How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Toch raar eigenlijk, in het land van herkomst is ook al BTW betaald. Of zal de eerste eigenaar dat terug kunnen krijgen bij uitvoer? BPM krijg je toch ook terug bij uitvoer? Tenminste mits het niet ouder is dan 2006 of zo.
 
Weet iemand hoe het volgende in elkaar steekt?

Het gaat hier om een Ducati 749 van bouwjaar 2005, nederlandse motor.
Deze is gekocht in 2007 en noch niet op kenteken gezet.
Kilometerstand is nu 3500 kilometer(circuit), nieuwprijs is € 13999.
Het word mij niet duidelijk hoeveel ik moet afdragen als ik de motor op kenteken wil zetten.

Als hij nog niet op kenteken heeft gestaan is het een nieuwe motor. Ook omdat hij te weinig km's heeft lijkt me.
 
Het al dan niet op kenteken gestaan hebben maakt niet uit. Er was iemand die dat ook had, en waar de originele aankoopdatum werd gehanteerd voor BPM bepaling. Weet niet meer of dat in dit Topic was of bij import uit de UK.

Maar die 3500 km is wel een probleem, want minder dan 6000 km moet je BTW betalen. (Staat tenminste op Fastguzzi)
 
Het al dan niet op kenteken gestaan hebben maakt niet uit. Er was iemand die dat ook had, en waar de originele aankoopdatum werd gehanteerd voor BPM bepaling. Weet niet meer of dat in dit Topic was of bij import uit de UK.

Maar die 3500 km is wel een probleem, want minder dan 6000 km moet je BTW betalen. (Staat tenminste op Fastguzzi)

Ah, dat kan dan. Heb er ook geen ervaring mee.
 
Tsja hoe ik het zou doen weet ik niet, maar die motor zou echt 6000 km op de teller hebben voordat hij ingevoerd zou worden. Wellicht is het mogelijk een tijdelijk kenteken aan te vragen en te gaan :]
 
Tsja hoe ik het zou doen weet ik niet, maar die motor zou echt 6000 km op de teller hebben voordat hij ingevoerd zou worden. Wellicht is het mogelijk een tijdelijk kenteken aan te vragen en te gaan :]

Die 6000 kilometer heeft ie inderdaad op het moment van keuring in 1x ook gereden.. dat regel ik wel
 
iemand enig idee; ik kan een schadefiets uit Italië kopen; voorkuip stuk, vorkpoten krom. Moet ik deze eerst volledig fixen voordat ik hem kan laten keuren en op kenteken kan zetten? De Italiaanse papieren zitten er gewoon bij.
 
Ik mag hopen dat men geen kenteken afgeeft voor een motor die niet veilig de weg op kan. Dus ik zou wel zorgen dat ie technisch in orde is.
 
Ik ga morgen langs bij de RDW in Den Bosch met een Suzuki DR800s van de oosterburen. 40.000km en 14 jaar oud, dus geen nieuwe fiets, maar wel een week geleden door de TüV goedgekeurd met een opmerking over roest op het uitlaatsysteem. Wel gasdicht.

Wat kan ik verwachten van de keuring? Als alles origineel is en werkt...moet dat toch goed komen?
 
Wees gerust!! Ben er vorige week geweest, en ze kijken helemaal nergens naar. Ja framenummer en kilometerstand, meer niet.
Al heb je er vierkante wielen in, maakt geen reet uit. Technische deel is je eigen verantwoording.
 
Ah, bedankt. Ik las dit al op de RDW-site:

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/invoeren/invoer_motor_afkomstig_uit_eu_land_of_verhuisboedel.htm
Technische staat
De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde motorfiets uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat van de motor.

..maar het is dus ook echt zo :)
 
Weet iemand wat de wachttijd is als je een afspraak maakt bij de RDW (regio west). Lees in een oud topic dat het wel 2maanden kan zijn.

En hoelat moet je er zijn als je zonder afspraak naar de rdw gaat? Is dit echt al om 06:00 s'ochtends?

Moet even een afweging maken tussen zonder afspraak gaan en met afspraak.
 
Weet iemand wat de wachttijd is als je een afspraak maakt bij de RDW (regio west). Lees in een oud topic dat het wel 2maanden kan zijn.

En hoelat moet je er zijn als je zonder afspraak naar de rdw gaat? Is dit echt al om 06:00 s'ochtends?

Moet even een afweging maken tussen zonder afspraak gaan en met afspraak.

Voor de wachttijd gewoon even bellen naar het RDW in kwestie en hoe vroeg je er moet staan kan ik niet zeggen. Je moet niets, maar dan moet je misschien lang daar wachten voor je aan de beurt bent.
 
Hey Roy 'R', jij hebt toch een gixxer geimporteerd vorig jaar?

Nou ben ik even aan het kijken voor de gein (nu nog niet, miss volgend jaar) maar de prijzen zijn tegenwoordig helemaal niet meer zoveel lager dan in NL? Gaat bij mij om een 750 k5 model..

En die BPM calculator spuugt een bedrag van zo'n 350 euro uit, heb jij dat er ook ongeveer voor betaald?
 
Hey Roy 'R', jij hebt toch een gixxer geimporteerd vorig jaar?

Nou ben ik even aan het kijken voor de gein (nu nog niet, miss volgend jaar) maar de prijzen zijn tegenwoordig helemaal niet meer zoveel lager dan in NL? Gaat bij mij om een 750 k5 model..

En die BPM calculator spuugt een bedrag van zo'n 350 euro uit, heb jij dat er ook ongeveer voor betaald?

Ik heb een 1996er ingevoerd, dat maakt nogal een verschil ;) Volgens mij was ik nog geen 80 euro kwijt aan BPM.
Je moet een beetje weten wat je kan betalen en het nog lonend hebben.
 
Gisteren bij de RDW in Rijen geweest, voor invoer van m'n Intruder M800

Was er al om 7 uur, natuurlijk de eerste, gelukkig poetsspullen mee dus ik kon me nuttig maken :D Om kwart voor 8 kwam het 2e slachtoffer en om 8 uur waren ze zelf aanwezig.

Na ff wachten, was ik om half 10 aan de beurt zonder afspraak (paar afspraken gingen voor).
Keuring stelde inderdaad niets voor, ze keken nieteens naar mn verlichting ;)
Vervolgens BPM aangifte, er waren er 2 voor me ondanks dat ik voor de keuring al een kaartje had gepakt....

Vervolgens wachten, wachten wachten, half 11 waren er nogsteeds 2 voor me
kwart over elf nog 1 en om 12 uur was ik aan de beurt..... oh nee eerst ff pauze :O

dusja uiteindelijk half 1 papieren voor bpm af kunnen geven om in 2 minuten te horen dat ik via de email wel bericht zou krijgen!

Amaaaaaaiiiiiii wat een tempo daar, en dan voornamelijk nog de belastingdienst!
maar we zullen niet klagen want over een paar weken kan ik weer rijden ;)
 
dusja uiteindelijk half 1 papieren voor bpm af kunnen geven om in 2 minuten te horen dat ik via de email wel bericht zou krijgen!

Amaaaaaaiiiiiii wat een tempo daar, en dan voornamelijk nog de belastingdienst!
maar we zullen niet klagen want over een paar weken kan ik weer rijden ;)
Ja psies. Wat ik nog steeds niet snap is dat je eerst zelf aangifte moet doen, waarna ze het zelf nog es gaan doen. Ik vond de RDW snel en klantvriendelijk trouwens.
 
Zijn er bedrijven die een motor van je uit duitsland kunnen importeren? Ik kan totaal geen duits en snap niet alles even goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan