Yamaha FJR deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
voordeel van die zadelverwarming is dat als het zadel stijf bevroren is, deze dus snel weer soepel is en niet zo snel zal scheuren al je erop gaat zitten :)
 
Verlagen kan je makkelijk zelf (als je het gereedschap en andere dogbones hebt). Maar verlagen ga je wel merken, ik denk in negatieve zin.

Verlagen is maar pakweg 5 a 6 cm enige nadeel voor mijn FJR was het zijstand was dan te lang, ff langs Marco in Poeldijk en het klus was binnen 10 minuten klaar, gewoon zijstand wat kleiner gemaakt.
Zou na dik 2 jaar met de FJR niet weten wat er negatief aan een verlaging is.
 
Verlagen is maar pakweg 5 a 6 cm enige nadeel voor mijn FJR was het zijstand was dan te lang, ff langs Marco in Poeldijk en het klus was binnen 10 minuten klaar, gewoon zijstand wat kleiner gemaakt.
Zou na dik 2 jaar met de FJR niet weten wat er negatief aan een verlaging is.

Het verlagen is ook een kwestie van een paar boutjes los en vast maken, dogbone verwisselen. Kan in een uurtje (incl kop koffie) gedaan zijn.

Ik kan alleen oordelen over de verbetering van de verhoging die ik gedaan heb, verwachtte dat verlagen het tegenovergestelde effect zou hebben. Nooit heb ik gezegd dat de FJR op normale hoogte (of lager) slecht rijdt, alleen dat ik vind dat verhogen het stuurgedrag verbetert heeft.

Zelf ben ik ook rond de 1.75 (zou niet precies weten), maar de achterkant is verhoogd, en ik rij het liefst met hoog zadel. Ook met passagier vindt ik het nog steeds goed te doen, je moet wel je bijrijder een beetje opvoeden.
 
Na het vervangen van mijn remblokken van de achterremklauw bleef mijn rem af en toe hangen. Als de boel warm werd loste hij weer. Nu heb ik de remcilinder totaal uit elkaar gehaald en bleek de cup van de remcilinder gecorrodeerd te zijn. Heb nu een nieuw afdichting setje besteld en de cup gepolijst. Nu wachten op die ringetjes.
De bevestiging bouten met inbuskop had ik al vervangen voor de nieuwere type met zeskantkop. Die achterrem is een onderdeel dat regelmatig nagekeken moet worden blijkt dus. De ophang positie onder de achterbrug is niet echt ideaal , hij vangt hier veel bagger en andere troep. Bij een wasbeurt dus ook aandacht aan de achterrem besteden.

Zo blijf je bezig met je FJR, maar dat doet niets onder voor het rijplezier dat je beleeft met deze brommer.
 
et voila,

the fjr1300a is in the house :)

raar ervaring die erste kmters ;)

meer power
zachter poep gedeelte :+ (a ja de vorige eigenaar had een corbinzadel,en dat past dus niet meer op zijne volgende van 2007)
vanaf vandaag nekeer de sporen geven mss deze namiddag
eerst paperassen in orde maken op verzekering en nieuwe europlaat aanvragen
en hopelijk heb ik er azo veel geluk mee als de vorige twee diversions 900 :+

foto's volgen want t'was donker als'k ermee thuiskwam :P

eerste reactie madam amaai wa een machien :+
tweede reactie t'is wel geen schoon kleur hé -O- :?
awel ik vind da nu wel een schoon kleur se en swat ik moet daar mee rijden hé :+
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf vond de overstap van de wat meer topzware divs naar een FJR heerlijk rijden, alleen de reactie op het gas was in het begin ff wennen })
 
et voila,

the fjr1300a is in the house :)

raar ervaring die erste kmters ;)

meer power
zachter poep gedeelte :+ (a ja de vorige eigenaar had een corbinzadel,en dat past dus niet meer op zijne volgende van 2007)
vanaf vandaag nekeer de sporen geven mss deze namiddag
eerst paperassen in orde maken op verzekering en nieuwe europlaat aanvragen
en hopelijk heb ik er azo veel geluk mee als de vorige twee diversions 900 :+

foto's volgen want t'was donker als'k ermee thuiskwam :P

eerste reactie madam amaai wa een machien :+
tweede reactie t'is wel geen schoon kleur hé -O- :?
awel ik vind da nu wel een schoon kleur se en swat ik moet daar mee rijden hé :+
Als madam vanachter zit, dan ziet ze t kleur nie meer
En als jij alleen gaan rijden bent ook niet.

gefeliciteerd met de aankoop.
 
Wat zou het geven wanneer ik de vorkpoten iets zou laten doorsteken in plaats van de achterzijde te verlagen?
In dit geval zal het insturen ook vlotter gaan.
Maar ook in dit geval zal de jiffy te lang zijn.

Of ...................... plateauzolen type "The Sweet" onder mijn laarzen laten zetten :)
 
Wat zou het geven wanneer ik de vorkpoten iets zou laten doorsteken in plaats van de achterzijde te verlagen?
In dit geval zal het insturen ook vlotter gaan.
Maar ook in dit geval zal de jiffy te lang zijn.

Of ...................... plateauzolen type "The Sweet" onder mijn laarzen laten zetten :)


Zijwieltjes ?
_O-
 
Wat zou het geven wanneer ik de vorkpoten iets zou laten doorsteken in plaats van de achterzijde te verlagen?
In dit geval zal het insturen ook vlotter gaan.
Maar ook in dit geval zal de jiffy te lang zijn.

Of ...................... plateauzolen type "The Sweet" onder mijn laarzen laten zetten :)

Voorpoten doorsteken gaat met het 2007 model heel lastig, daar heb je alleen plek voor met risers. Verder is het effect hetzelfde als de achterkant verhogen (qua stuur gedrag). Alleen gok ik dat je dan nogsteeds niet met de voetjes bij de grond kan.

Als ik jou was zou ik HP (Hyper Pro) even bellen, die kan je goed advies geven.
 
Die van mij staat nog binnen, ben op de fazer aan het rijden. Die van mij moet binnenkort ook voor een beurt (40k), ook maar eens een afspraak voor maken. Hopelijk wassen ze hem gelijk :/
 
Zo, mijn achterrem weer gemonteerd. Dat rijd een stuk beter met een rem die niet blijft hangen.
:]

Ah! ik heb er wel is een gehad waar 1 oog van de bevestiging van de remklauw was door gescheurd.
Heeft een lompe Yamaha-dealer in Italie iets te hard vast gedraaid, kwam mijn locale Yamaha-dealer optijd achter.
En dan het getouwtrek of dat onder de garantie viel of niet.
Nou, voor Yamaha Europa heel makkelijk, niet dus.
Kon ik mooi (voor de zoveelste keer binnen de garantie) die 450 euries voor de remklauw zelf betalen.....
(Ik dacht:"laat ik ff reageren, dat BMW K1600 GT topic stond zo hoog....")
 
Ah! ik heb er wel is een gehad waar 1 oog van de bevestiging van de remklauw was door gescheurd.
Heeft een lompe Yamaha-dealer in Italie iets te hard vast gedraaid, kwam mijn locale Yamaha-dealer optijd achter.
En dan het getouwtrek of dat onder de garantie viel of niet.
Nou, voor Yamaha Europa heel makkelijk, niet dus.
Kon ik mooi (voor de zoveelste keer binnen de garantie) die 450 euries voor de remklauw zelf betalen.....
(Ik dacht:"laat ik ff reageren, dat BMW K1600 GT topic stond zo hoog....")
Vreemd dat Yamaha hier niet enige coulance kent aangezien jouw Yamaha dealer heeft aangegeven dat het werk niet goed was gedaan. One big happy family toch?
 
Vreemd dat Yamaha hier niet enige coulance kent aangezien jouw Yamaha dealer heeft aangegeven dat het werk niet goed was gedaan. One big happy family toch?

Ja, heb al meer akkefietjes gehad met die z.g. 2 jaar garantie. Om die reden geen nieuwe Yamaha's meer.
Bij BMW kreeg ik na 3 jaar een flinke reparatie uit coulance geheel vergoed. (en ja, Honda en Suzuki heb ik ook gehad en Kawasaki nog steeds).
 
Laatst bewerkt:
Ja, heb al meer akkefietjes gehad met die z.g. 2 jaar garantie. Om die reden geen nieuwe Yamaha's meer.
Bij BMW kreeg ik na 3 jaar een flinke reparatie uit coulance geheel vergoed. (en ja, Honda en Suzuki heb ik ook gehad en Kawasaki nog steeds).
Is toch wel opvallend en bovenal niet erg klantvriendelijk..
 
Ja, de dealer heeft uit eigen beweging dingen uit coulance gedaan, anders was ik nooit naar een 2e nieuwe FJR gegaan
das wel netjes dan...


Trouwens heb ik de laatste tijd problemen met het remlichtschakelaartje bij de voorrem. Oftewel die blijft keurig ingedrukt als ik de rem gebruik en dus licht het remlicht niet op B|

WD40 erover en hij doet het weer, maar 2dagen later weer niet :(

Van het weekend maar de boel loshalen en grondig reinigen, want echt relaxed is het niet. Tip van dag: check of je remlichten het doen. Check het bijna dagelijks, maar ja ik rij elke dag en dan is het dus toch te weinig...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan