How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Heb een motor uit duitsland die ik wil invoeren. Ik wil vrijdag in Amsterdam langsgaan voor keuren zonder afspraak, dat kan van 8-12. Hoe laat van te voren moet ik daar zijn om als een van de eersten aan de beurt te zijn? Wie heeft dat recentelijk gedaan?

dank, Norbert
 
Heb een motor uit duitsland die ik wil invoeren. Ik wil vrijdag in Amsterdam langsgaan voor keuren zonder afspraak, dat kan van 8-12. Hoe laat van te voren moet ik daar zijn om als een van de eersten aan de beurt te zijn? Wie heeft dat recentelijk gedaan?

dank, Norbert
Niet elke keurmeester doet motoren, dus van veel autoklanten heb je geen last. Ik zou ze even bellen en vragen hoe laat de eerste voor het hek ligt. Ik heb het vaker gedaan, en ik vond de baliemutsen altijd erg vriendelijk en bereidwillig. Nou is mijn verschijning natuurlijk voor deze dames van middelbare leeftijd een verademing tov al die onverzorgde Oost-Europeanen en zuid-Mediterrane types, dus voor mij deden ze al snel wat extra's.

De koffie komt trouwens uit een automaat maar is redelijk slurpbaar en gratis. Nou ja, gratis, die betaal je via de BPM.
 
Nee, de laatste keer invoeren door mij is 2012 geweest.
Onderaan de OP kan je een regel vinden
"Roy "R" heeft dit bericht op xxxxxxxx voor het laatst bijgewerkt".

Okay, thanks.
Het roze papier is echt wel nodig dus.

Hij schreef het volgende:
Het nieuwe gelijkvormigheidsattest is bij een officiële Suzuki dealer opnieuw aangevraagd, maar is nog niet aangekomen.

Ik heb natuurlijk wél het bewijs van verlies van het inschrijvingsbewijs én gelijkvormigheidsattest van de motor, verkregen bij de locale politie.
Ondertussen is de motor, zoals je weet, terug ingeschreven en verzekerd, aangezien ik er nu dagelijks terug mee rondtoer.
Kopie bewijs van verlies heeft hij gemaild. Kan iemand mij zeggen of ik problemen ga krijgen bij het keuren en invoeren?
 
Gelijkvormigheidsattest heb je niet nodig zoals vermeld. Inschrijving wel wat met alleen een aangifte gaan ze die motor niet op NL kenteken zetten.

Niet helemaal waar, ik heb ongeveer 3 jaar geleden nog een auto ingevoerd met attest van vermissing (afgegeven door Belgische politie)
Wel had ik daar de cvo bij, maar cvo is voor zover ik weet niet verplicht, alleen gewenst om de gegevens volledig te hebben
 
Laatst bewerkt:
Okay, thanks.
Het roze papier is echt wel nodig dus.

Hij schreef het volgende:
Het nieuwe gelijkvormigheidsattest is bij een officiële Suzuki dealer opnieuw aangevraagd, maar is nog niet aangekomen.

Ik heb natuurlijk wél het bewijs van verlies van het inschrijvingsbewijs én gelijkvormigheidsattest van de motor, verkregen bij de locale politie.
Ondertussen is de motor, zoals je weet, terug ingeschreven en verzekerd, aangezien ik er nu dagelijks terug mee rondtoer.
Kopie bewijs van verlies heeft hij gemaild. Kan iemand mij zeggen of ik problemen ga krijgen bij het keuren en invoeren?


Het roze papier, wat bedoel je daar exact mee?

Er bestaat in België een "roos formulier" dit is een aanvraag tot inschrijving, is nodig om een voertuig (opnieuw) in the schrijven in België, hier heb je in NL niets aan

Oude inschrijvingsbewijzen waren klein en ook roze van kleur
Later zijn deze veranderd en A4 formaat geworden en geel(-achtig) van kleur
Nog later zijn deze veranderd naar hetzelfde A4 formaat maar dan af te scheuren in 2 gelijke delen, (1 om thuis te bewaren) wel is de kleur hetzelfde gebleven ... pas op hier heb je beide delen van nodig
 
Vorige week dinsdag een Duitse motor ter keuring bij de RDW te Amsterdam gebracht (11-4) met kenteken deel 1, 2 en CVO. Keuring was fluitje van een cent: alleen framenummer en bloknummer werden gecontroleerd. Er zat een niet standaard uitlaat (sierstuk) op maar dat werd niet eens gecontroleerd / motor werd niet gestart. Km-stand werd genoteerd en dat was het.

Goed opletten, vanaf half 8 gaat daar het kantoortje open en kun je een nummertje pakken. Ik had niet goed opgelet en liep pas net na 8en naar binnen en had direct volgnummer 21. Reken op 20 minuten per auto (ze werken met twee'en of drieen tegelijk), was pas rond half 1 aan de beurt. Woensdagmiddag email gehad en direct BPM betaald, vrijdag is hij 'vrijgegeven' door de douane, maar nog steeds geen kentekencard! Het kan dus ook wat langer duren (ongetwijfeld door het paasweekend).

edit: inmiddels 22-4 kentekencard ontvangen, morgen geel plaatje en ... :]
 
Laatst bewerkt:
Vorige week dinsdag een Duitse motor ter keuring bij de RDW te Amsterdam gebracht (11-4) met kenteken deel 1, 2 en CVO. Keuring was fluitje van een cent: alleen framenummer en bloknummer werden gecontroleerd. Er zat een niet standaard uitlaat (sierstuk) op maar dat werd niet eens gecontroleerd / motor werd niet gestart. Km-stand werd genoteerd en dat was het.

Goed opletten, vanaf half 8 gaat daar het kantoortje open en kun je een nummertje pakken. Ik had niet goed opgelet en liep pas net na 8en naar binnen en had direct volgnummer 21. Reken op 20 minuten per auto (ze werken met twee'en of drieen tegelijk), was pas rond half 1 aan de beurt. Woensdagmiddag email gehad en direct BPM betaald, vrijdag is hij 'vrijgegeven' door de douane, maar nog steeds geen kentekencard! Het kan dus ook wat langer duren (ongetwijfeld door het paasweekend).

edit: inmiddels 22-4 kentekencard ontvangen, morgen geel plaatje en ... :]
Vanochtend om 7:00 langsgereden in Amsterdam. Stonden al zeker 10 auto's te wachten. Waarbij zeker 5 pontificaal voor het hek waren neergezet. Moet dus wel vroeg komen om als eerste aan de beurt te zijn...
 
Laatst bewerkt:
Goed opletten, vanaf half 8 gaat daar het kantoortje open en kun je een nummertje pakken. Ik had niet goed opgelet en liep pas net na 8en naar binnen en had direct volgnummer 21. Reken op 20 minuten per auto (ze werken met twee'en of drieen tegelijk), was pas rond half 1 aan de beurt. Woensdagmiddag email gehad en direct BPM betaald, vrijdag is hij 'vrijgegeven' door de douane, maar nog steeds geen kentekencard! Het kan dus ook wat langer duren (ongetwijfeld door het paasweekend).

Zelfde ervaring vorig jaar november, is gewoon belachelijk druk daar. Pluszijde is dat de koffie gratis is, dus heb zo ongeveer de keuringskosten aan koffie verorberd.
 
Vanmorgen in zwolle geweest, kwam om 8 uur aan en kreeg nummer 9. 10 minuten later was ik aan de beurt en 5 minuten daarna liep ik weer naar buiten.

Ging dus snel maar wat belachelijk veel geld eigenlijk voor 10 minuten werk, 105,-.
Nu wachten op bericht van de douane dus? Kon tot 5 werkdagen duren kreeg ik te horen. Was eigenlijk rond de 150,- bpm verschuldigd maar omdat ik hem als inboedel meeneem heb ik vrijstelling
 
Bericht komt normaal gesproken van de belastingdienst in de vorm van een betaalbericht voor de BPM, in jouw geval is er geen BPM verschuldigd dus neem ik aan dat je eerste bericht van de RDW zal komen in de vorm van een kentekencard
 
Iemand enig idee waar ik de catalogusprijs of consumenten verkoopprijs van een motor kan vinden? Bij premie berekenen bij de Unive staat het niet meer.
 
Bericht komt normaal gesproken van de belastingdienst in de vorm van een betaalbericht voor de BPM, in jouw geval is er geen BPM verschuldigd dus neem ik aan dat je eerste bericht van de RDW zal komen in de vorm van een kentekencard

Inmiddels kentekencard en de code binnen :)

Consumentenprijs moet je even googlen, heb mijne gevonden bij een oude recensie op motor freaks.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met het invoeren van oldtimers? Ik wil een Belgische Kawasaki ZXR750 van 1990 invoeren, klopt het dat ik helemaal geen bpm hoef te betalen? Op het formulier 'aangifte BPM' bij stap 3 staat dat 'als uw voertuig ouder is dan 25 jaar', ik verder moet gaan met stap 6. Je slaat dan het invullen van het 'te betalen bpm bedrag' over. Ik hoef ook het formulier 'berekening BPM' niet in te leveren.
 
Tsja, ik denk het ook, maar voor de zekerheid vraag ik het hier nog even. Het formulier niet hoeven in te vullen = dus geen bpm betalen. Het staat alleen nergens zo letterlijk namelijk.
 
Tsja, ik denk het ook, maar voor de zekerheid vraag ik het hier nog even. Het formulier niet hoeven in te vullen = dus geen bpm betalen. Het staat alleen nergens zo letterlijk namelijk.
De complete aangifte BPM bestaat uit twee gedeelten: "Berekening bpm" en "Aangifte bpm". Het laatst genoemde gedeelte WEL invullen plus inleveren maar vraag 4 en 5 kan men in dit geval overslaan omdat de motor 25 jaar of ouder is; derhalve geen BPM verschuldigd. Echter wanneer er geen BPM is verschuldigd op grond van het voorgaande lijkt het mij vanzelfsprekend dat de bladen voor "Berekening bpm" niet ingevuld c.q. ingeleverd hoeven te worden.
 
Even een vraagje over de aanschaf van een motorfiets in het buitenland. Ik doe dit voor het eerste keer dus ik vroeg mij af hoe jullie het aanpakken. Bij de koop in België of Duitsland, maken jullie het gehele bedrag gewoon over of betalen jullie het liever cash bij overdracht van het voertuig? Nu is mijn plan om gewoon het gehele bedrag over te maken aangezien wij ook al een koopcontract hebben maar zijn er nog verborgen zaken waar ik rekening mee moet houden? Thanks alvast voor de hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan