Ervaringen met HP motoren Eemnes

En je mag van mij best kotsen op mensen die hun geld verdienen aan motorfietsen hoor, maar ik heb nog nooit 1 dag in mijn leven mijn handje op moeten houden bij een geld uitkerende instantie.

Geld verdienen mag, maar wel op een eerlijke manier....

Waar die laatste opmerking op slaat weet ik niet......
 
Kunt er lang of kort over discussieren maar motorzaken en garagebedrijven zijn net als aannemers, het zjn vrijwel allemaal oplichters en als ze een euro extra uit jou kunnen trekken zullen ze die mogelijkheid zeker aangrijpen.
Ik ken eerlijk gezegd maar heel weinig goede motorzaken, ik ben er inmiddels al 5/6 afgeweest voor onderhoud en overal was het wel wat.
We wonen nou eenmaal in een kruideniersland, deal with it.

Volgens mij ben JIJ dan de kruidenier. Ongetwijfeld voor een duppie op de eerste rang willen zitten en klagen als dat zo niet werkt.
Over het algemeen krijg je waar je voor betaalt, zo simpel is dat. Er zit heus wel een enkele ladenlichter onder de motorboeren, het zijn net mensen. Maar om dan de hele bedrijfstak ff op de schop te nemen zoals jij dat doet slaat nergens op.
Ik zou je ook niet graag als klant zien komen, je lijkt me geen prettig tiepje om zaken mee te doen.
 
Ik snap die hele discussie niet die hier gaande is, maar is het niet zo dat een bedrijf gewoon eerlijk zaken kan- en verwacht mag worden te doen. Temeer als dat bedrijf pretendeert Bovag lid te zijn...?


De motor die ik daar gezien heb voldoet op zich aan wat je verwachten mag bij de km.stand en is zeker niet té duur, maar we praten niet over het koopje van de week en feit is dat er zaken anders geadverteerd worden dan geleverd worden én initieel met 250 meerprijs voor aflevering/bovag hetgeen nergens staat en daar zit bij mij wat wrevel. Lijkt mij dat fair zaken doen juist in deze barre tijden heel belangrijk is voor een motorbedrijf en daar laat ik het verder bij....


(Geen idee of ze hier meelezen, zou kunnen.)
 
En "eerlijk" zal ongetwijfeld synoniem staan met: goedkoop.......


Nee, met eerlijk zijn en afspraken en verplichtingen nakomen.

Dat geintje wat ze met inkoopmotoren flikken kan gewoon niet.

Schade, tellerfraude, import en gebreken verzwijgen, kan ook niet.

Garantie-veplichtingen nakomen hebben ze ook nogal moeite mee.

Volgens sommige hier is het de normaalste zaak van de wereld, de motoren zijn immers scherp geprijsd.
 
Nee, met eerlijk zijn en afspraken en verplichtingen nakomen.
Dat geintje wat ze met inkoopmotoren flikken kan gewoon niet.
Schade, tellerfraude, import en gebreken verzwijgen, kan ook niet.
Garantie-veplichtingen nakomen hebben ze ook nogal moeite mee.
Volgens sommige hier is het de normaalste zaak van de wereld, de motoren zijn immers scherp geprijsd.

Oh, je bedoelt HP. Dat ben ik dan deels met je eens.

Dat deels slaat er op dat, als je even goed rondkijkt, je al snel ziet dat HP duidelijk lagere prijzen hanteert. Dan zou je als klant al moeten/kunnen weten dat die prijs ergens vandaan komt...... en ik vind dat je als klant ook best iets verder mag kijken dan je neus lang is.
Weet je waar je koopt en wat je koopt, dan zul je er best een leuke fiets voor weinig kunnen vinden. Voor de klant die zich verder niets afvraagt en niet weet wat hij koopt is HP geen aanrader, vermoed ik. Maar dat kun je niet alleen HP verwijten.
 
Oh, je bedoelt HP. Dat ben ik dan deels met je eens.

Dat deels slaat er op dat, als je even goed rondkijkt, je al snel ziet dat HP duidelijk lagere prijzen hanteert. Dan zou je als klant al moeten/kunnen weten dat die prijs ergens vandaan komt...... en ik vind dat je als klant ook best iets verder mag kijken dan je neus lang is.
Weet je waar je koopt en wat je koopt, dan zul je er best een leuke fiets voor weinig kunnen vinden. Voor de klant die zich verder niets afvraagt en niet weet wat hij koopt is HP geen aanrader, vermoed ik. Maar dat kun je niet alleen HP verwijten.


Ik denk dat dat juist de grote frustratie is van een klant die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, de teleurstelling is dan ook enorm groot als het een duur dubbeltje blijkt te zijn.
Maar om dan alle motorbedrijven oplichters te willen noemen gaan mij ook wel erg ver, het verwachtingspatroon is gewoon vaan voor de koopjesjagers veel te hoog.
Scherp geprijsde motoren is niet altijd een scherpe prijs, en als de koper het nalaat om zelf onderzoek te doen en blind koopt omdat hij dit WEL kan betalen, dan is het risico gewoon groot dat de schuldvraag verschoven wordt naar de handelaar.
Let wel mijn persoonlijke mening is zeker de afspraken nakomen, evt garantieklussen netjes oplossen, geen verborgen gebreken, maar dan is de prijs weer hoger, dan ben je weer een oplichter omdat je te veel vraagt voor de motor :X .
Moeilijk vak hoor motorbedrijfeigenaar.
Maar als ik even naar buiten kijk en zie mijn boot, camper, nieuwe mercedes en nieuwe ZX10R staan en zolang ik 3 a 4 keer per jaar heerlijk op vakantie kan gaan maakt weer een hoop goed. :Y
 
allemaal mooi en wel, maar het topic gaat over ervaringen mbt HP........


HP is een handelaar die in het particuliere prijzen segment opereert, daar is niets mis mee, dat ze Bovag lid zijn zou zekerheden behoren te geven, net als evt garanties. Dat staat los van de prijs want daarmee ga je nl verplichtingen naar je klanten aan.

Maar de hier te lezen algemene ervaring leert:
een inkoop/inruil voorstel doen en ter plekke anders roepen is niet netjes
afleverkosten eisen die nergens staan noch genoemd worden is niet netjes
adverteren met zaken die niet bij de motor zitten is niet netjes
met (standaard)omschrijvingen adverteren die niet altijd waar zijn is niet netjes
enz

Is dat de hele waarheid?
Vast niet, waarschijnlijk bestonden ze dan al niet meer. Ervaringen delen is eigenlijk gewoon een advies waakzaam te zijn, vooral voor de leek. Een gewaarschuwd iemand , telt immers voor twee!!
 
Laatst bewerkt:
Maar de hier te lezen algemene ervaring leert:
een inkoop/inruil voorstel doen en ter plekke anders roepen is niet netjes
Niet fraai, maar ik ben dat op heel veel andere plekken ook tegengekomen, waaronder ook officiële dealers. Als je de klant maar eenmaal op je stoep hebt.... Ik hou er niet zo van en haak dan subiet af, maar weet dat eigenlijk al als er een prijs over de telefoon wordt genoemd, dat zullen veel andere bedrijven niet snel doen.

afleverkosten eisen die nergens staan noch genoemd worden is niet netjes
Ik ken geen enkel normaal bedrijf dat géén afleverkosten rekent. Dat zou de klant dus kunnen weten.....

adverteren met zaken die niet bij de motor zitten is niet netjes
met (standaard)omschrijvingen adverteren die niet altijd waar zijn is niet netjes
enz
Allemaal waar, maar niet heel bijzonder. Bedrijven als dit werken met een hoge omzetsnelheid, dan willen foutjes als deze er best wel eens insluipen.
Wil je dat als klant perfect hebben, dan staat het je vrij een bedrijf te kiezen dat hogere prijzen/winstmarges hanteert en de aangekochte motoren veel beter kent. Maar de klant komt nu juist op die lage prijs af.....

Is dat de hele waarheid?
Vast niet, waarschijnlijk bestonden ze dan al niet meer. Ervaringen delen is eigenlijk gewoon een advies waakzaam te zijn, vooral voor de leek. Een gewaarschuwd iemand , telt immers voor twee!!
Dat lijkt me een valide constatering.
HP is wat het is. Je kunt niet verwachten een stuk goedkoper uit te zijn als elders en dan precies dezelfde kwaliteit/voorwaarden/service tegen te komen.

Zou ik er zelf kopen? Nee, ik heb al eens leergeld betaald bij een soortgelijk bedrijf. Ik betaal liever wat meer voor een stukje zekerheid. Vooral een niet ter zake deskundige klant of iemand die écht verwacht voor minder geld meer te kunnen krijgen kan hier beter niet naartoe gaan.
Maar als je weet waar Abraham de mosterd haalt kun je bij zo'n bedrijf heus wel eens een goede koop "scoren"....
 
Laatst bewerkt:
Als je bij een werkgever werkt dan ga je ook voor het hoogste salaris en werk je niet omdat je je baas zo aardig vind.
Overuurtjes schrijf je ook en je vakantiedagen geef je ook niet weg.
Lijkt mij niet slim om als ondernemer niet voor je zelf te werken, maar voor een ander.
Maar ik zal dat wel weer verkeerd zien.


Maar het gaat hier om HP.
Ik vind dat ze een moeilijke handel hebben, ze zijn doorgaans heel scherp aan de prijs en dat trekt natuurlijk klanten die een motor kopen die normaal gesproken niet te betalen is voor hun.
Dat zijn ook de grootste zeikerts, geen geld, veel frustratie en de teleurstelling dat ze toch net niet de hoofdprijs hebben aangeschaft voor weinig.


hier heb je wel weer gelijk in kevin.
als je een nette motor wil hebben moet je een dealer onderhouden nl motor kopen die minimaal 2000 euro duurder is dan bij hp.
ik heb 1x een mistap gedaan met een ingevoerde auto.
nooit meer iets bij een handelaar vandaan.
 
Niet fraai, maar ik ben dat op heel veel andere plekken ook tegengekomen, waaronder ook officiële dealers. Als je de klant maar eenmaal op je stoep hebt.... Ik hou er niet zo van en haak dan subiet af, maar weet dat eigenlijk al als er een prijs over de telefoon wordt genoemd, dat zullen veel andere bedrijven niet snel doen.Ik ken geen enkel normaal bedrijf dat géén afleverkosten rekent. Dat zou de klant dus kunnen weten.....Allemaal waar, maar niet heel bijzonder. Bedrijven als dit werken met een hoge omzetsnelheid, dan willen foutjes als deze er best wel eens insluipen.
Wil je dat als klant perfect hebben, dan staat het je vrij een bedrijf te kiezen dat hogere prijzen/winstmarges hanteert en de aangekochte motoren veel beter kent. Maar de klant komt nu juist op die lage prijs af.....Dat lijkt me een valide constatering.
HP is wat het is. Je kunt niet verwachten een stuk goedkoper uit te zijn als elders en dan precies dezelfde kwaliteit/voorwaarden/service tegen te komen.

Zou ik er zelf kopen? Nee, ik heb al eens leergeld betaald bij een soortgelijk bedrijf. Ik betaal liever wat meer voor een stukje zekerheid. Vooral een niet ter zake deskundige klant of iemand die écht verwacht voor minder geld meer te kunnen krijgen kan hier beter niet naartoe gaan.
Maar als je weet waar Abraham de mosterd haalt kun je bij zo'n bedrijf heus wel eens een goede koop "scoren"....
Als ik jou zo lees is er veel mis in de (motor)handel en mag keesje het eigenlijk ook wel want pietje doet het ook, waarschijnlijk een groot aandeel van wat er mis gaat in deze maatschappij....
 
hier heb je wel weer gelijk in kevin.
als je een nette motor wil hebben moet je een dealer onderhouden nl motor kopen die minimaal 2000 euro duurder is dan bij hp.
ik heb 1x een mistap gedaan met een ingevoerde auto.
nooit meer iets bij een handelaar vandaan.


En toch heb ik klanten die een motor bij HP hebben gekocht die er heel blij mee zijn, en ook mensen die hun haren uit de kop trekken, maar ook de consument moet voorwerk doen.
Een handelaar wil verkopen en geld verdienen, ze hebben weinig marge maar leven op een snelle doorschuifhandel.
Ik ben een hele slechte handelaar want ik wil het te goed doen en dan moet ik zelfs geld bij leggen, als ik zie dat iemand een motor graag wil hebben en weet dat het zijn laatste centen zijn dan zorg ik dat hij het toch kan betalen, en de grote beurt zit dan ook bij de prijs in.
Achteraf kost het mij behoorlijk wat geld maar ben wel tevreden dat er weer iemand blij rondrijdt.
Vooral als het beter gaat met ze en ze gaan naar een ander toe voor onderhoud of banden omdat die een tientje goedkoper is.
Dat is de andere kant van het verhaal, zowel bij de bedrijfstak als bij de consument zitten rotte appels, daarom lees ik jank berichten even 2 keer.
 
quote:
kevinblade schreef op 06 mei 2012 @ 11:03:Als je bij een werkgever werkt dan ga je ook voor het hoogste salaris en werk je niet omdat je je baas zo aardig vind.
Overuurtjes schrijf je ook en je vakantiedagen geef je ook niet weg.
Lijkt mij niet slim om als ondernemer niet voor je zelf te werken, maar voor een ander.
Maar ik zal dat wel weer verkeerd zien.


Maar het gaat hier om HP.
Ik vind dat ze een moeilijke handel hebben, ze zijn doorgaans heel scherp aan de prijs en dat trekt natuurlijk klanten die een motor kopen die normaal gesproken niet te betalen is voor hun.
Dat zijn ook de grootste zeikerts, geen geld, veel frustratie en de teleurstelling dat ze toch net niet de hoofdprijs hebben aangeschaft voor weinig.

hier heb je wel weer gelijk in kevin.
als je een nette motor wil hebben moet je een dealer onderhouden nl motor kopen die minimaal 2000 euro duurder is dan bij hp.
ik heb 1x een mistap gedaan met een ingevoerde auto.
nooit meer iets bij een handelaar vandaan.

Je werkt misschien niet voor je baas, maar er zijn een heleboel meer redenen om voor een bedrijf te willen werken en dat is echt niet alleen maar het salaris. Denk je dat het wel zo is? Wacht maar totdat je afgedankt wordt door je werkgever en er tegen je gezegd wordt: "Maar je werd er toch voor betaald!" Flikker op,(niet persoonlijk bedoeld) werk is gewoon veel en veel meer dan alleen maar poen vangen aan het einde van de maand, het is collega's, contacten, iets bijdragen, enzoverder.

Oh ja, ik heb in de winkel gestaan, totaal iets van 7 jaar(ik werk nu in een andere consumentnegerende branche, de ICT :+ ). En ik heb zelfs discussie gehad over het feit dat ik niet tegen een klant wilde liegen. Ik licht een klant eerlijk en recht door zee voor in de overtuiging dat dit op de lange termijn alleen maar positief uitpakt.
 
Mijn motor had ook verzwegen schade.. Kwamen ze bij de dealer achter, ik kom er nooit weer, garantie is ook lastig bij hun, motor had storingen en ze deden gewoon alsof het niets was, onder de mom van : elke motor heeft zn hikje
 
Wat ik gemerkt heb bij sommige motor en autobedrijven is dat ze kijken naar hoeveel kennis de klant heeft en daar hun tactiek op aanpassen. Daarmee bedoel ik dus dat als ze constateren dat iemand er veel verstand van heeft ze het uit hun hoofd laten om iemand op te lichten of het mooier te maken dan het is en vice versa.
 
Mijn motor had ook verzwegen schade.. Kwamen ze bij de dealer achter, ik kom er nooit weer, garantie is ook lastig bij hun, motor had storingen en ze deden gewoon alsof het niets was, onder de mom van : elke motor heeft zn hikje

Vriend van mij zelfde probleem; tellerfraude, zeggen dat het een nlse motor is terwijl het een import blijkt, verzwegen schade en achteraf heel veel verborgen "hikjes"
 
Beste mensen,

If you pay peanuts, you get monkeys.

Of, zoals ze bij Marktplaats altijd waarschuwen: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het ook niet waar.
 
Een paar duizend euro vind ik geen peanuts,
Een dealer/handelaar heeft mi de plicht om een eerlijk product te verkopen.

Zeker als het gevraagd wordt gebreken betreffende de motorfiets etc bij aankoop, en het wordt verzwegen vind ik wel degelijk dat de verkoper ook daarvoor verantwoordelijk is.

We zijn niet allemaal in de positie om duizenden euro's extra aan een aankoop van een motorfiets uit te geven. :N

Wil natuurlijk ook niet zeggen dat je als consument zelf ook je kop in het zand moet steken bij aankoop.
De waarheid zal ergens in het midden liggen. :Y
 
We zijn niet allemaal in de positie om duizenden euro's extra aan een aankoop van een motorfiets uit te geven. :N

Dan zul je wellicht je eisen bij moeten stellen en een ouder model o.i.d. bij de dealer vandaan moeten halen.
Het is hier al eerder geschreven dat je jezelf inderdaad ook wel eens af mag vragen waarom ze dan een paar duizend euro goedkoper zijn.
Het is echt niet zo dat een dealer een paar duizend euro netto winst op een fiets pakt.
 
Laatst bewerkt:
Dan zul je wellicht je eisen bij moeten stellen en een ouder model o.i.d. bij de dealer vandaan moeten halen.
Het is hier al eerder geschreven dat je jezelf inderdaad ook wel eens af mag vragen waarom ze dan een paar duizend euro goedkoper zijn.
Het is echt niet zo dat een dealer een paar duizend euro netto winst op een fiets pakt.
Da's niet zo moeilijk, een (merk)dealer overvraagt mede vanwege het pakket eisen die de fabrikant/importeur aan de (merk)dealer stelt. Om goedkoop te verwarren met blijkbaar toegestaan oplichten middels verborgen zaken vind ik niet per definitie de schuld van de koper, maar een (wettelijk bepaalde) plicht van de verkopende cq deskundige partij, ook al heeft de onwetende koper onderzoeksplicht...
 
yup, onwetenden vertrouwen vaak op deskundigheid en advies van een motorzaakmeneer... als daar misbruik van word gemaakt is dat niet netjes. :N
 
Zeg eens eerlijk?
Had je hem ook voor dezelfde prijs gekocht als je van dat schadeverhaal geweten had?


Ja, denk het wel.... met proefrit wel één en ander uitgehaald met de blade en die gaf geen krimp dus motor eis verder goed :Y


Reden dat ik er niet meer iets zal kopen is hun leugenachtige gedrag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan