Ervaringen met HP motoren Eemnes

En toch heb ik klanten die een motor bij HP hebben gekocht die er heel blij mee zijn, en ook mensen die hun haren uit de kop trekken, maar ook de consument moet voorwerk doen.
Een handelaar wil verkopen en geld verdienen, ze hebben weinig marge maar leven op een snelle doorschuifhandel.
Ik ben een hele slechte handelaar want ik wil het te goed doen en dan moet ik zelfs geld bij leggen, als ik zie dat iemand een motor graag wil hebben en weet dat het zijn laatste centen zijn dan zorg ik dat hij het toch kan betalen, en de grote beurt zit dan ook bij de prijs in.
Achteraf kost het mij behoorlijk wat geld maar ben wel tevreden dat er weer iemand blij rondrijdt.
Vooral als het beter gaat met ze en ze gaan naar een ander toe voor onderhoud of banden omdat die een tientje goedkoper is.
Dat is de andere kant van het verhaal, zowel bij de bedrijfstak als bij de consument zitten rotte appels, daarom lees ik jank berichten even 2 keer.


Ik ben blij met mijn blade, de mindere afwerking van schade(voorvork zat er niet goed in en nog wat kleine dingen) heb ik bij JvdBunt laten fixen. Waarom niet bij HP? Laten we zeggen dat dat voor beide partijen op dat moment gezonder was ;)

Motor heb ik meteen verder helemaal na laten kijken, mankeerde verder niks aan dus ja, je kunt wel zegen dat ik blij ben met een motor bij HP vandaan.

Maar ze liegen en bedriegen...tja dat is risico wat je op de koop toe moet nemen en gewoon beter uitkijken dan ik heb gedaan ten tijde van aankoop.
 
Ja, denk het wel.... met proefrit wel één en ander uitgehaald met de blade en die gaf geen krimp dus motor eis verder goed :Y


Reden dat ik er niet meer iets zal kopen is hun leugenachtige gedrag...

Volgens mij zegt dat wel genoeg ;)
 
Da's niet zo moeilijk, een (merk)dealer overvraagt mede vanwege het pakket eisen die de fabrikant/importeur aan de (merk)dealer stelt. Om goedkoop te verwarren met blijkbaar toegestaan oplichten middels verborgen zaken vind ik niet per definitie de schuld van de koper, maar een (wettelijk bepaalde) plicht van de verkopende cq deskundige partij, ook al heeft de onwetende koper onderzoeksplicht...

Dat is toch wel een beetje kort door de bocht.
Ik heb het geluk dat mijn officiële dealer 1,5 km van mijn huis is gesitueerd.
Als er iets is met de motor wordt het gewoon opgelost, ook na de garantieperiode wordt er coulant omgegaan.
Maar dat zit deels in de prijs inbegrepen maar grotendeels komt het voort uit de visie van het bedrijf.
Als ik dat bedrijf objectief bekijk zie je natuurlijk wel een heel groot verschil met een 'dozenschuiver' a la HP.
HP schuift fietsen door en als je nog eens terugkomt is het leuk maar hij zal er bij wijze van spreken echt geen ene minuut minder door slapen als je het niet zou doen.
Dus om het nu af te maken onder het mom dat de dealer overvraagt gaat me eigenlijk net te ver.

Overigens zie ik nergens staan dat ik schreef dat het toegestaan is om iemand een oor aan te naaien als je de prijs maar laag genoeg houdt.
Eerder dat een potentiele koper even wakker moet schieten en uit zijn naieve coma moet komen.
 
Laatst bewerkt:
foto's kloppen soms niet met het assosrtiment.
Ben een tijdje geleden daar gaan kijken, stond een motor net zoals op de website, maar andere uitlaat, stickers erop.
Ik heb ze hierop gewezen, ze zouden er gelijk wat aan doen, twee weken later stond nog dezelfde foto op hun website.
Verder wel altijd goede service gehad met mijn vorige motor, kreeg alleen de indruk dat toen ik deze wilde inruilen, dat ze dit liever niet wilde, die kon ik beter particulier verkopen.
Toen ik interesse had ik een motor, moest ik het liefst dezelfde dag de motor kopen, want de week erop zouden de prijzen omhoog gaan, omdat het motorseizoen begon (?)
Verder zijn ze niet dol op uitgesteld betalen, hoewel ze er wel mee adverteren.
De tijd dat het duurt om de administratie te regelen zón drie weken volgens de uitleg kon hij de motor wel drie keer verkopen, dus moest hij de motor drie weken laten staan en dat hadden ze liever niet
 
Als ik jou zo lees is er veel mis in de (motor)handel en mag keesje het eigenlijk ook wel want pietje doet het ook, waarschijnlijk een groot aandeel van wat er mis gaat in deze maatschappij....

Dan heb je dingen gelezen die ik niet heb gezegd.

Ik heb heus wel wat negatieve dingen in de handel meegemaakt. In de meeste gevallen had ik dat door, in een enkel geval heb ik leergeld betaald.
Maar het aantal keren dat ik een prima aankoop voor een reële prijs heb gedaan overtreft dat aan alle kanten.

Het verhaal draait hier om: als je als klant een kwartje wilt hebben voor de prijs van een duppie, dan zou je kunnen weten dat er iets niet klopt.
Als je iets overal te koop ziet voor, zeg 1000 Euro en je ziet opeens exact hetzelfde voor 500 Euro, dan moeten er wat rode lampjes bij de klant gaan branden. Het kán nog altijd goed zitten, maar..... het is in ieder geval zaak dan erg goed te informeren en alles nog beter te controleren.

Ik wil daarmee niet elke verantwoordelijkheid bij de klant leggen, maar dat is nog altijd beter dan maar roepen dat je tópkwaliteit mag eisen voor je geld..... ook al betaal je overal elders veel meer. Voorkomen dat je een miskoop doet is altijd beter dan achteraf maar zien hoe je het geld terugkrijgt.
 
ik vind 7600 euro anders geen peanuts voor een zogenaamde schade vrije motor
waar de koplamp beugels met kit inelkaar geplakt zit..

mijn motor is later helemaal uitelkaar geweest vij Twin parts motoren in groningen.
 
ik vind 7600 euro anders geen peanuts voor een zogenaamde schade vrije motor
waar de koplamp beugels met kit inelkaar geplakt zit..

Dát is emotie die spreekt.
Stel ik koop een dikke sportwagen, die eigenlijk een ton moet kosten, voor 10.000 Euro. 10.000 Pleurootjes is voor een auto nog steeds een hoop geld..... maar mag ik dan verwachten dat die auto perfect is? Nee.....

Zakelijk gezien mag je verwachten dat er bij een motor die overal elders een hoop meer kost, iets aan de hand is. Waarom zou die dealer je dat geld cadeau doen als hij hem voor een hogere prijs ook kwijtraakt?

Overigens: zou het alleen om die beugels gaan, dan kun je er evengoed een koopje aan hebben, al kost het uiteraard geld om zoiets te verhelpen.

Natuurlijk: fris zakendoen is het niet, als je de motor schadevrij noemt en dat niet klopt. Maar ergens kun je een addertje onder het gras verwachten, als je elders veel meer betaalt voor een vergelijkbare fiets. Maar mensen laten zich maar al te vaak in slaap sussen door vooral een prettige prijs en daarnaast een prettig verhaaltje......
 
Laatst bewerkt:
De motor van WickedWire zal normaal echt geen 76.000euro kosten.....

Een hoop meer kosten ze niet overal..... max. 10-15% misschien. Dus prijzen bij HP zijn scherp maar zeer zeker niet onrealistisch.

Niet fris zakendoen? Het is gewoon oplichterij.
 
Zijn kloten daar, heb 3x een verhaal gehad over dat hij (blijkbaar de baas) net terug van vakantie was en er een voorstel zou komen mbt de betreffende motor ''zo mee (dan dus ook zonder inruil)''........... nooit een antwoord vernomen.


Geen idee of ie verkocht is daar ofzo, heb inmiddels al wat anders elders gekocht! :W :P
 
Laatst bewerkt:
Erik van Lent over HP Motoren in Eemnes:

Niet minder wazig is de bij HP motoren gekochte Fireblade uit 2004. Als de huidige eigenaar bij mij is voor eengarantiekeuring blijkt dat het frame van 2005 is terwijl alle kuipdelen van begin 2004 zijn. Bovendien zijn beide stuurslotogen op het frame uitgebroken, wat betekent dat de motor ooit gestolen is geweest of in ieder geval een poging tot heeft ondergaan. Op een paar kleine dingen na staat de Honda er technisch wel goed bij. Wanneer ik dieper ga graven dan stuit ik op het feit dat de kleur, welke volgens de huidige kleurcode moet kloppen, niet de originele code is van de motor. Ze hebben dus iets uit te leggen in Eemnes. Jongens, bellen hoeven jullie me niet want het verhaaltje kan ik zelf ook wel bedenken. Zo ingeruild, wij wisten het ook niet, kan een vroege 2005er zijn met het kenteken op eind 2004, etc. Maar waarom kom ik altijd op dezelfde adressen dit soort dingen tegen. Als ik de info kan krijgen en zie dat er dingen niet in de haak zijn kunnen jullie dat toch ook? Laat zo'n ding dan voorbij gaan als je weet dat er gezeur van gaat komen

Erik van Lent motorkeuringen



wanneer gaat die waardeloze toko nou eens failliet!?!?!??!
 
2 weken terug heb ik bij deze tent een gsxr-750 k4 gekocht met nog geen 13.000 km.
Volgende week woensdag hoop ik hem te kunnen halen, of liever laten halen aangezien ik nog met het rbw bezig ben. (hierbij een kleine oproep voor wie wat tijd overheeft en deze bike van Eemnes naar Lisse in Zuid Holland wil rijden.... ) een maat van me zou hem gaan ophalen, maar hij is onderuit gegaan op het circuit en kan dus voorlopig niet meer rijden.

Een eventuele goed of slechte ervaring met deze zaak, zal ik dus t.z.t hier posten.
Mijn eerste indruk is dat het er best chaotisch is, en ze willen wel heel erg graag verkopen.
Maar ik geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel, en dus hopen dat ik geluk heb.
 
2 weken terug heb ik bij deze tent een gsxr-750 k4 gekocht met nog geen 13.000 km.
Volgende week woensdag hoop ik hem te kunnen halen, of liever laten halen aangezien ik nog met het rbw bezig ben. (hierbij een kleine oproep voor wie wat tijd overheeft en deze bike van Eemnes naar Lisse in Zuid Holland wil rijden.... ) een maat van me zou hem gaan ophalen, maar hij is onderuit gegaan op het circuit en kan dus voorlopig niet meer rijden.

Een eventuele goed of slechte ervaring met deze zaak, zal ik dus t.z.t hier posten.
Mijn eerste indruk is dat het er best chaotisch is, en ze willen wel heel erg graag verkopen.
Maar ik geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel, en dus hopen dat ik geluk heb.

Waarom zet je hem niet gewoon op een trailer?
Ik woon in Eemnes, kan hem wel op de ahw zetten voor je en komen brengen maar daar zitten wel kosten aan verbonden ;)
Huur ahw
brandstof
vergoeding

Kun je het beter zelf doen :P
 
voor 100 euries zou ik het nog overwegen, maar iets zegt me dat het dan wel meer gaat kosten.

HP motoren zelf zou hem eventueel kunnen thuisbezorgen, maar de werknemer die dit normaliter regelt is deze week ziek. Maar ik heb niet echt bijzonder haast ermee, maar toch is het leuker als hij hier in de tuin staat.
 
Ah, hp verkoopt tegenwoordig motorfietsen ter decoratie.

Dan kan Erik van Lent wel inpakken.

(vroeg me al af waarom je een motor gekocht had zonder rijbevoegdheid.)
 
Ah, hp verkoopt tegenwoordig motorfietsen ter decoratie.

Dan kan Erik van Lent wel inpakken.

(vroeg me al af waarom je een motor gekocht had zonder rijbevoegdheid.)

Als het je droom motor is en je hebt het geld? Lijkt me een goede motivatie iig!!
 
Eerst een prijs afspreken en dan laten ze je pas proefrijden _O- True story _O- _O-

Dat vind ik dan wel weer logisch....
Alhoewel ik nog geen enkele motor heb verkocht wil ik toch de strategie aanhangen dat er vóór een proefrit een prijs is afgesproken..

Waarom? Niet om de motor als verkocht te beschouwen na een proefrit, maar wel om de motor als verkocht te kunnen beschouwen als de bestuurder de motor totalloss rijdt tijdens een proefrit (en is niet veroorzaakt door de technische staat van de motor)

"sorry, ik heb mezelf onderuit geremd" "gefeliciteerd, je hebt zojuist voor x-duizend euro een hoop schroot gekocht, kom, dan gaan we het op je naam zetten"...

Niet? Dan geen proefrit, er komt heus wel nog een geïnteresseerde...
 
Ja leuk, dan heb je mondeling een afspraak, maar wie zegt dat degene die jou motor in de prak eheft gereden ook de boel gaat betalen? Het is niet zijn motor :P
 
Heeft bij mijn motoren, en auto's, altijd gewerkt hoor indien er niets aan mankeerde.

Ik heb het nog nooit mee gemaakt en ik heb aardig wat motoren/auto's gekocht. Ik ga pas een prijs afspreken op het moment dat ik weet hoe hij rijdt. Straks is er van alles mis mee en moet het eea vervangen worden en zit je met een vaste prijs.

En bij geval van schade rijden, ik mag aannemen dat dat een probleem voor de verzekering wordt.
 
Particulier kan ik het snappen dat je een prijs (onder voorbehoud) afspreekt voor het geval dat er iets gebeurd, bij een dealer niet.

Vorige week bij Ten Kate gaan kijken naar een motor voor de vriendin en daar ging het zoals het hoort bij een dealer: we mochten beide proefrijden zonder gezeur, voor de proefrit wilde de verkoper alleen weten wat het plan zou zijn als de proefrit zou bevallen (daar kopen of niet), verkoop gesprekken kwamen pas na de proefrit.

En dat terwijl ik halverwege de rit erheen (na zo'n uur rijden, dus te ver om om te draaien), erachter kwam dat ik mijn rijbewijs niet bij had. Was allemaal geen probleem.

Mede door deze service staat er volgend weekend een zx-6r erbij in de tuin.
 
Ja leuk, dan heb je mondeling een afspraak, maar wie zegt dat degene die jou motor in de prak eheft gereden ook de boel gaat betalen? Het is niet zijn motor :P


:N Getekend koopcontract met ontsnappingsclausule dat als de motor niet bevalt, deze niet gekocht hoeft te worden. In geval van schade, brokken is dokken en in geval van totalloss, dit is de afgesproken prijs.

Knappe jongen (of meisje) om vervolgens te menen dat je niet hoeft te betalen.... :W
 
Ik heb het nog nooit mee gemaakt en ik heb aardig wat motoren/auto's gekocht. Ik ga pas een prijs afspreken op het moment dat ik weet hoe hij rijdt. Straks is er van alles mis mee en moet het eea vervangen worden en zit je met een vaste prijs.

En bij geval van schade rijden, ik mag aannemen dat dat een probleem voor de verzekering wordt.
lekker kortzichtig, jij rijdt schade dus moet de verkoper zijn vz dat maar oplossen... even simpel gevraagd; motor bij particuliere verkoper, heeft alleen wa verzekeringetje, jij rijdt em tijdens een proefrit plat en dan??
 
Terug
Bovenaan Onderaan