Winterproject - Honda CBR600f2 met f3 kuipwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_v86

Die hard MF'er
26 mei 2008
331
6
Ede (Gelderland)
Begin April heb ik met mijn motor een lichte klapper gemaakt schuin op een auto, schade viel uiteindelijk erg mee. Enkel het topkuipframe + topkuip bleken kapot/gebogen te zijn. Om hier zeker van te zijn heb ik er nog door een monteur naar laten kijken aangezien een motor met een krom frame uiteraard het opknappen niet waard is. Na het ongeluk is helaas mijn kentekenbewijs wel ingenomen aangezien het er wat erger uitzag.

Sindsdien ben ik dus als ik vrije tijd had (helaas veel te weinig) bezig geweest om de motor op te knappen, hiervoor heb ik het volgende gekocht:
- Complete kuipset van een F3 uit '95 (met seat, tank etc)
- Handmatige nokkenaskettingspanner
- spiegels
- radiator van een f3 model, de huidige radiator is gewoon nog goed maar leek me leuk om alles f3 te hebben.
- extra koplamp (zat bij een deal in)
- Topkuipframe

Nu ben ik al een flinke tijd bezig en schiet het gewoon niet op, aangezien ik nu ook ga verhuizen wil ik de motor gewoon even de deur uit hebben. Het volgende moet er nog mee gebeuren:
- Achterwiellager is versleten
- ketting moet een keer vervangen worden
- topkuipfame is iets scheef, moet gericht worden
- Één voorvorkkeering lekt wat

Alles staat nu grotendeels wel in elkaar, wel zo makkelijk met het meenemen ;)

Verder zitten er wat gebruikssporen op de kuipset. Linkertopkuip heeft een iets afwijkende kleurstelling (zie foto's) en er zit een barst in welke wel behandeld is.
Beide inspectieluikjes zijn ook eerder gerepareerd, mooiste is om die een keer te spuiten oid.

Het werk valt opzich wel mee, als ik de ruimte en de tijd had zou ik de motor dan ook niet de deur uit doen. Aangezien er toch wel wat mee moet gebeuren wil ik er rond de 1200 euro voor hebben. Voor dit geld krijg je dan het volgende extra erbij:
- Extra koplamp
- Radiator van de f3
- Koplamp van een f2
- extra remschijf achter
- buddyseat f2

Een motor voor de handige harrie met genoeg ruimte en tijd dus. Je gaat er zeker nog veel plezier van hebben! Qua styling vind ik dit in ieder geval één van de mooiere cbr's!

Verdere weetjes:
Honda CBR600f2 uit 1993 met nu ongeveer 50k op de teller (zit een mphteller op, dus de 50k is een schatting).
Verder is de motor te bezichtigen in Anrhem. Hier ben ik niet vaak dus graag enkel bij serieuze interesse.

En dan de foto's (met de telefoon), ongeveer in chronologische volgorde *D

1001389x.jpg


1001406m.jpg


afbeelding071.jpg


afbeelding070h.jpg
 
Plaat zit er wel bij maar kentekenbewijs is ingevorderd. Als de motor klaar is moet deze dus bij de rdw voor de keuring (kost geloof ik 80 euro).
 
Plaat zit er wel bij maar kentekenbewijs is ingevorderd. Als de motor klaar is moet deze dus bij de rdw voor de keuring (kost geloof ik 80 euro).

ik weet niet of er een vast tarief is, maar ik moest voor mijn eigen motor 50 euro betalen voor de keuring.

en wat is je vraagprijs?
 
Was dat voor een schademotor of een invoer? Daar zit nl wel wat verschil tussen geloof ik. Mijn vraagprijs inclusief alle extra onderdelen is 1200 euro.

Eventueel doe ik ook aan inruil maar dan zonder bijbetaling, voorkeur gaat dan uit naar een CB1, GS500 oid. Voor de vrouw;)
 
Als er verder niet zoveel aan mankeert, kun je het broodnodige zelf (laten) doen en hem hem eventueel zelf nog voor 50 tot 80 euro laten keuren door de RDW...

dan ben je hem zo kwijt...
 
Voor de keuring zal nog het wiellager achter + de voorvorkkeering worden vervangen. Is opzich het werk niet echter heb ik er de komende tijd geen tijd voor. Daarom dat ik de motor zo het liefst verkoop. Mocht er echt geen vraag naar zijn dan stal ik de motor wel ergens en begin ik er later een keer aan.
 
goededag,

ben met men rbw bezig en uiteraard opzoek naar een leuk fietsje,
nu staat de vraagprijs van deze me eigenlijk wel aan,

zou je me even willen mailen, wat evt je min prijs is, en evt wat meer fotos ?

keuren vind ik niet zoon ramp, heb al eerder engelse fietsen naar nederland gehaald, dus daar zit ik allemaal niet zo over in,

heb je t eigenaars deel nog wel, of is egt alles in genomen ?

Mvg. Steven

PS: mailen op steven_ball20 "@" hotmail.com svp
 
Laatst bewerkt:
Economisch totall loss is géén reden om een kenteken in te trekken dus ik vrees dat er toch meer aan de hand is.
 
Dat is niet het geval. Na het ongeluk heb ik de motor globaal na laten kijken op frameschade ed. De schade bleek zich enkel beperkt te hebben tot een krom topkuipframe (had de klap opgevangen) en flinke kuipschade. Als er ernstige schade was geweest had ik de motor uiteraard meteen weggedaan omdat het dan niet de moeite waard was om de motor op te knappen. Complete kuipset ed uit duitsland halen zou dan toch wat onhandig zijn he ;)

Twee weken geleden is de motor door een bevriende monteur uitgebreid nagekeken en die oordeelde dat de motor technisch in goede staat is, enkel het wiellager en de voorvorkkeering kwam hij tegen. Dus geen ernstige schades verder.
 
Economisch totall loss is géén reden om een kenteken in te trekken dus ik vrees dat er toch meer aan de hand is.


wat je zegt klopt...

maar als je net de verkeerde agent treft nemen ze het kenteken al snel in hoor.
maatje van mij laatst ook gevallen spiegels afgebroken. (uiteraard wel meer schade, aan plasticwerk)

agent in kwestie ik neem het kenteken in. niet meer rijbaar. zitten geen spiegels op en dat is verplicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan