Yamaha X-max

Een Oring moet je altijd vervangen na gebruik. Maar niemand doet dat. inspecteer hem wel altijd op butsen en scheuren. zorg ook dat er geen zand en vuil tussen zit. Ik heb de olie al 23000/3000 ververst. Geen problemen.
 
wimd1145

als ik jou was zou ik vandaag nog een afspraak maken,als hij in goede staat is zal hij rap weg zijn,
moest ik dat een maand of 2 geleden gezien hebben was het de mijne
 
Laatst bewerkt:
TIP voor de X Max!!
Beste x maxers.
Ik ben door mede scooter/motorcollegas er op gewezen dat de knipperlichten aan de achterzijde van onze X max bij helder weer niet erg duidelijk te zien zijn.
dit word op div forums onderkent,en komt door dat het lampje van 10 watt word afgeschermd door 1 oranje en vervolgens door het rode glas waardoor de sterkte afneemt.
De oplossing is om het standaard heldere kogellampje van 10watt te vervangen door een van 15watt.
Echter deze zijn moeilijk te verkrijgen,maar Brezan heeft ze in voorraad van Philips €1,30 p stuk en deze geven een stuk beter licht en een stukje meer veiligheid voor jezelf.

Vervangen is eenvoudig maar verschild per bouwjaar ik heb een 2009 model en daar moet de bagage bak er uit '"4 boutjes" en dan is de lampfitting aan de achterzijde te verwijderen door een klemmetje in te knijpen en de fitting te verwijderen,bij oudere modellen moet het glas aan de buitenzijde worden weggenomen.
succes!
groeten Wim.
 
Hele goede tip Wim, er gaat niets boven veiligheid.

Wat ik me afvraag, zou er ook een led lamp in kunnen?
En zo ja, welk type?

Groeten Ronald.
 
Hoi! Ronald
Ik heb wel voorbeelden gezien op de spaanse x max forum,maar het gat waar het lampje in zit is erg klein,ook kan je moeilijkheden verwachten met het knipperlicht relais.
groeten Wim.
 
TIP voor de X Max!!
Beste x maxers.
Ik ben door mede scooter/motorcollegas er op gewezen dat de knipperlichten aan de achterzijde van onze X max bij helder weer niet erg duidelijk te zien zijn.
dit word op div forums onderkent,en komt door dat het lampje van 10 watt word afgeschermd door 1 oranje en vervolgens door het rode glas waardoor de sterkte afneemt.
De oplossing is om het standaard heldere kogellampje van 10watt te vervangen door een van 15watt.
Echter deze zijn moeilijk te verkrijgen,maar Brezan heeft ze in voorraad van Philips €1,30 p stuk en deze geven een stuk beter licht en een stukje meer veiligheid voor jezelf.

Vervangen is eenvoudig maar verschild per bouwjaar ik heb een 2009 model en daar moet de bagage bak er uit '"4 boutjes" en dan is de lampfitting aan de achterzijde te verwijderen door een klemmetje in te knijpen en de fitting te verwijderen,bij oudere modellen moet het glas aan de buitenzijde worden weggenomen.
succes!
groeten Wim.

Bij mij zien ze hem toch niet, omdat ik dan allang de bocht om ben! :P
 
Vraagje aan de x-max rijders. Ik heb nu een paar weken een nieuwe x-max en heb 900km gereden.
Ik ben hem redelijk voorzichtig :-; aan het inrijden maar het verbruik komt niet boven de 1 op 23,9 of 1 op 24,3. Ik meen hier verbruiken gelezen te hebben van 1 op 27 en meer.
Klopt dat en zou het 'hoge' verbruik kunnen liggen aan het inrijden en na de eerste beurt beter zijn?

thx
 
oh ja vergeet even mij ervaring te geven over de max:
Ben nog steeds enthousiast over het gemak van de max, opbergruimte, wegligging prima, Demping/vering kon beter. Zit positie (Ben zelf 1.83m) goed al had ik verwacht meer uit de wind te zitten. Verbruik, zie mijn eerdere posting. Zeker in wit blikvanger, ben al een paar aan gesproken door vreemde.
Kortom: ik ben er erg blij mee. Heb in een paar weken al meer gereden dan met mijn oude motor over 2 jaar!
 
...Klopt dat en zou het 'hoge' verbruik kunnen liggen aan het inrijden en na de eerste beurt beter zijn?...
Het is normaal dat een motor tijdens de inrijperiode meer brandstof verbruikt; lagers en glijvlakken moeten nog inslijten, daardoor draait alles nog wat zwaarder.
De motor presteert daardoor minder en dat compenseer jij ongemerkt door extra gas te geven; dat verklaart jouw hogere verbruik en dat zal vast wel dalen als je een paar keer een tank hebt leeggereden.
 
Mijn eerste verbruik was 8 liter tanken na 247 km. dus bijna 1 op 31!
Lekker rustig gereden, maar wel met 2 personen.

Ook al de wegenwacht moeten gebruiken omdat de accu het begeven had.
Ondertussen zit er een nieuwe in, dus hij start weer goed nu.

Het enige waar ik de X-max slecht in vind is de gevoeligheid voor lengteriggels.
Ook bij de veelvuldig gebruikte plakstrepen wordt hij behoorlijk onstabiel.

Bij de SH300 had ik daar veel minder last van, misschien door het grotere wiel.

Misschien dat een andere band helpt? Er zit nu een Michelin Gold standaard op.
Of valt er niets aan te beleven?
 
Het enige waar ik de X-max slecht in vind is de gevoeligheid voor lengteriggels.
Ook bij de veelvuldig gebruikte plakstrepen wordt hij behoorlijk onstabiel.
Ik denk dat dat inderdaad met de kleinere wielen te maken heeft. Ik heb er bij mijn Burgman ook fors last van, vooral als die plakstrepen nat zijn. Vanaf Heerlen richting Eindhoven zijn ze soms wel 5 of meer cm breed. Dan vind ik het bij nat weer gewoon eng om van rijbaan te wisselen. Op de plakstrook zwabbert de scoot dan alle kanten op.
 
Eindelijk is ie er dan, m'n witte xmax *O*

DSC06800.jpg


De zoektocht was lang maar vruchtbaar.
Gisteren avond ben ik hem kunnen gaan ophalen.
Hij is van mei 2009, dus nog in garantie.

3725 km, juist ingereden dus

DSC06814.jpg


handvat verwarming en een rugsteun.

DSC06815.jpg



Ik geloof dat hij nog nooit regen heeft gezien, maar dat zal wel veranderen.

DSC06803.jpg


Die zwarte velgen staan er super op. :9

DSC06807.jpg


De lakschade op het spatbord is dan ook het enigste wat er aan scheelt.

DSC06811.jpg


DSC06805-1.jpg



Ik denk er wel al aan om enkele veranderingen aan te brengen, nl xenon verlichting want zoals al eerder gezegd hier op het forum is de standaard verlichting wat zwakjes.
Ook gaat er Bridgestone rubber op komen als de Michelins versleten zijn.
En voor in de winter gaan er handkappen op komen zodat ik helemaal geen rijwind meer vang.

Nu alleen nog m'n A halen, afspraak op 24/06 om 13u, dus iedereen dan voor mij duimen
En dan :] :] :) :) :] :] :) :) :] :]
 
veel plezier ermee.

@joe 2d

ja easyparts, maar niet die ik bedoel, dat is namelijk een sbk slip on....
 
Terug
Bovenaan Onderaan