Husqvarna SM610 2005 and up ... Topic

Andere sproeiers kun je gewoon bij de dealer bestellen?

Zitten al deze onderdelen (ook andere co schroef) in zo'n jd setje?
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn 2008 kappen binnen! *O*

En eindelijk een spiegeltje gemaakt en gemonteerd. *O*
 
Mijn camera is komt morgen pas weer terug. Verder zijn de 2008 kappen in dezelfde kleur als dat die was, alleen nu beschadigingsvrij. Had liever zwart/rood gehad maarja. Deze waren goedkoop.

Voilá dezelfde kappen alleen krasvrij en als je goed kijkt nog een setje remblokjes
2008kappen-1.jpg


En een spiegel gemaakt van een fietslampje beugeltje en een dodehoekspiegel.
Spiegel1.jpg

Spiegel1.jpg

PICT2016.jpg
 
Laatst bewerkt:
De prutser oplossing die ik nu heb voor de K&N luchtfilter is natuurlijk niet ideaal. De carburateur staat onder spanning, en de luchtfilter is verbogen, dat is zonde van de filters die best prijzig zijn.

De oplossing

Het maken van een aluminium verloopstuk. Eerst moet een passende flens gedraaid worden, en hierop komt een schuin afgezaagde buis op gelast.

Probleem nummer 1 was de carburateur, deze is totaal niet maat vast. De flens moet strak passen om de carburateur. En aangezien deze tot wel 1mm afwijkt in diameter zit er niets anders op dan de carburateur af te draaien tot een perfect rondje. Dit is niet zonde, en de originele luchtfilter bak kan altijd nog gemonteerd worden.

Probleem nummer 2 was de bocht dat het verloopstuk moet maken. Een gebogen buis is de beste oplossing maar de bocht is zo strak dat de inwendige diameter van de carburateur (58mm) niet behouden kon worden. Dus er zal een aluminium buis met een inwendige doorsnede van 58mm onder de juist hoek moeten worden gezaagd en gelast.
 
Laatst bewerkt:
Die uitlaat ziet er echt mooi uit. Dat carbon kapje is erg mooi. Wil zelf ook nog een andere demper erop zetten, maar eerst even sparen nog. Ook een paar mooi handkappen moeten er nog op.

Als spiegel wilde ik de volgende erop zetten:

1c94a9f2d338d9e7cc452092aabbeaf1.jpg



Deze kun je aan je mooi onder aan je stuur hangen. Komt die iets lager dan jij hem nu hebt zitten. Dit idee heb ik bij Bon Motoren vandaan. Iemand daar had zo''n spiegel geplaatst. Valt bijna niet op en je hebt toch nog redelijk zicht

Verder zullen het bij mij toch bij de uiterlijke pimps blijven denk ik, want wat jij allemaal al gesleuteld hebt gaat mij nooit niet lukken.

Mooie ledlampjes aan de achterzijde is ook een must. Die moeten er bij mij ook nog op.

Ook vind ik het wel mooi om wat extra stickers te plaatsen op de motor. Weet alleen nog niet wat.

Zwarte wielen blijf ik ook nog steeds super gaaf vinden. Wie weet is dat iets voor de toekomst. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook bij Paul die spiegels besteld. Echt al in juni ofzo maar het lukt hem nog niet om die te bestellen. Heb jij ze al binnen dan???

Wat betreft de uitlaat. Het is een slip-on demper. Dus als jij de standaard pijp hebt kan je alsnog de uitlaat op deze manier pimpen. Je zou ook het hitteschild zwart kunnen poedercoaten.
 
Laatst bewerkt:
Ik morgen paul meteen even bellen, want ik dacht dat het spiegeltje nog wat hoekiger was als deze. Maar als dit dezelfde zijn bestel ik er ook gelijk een paar.

Zwarte velgen zijn zeker dope. Ik wil zelf ook een setje kopen, maar het is zo veel geld voor een kleine aanpassing. Op marktplaats heb ik een setje gezien voor 850, stel ik verkoop eerst mijn eigenvelgen voor 600 ofzo dan is het nog de moeite wel waard.
 
Laatst bewerkt:
Even een korte update wat betreft de luchtinlaat. Het is technisch onmogelijk om een buis van 62mm doorsnede binnen 57mm 90graden te laten draaien. Ik ga nu opzoek naar een andere oplossing, alle ideeën zijn welkom.
 
.....................................

Zwarte velgen zijn zeker dope. Ik wil zelf ook een setje kopen, maar het is zo veel geld voor een kleine aanpassing. Op marktplaats heb ik een setje gezien voor 850, stel ik verkoop eerst mijn eigenvelgen voor 600 ofzo dan is het nog de moeite wel waard.

Dat probleem heb ik nou ook. Zijn zo fucking duur. Heb zelf al eens aan de optie lopen denken om ze te laten poedercoaten. Dan heb je voor niet al teveel geld mooie zwarte velgen ;)
 
Poedercoaten in het geheel? Dat deed een vriend van mij ook maar op de spaken was het echt lelijk.
 
Oke, hier is het luchtfilter probleem. De buis moet een hoek om van 90graden maar heeft de ruimte daarvoor gewoon niet. Dus een bakje is eigenlijk de beste oplossing.

Carburateurenframeshot1.jpg


Carburateurenframeshot2.jpg


Dit is hoe het zou moeten werken, helaas kan het net niet ;(
carburateurenframeshot3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik gelezen dat sommige al voor 150 euro per velg coaten en spaken. Maar is al een hele tijd geleden dat ik dat gelezen heb ergens op het forum hier. Ik kan er dus naast zitten
 
Hmm ik zal het eens bij bon motoren vragen wat die voor een prijs vraagt. Anders is het voordelig om gewoon een ander setje te halen.

Zoiets als dit: http://link.marktplaats.nl/276271148

Mooie velgen zijn dat, Heb je meteen wel mooie brede.

Even een quote van het forum:

Ik ga mijn wielen demonteren en haal de spaken eruit en alle andere zooi haal ik er ook af. De naven en velgen breng ik naar Nijkerk en dan laat ik ze poedercoaten . Wat een fantastische topic !! Waar laat ik mijn spullen poedercoaten !!
Dan mag Paul er nieuwe spaken in draaien dat kost 60 per velg dus coaten is 120 voor 2 velgen in Nijkerk, spaken is dan 60 totaal 240 euries .... voor 2 strakke velgen.

Das een best mooie prijs vind ik

;)
 
waarom zou je zo'n moeite doen om zo'n filter te monteren ?
ik zou eerder de pijp vervangen. en testbankruns maken .
 
De filter ziet er gewoon mooier uit als deze strak gemonteerd is. Verder als je ergens eenmaal aan begint moet je het maar goed afmaken vind ik. Het is gewoon pure interesse. Als ik echt pk's wil persen koop ik wel een 630smr.

@ Jef dat is zeker een goeie deal, alleen wat voor met merk velgen vervangen ze de oude velgen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan