Yamaha X-max

Heel misschien is de middenbok ook wel iets breder en of zwaarder uitgevoerd, het gewicht verschil zal rond de 20 a 25 kilo bedragen?

Uiteindelijk maakt het de consument helemaal niks uit *D
De YP serie of het nou 400 of 250 is verkoopt heel erg goed, dat was in 2013/14/15 en nu in 2016 is het ook nog steeds rock-steady aan kop
ik had hem toendertijd op zeker gekocht als die middenbok geen probleem had geweest,hij kan der af dat is geen probleem maar in mijn garage moet ie op de middenbok.
 
Scooter zonder middenbok is ook maar so so, en kan mogelijk zelfs gevaarlijk zijn.
Er zijn zoveel praktische zaken waarvoor je de midddenbok kunt gebruiken.
Zoals bepakken, bandje oppompen, stationair laten draaien, klusjes uitvoeren aan cvt en achterwiel, parkeren, etc.
Lijkt me erg onhandig allemaal als je dat zonder moet doen.
Er zijn nog wel een paar puntjes zoals beperkte voorwaartse been ruimte en beperkte passagier zadel zit-ruimte,maar goed, de naam en het uiterlijk van de scooter vaagt alle nadelen zo van tafel, "It's as easy as that!"

De wereld zit denk ik wat krom in elkaar, en dit is voor mij een aardig voorbeeld dat een merk als Yamaha gewoon blind wordt vertrouwd terwijl er best nog wel wat op is aan te merken.
Ik ben zelf niet anders en heb ook wel wat aan te merken op bepaalde merken/types en dan toch ook gewoon kopen })
Alhoewel ik ook wel af zou haken bij een gedemonteerde middenbok.
Ik denk trouwens dat er op elke fiets wel wat aan te merken valt, of is er ook een Überscooter?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
wat ik een vreemde ontwikkeling vind is dat alles word gedownsized.
ik wil juist meer bergruimte, meer wind bescherming ,meer voetruimte.
en over meer gewicht dat is niet altijd nadelig ik vind meer gewicht vaak prettig. nu zijn wij in Europa niet de beste klanten maar bijna iedereen is boven de 180cm lengte.
dan zit je op de nieuwste 300+cctjes best krap.
 
I am joining the club. Ik heb gister heb ik een nieuwe Xmax 400 iron max gekocht 😀 Ik had hem gezien in Amsterdam maar kreeg daar geen goeie inruil, toen gister naar de lokale Kawa shop geweest en kon m'n oude motor voor een veeel betere prijs inruilen, alleen had hij had hem niet staan. Meteen getekend zonder proefrit dus 🙈
 
Scooter zonder middenbok is ook maar so so, en kan mogelijk zelfs gevaarlijk zijn.
Er zijn zoveel praktische zaken waarvoor je de midddenbok kunt gebruiken.
Zoals bepakken, bandje oppompen, stationair laten draaien, klusjes uitvoeren aan cvt en achterwiel, parkeren, etc.
Lijkt me erg onhandig allemaal als je dat zonder moet doen.
Er zijn nog wel een paar puntjes zoals beperkte voorwaartse been ruimte en beperkte passagier zadel zit-ruimte,maar goed, de naam en het uiterlijk van de scooter vaagt alle nadelen zo van tafel, "It's as easy as that!"

De wereld zit denk ik wat krom in elkaar, en dit is voor mij een aardig voorbeeld dat een merk als Yamaha gewoon blind wordt vertrouwd terwijl er best nog wel wat op is aan te merken.
Ik ben zelf niet anders en heb ook wel wat aan te merken op bepaalde merken/types en dan toch ook gewoon kopen })
Alhoewel ik ook wel af zou haken bij een gedemonteerde middenbok.
Ik denk trouwens dat er op elke fiets wel wat aan te merken valt, of is er ook een Überscooter?

Mvg. Jan

Met de tips uit onderstaand topic kun je zelf de uberscoot bouwen. :+

Verbeter de motorscooter
 
Laatst bewerkt:
Je hebt hem van diep opgegraven daarvoor kudo's .
Enige echt leuke stukje er in vond ik die van Hybride waar hij
met een idee komt gebaseerd op de kantelcabine.
Die BMW beviel me eigenlijk wel heel goed, zat genoeg ruimte in en aan, en was goed in balans, de dingen die ik er anders aan zou willen zien kan ik wel uitvoeren om er een goeie benadering van een Überscooter van te maken.
 
Een scooter zonder middenbok is vreselijk, ik ben er nog steeds niet achter hoe ik nu veilig mijn achterband kan vervangen :/
 
Vandaag de Iron Max 400 opgehaald, heerlijk stukje gereden valt zeker niet tegen.....en het mooie weer komt er aan *O* . Ik heb de standaard aan de linkerkant nog niet geraakt tegen de grond, is het probleem verholpen bij het 2016 model? maar ben door de nieuwe bandjes nog wel voorzichtig in de bochten :P
 
Vertel s wat meer donconjo :)

Wat reed je hiervoor?
Hoe vind je m rijden? Licht of zwaar?
Hoe is de windbescherming?

Mn vriendin wil er eentje als ze is geslaagd voor dr rijbewijs.

Veel plezier ermee!
 
Vertel s wat meer donconjo :)

Wat reed je hiervoor?
Hoe vind je m rijden? Licht of zwaar?
Hoe is de windbescherming?

Mn vriendin wil er eentje als ze is geslaagd voor dr rijbewijs.

Veel plezier ermee!

Ik had een KLX250 waar je met 100 over verkeersdrempels kon rijden :P ik had die gekocht voor af en toe naar t werk te rijden als m'n vrouw de auto nodig heeft en natuurlijk stukjes mee off road te gaan. In de zomer gebruikte we die om mee naar Amsterdam (vooral B wegen)etc te gaan. M'n vrouw zat er niet lekker achterop en vond t lastig dat we dan met de helmen moesten sjouwen.

Dus gingen we op zoek naar een scooter. De keuze ging tussen de Xmax 400, Kymco Xciting 400 en de Tmax. De Tmax viel al snel af omdat we die dan 2de hands zouden kopen €€€, van de Xmax en Xciting vond ik de laatste de mooiste maar hier passen geen 2 helmen onder het zadel en heb ik mn twijfels (misschien helemaal onterecht) over de kwaliteit (vroeger was kymco nog goedkoper). Het dashboard van de xmax vind ik wel de mooiste van de 2. Via ikwilvanmnmotoraf.nl heb ik mn KLX te koop aangeboden en kreeg een belachelijk bod _O- toen ben ik naar de Kawa dealer gereden, hij kon via een andere vestiging een nieuwe Iron max verkopen zei hij. Maakte een offerte waar ik bijna 2x zoveel terug kreeg en kon ik geen nee zeggen. Even mn vrouw gebeld die zei moet je geen proefrit maken, uitgelegd dat de iron max een limited edition was en ik die wel erg mooi vond, heb ik hem meteen gekocht, dus zonder proefrit :X

Heb ik spijt NEE, omdat ik nu 10pk meer dan vroeger heb rijdt het sowieso beter :) op de snelweg voelt hij redelijk stabiel en voldoet aan mn verwachting. Lekker wendbaar en trekt vlot op. Er zit een knop voor de alarm lichten wat wel handig is in de file, linksvoor een makkelijk knopje om met je groot licht te seinen. De dealer in Amsterdam zei dat de snelle uitlaten vaak eraf gejat worden dus ik laat voorlopig de standaard oversized uitlaat erop zitten. Het scherm is misschien iets te laag maar gister waren er veel kleine rukwinden. De zit positie is ook goed (ik ben mager en 1.79cm) maar wat natuurlijk het belangrijkste is :r .......mn vrouw zit heerlijk achterop, ik ben er erg blij mee. Vandaag even met de kinderen rond karren en meer ervaringen opdoen.
 
Leuk hoor.

Toevallig vandaag alvast n proefrit op n xmax 400 momo.
Paar dingen vielen me op:
- de momo is zeer koersvast. In de bocht alsof hij op rail rijdt. Top.
- De buddy is heel breed. Kolere zeg. Bij n stoplicht moet je echt ff oppassen en zittend van de middenbok afhalen...dan moet je echt helemaal naar voren.
Je zit als n vorst
- gemoedelijk te berijden, maar als je m open draait trekt hij behoorlijk. Veel sneller dan mn aprilia.
- afwerking is heel mooi.

Tijdens de proefrit even gewisseld en mn vriendin laten rijden....helemaal te gek vond ze m.
Voelde meteen goed.
Helemaal gelukkig :)
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi, waar een proefrit al niet goed voor is. Ga je er nu ook een kopen, dan ben je iedere dag gelukkig. ;)
 
Laatst bewerkt:
Iemand heeft zonder mijn toestemming getracht mijn akra mee te nemen, leve de anti diefstalbout!
full
 
de antiediefstalbout heeft de dealer eropgezet toen de akra erop werd gezet bij de aankoop, deze bout schijn je alleen met speciaal gereedschap,wat (hopelijk) alleen de dealer heeft los te kunnen krijgen.
 
mannen, net de originelen Yamaha handvatverwarming besteld, ja ik weet het veel geld, maar ik wil geen extra 'kastje' plaatsen. Het origineel is mooi qua design kost een paar centen maar ja moet maar..

Handkappen, ben aan het kijken of ik handkappen kan monteren die op de x-max 400 passen heeft iemand foto's dan wel ervaring met handkappen monteren op een x-max 400? zoja welke?
 
Terug
Bovenaan Onderaan