment!
 
Laatst bewerkt:
Hij draait laag stationair, volgens de meter ;)

full

full


Ik vond de korter leuker, maar dat is persoonlijk. Verder heb ik ook wel een voorkeur voor rijcomfort.

Komen de uitlaten niet te dichtbij het frame?
 
Hij draait laag stationair, volgens de meter ;)

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vond de korter leuker, maar dat is persoonlijk. Verder heb ik ook wel een voorkeur voor rijcomfort.

Komen de uitlaten niet te dichtbij het frame?
De toerenteller komt altijd met een vertraging op gang. Mag ook best als je al 33 jaar lang toeren aangeeft. Uitlaten hebben voldoende ruimte. heb de boel lekker in de Firegum gezet bij montage. En net als Gijs vind ik die lange dempers toch beter in het plaatje passen :Y In het filmpje zie je ook in een flits m'n nieuwe rempotje voorbij komen. na het wisselen voor de zekerheid nog maar een keer de remmen ontlucht maar er was geen verdwaald luchtbelletje meer te vinden. In afwachting van het spuitwerk ga ik nu de ktp/ achter- en knipperlichten een plek geven. En ook de bochten nog een keer spuiten want die zijn niet knapper geworden van de uitlatenstoelendans. Indien pekelvrij weer kunnen we daarna de wei in *O* *O* ohja, ding moet ook nog afgesteld natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo, we zijn weer een tijdje verder. Ik kreeg de Megatonnetjes niet stiller ondanks de nieuwe dempwol. Heb ze nog geprobeerd te muilkorven maar dan sloeg de sprinkhaan steeds af :? }) Stationair was nog wel te doen maar horen en zien verging je bij het toeren draaien. Is nie goe nie. Dus maar weer verder met de Dunstalls. Beugeltjes nu goed gevouwen, bochten komen niet teveel naar buiten (zodat de schakelvoet de ruimte heeft) en de dempers lopen lekker lang door langs de achteras. Het geluid is echt totaal anders dan die Megaschreeuwers. Beetje metalige plopplopplop _O- maar iig een stuk aangenamer voor de omgeving.
[afbeelding]

Klikt U hier voor een geluidsfragment!

wow :o steeds mooier!

Vakwerk! :}
 
Hello,

Soms geen zin om te verhuizen naar het charmante Bachten de Kupe? Er komt een huis vrij naast het onze *D

We mogen dan wel 37 jaar verschillen, maar ik denk dat we zo ongeveer met hetzelfde moto-projectje bezig zijn :)
Jij hebt duidelijk wel meer tijd dan ik, want ik heb momenteel enkel maar een nette voorvork met Tomaselli-clip-ons ;( (En natuurlijk ook 2 XS400-puzzels in dozen.)

Dit zijn ze:
2d6mtjd.jpg

24or7rp.jpg


Geloof het of niet, maar ik heb deze twee "beauties" op de kop getikt voor 150€, incl. nog twee XS250 motorblokken. De gele heeft papieren, de zwarte niet. Voor allebei heb ik sleutels.

Mijn pa is een Ducatisti, hij heeft er 5 staan: Een Ducati 350 Desmo uit 1968, nog een errug mooie Ducati 350 Desmo uit +/- 1970 als caferacer (zie foto), nóg een Desmo maar dan in dozen op de zolder, een Ducati Pantah 350 Desmo uit mid-jaren '80 schat ik en tenslotte nog een Ducati Monster 600 uit 1994.
2z3ypz9.jpg


En u mag twee keer raden, nou ben ik toch ook wel niet gebeten door de motor-microbe zeker? Als u mij een groentje zou vinden, sta me toe even een kleine kanttekening te maken: Op mn twaalfde lastte ik eigenhandig een kart samen die 80 liep. Een jaar later kwam er op 3 dagen tijd een pocketbike uit het "foefelkot", een paar maand later een supervette trike die ook 80 haalde, nog wat later een 2de pocketbike, op mn 16de een 3 pocketbike en op mn 17de een (jawel!) XS400 SOHC - KART! :D Het beest(je) doet zo'n 120 in 5de, het privéstukje weg waar ik legaal op rijd is helaas te kort om sneller te gaan. 300 meter om 120 te halen en weer tot stilstand te komen is nu ook zoveel niet he 8-) .
2mnnh3s.jpg

fo1xtg.jpg

2efrwjl.jpg

mvkrrd.jpg

1zz130p.jpg

2whksv5.jpg


Zozo, nu weten jullie ook welk vlees je in de kuip hebt :)

Maar terug to the point, ik ben dus ook bezig aan een Yamaha XS400 café-racer. Ik moet het helaas met heel wat minder budget doen dan mijn pa of jij ;( Gelukkig krijg ik hier en daar wel een afdankertje van de papa, too bad for Ducati is good enough for my Yamaha probeer ik dan te denken :)

Ik had de Yamaha's gekocht in de vakantie, en na 5 maanden studeren in Gent en een slecht rapport heb ik toch maar die twee moto's tot op het bot (lees: kader) uit elkaar gehaald. Van de beste kabelboom heb ik alle contactjes zorgvuldig geïndexeerd, die gaat er nagenoeg integraal weer op. Om even een idee te geven wat ik wil maken heb ik in een halfuurtje die gigantische pinkers eraf gehaald, dat degoutante choppa-stuur eraf gehaald en die sofa ervan gehaald en vervangen door een sexy afdanker-Ducati-kontje *O*
33nw7ba.jpg


Dat wil ik dus ongeveer maken. Gezien mijn budget mag ik een mooi plekje reserveren op mijn gelukkig niet komende bierbuik, om dingen zoals parelstralen, nieuwe tank, nieuwe banden, nieuwe ..... erop te schrijven. :') snif. Vandaar mijn motto voor dit project : Mooi van ver, ver van mooi.

Jouw topic over jouw project zal in ieder geval erg belangrijk zijn om de juiste adressen te vinden om bv. uitlaten e.d. te kopen. Het gaan imitatie-megatons worden voor mij, 39€/ stuk; dat is zo'n 4 weken sober leven hier in Gent op mijn studentenkot. Doenbaar dus :)

Nog eens bedankt dat je alle stappen e.d. hier wil delen op het wereldwijdeweb!

Ciao,

Renaat Souvagie
 
Oja, ik had ook al meteen een vraagje: Ik heb altijd horen zeggen dat die Japanse kaders uit de eighties en vroeger nogal slap waren. Zo erg zal het nu ook wel niet zijn, maar de lat ligt wel hoog na een paar korte ritjes met pappie's Ducati's denk ik :D

Je zei in het begin van dit topic dat je het kader hebt laten herlassen? Wat houdt dit precies in? Ik kan zelf een aardig stukje lassen met elektroden, en ik vind dat mr. Takehiro Yamamuschisqdfqsof toch niet zo netjes gelast heeft bij mijn XS400. Maar dat wil nog niets zeggen over de stevigheid toch?
Ik ga er nu ook niet mee rijden als een gek, maar een stijf kader zou prettig zijn.
Als er moet gelast worden zou ik dit noodgedwongen (budget) zelf doen, en dan zou ik ook mijn kadertje moeten verven met Hamerite of iets dergelijks... Sowieso zet ik de slijpschijf in zijn achterwerk, tot aan die beugel waar het kontje over komt.

Ik heb 2 XS'en, de een heeft een serienummer in de 5000, de andere in de 12000. Bij die laatste (ik denk dat hij iets jonger is) zijn kader zijn er enkele verstevigingen aangebracht, wil dit dan zeggen dat het een beter kader is? Want ik kan niet goed kiezen welk kader ik nu zou gebruiken om verder te bouwen... (en het gaat nu even niet om de papieren, daar wordt later wel een mouw aan gepast)
 
Je maakt mooie dingen Renaat :}
Heb je even een mail gestuurd.
enne....37 jaar leeftijdsverschil? Dan ben je dus 73! (of je zit vanuit de baarmoeder te internetten) ;)
 
Het zal dat laatste zijn, ze hebben hier trouwens prima wi-fi in die baarmoeders! *D
Nee, ik zei zomaar een getal, maar ik ga ervan uit dat we toch wel een paar jaar verschillen, niet?
Gevoel voor techniek en gevoel voor humor; de ideale combinatie voor een motorproject !

Beiden veel plezier gewenst - jullie kunnen elkaar genoeg inspireren zie ik al ! :Y
 
Net terug van de spuiter en met zo'n zonnetje moest ik de boel even showen natuurlijk ;)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan