Husqvarna SM610 2005 and up ... Topic

De oplossing! Eindelijk, voor het monteren van een powerfilter.
De metaalboer kon het niet en de oplossing is zo simpel. Na nachten zoeken had ik eindelijk precies de juist slang gevonden!

*O*
Slangunit3.jpg

*O*
Slangunit.jpg

*O*
Slangunit1.jpg

*O*
Slangunit1.jpg


De slang is stevig en flexibel. Past precies en zet de carburateur niet echt onder spanning. *O* Nu nog een luchtfilter vinden die mooi gaat staan.
 
Laatst bewerkt:
Nu maar hopen dat je een mooie filter vind. Dit zal iig makkelijker gaan dan hier de oplossing voor vinden. Super dat het werkt iig :Y
 
Laatst bewerkt:
Even de luchtfilter deksel cru doorgezaagd. Als de tankeropzit weet ik ga ik met tape de lijn bepalen en verder afwerken! Alleen jammer van het kleuverschil. Misschien zijn die deksels ook leverbaar in een ander kleurtje?

luchtfilterunit5.jpg

luchtfilterunit.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kleine update:

De achterbrug gaat zwart worden en heb deze vanmiddag verwijderd.

PICT20284.jpg


PICT20281.jpg
 
Dat ziet er wel erg kaal uit. Ben benieuwd of het mooi zal zijn. Zelf zou ik denk eerder kiezen voor een zwart Frame en evt achterbrug(kan je misschien ook deze kleur laten)

Doe nu eens een weely ;)
 
Laatst bewerkt:
Frame wil ik ook nog wel zwart spuiten maar dat is zo veel werk om kaal te maken.
 
Nice topic ik wil er zelf volgend jaar ook een kopen :) zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten ?

Niet dat ik weet. Hopen dat die altijd genoeg olie, en zijn beurtjes op tijd heeft gehad. Verder maakt de Husqvarna fabrieks af al aardig wat motorisch lawaai.
 
Vandaag de achterbrug naar de poedercoater gebracht! Gekozen voor matzwart.

Eerst moesten de naaldlagers er nog uit, dan was een prima klusje. Als je een verfafbrander gebruikt om de brug te verwarmen sla je de lagers er zo uit. Toen ging ik nog even wat onderdelen schoonmaken van het linksysteem. Gelukkig viel het me op dat een naaldlager kapot was. Dus deze heb ik ook verwijderd en nieuwe besteld.

Nu moet ik 1 week wachter op de poedercoat en ik hoop dat dan de lagers al binnen zijn. Ik ga proberen de lagers zelf te monteren maar ben bang dat ik ze sloop.

Iemand tips? In de vriezer leggen oid?
 
Vandaag de achterbrug naar de poedercoater gebracht! Gekozen voor matzwart.

Eerst moesten de naaldlagers er nog uit, dan was een prima klusje. Als je een verfafbrander gebruikt om de brug te verwarmen sla je de lagers er zo uit. Toen ging ik nog even wat onderdelen schoonmaken van het linksysteem. Gelukkig viel het me op dat een naaldlager kapot was. Dus deze heb ik ook verwijderd en nieuwe besteld.

Nu moet ik 1 week wachter op de poedercoat en ik hoop dat dan de lagers al binnen zijn. Ik ga proberen de lagers zelf te monteren maar ben bang dat ik ze sloop.

Iemand tips? In de vriezer leggen oid?


Ik weet niet hoe precies de passing is, en hoe ze er precies in moeten. Maar een vrij makkelijk manier om lagers ergens in te krijgen, is de lagers goed recht in het gat zetten en dan een draad eind door je achterbrug steken.Beide kanten een grote opvulring of iets dergelijks erop en dan gewoon met 2 moeren aan draaien dan pers je vanzelf de lagers erin wel kijken dat je het draad eind goed in het midden van het gat houdt.
 
zou nu vast wel iemand komen die zegt dat het een beun manier is :P maar je moet wat bedenken als je geen volledig professioneel uitgeruste garage hebt ;)
 
Inderdaad, ik wil zoveel mogelijk zelf doen en uitvogelen. Volgens Bon kon ik ook gewoon alles tussen de bankschroef zetten en aandraaien. En andere zaak vertelde mij vandaag dat ik de lagers nachtje in de vriezer moest leggen. Wordt waarschijnlijk een combinatie :)
 
denk dat die er nogal graag vanaf springt met draaien en is lastiger mikken :P laatst nog met een draad eind lagers in remtrommels van een auto gedraaid :)
 
Gister en vandaag zijn we weer wat verder gekomen.
De achterbrug is gemonteerd. De totale kosten komen op rond de 160euro. Dat is stralen, poedercoaten en 6 lagers en twee keerringen.

Aanschouw het resultaat:
bryg1.jpg

bryg2.jpg


best prima zo. Verder zijn de overloop slangentjes van de carburateur vervangen door rooie en is er een benzine filter geplaatst. Puur omdat het een mooie goedkope gadget was.

Scooterwebwinkels zijn fantastisch!
 
Zwarte achterbrug is wel een stukje mooier dan origineel! Wordt een vette fiets zo! Al ben ik niet zo gecharmeerd van ingewikkelde uitlaatbuizen, komt een beetje chopperachtig over.
 
Dankje. En ik kan me voorstellen dat je geen fan bent van de uitlaat wikkel, maar het is echt broodnodig anders moeten ik steeds nieuwe broeken en laarzen kopen. En ik zelf vind het prima staan.

Maar goed ik richt me al op het volgende projectje.

De kroonplaten rood laten anodiseren! Lijkt mij onwijs gaaf staan. Waarschijnlijk ga ik dan ook het hart van de remschijf en de stuurklemmen mee laten anodiseren.

Probleem nummer 1!
Het aluminium is gegoten en je ziet naden van de mal zitten. Dit is lelijk en moet gevijld, geschuurd en dan gepolijst worden. Ik ga het zelf proberen en kijken hoever ik kom, meestal heb ik niet zoveel geduld. Dan als het oké is ga ik het laten parelmoerstralen (ofzoiets :? ) dat zou een mooie afwerking geven.

Iemand ideeen? Tips en bedrijfsnamen zijn welkom. :Y :Y
 
Dankje. En ik kan me voorstellen dat je geen fan bent van de uitlaat wikkel, maar het is echt broodnodig anders moeten ik steeds nieuwe broeken en laarzen kopen. En ik zelf vind het prima staan.

Maar goed ik richt me al op het volgende projectje.

De kroonplaten rood laten anodiseren! Lijkt mij onwijs gaaf staan. Waarschijnlijk ga ik dan ook het hart van de remschijf en de stuurklemmen mee laten anodiseren.

Probleem nummer 1!
Het aluminium is gegoten en je ziet naden van de mal zitten. Dit is lelijk en moet gevijld, geschuurd en dan gepolijst worden. Ik ga het zelf proberen en kijken hoever ik kom, meestal heb ik niet zoveel geduld. Dan als het oké is ga ik het laten parelmoerstralen (ofzoiets :? ) dat zou een mooie afwerking geven.

Iemand ideeen? Tips en bedrijfsnamen zijn welkom. :Y :Y


Ik heb voor school een keer iets laten anodiseren (weet niet hoe het bedrijf heet) dus weet een beetje wat het is want het product had ik zelf gemaakt, Hou er rekening mee alles wat er nog van krassen ook al zijn ze heel klein, je ziet ze daarna nog steeds wordt alleen maar duidelijker ervan. De anodiseer laag gaat voor 4/5 in het aluminium zitten de onderdelen worden dus zeer minimaal dikker. dus ik denk als je het laat glas parelen dat je niet echt een mooi resultaat krijgt denk dat de enigste manier om een mooi resultaat te krijgen is eerst schuren van grof na fijn zodat alle krassen eruit zijn en dan zeer goed polijsten zodat je een perfect glad oppervlakte krijgt.
 
Hmm dat is geen goed nieuws. Ik ben niet zo van het eindeloos schuren. Als ik de MF how to velgenpolijsten moet geloven duurt dat zo'n 10tallen uren per velg. Daar zit ik niet op te wachten, toch is het aan de andere kant tegen die tijd wel winter dus...
 
Ja ik weet niet precies hou je kroonplaat eruit ziet maar veel randjes en kantjes zijn echt lastig en er gaat echt veel tijd in zitten wil je het goed doen is mijn ervaring. nu meestal op school als ik iets af moet werken is het de zandstraalcabine in zandstralen klaar :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan