Moto Guzzi Jackal

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Wat vinden we van deze motor??
Ik was me aan het orienteren op een sportster maar daar ben ik toch op afgeknapt na een paar proefritten.

Nu wil ik wel graag een "tijdloze" motor en in mijn beleving valt Moto Guzzi ook in deze lijst. Een California vind ik wat te aangekleed maar de Jackal vind ik echt prachtig.
Ik kan op internet weinig vinden over deze motor. Ook hier op het forum niet.

Wie kan mij hierbij helpen?

Gr. Peter
 
Deze dus?
Moto Guzzi Jackal Rijtest

moto_guzzi_california_jackal_2001_2.jpg


Ziet er leuk uit :Y
 
Laatst bewerkt:
Deze test had ik al gevonden maar lijkt de enige fatsoenlijke internet test te zijn.
Ik weet dat 100000000 jaar geleden motormaniacs er een verslag van hadden gemaakt op de website maar die is niet meer bereikbaar wegens de nieuwe site. ik heb ze al gemailed hierover..

Maar ik vind deze motor idd erg mooi. Ff jaartje sparen en de VFR goed verkopen volgend jaar en wie weet......

Moet natuurlijk wel eerst proefrijden maar slechter dan de sportster (883) kan het me niet bevallen haha..

Gr. Peter
 
Ik kom ook niet verder dan de gebruikelijke GOOGLEtermen :N
http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/moto_guzzi_1100_jackal/index.html (Consent Form | Motorcycle Cruiser)


Maar, ik vind deze 'JACKAL' er wel :} uitzien :Y
 
Moto Guzzi's zijn erg gave motoren; altijd net even anders. Ik zou zelf zo voor een griso gaan:

Moto_Guzzi_Griso_850_ac5rp.jpg


of een Bellagio (mits ik 10 cm kleiner was):
bellagio-2.jpg


Nu kan ik je verder eigenlijk niet helpen met je vraag, er is inderdaad verdomd weinig te vinden over deze motor (naast de eerste links die google laat zien)... maar, elk excuus om even over wat mooie motoren heen te kwijlen.

Deze dus:

http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/moto_guzzi_1100_jackal/index.html (Consent Form | Motorcycle Cruiser)

http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/sport_cruisers_comparison/index.html (Consent Form | Motorcycle Cruiser)


Wat vind je van dergelijke modellen door triumph eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Mijn zwager heeft er een en hij is er zeer over te spreken. Als je specifieke vragen hebt dan wil ik die wel aan hem voorleggen.

Die mazzelkont kreeg hem cadeau voor zijn verjaardag. Hij had er een paar maanden daarvoor een proefrit mee gemaakt terwijl zijn oude Guzzi een beurt kreeg en hij was er dusdanig lyrisch over dat mijn zus maar besloot hem te kopen.

Leuke verrassing als je 's ochtends de krant uit de bus gaat halen en er een bus van Theo Lamers voor de deur stopt me de mededeling dat hij een kadootje voor je komt afleveren *O*
 
Jammer al die negatieve reacties...
Maar goed.. Zal er maar niets meer over zeggen want blijkbaar vinden sommige mensen het leuk om topics af te zeiken..
 
Je hebt wel snel zelf beklag!! Weer negatieve reacties, afkraken topics '( '(

Half augustus ga je nog helemaal voor een Sportster, binnen de 2 weken blijkt dat nix te zijn......... :X :X

Kom je me dan aan zetten met een afschuwelijke motor, :r die totaal nix met choppers, cruisers of customs te maken heeft. Of je moet het goed choppen :Y

Ga nu eens zoeken waar die Italianen gereden worden en sluit je daar dan aan. :W
 
Het is in feite een (fabrieks)bobber (een California minus alles wat niet noodzakelijk is) en volgens het forum in jou eigen onderschrift zijn dat toch http://www.chopperstyle.nl/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?2258 (een soort van choppers) al kunnen jullie het kennelijk zelfs onderling niet eens worden over wat nu een Bobber is en wat niet.

Altijd vermakelijk zo'n hokjesgeest bij die zogenaamde 'vrije geesten'. Het lijkt de Gereformeerde Synode wel _O-

@TS: Laat je door de losse opmerkingen van de lolbroeken hier niet van de wijs brengen.

Als jij het een mooie motor vindt (ik vind het wel een mooie motor alhoewel ik niet van choppers houd) dan kan je er gerust voor gaan, weinig tot geen kans dat het een miskoop zal zijn (tenzij het natuurlijk een ex-schade Jackal is).

Maar er eentje vinden zal nog niet zo eenvoudig zijn.

Voor 10.000 euro staat er een gloednieuwe in Zwitserland

Dan is deze trouwens veel interessanter voor 5500 euro, wel even zorgen dat ze er nog 1100 euro kilometer extra op zetten voordat hij afgeleverd wordt dan kan je hem BTW vrij invoeren (dus nog wel BPM betalen)!

Anhow: veel succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Jammer al die negatieve reacties...
Maar goed.. Zal er maar niets meer over zeggen want blijkbaar vinden sommige mensen het leuk om topics af te zeiken..


Paar dagen geleden moest het toch een sportster worden?
Opeens is dat niks meer.
wie neemt wie niet serieus.
Je bent net zo dwars als een guzzi motorblok.
 
Het is in feite een (fabrieks)bobber (een California minus alles wat niet noodzakelijk is) en volgens het forum in jou eigen onderschrift zijn dat toch http://www.chopperstyle.nl/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?2258 (een soort van choppers) al kunnen jullie het kennelijk zelfs onderling niet eens worden over wat nu een Bobber is en wat niet.

Altijd vermakelijk zo'n hokjesgeest bij die zogenaamde 'vrije geesten'. Het lijkt de Gereformeerde Synode wel _O-

@TS: Laat je door de losse opmerkingen van de lolbroeken hier niet van de wijs brengen.

Fabrieksbobbers bestaan niet, en deze guzzi is al helemaal geen bobber. Maakt ook niet uit, als TS het een mooie motor (vraag me wel af hoelang) moet die hem snel kopen. Wie zijn wij om daar iets van te zeggen.

Alleen sinds wanneer mag je hier je mening over een bepaald type niet mogen geven. Ook al is die negatief.

En die onzin over gerformeerde hokjesgeesten slaat nergens op. Ik ga toch ook niet bij de crossmotoren vragen wat ze van een Harley vinden.
 
Paar dagen geleden moest het toch een sportster worden?
Opeens is dat niks meer.
wie neemt wie niet serieus.
Je bent net zo dwars als een guzzi motorblok.

Een 883 rijdt prima en is niks mis mee ...alleen ...das mijn mening P. denkt er blijkbaar anders over .
Nu is het de Jackal...das nou net een motor die ik 3 keer niks vindt maar P. misschien wel en Murph houdt van shovels en niet van Evoos en ik hou van allebei maar wil geen shovel en heb dus een Evo maar wil geen Jackal maar wel een G.Sport ...kortom....zoveel mensen zoveel wensen maar ik ben uiteindelijk wel benieuwd welke motor het voor P. gaat worden dus hou ons op de hoogte aub en dat bedoel ik positief.

gr driver
 
. Ik ga toch ook niet bij de crossmotoren vragen wat ze van een Harley vinden.

Nouwww...als ze dit zien kun je het toch vragen misschien zei hij met een knipoog :+


http://www.vitalmx.com/videos/features/Harley-Sportster-at-A-Day-In-The-Dirt,2395/Harley-Sportster-at-A-Day-In-The-Dirt,389/GuyB,64 (Dealer Expo 2011: Hinson)

gr driver
 
Laatst bewerkt:
eder zijn eigen mening maar ik vind Guzzi's prachtige motoren met een eigen stijl en motorkarakter. Bovendien ook nog eens heel betrouwbaar. Ben net terug van een tripje door de Vogezen met mijn 35 jaar oude Guzzi.

Een rijtest van de jackal kun je vinden op de site van de motoguzzi club Nederland. www.mgcn.nl

Bij Teo Lamers in Nijmegen stond er een tijdje geleden nog één te koop. Daar mag je vast wel een proefritje op maken.

Suc6 ermee
 
Ik vind Guzzi prima maar zo,n Jackal niet heel bijzonder. Dat komt omdat ik niet van choppers houd.

Guzzi rijdt lekker en stuurt erg goed, ik heb zelf een Breva. :]
 
Jammer dat de topic starter blijkbaar al weken op vakantie is gezien zijn niet reacties :+
 
vind de jackal een gafe fiets bij theo lamers staat een rode in de show room vette bak hoor.
rij self op een verbouwde florida.
helemaal super.
 
Terug
Bovenaan Onderaan