Ervaringen met HP motoren Eemnes

Mooi ding, mooi veel foto's. Jammer dat nergens het kenteken staat zodat je de beweringen over Nederlandse fiets en 1 eigenaar kunt nakijken. Juist daarom zou ik dat eerst willen weten.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar dit zie je toch bij vele verkopers. Maar je zou zeggen wat kan er mis mee zijn als hier alle papieren bijzitten en geen circuitsporen heeft?
Je kan natuurlijk wel vantevoren incalculeren dat de service niet geweldig wordt en dat je wellicht een onderhoudsbeurt bij een lokale dealer laat doen.
 
Als je dit topic hebt doorgelezen kun je die vraag zelf wel beantwoorden denk ik.


Ik heb niet het hele topic doorgezelen, maar ik snap wel een beetje waar het heen gaat. Maarja als je particulier gaat kopen weet je het natuurlijk ook nooit. Maar is het zo erg dat de eigenaar onder moet duiken dan?:P
 
Gelukkig leeft het topic nog.
M-F zou niet hetzelfde zijn zonder topics over HP, Elmo, Hesjes, en "het grote wat nu weer onderweg meegemaakt heb" .

:W
 
Gelukkig leeft het topic nog.
M-F zou niet hetzelfde zijn zonder topics over HP, Elmo, Hesjes, en "het grote wat nu weer onderweg meegemaakt heb" .

:W

Jawel, maar we gaan nu terug naar "de vraag van vandaag"

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de eigenaar van HP?
Zit hij nog ondergedoken?


Zijn topic leeft nu de eigenaar van HP nog. Of is hij nog steeds ondergedoken?






Spannend, spannend, spannend.

Wordt vervolgd. ;)
 
Laatst bewerkt:
En de aprilia is al weg. Helaas of gelukkig?

Ter info het was een rsv v4 uit 2012 met 5500km gelopen. Documentatie zat er bij.
 
En de aprilia is al weg. Helaas of gelukkig?

Ter info het was een rsv v4 uit 2012 met 5500km gelopen. Documentatie zat er bij.
Ook weer een prijs wat niet te geloven is. Maar ik heb hem niet in het echt gezien. :)
 
Laatst bewerkt:
Dat schijnt daar vaak te gebeuren, dat er motoren op hun site zogenaamd te koop staan maar er in de praktijk helemaal niet meer zijn. :+
Ja, net verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Ja, dan worden andere potentiele kopers ook naar de winkel getrokken.
Gewillige kopers die in de markt zijn voor een andere fiets, én ook met geld in de zak.

Die zien ze graag het bedrijf binnen wandelen. Mss zien ze wel een andere die toch ook wel heel mooi is. Bakkie koffie, slap praatje en weer een motor de deur uit!
 
Ja, dan worden andere potentiele kopers ook naar de winkel getrokken.
Gewillige kopers die in de markt zijn voor een andere fiets, én ook met geld in de zak.

Die zien ze graag het bedrijf binnen wandelen. Mss zien ze wel een andere die toch ook wel heel mooi is. Bakkie koffie, slap praatje en weer een motor de deur uit!
Nou, ik kon destijds niet eens een bakkie koffie krijgen, hoewel ze wisten voor welke fiets ik kwam! :(

Die is het toen dus niet geworden :N
 
Laatst bewerkt:
Ja, de eigenaar is inmiddels allang weer terug van weggeweest...
 
En de aprilia is al weg. Helaas of gelukkig?

Ter info het was een rsv v4 uit 2012 met 5500km gelopen. Documentatie zat er bij.
Ik heb zelf een RSV4 te koop, en de man die mij benaderde bood €2.400,- onder de vraagprijs.
Dus ik heb de link doorgestuurd gisteren en naar HP verwezen voor fabeltjes. En hij antwoord nu:
Klopt vorig jaar ben ik daar geweest en de motor waar ik voor kwam was net verkocht. Beetje vreemd was dat.
_O-
 
Laatst bewerkt:
Dit benadrukt dat we in Nederland gewoon een mogelijkheid moeten hebben om van consumentenrechten af te zien. Dat heb je zaken zónder enig keurmerk of BOVAG waarvan je weet dat je garantie hebt tot de deur, heel goed zelf op moet letten én een enorm lage prijs betaalt. Andere zaken voldoen wel aan de regeltjes en die zijn dan ook een stuk duurder, maar met volledige bescherming van de koper.

Geen grijze gebieden en geen oneerlijke concurrentie.
 
Nee hoor, de wet gaat ALTIJD boven een contract.
Tjonge, en dan nog wel "ALTIJD" met hoofdletters ... Nee, zo simpel is het niet. De wet laat heel veel ruimte om van alles in een contract te regelen, en komt vaak pas aan de orde als in het contract op bepaalde punten niets geregeld is. En zelfs dan is de wet nog niet voldoende en moet in veel gevallen de rechter aan de hand van vage normen, zoals redelijkheid en billijkheid, nagaan wat de contractspartijen geacht mogen worden te hebben geregeld.
Meer hierover in de juristentopics.
 
Tjonge, en dan nog wel "ALTIJD" met hoofdletters ... Nee, zo simpel is het niet. De wet laat heel veel ruimte om van alles in een contract te regelen, en komt vaak pas aan de orde als in het contract op bepaalde punten niets geregeld is. En zelfs dan is de wet nog niet voldoende en moet in veel gevallen de rechter aan de hand van vage normen, zoals redelijkheid en billijkheid, nagaan wat de contractspartijen geacht mogen worden te hebben geregeld.
Meer hierover in de juristentopics.

Altijd in hoofdletters betekent hetzelfde als jouw altijd in kleine letters.
M.a.w. "bij nader inzien was mijn opmerking dat een contract altijd bindend is net zo kort door de bocht."

Dat bedoel je toch? *D :+
 
Laatst bewerkt:
De wet laat heel veel ruimte om van alles in een contract te regelen, en komt vaak pas aan de orde als in het contract op bepaalde punten niets geregeld is.

De wet komt minstens net zo vaak aan de orde als er in een contract iets staat geregeld dat wettelijk niet is toegestaan. Bijvoorbeeld in deze context, dat de klant afziet van garantie. En dat is waar Alpenrijder naar verwijst.
 
Tjonge, en dan nog wel "ALTIJD" met hoofdletters ... Nee, zo simpel is het niet. De wet laat heel veel ruimte om van alles in een contract te regelen, en komt vaak pas aan de orde als in het contract op bepaalde punten niets geregeld is. En zelfs dan is de wet nog niet voldoende en moet in veel gevallen de rechter aan de hand van vage normen, zoals redelijkheid en billijkheid, nagaan wat de contractspartijen geacht mogen worden te hebben geregeld.
Meer hierover in de juristentopics.

Toch wel. Het contract kan nooit tegen de wet in gaan. Heel simpel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan