wat is beter onder de choppers?

mathew4

Rookie
21 aug 2009
4
0
alphen a/d rijn
wie dit aangeklikt bedankt!
ook weet ik dat elke motor zijn eigenschappen hebben en niet perse beter zijn.
maar toch wil ik graag weten van de veteranen.... wat rijd nou lekker?

zit te kijken bij de shadows en de vulcans en ben een beginnert :-)
fatboys ben ik weg van maar ja prijzig
aangezien ik een newbie ben is het handig goedkoop te beginnen.

wie heeft er goede ervaringen en welk merk en type?
en ook niet al te duur ;-)

groeten
 
wie dit aangeklikt bedankt!
ook weet ik dat elke motor zijn eigenschappen hebben en niet perse beter zijn.
maar toch wil ik graag weten van de veteranen.... wat rijd nou lekker?

zit te kijken bij de shadows en de vulcans en ben een beginnert :-)
fatboys ben ik weg van maar ja prijzig
aangezien ik een newbie ben is het handig goedkoop te beginnen.

wie heeft er goede ervaringen en welk merk en type?
en ook niet al te duur ;-)

groeten

hangt toch van het gebruik af of het duur of niet duur is.
als je een splinternieuwe fatboy koopt en er vervolgens woon werk mee gaat rijden is dat niet duur.

koop je een shadow voor 2000 euro waar je vervolgens 1x per maand een rondje door het dorp mee gaat, dan is dat wel duur.

wil je een motor voor recreatief gebruik?
woon werk?
wat zijn je eisen met betrekking tot zithouding?
lange ritten en dus comfort of korte ritten en wat minder poespas?


eerst kijken wat je ermee wilt gaan doen,
dan proefrijden op verschillende modellen om een indruk te krijgen van het rijgedrag en zithouding en dan als laatste kijken naar het bedrag wat je te besteden hebt en een keuze maken.
 
Ik heb veel ervaringen met shadows, heb 2 vt 600 en 1 vt 1100c2 en 2 vt750c2 gehad, de laatste heb ik nu weer, ik vindt dit probleemloze motoren waar je veel plezier aan kunt beleven, als je wat groter bent kun je zelfs op een 600 af en heb je wat meer budget is een 750 een aanrader, alleen al door zijn klassieke uitstraling door de teller op de tank en de forse spatborden lijkt dit toch een forse custom. Onderhoud van deze motor is goedkoop, omdat je olie, oliefilter, luchtfilter, bougie's e.d. makkelijk zelf kunt doen zelfs voor een leek. Ook zijn er ontzettend veel accecoires voor deze bike's van Highwayhawk om je bike mooier te maken en een hoog bling bling gehalte te geven.
De suzuki's daarentengen zijn errug kleine motoren op de Volusia na dan.
De kawa's v.w.b. de oudere vulcan's zijn ook erg klein, de nieuwere vulcan's van rond 1998 zijn wel weer errug mooi alleen kwalitatief kunnen ze niet tegen de shadows op, de shadows lijken echt dinosauriërs zo sterk.
Als je een motor gaat kopen neem iemand mee en ga niet alleen omdat je te enthousiast bent en dan meestal niet op details let omdat je gevocust bent op te kopen.
Let goed op het blok ook aan de onderkant zodat je geen olie ziet, ga ook met de hand onder het blok door zodat je daar geen opgedroogde olie resten ziet, want mensen die dit verdoezelen maken meestal het blok schoon en vergeten de onderkant.
Bekijk remblokken en test alle lampen e.d. kijk of er geen speling op het versnellingspookje zit en kijk in welke staat de ketting is, mensen die er zuinig op zijn hebben meestal de ketting ingevet en schoon.
Hopelijk maak je de goede keus en veel plezier gewenst met je zoektoch. En als je meer info over shadows wilt hebben moet je naar het shadow forum gaan, daar krijg je alle antwoorden die je zoekt over deze motoren aangezien ze daar meer dan 1500 leden hebben.

De link van het shadow forum is: Welkom bij Shadow Motorclub

Greetz Ghossie :]
 
....toren op de Volusia na dan.
De kawa's v.w.b. de oudere vulcan's zijn ook erg klein, de nieuwere vulcan's van rond 1998 zijn wel weer errug mooi alleen kwalitatief kunnen ze niet tegen de shadows op, de shadows lijken echt dinosauriërs zo sterk.
Als je een motor gaat kopen nee...

Dinosaurussen zijn uitgestorven, dus die zijn nie zo heel sterk :P,

Maar afgezien daarvan, ben ik het met bovenstaande eens, Honda's zijn goeie motors die betrouwbaar zijn en er goed uit zien, en ook goed zitten.
Jammer alleen dat ik altijd van Honda, Kawa en Suzuki hoor bij dit soort topics, en de Yamaha's (dragstar/wildstar) worden vergeten. Raar eigenlijk, want op HD na is dit het best verkopende custom-merk in de USA, ik heb er ook een, en begrijp dus ook helemaal hoe dat komt.

Als het gaat om betrouwbaarheid maakt een Honda VT 1100 of Yamaha XVS 1100 niets uit. Prijs van onderdelen is bij Yamaha vaak iets gunstiger, rijd allebei goed, Yamaha remt wel iets beter, en is ietsje pittiger. Dus het gaat er dan voornamelijk om, welke van die 2 merken is mooier, en wat vind je prettiger rijden/zitten
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het niet eens over de betrouwbaarheid, ik heb een dragstar xvs 650 classic gehad en bij een km stand van 8800 km al lekke kleppendeksel pakkingen. En een achterrem die volgens mij amper wat doet en daarover hoor je veel dragster mensen van weinig rem aan de achterkant.
Verder was het een leuke motor maar weinig pit en zeer korte versnellingen, op de grote weg geen probleem maar op korte stukjes ben je constant aan het schakelen van 1 naar 5.
Met mijn ervaring ging ik voor een Shadow.
 
Laatst bewerkt:
Onderhoud van deze motor is goedkoop, omdat je olie, oliefilter, luchtfilter, bougie's e.d. makkelijk zelf kunt doen zelfs voor een leek. Ook zijn er ontzettend veel accecoires voor deze bike's van Highwayhawk om je bike mooier te maken en een hoog bling bling gehalte te geven.
Greetz Ghossie :]

Ik heb een Shadow 1100 C2 Ace en ik ben een Leek in het kwadraat. Maar ik wil graag leren om bovenstaande dingen zelf te doen....Kan iemand mij op weg helpen?! Of zijn er tutorials, of beschrijvingen etc voor?!

Ik hoor het graag
 
Haal een werkplaats handboek.

Te kopen bij je honda dealer of online te vinden in pdf.
 
Ik ben het niet eens over de betrouwbaarheid, ik heb een dragstar xvs 650 classic gehad en bij een km stand van 8800 km al lekke kleppendeksel pakkingen. En een achterrem die volgens mij amper wat doet en daarover hoor je veel dragster mensen van weinig rem aan de achterkant.
Verder was het een leuke motor maar weinig pit en zeer korte versnellingen, op de grote weg geen probleem maar op korte stukjes ben je constant aan het schakelen van 1 naar 5.
Met mijn ervaring ging ik voor een Shadow.

Ervaringen worden niet door iedereen gedeeld. Een vriend van mij rijd VT 750 ACE, en die achterrem is net zo beroerd als die van een XVS 650. Een XVS 1100 heeft darentegen een schijfrem achter, en die doet zekers wel wat. Wat betreft vermogen, ja, een XVS 650 is geen pk/koppelmonster, dus schakellui rijden is wat dat betreft nie aan de orde. Maar ga eens rijden op een VT 600, dan heb je toch hetzelfde probleem. Niet vooruit te branden, en schakellui rijden kan dan ook niet. De XVS 1100 darentegen kun je in de 2e versnelling de 100 halen, en in de 5 kun je 45 km/h rijden zonder afslaan, dus die is wel soepel.

De VT 750 ACE is idd wel soepeler als de XVS 650, maar (uit stoplichtsprintjes met vrienden) bleek dattie niets sneller is...
 
o en wat betreft die betrouwbaarheid, die van mij kocht ik toen er 10000 op de tellerstond (1 jaar en 4 maanden geleden), Inmiddels staat de teller op 27500, en het enige wat tot dusver vervangen is zijn de banden en de remblokken en wat olie. O ja, ook de voetsteunen, maar dat heeft niets met slijtage van doen. Dus ik denk dat je gewoon pecht hebt gehad met die ene XVS 650
 
o en wat betreft die betrouwbaarheid, die van mij kocht ik toen er 10000 op de tellerstond (1 jaar en 4 maanden geleden), Inmiddels staat de teller op 27500, en het enige wat tot dusver vervangen is zijn de banden en de remblokken en wat olie. O ja, ook de voetsteunen, maar dat heeft niets met slijtage van doen. Dus ik denk dat je gewoon pecht hebt gehad met die ene XVS 650


Biede motors zijn erg betrouwbaar. Wanneer iemand iets gehad heeft met zijn motor, wil nog niet zeggen dat al die modellen slecht zijn. Ik heb bijv erg slechte ervaringen gehad met een shadow 1100, terwijl dat een zeer betrouwbare fiets is. De dragstar 650 die m'n vrouw rijdt (15000 km p/j) mankeert nooit wat, alleen nog maar beurtjes gegeven. Tis meer hoe er op gereden is en of het onderhoud een beetje goed gedaan wordt. Zelfs de Harley van mij heeft tot nu toe nog geen verkeerde klap gegeven en ook op die wordt veel gereden.
 
Ik heb een vulcan 800 te koop, omgebouwd, lijkt net een fatboy......
zit nu een miniape stuur op, maar ik heb er ook nog een chubby wide flyer stuur bij.

pm me maar als je intresse hebt.
 
Dinosaurussen zijn uitgestorven, dus die zijn nie zo heel sterk :P,

Maar afgezien daarvan, ben ik het met bovenstaande eens, Honda's zijn goeie motors die betrouwbaar zijn en er goed uit zien, en ook goed zitten.
Jammer alleen dat ik altijd van Honda, Kawa en Suzuki hoor bij dit soort topics, en de Yamaha's (dragstar/wildstar) worden vergeten. Raar eigenlijk, want op HD na is dit het best verkopende custom-merk in de USA, ik heb er ook een, en begrijp dus ook helemaal hoe dat komt.

Als het gaat om betrouwbaarheid maakt een Honda VT 1100 of Yamaha XVS 1100 niets uit. Prijs van onderdelen is bij Yamaha vaak iets gunstiger, rijd allebei goed, Yamaha remt wel iets beter, en is ietsje pittiger. Dus het gaat er dan voornamelijk om, welke van die 2 merken is mooier, en wat vind je prettiger rijden/zitten

:^
 
Niet om lullig te doen...

maar dat lijkt me uitermate sterk!

zie foto:

3.jpg
 
ja echt? wat knap van jullie, ik zag het verschil niet, bedankt voor de tips!

Maar goed, die paar kleine verschillen vallen niet op...
en zo verkoop ik dat ding toch nooit!

voor TS, tuurlijk is het geen fatboy, maar hij kost dan ook geen fatboy knaken..
 
Ik heb al jaren veel plezier van de VF750C de grote broer van de VT :W

full



Veel succes met de zoektocht en keuze maken na de nodige testritjes :]
 
Wim, ik rij weer op de opa (VF700C "87) van die van jou :+
En doet het ook helemaal prima, en is betaalbaar... *D


full
 
hangt toch van het gebruik af of het duur of niet duur is.
als je een splinternieuwe fatboy koopt en er vervolgens woon werk mee gaat rijden is dat niet duur.

koop je een shadow voor 2000 euro waar je vervolgens 1x per maand een rondje door het dorp mee gaat, dan is dat wel duur.

wil je een motor voor recreatief gebruik?
woon werk?
wat zijn je eisen met betrekking tot zithouding?
lange ritten en dus comfort of korte ritten en wat minder poespas?


eerst kijken wat je ermee wilt gaan doen,
dan proefrijden op verschillende modellen om een indruk te krijgen van het rijgedrag en zithouding en dan als laatste kijken naar het bedrag wat je te besteden hebt en een keuze maken.

het is voor woon werk ritten, auto gaat naar mijn meissie dan ;-)
en ik ben zeker een comfort man dat is een feit!
Het hoeft voor mij niet zo snel als het maar lekker rijd zeg ik dan.
maar zit druk rond te kijken voor wat moois voor 3/4 duizend? als beginnert is dat wel leuk zeg ik dan.

Nog bedankt iedereen voor de reactie en ga studie doen voor de shadows zeer zeker!
Wil het ook zelf gaan leren mijn motor te onderhouden en als de shadow dat wel makkelijk is is dat wel aantrekkelijk voor moi!

EN die fatboy look a like is zeker mooi! durf de prijs niet te vragen ;-)

groeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan