Rijders Heerde/Epe e.o

is de kymco onder de trekkers ;)

Maaruh Sideswipe jij heb ook een r6 gehad he?
vindt die dingen machtig gaan trekken bij de 9000 toeren
heeft zo'n R1 dat ook nog of trekt die gelijkmatig hard op?


Nee geen R6. Mijn vrouw heeft een FZ6 Fazer.

Zelf heb ik voor de R1 een TRX gehad, daarvoor een GSXR-600 srad 1997, VFR400R 1989, GPz550UT 1985, CB750 1977.

Mijn vrouw heeft voor de FZ6 een Bandit600, Diversion 600 2 stuks , FRZ600 (3HE) en een GS500E gehad.

De R1 begint eerder er hard aan te trekken.
Dit verschilt ook wel erg per model. De 2004-2006 en de 2007-2008 versies waren minder nerveus (geen spontane wheelies) als de voorgaande jaren. (toen was de filosofie dat 90% van de R1 kopers toch alleen op de openbare weg rijd en was de slogan iets met "total control". Vanaf 2009 hebben zit weer losgelaten en is de R1 blijkbaar feller geworden op het gas. (niet meer PK ofzo maar meer de manier van vermogen afgeven)


Dus mijn R1 (2004) begint er aan te trekken zo rond de 3000 en bij de 9000 gaat het echt heel, heel hard.... :9~ :9 Maar wel meer gelijkmatiger/opbouwend.
Vergeleken met de FZ6 merk je het wel dat je onderin (niet terug hoeven schakelen) meer vermogen hebt.

Maar eerlijk gezegd heb ik m gekocht omdat ik altijd al een motor wilde hebben met seatpipes.. :$ Is nog blijven hangen uit de tijd van de eerste 916 en die ombouwkits van BOS dempers voor de ZXR/YZF/fireblade.
 
Laatst bewerkt:
Oke dat is mooi duidelijk, :Y kijk ook weleens rond naar een ander type motor. iets zwaarder als een 600 maar... elke keer na een proefritje kom ik er weer achter dat die R6 ook nog heel niet zo slecht rijd :]
 
Oke dat is mooi duidelijk, :Y kijk ook weleens rond naar een ander type motor. iets zwaarder als een 600 maar... elke keer na een proefritje kom ik er weer achter dat die R6 ook nog heel niet zo slecht rijd :]
Ik vind de FZ6 (en de bandit en FZR daarvoor) zeker goed rijden. Het voordeel van de 1000 is dat je best of both worlds heb.

Met de TRX850 (die maar 83pk heeft) trok je de stenen uit de straat met 2000 toeren. Een 600 heeft weer een mooi eindschot. een 4cil 1000 heeft beide..;-)

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe zo'n nieuwe MT-09 rijd met z'n 900cc 3 cilinder.

(was nooit zo van de naked bikes maar vind deze wel heel erg mooi)

:9~

full
 
Laatst bewerkt:
Heb er 1 gehad, rijd heerlijk totdat je achterwiel blokkeert en je erachter komt dat het bigend eruit ligt ;(

Als je bang bent voor wat onderhoud kun je beter een Japanner rijden, dat klopt.

Ik heb overigens nooit problemen gehad met mijn KTM, anderen toch wel... -O-
 
als je een competitie gerichte fiets koopt weet je dat er meer onderhoud aan zit.... en dat is met oude barrels net zo. die van mij zit voor een sm weinig onderhoud aan. ook 1 van de redenen dat ik geen "echte" competitie fiets wil.
de ktm 625 / 640 / 660 lc4 ( vanaf 2003 betere blokken ) en de nieuwere 690 smc hebben weinig onderhoud nodig.

maar ga je een ktm 450 / 500 / 520 / 530 exc of smr rijden...... ja dan heb je heel wat meer onderhoud :P
 
als je een competitie gerichte fiets koopt weet je dat er meer onderhoud aan zit.... en dat is met oude barrels net zo.

HAHA ja dat van mij was een ouwe 620 LC4 voor €500 gekocht ergens in brabant liep niet meer. s'avonds aan het lopen gemaakt paar flinke trappen en beetje startpilot. en weken heerlijk mee wezen crossen. :]

Bigend eruit gelopen, blokkie losgetrokken en einde verhaal onderdelen kosten €900 :N

op marktplaats gezet en verkocht voor €350 aan een gezellige brabander :Y :W

dus ja eigenlijk heb ik voor €150 enorm veel lol gehad. en machtig wat trekt zo'n ding 1 cilinder er hard aan zeg.
 
Tjonge dat dit topic leeft in deze periode! Dat ik dat nog mee mag maken! Nu nog rijden..
 
Heb 13 jaar lang een TRX850 gehad. Een halve naked.... :+
Net schone olie aan trixxie gegeven, ze was er erg dankbaar voor.
Ik keek nog maar naar de sleutel en ze begon spontaan te draaien, heerlijk dat geluid uit die Lazer dempers. Nou ja dempers :9 :9
 
Net schone olie aan trixxie gegeven, ze was er erg dankbaar voor.
Ik keek nog maar naar de sleutel en ze begon spontaan te draaien, heerlijk dat geluid uit die Lazer dempers. Nou ja dempers :9 :9


Dat geluid mis ik nog wel ja...! Dempers ja. Heb je de originele wel eens in je handen gehad? (massieve zware kokers zijn dat zeg)
 
_O-
ik keek nooit bij de regionaal topics... maar ik rijd vaak zat. meestal met een gezellig cluppie uit zwolle. die hebben bijna allemaal racers, kun je zo een x mee als je der skik van heb.


Aardige gasten zijn dat. Maar we kunnen ook wel ons eigen topic in de lucht houden?

Idd meeste hebben racers. Tempo ligt daar ook hoog. (hoog volgens de koos spee normen... :o :+ )
 
Je moet gewoon die whatsapp groep aan het begin van het seizoen effe nieuw leven in blazen. Dan is het ook direct actueel.

Ik rij ook veel maar toch vaak alleen. Nu al zin in de zomer :)
 
Je moet gewoon die whatsapp groep aan het begin van het seizoen effe nieuw leven in blazen. Dan is het ook direct actueel.

Ik rij ook veel maar toch vaak alleen. Nu al zin in de zomer :)


Wie beheerde die groep ook alweer.... :X :$


Doordeweeks is vaak lastig om dat ik door het hele land zit met werk. Kan het wel proberen en als startpunt dan af en toe Vaassen is scheelt het ook weer :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan