Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo Frieda, welkom bij de rebeltje *D , ik hoop dat je snel je motor rijbewijs haalt, tot gauw op een meeting. :W
 
Mooie rebels hoor, ik hoop er ook 1 in maart te hebben

Dan zal ik zeker op die meetings komen

Alvast welkom op het Forum Monkey....... we zien elkaar zeker op eenmeeting..... Ook prettige Rebel mijlen/kilometers...... :]
 
Zo, hallo allemaal. Ik zat me ineens te bedenken dat ik al een poosje al geen berichten meer tegenkwam in de rss reader. en jawel, tijdens onze vakantie is deel 3 alweer gestart. Dat wordt alweer 7 (!) pagina's doorlezen <oef>. Is dit zo ongeveer het drukste draadje van het motor forum?
De eerste pagina heeft in ieder geval alweer prachtfoto's staan van die millitary rebel. heel erg gaaf gedaan. complimenten.
 
ja simply rebel he! die kan er wat van, ik heb er diep respect voor hoe zij er in geslaagd is onze brave 250 rebel in zo'n icoon te veranderen. hulde simply!
 
Laatst bewerkt:
dank u dank u :}
ga der helemaal van blozen :$

ik probeer het plaatje compleet te krijgen
ben naastig opzoek naar een lange leren motorjas uit de jaren 50
want met zo'n 'strakke'jas op zo'n motor is eigenlijk :+
dus ben flink aan het struinen op marktplaats,alleen zijn ze me nog even te kostbaar
 
Laatst bewerkt:
even om de gedachten te bepalen en een voorbeeld te geven, simply, bedoel je zoiets:
full
vond ik hier: http://link.marktplaats.nl/275997651
 
Laatst bewerkt:
ja peter zoiets
en dan met van die bandjes om je benen
ben er met diverse aanbieders mee bezig
moet alleen de prijs nog even omlaag krijgen
dat is toch gaaf om zo'n motor
zou ook wel zo'n helm willen maar dat mag niet op de motor
 
hey hoi,
even voorstellen,ik ben yvonne,sinds 2007 een rebel rijdster! ik heb ook mijn rijbewijs gehaald juni 2007,ik heb mijn honda rebel gekocht op internet,was er meteen verliefd op,hierbij een foto ,hij was eerst grijs maar vorig jaar laten overspuiten in de kleur zalmrood,echt super!!

groetjes yvonne
full
 
welkom Yvon
had ik op jouw hyves gereageerd?
zo ja super
zo nee ook super welkom
groetjes thea simply

even gekeken, jep zelfde foto hihhih
 
Laatst bewerkt:
hoi hoi
ja dat was jij die reageerde ,bedankt daarvoor,want ik wist echt niet dat er een site bestond van honda rebel,super bedankt hoor,ben ook maar lid geworden enzo.
groetjes yvonne
 
super
ik zag je bij de hyves rebel crew(coen)
zelf ben ik daar nog geen vriendjes mee
voorheen was het de south crew
toffe rijders op div motoren
en echte rebels
oja er is ook een rebelhyve
kijk maar even bij rebelfan
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag nog even bij Pink-y langsgeweest om te zoeken naar een storing in de elektro waardoor de zekering er uit vloog van 'TAIL'. We hebben samen het gedeelte van de draadbomen dat hiermee te maken had nauwkeurig bekeken en waar nodig wat isolatie aangebracht, maar echt direct gevonden hebben we het niet. Maar zoals vaker met oudere motoren, het kan alleen al door dingen los te nemen en anders vast te maken al opgelost worden. Voorzover we kunnen zien is de storing opgelost. maar zeker weten doen we het niet.

Een complicatie was hier dat de motor van Pink-y een aangepast elektrisch schema heeft: hier kan het licht WEL uitgeschakeld worden en die optie staat in geen enkel van mijn schema's! Dat betekent met name dat de bedrading naar de 'TAIL' zekering langer en gecompliceerder is dan het schema doet vermoeden: ook de draad van het contact slot naar de TAIL-zekering kent nu iets meer draad en die moesten ook even apart bekeken worden.

Behalve die storing heb ik meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid vast te leggen hoe Pink-y haar sissybar verstelbaar heeft gemaakt. Op de fotos hieronder is dat te zien: de vertikale buisjes van de sissybar kunnen er op twee plaatsen ingestoken worden en eenmaal ingestoken met twee boutjes vastgezet worden. En het zal inderdaad een dikke steun in de rug geven, dat kan ik je verzekeren! Op de fotos is een en ander nog niet netjes afgelakt en gespoten dus het ziet er wat rauw uit, maar intussen is dat al beter geworden begreep ik van Pink-y.

Dit zijn wat detail opnamen van dat deel van de motor rond de buddy seat. Overigens blijkt er op de motor van Pink-y een 250-achter- en voor-spatbord gemonteerd te zitten waarvoor extra gaten gemaakt zijn omdat de originele van de 250 niet meer op de
goede plaats zaten. Bij nauwkeurige inspectie van de fotos is dat te zien (o.a. aan de plek waar de zijreflectoren zitten, dat klopt niet zoals dat bij een 450 spatbord zit):

full

full

full


De beugels voor de tassen (zijn er tijdelijk afgehaald) zouden misschien weggelaten kunnen worden als de tassen er op de zelfde manier op zouden worden gezet zoals dat bij Bydand door Joost is uitgevoerd. Ik zou nu zo een schets moeten kunnen maken van de plaat met de twee steunpunten voor de (of zelfs 2) sissybar (s) die dan nodig is om dit mogelijk te maken op een rebel 450 met een normaal spatbord. Deze fotos van Pink-y's motor zouden als voorbeeld kunnen dienen.

@simply: ik heb even bij rebel crew (coen) op hyves gekeken, maar dat is een veel breder geinteresseerde groep van motorrijder waar 'rebel' zo te zien een ander accent heeft dan 'honda rebel' ... bij hen slaat het zo te zien meer op hun levensstijl ... zie ik dat goed?
 
Laatst bewerkt:
Vlonk: welkom op het forum..... veel plezier hier, maar dat zal vast wel lukken......
 
hai Peter dat klopt
ze zijn weer en wind rijders en leven op de motor
ik denk dat je daar niet veel honda rebels tegen komt
maaaaarrr ik heb er toch 1 gevonden daar en meegenomen naar hier
waar ze thuis hoort hahahhaha

en dat van pinky wil ik ook wel eens nader bekijken

simp
 
hoi hoi ,dank je rob.de meeste foto,s die ik heb van mijn rebel zijn te groot voor deze site,dan moet ik ze verkleine,ja eerst uitzoeken hoe dat moet he, oke de groetjes van mijn kant!

yvonne
 
@vlonk: ga even naar de site van microsoft en haal daar de 'image resizer' op en installeer die op je pc. daarna kun je met rechtsklikken elk foto of zelfs een hele groep van fotos die je geselecteerd heb verkleinen naar small, medium of large formaat. Ik neem meestal de medium, die past prima in MF, de grootte moet namelijk onder de 100 kByte blijven en dat zijn de medium versies bijna altijd. Je kunt image resizer hier vinden (staat rechts in de marge op deze site):
http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx
rechtstreeks kan ook, klik hier maar op:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe
Er staat dat het voor XP is maar het werkt ook wel in Vista denk ik.
 
Laatst bewerkt:
welkom Yvonne,

Jouw rebel ziet er best mooi uit....en ook nog helemaal compleet zeg. Mooi om zo te beginnen lijkt me.
Daarnaast natuurlijk prachtig dat je deze pagina hebt ontdenkt voor al jouw vragen enzovoort.


trouwens leden......ik blijf mijn Rebel wel houden hoor....maar maandagavond ga ik een proefrit maken op iets anders.....geen snel reacemonster, maar wel iets met een lange voorvork. Meer zeg ik niet.
Verder moeten wij nodig weer eens de Rebel uit de showroom halen......hoe kan het toch dat jullie altijd tijd over houden?
 
Het scheelt als je hem niet in de showroom hebt staan maar klaar voor gebruik...
 
hoezo compleet.heb je ook rebels die niet compleet zijn?? haha.nee hoor geintje ,
maar ik heb er wel een en ander aan veranderd hoor,beetje gepimpt zal ik maar zeggen.
maar ben er super blij mee, en ik heb mijn motor altyd klaar staan voor gebruik,en niet in een
showroom,dan heb je meer tyd,haha,
de groetjes maar weer

yvonne
 
hai Peter
de mijne staat wel in de showroom hoor
heb 2 hele drukke werkweken achter de rug
ben telkens langs mijn lieve motortje gegaan met mijn opoefiets
en hem beloofd dat we gauw weer een ritje maken hij knikte en hij begreep dat het er weer even niet inzat
stilletjes had hij een traantje gelaten en is toen weer in slaap gevallen
snik snik arme rebeltje en arme ik
maar ik maak het snel goed met hem
in oktober krijg ik wat meer tijd en dan gaan we samen fijn een ritje maken


sipy
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan