Ervaringen met HP motoren Eemnes

Ik weet wie je bedoeld. Jaren geleden kocht een maat van me daar een Volvo. 6 cilinder, luxe dingetje dit dingetje dat, afijn hij was helemaal verliefd op de kar. En ik 'm maar waarschuwen niet met hun in zee te gaan.

1 week, die kar heeft echt nog maar 1 week gereden, en toen was de motor helemaal naar z'n donder.

De sprookjes met "zaagmeel" hébben ergens een oorsprong..... ;(
 
We gaan off topic, maar na dat verhaal van Stefan:

http://www.imdb.com/title/tt1092633/

Live Hard, Sell Hard

MV5BMTMwNDI1OTk3MF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzY5MDI2Mg@@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg
 
Die Daytona 675 van Makinen is bijvoorbeeld voorzien van een Quick-Shifter én (Öhlins?) vering terwijl dit op de standaard 675 nooit als optie aanwezig was. De Daytona 675R vanaf 2011 kreeg het standaard af fabriek wél mee.

Misschien wel een leuk vraagje voor Makinen: Als je het kenteken van jouw fiets op de site van de RDW in geeft, zijn de "Datum éérste afgifte Nederland" én de "Datum eerste toelating" gelijk onder het item "Vervaldatum en Historie"?

Ik heb alle bonnen meegekregen.
Quickshifter (350E) en Arrow uitlaat (750E) bij Goedhart motoren besteld en gemonteerd
Vering/olie (310E) bij HK suspension, geen Ohlins.
Heeft ook wat andere kleine dingetjes, rizoma knipperlichten, puig dubble bouble windscherm, carbon voorspatbord, tail tidy, pillion cover in kleur.
Blijkbaar nooit opkosten bespaard.

Was met ~5000km bij Goedhart Motoren ingeruild. Dus twee eigenaars.
Volgens de staat van de oude banden wel op het circuit gereden.

Heb wel van te voren gecheckt
Eerste aangifte en toelating zijn allebij dezelfde (23 Maart 2012).
Ik heb ook die groene papierkaart meegekregen.
 
De sprookjes met "zaagmeel" hébben ergens een oorsprong..... ;(


Dat bleek toen wel ja.


Ik heb alle bonnen meegekregen.
Quickshifter (350E) en Arrow uitlaat (750E) bij Goedhart motoren besteld en gemonteerd
Vering/olie (310E) bij HK suspension, geen Ohlins.
Heeft ook wat andere kleine dingetjes, rizoma knipperlichten, puig dubble bouble windscherm, carbon voorspatbord, tail tidy, pillion cover in kleur.
Blijkbaar nooit opkosten bespaard.

Was met ~5000km bij Goedhart Motoren ingeruild. Dus twee eigenaars.
Volgens de staat van de oude banden wel op het circuit gereden.

Heb wel van te voren gecheckt
Eerste aangifte en toelating zijn allebij dezelfde (23 Maart 2012).
Ik heb ook die groene papierkaart meegekregen.


Alles bij mekaar krijg ik nu toch de indruk dat je een goede koop hebt gedaan met deze motor. En nu rijden met dat ding!!! je zit veel te veel op M-F om een fatsoenlijk aantal kilometers te rijden. ;) :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alle bonnen meegekregen.
Quickshifter (350E) en Arrow uitlaat (750E) bij Goedhart motoren besteld en gemonteerd
Vering/olie (310E) bij HK suspension, geen Ohlins.
Heeft ook wat andere kleine dingetjes, rizoma knipperlichten, puig dubble bouble windscherm, carbon voorspatbord, tail tidy, pillion cover in kleur.
Blijkbaar nooit opkosten bespaard.

Was met ~5000km bij Goedhart Motoren ingeruild. Dus twee eigenaars.
Volgens de staat van de oude banden wel op het circuit gereden.

Heb wel van te voren gecheckt
Eerste aangifte en toelating zijn allebij dezelfde (23 Maart 2012).
Ik heb ook die groene papierkaart meegekregen.

Gewoon een nette fiets, dus!! GAS er op met dat ding :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens. Dat hoop ik ook en het is zo tot nu toe.
Maar eerst moeten Techspech grip pads erop
 
Gewoon een nette fiets, dus!! GAS er op met dat ding :Y
Uit eerdere berichten had ik begrepen dat de motor 1 zakelijke eigenaar heeft gehad en 1 particulier.
Zakelijk betekend in dit geval dus "demo" van Goedhart en ja die worden vaak standaard leuk aangekleed om ook de accessoire lijn te promoten.
Het oog wil tenslotte ook wat :Y
 
Ik heb alle bonnen meegekregen.
Quickshifter (350E) en Arrow uitlaat (750E) bij Goedhart motoren besteld en gemonteerd
Vering/olie (310E) bij HK suspension, geen Ohlins.
Heeft ook wat andere kleine dingetjes, rizoma knipperlichten, puig dubble bouble windscherm, carbon voorspatbord, tail tidy, pillion cover in kleur.
Blijkbaar nooit opkosten bespaard.

Was met ~5000km bij Goedhart Motoren ingeruild. Dus twee eigenaars.
Volgens de staat van de oude banden wel op het circuit gereden.

Heb wel van te voren gecheckt
Eerste aangifte en toelating zijn allebij dezelfde (23 Maart 2012).
Ik heb ook die groene papierkaart meegekregen.
Zou dit het begin van een omkeer kunnen zijn bij HP? Zit er misschien een nieuwe manager of eigenaar?
 
Het is net als met Jet Cars in R'dam (om een ander bekend berucht bedrijf te noemen).

Ik heb daar wel eens gekeken voor een Porsche 924, stond klem ingepakeerd achter twee andere auto's maar voor een proefritje wilde ze hem er wel ff tussenuit halen. Komen ze met een heftruck en trekken ze hem zo opzij _O- :W.
Als je daar een auto koopt en je daarna opgelicht voelt ben je niet goed wijs, het is gewoon een sloperij die de onderdelen alleen in combinatie met de hele auto verkoopt :+.
 
Ik weet niet of het JetCars was in Rdam. Mss een broer met net zulke slechte auto's.

Mijn broer wilde een Mercedes kopen. Hij denkt een geschikte occasion te hebben gevonden. Hij neemt contact om te vragen naar algehele toestand van de auto. Nee, de auto is in goede staat, geen roest, bla-bla-bla-bla..............

Mijn broer vraagt mij om mee te gaan om de auto te bekijken om wss ook tot koop over te gaan. De garage zelf blijkt al bijna aanleiding om direct weer te vertrekken. Bij binnenkomst staat er een roestig barrel. Nog niet eens geschikt om een proefrit mee te maken. Mijn broer spuwt een flinke hoeveelheid lelijke worden en gvd's dat we door hun onzin-verhalen naar Rdam zijn gekomen.

Conclusie: Heel snel wegwezen!
 
Ik weet niet of het JetCars was in Rdam. Mss een broer met net zulke slechte auto's.

Mijn broer wilde een Mercedes kopen. Hij denkt een geschikte occasion te hebben gevonden. Hij neemt contact om te vragen naar algehele toestand van de auto. Nee, de auto is in goede staat, geen roest, bla-bla-bla-bla..............

Mijn broer vraagt mij om mee te gaan om de auto te bekijken om wss ook tot koop over te gaan. De garage zelf blijkt al bijna aanleiding om direct weer te vertrekken. Bij binnenkomst staat er een roestig barrel. Nog niet eens geschikt om een proefrit mee te maken. Mijn broer spuwt een flinke hoeveelheid lelijke worden en gvd's dat we door hun onzin-verhalen naar Rdam zijn gekomen.

Conclusie: Heel snel wegwezen!

En dat was in 1974??
 
En dat was in 1974??


1947 geloof ik :+

Jet Cars ja ben ik ook eens geweest .

Sta voor de balie was 1 uur eerder als afgesproken staan meneer de prijs aan te passen van 32000 euro naar 34500 euro ?

Ik hee meneer ik kom voor die auto ? Hij op z'n Rotterdams Turks , dit nu zomerprijs zijn meneer. Is het dan plots zomer geworden sinds 4 uur vanmorgen toen wij elkaar gesproken hebben :?

Had hem toen uitgelegd waar meneer die auto in ................... kon parkeren en ben gegaan :W
 
Laatst bewerkt:
1947 geloof ik :+

Jet Cars ja ben ik ook eens geweest .

Sta voor de balie was 1 uur eerder als afgesproken staan meneer de prijs aan te passen van 32000 euro naar 34500 euro ?

Ik hee meneer ik kom voor die auto ? Hij op z'n Rotterdams Turks , dit nu zomerprijs zijn meneer. Is het dan plots zomer geworden sinds 4 uur vanmorgen toen wij elkaar gesproken hebben :?

Had hem toen uitgelegd waar meneer die auto in ................... kon parkeren en ben gegaan :W
Nulletje teveel Willem. :P _O- _O-

Dat je het hek nog binnen ging.
Ik kwam aanrijden maar deed net alsof ik langs reed....... :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Nog een ervaring...

Daytonas (o.a. motoren) hebben een spelling op de originele steering damper.

Ik heb er een email over gesturd naar HP en was uitgenodigd om langs te rijden.
We hebben een andere Daytona en een paar Ducatis gecheckt en na een korte discusie over of dit er wel of niet bij hoort en of het een probleem is, was een rubber ringetje op de metaal ring geplaats tussen de inbusschroef en de stabilizator zelf. De spelling is weg en de stuur voelt een heel klein beetje beter/stabieler.
full
 
Laatst bewerkt:
Een ring leg je er tussen als de stuurdemper teveel wiebelt. Speling in de slag van dat ding los je er niet mee op (al moet ik de eerste af-fabriek demper nog tegenkomen die een beetje van kwaliteit is).
 
Nog een ervaring...

Daytonas (o.a. motoren) hebben een spelling op de originele steering damper.

Ik heb er een email over gesturd naar HP en was uitgenodigd om langs te rijden.
We hebben een andere Daytona en een paar Ducatis gecheckt en na een korte discusie over of dit er wel of niet bij hoort en of het een probleem is, was een rubber ringetje op de metaal ring geplaats tussen de inbusschroef en de stabilizator zelf. De spelling is weg en de stuur voelt een heel klein beetje beter/stabieler.[afbeelding]
Die speling is normaal op de 675
 
Is de bout naast de aanslagnok de bout waar de demper mee vast zit?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het precies zit, maar rubber trek je kapot als je het hard aandraait.
En trilt de bout nu niet los op de duur?

Wel mooi dat ze er de tijd voor namen. :) (Sponsord by HP? :+ )
 
Een demper met bevestiging waarop speling normaal is.................?
Voor het eerst dat ik zoiets hoor!
Dan heb ik nieuws voor je, dat is heel vaak.

Ik heb drie Daytona's gehad Van 2006 tot het laatste 2013+ model.
Allemaal dezelfde demper...allemaal speling.
Idem voor Ducati (hoewel iets minder)
Ohlins aftermarket demper voor een R6 (circuitdemper met montage onder de kroonplaat) heeft super veel speling. En zo weet ik er nog wel een paar.
 
Laatst bewerkt:
Is de bout naast de aanslagnok de bout waar de demper mee vast zit?
Ja dat is hem, daar zit ook een gewrichtslagertje in geperst (zodat hij kan bewegen).

Ik weet niet hoe het precies zit, maar rubber trek je kapot als je het hard aandraait.
En trilt de bout nu niet los op de duur?

Wel mooi dat ze er de tijd voor namen. :) (Sponsord by HP? :+ )
Standaard zit er borgmiddel op
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan