Moto Guzzi Jackal

Denk het niet '( '(

Onze vriend is nog altijd aan het zoeken; bij algemene motorpraat gevonden: Gisteren gestart, zijn zoektocht.

Hallo allemaal.

Ik denk er over om mijn VFR750 in te ruilen voor een andere fiets. Nu ben ik al enkele maanden bezig om te bedenken wat voor een..

Ik heb zelfs wat proefritjes gemaakt op een Harley sportster en een Guzzi Jackal. Maar ik vind een sport/tour toch het fijnste voor ons wegennet in NL.

Een paar jaar geleden heb ik een Bandit1200 gehad. Deze beviel me uitstekend maar ik had nooit het gevoel dat ik hem goed kon handelen. Ik had toen nog niet zo lang mijn rijbewijs namelijk. Hij is toen ingeruild op een Shadow1100 (foute keuze achteraf..)

Nu heb ik 2 motoren op mijn netvlies die in het zware sport/tour segment vallen en ook binnen mijn budget. Namelijk wederom de B12 en de Fazer1000.
Volgens mij allebei kwalitatief goede motoren die zeer breed inzetbaar zijn.

Nu twijfel ik aan het volgende:
De B12 heeft toch wat "oudere" techniek dan de Fazer en de laatste heeft meer vermogen. Aan de andere kant zit het koppel van de B12 veel lager waardoor hij meer trekkracht heeft. De B12 vind ik wat meer een stoere mannen motor maar de Fazer is technisch wat moderner..

Wat zouden jullie doen?


Hij is nog erger dan een vrouw die een paar schoenen zoekt :') :')
 
een B1200 kon die niet handelen maar hij gaat wel voor een Fazer 1000 ???
Of toch voor de Bandit 1200 ????ondanks handelende problemen :+
Misschien meer voor een Sportster alsnog of toch de Jackal??

Moeilijk verhaal wordt het denk ik als je echt niet weet wat je wilt ik wens hem veel suc6.


Ik weet overigens ook nooit wat ik wil maar dat komt omdat ik zoveel motoren mooi vindt daarom heb ik er nu ook vier .

Swagman....k,zie je over een dag of 8 weer trug in het HD topic als we weer trug zijn hoop ik met onze Moto Morinies

gr driver
 
Haha..
Ik heb idd het probleem dat ik teveel leuk vind..
Zie het voordeel van allroad dus TDM of Navigator zijn mooie fietsen.
Touren vind ik ook leuk dus een Pan of BMW heeft z'n voordelen
Zelfs van scooters zie ik de lol in..
Choppers/Customs vind ik de enige echt mooie motoren om te zien maar uit proefritten blijkt dit niet mijn ding te zijn.
Nakeds en semi sports liggen mij achteraf het beste..

Dit probleem hebben de meesten hier dus niet zo zeuren op mij hoor..
En als je niet wilt reageren dan doe je dat toch niet... :)
 
God wat zijn die blokken toch lelijk...
Man man die blokken zijn slim beide cilinders in de rijwind lekker makkelijk te bereiken voor onderhoud als kleppen stellen of bougie wisselen. Raken niet zo snel de grond als bij een bmw boxer.

Nu zijn de Italianen niet gek van guzzi maar van bmw :?
 
Man man die blokken zijn slim beide cilinders in de rijwind lekker makkelijk te bereiken voor onderhoud als kleppen stellen of bougie wisselen. Raken niet zo snel de grond als bij een bmw boxer.

Nu zijn de Italianen niet gek van guzzi maar van bmw :?

Tis alleen jammer dat mensen als ik met een lengte van 1.95m graag de benen naar voren zetten, precies waar die onhandige in de wegzittende cilinders zitten dus...
 
Tis alleen jammer dat mensen als ik met een lengte van 1.95m graag de benen naar voren zetten, precies waar die onhandige in de wegzittende cilinders zitten dus...

Laat ik nu 195cm zijn en 3 jaar op een cali 3 rond hebben gereden net een week geleden over gestapt op een VN1500 classic.

Bij de Guzzi moest ik de kuil uit het zadel halen dus dan zit je hoger en je kan 5-8cm verder naar achter zitten toen zat ik best fijn.
Voor de vn1500 ga ik ook zelf een zadel maken volgens het zelfde recept iets omhoog en vlak zodat ik verder naar achter kan zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan