Husqvarna SM610 2005 and up ... Topic

Even een vraag aan de kenners hiero: Kan je zonder al te veel aanpassingen van een SM610 een endurofietsje maken?

Is het een kwestie van andere velgen, remmerij aanpassen en klaar? Of zit je ook aan een andere achterbrug en eventueel nog andere dingen?

Zit namelijk te overwegen om mijn Z1000 weg te doen en een SM te kopen maar wil ook in de winter op amateur niveau een offroad ritje doen...
 
Wat voor bouwjaar kijk je naar. Het lijkt me dat als je een aardige nieuwe wilt dat de deze misschien via de CDI kan worden begrenst. Anders moet je naar een xr650sm kijken die zijn vaak op kenteken al onder de 25kw.

Maar leuk dit allemaal, maar niemand wenst me sterkte met mijn handicaps ;(

:P
 
Sterkte Daniel!
Moet nogsteeds lachen om je opmerking over dat postkantoor als ik er aan terug denk
'Laten we een ander postkantoor zoeken'
Daniel 'Ja, eentje die niet in een slager zit B| '
:+
 
Als je een mooi solide beugeltje maakt, die de gasuitslag beperkt bij de carburateur, zou dat geaccepteerd worden? Ik zou ze eens mailen om te vragen of dit mag. Zoja, dan is het geen probleem de 610 op gas te begrenzen.

Ik vraag me trouwens af of er geen 610's zijn die voor minder dan 24 kw op kenteken staan. Zonee, dan zijn er zat andere supermotards die zo wel op kenteken staan. Als je het dan helemaal legaal wil hebben maak je ook nog een gasuitslagbegrenzing en klaar ben je voor hooguit 20 euro.

alle ktm lc4 supermotards staan onder de 25kw op kenteken. Husaberg zelfs maar 6kw! terwijl die vaak al 60pk hebben. Je kan ook een uitdraai maken waarbij ze de motor niet helemaal open trekken en zo onder de 25kw uitkomen. Je kan dan de motor met deze uitdraai verzekeren bij de KNMV
 
Even een vraag aan de kenners hiero: Kan je zonder al te veel aanpassingen van een SM610 een endurofietsje maken?

Is het een kwestie van andere velgen, remmerij aanpassen en klaar? Of zit je ook aan een andere achterbrug en eventueel nog andere dingen?

Zit namelijk te overwegen om mijn Z1000 weg te doen en een SM te kopen maar wil ook in de winter op amateur niveau een offroad ritje doen...


Volgens mij is de achterbrug te kort voor een enduro wiel bij dit model.

toch :?
 
IK heb nog een wat oudere husky 610 te staan van bj 98 mooie nette machine die staat voor 20kw op kenteken orgineel
 
Ben aan het kijken naar een model vanaf 2006. Heb een mailtje gestuurd naar Gebben motoren die hebben er een uit 2005 staan. Kreeg een mailtje terug met het volgende bericht:

"25kw set op deze motor is wel mogelijk en hoeft dan niet eens gekeurd te worden."

Begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal, de motor moet toch zoiezo gekeurd worden als deze word begrensd?

Is 12775 km veel voor deze motor? Prijs is 4950
 
Als ik eerlijk ben is het best wel wat geld. De mijn is ook een 2006 model uit 2005 en daar heb ik ruwweg 5000~5300 betaald met 1100km op de teller. Toch zie je ze niet veel goedkoper dus misschien heb ik mazzel gehad, 12000 is redelijk wat maar de motor moet toch zeker 20000 meegaan zonder groot onderhoud. Is de distributie ketting al vervangen? Zo nee, hoe versleten is die...
 
Laatst bewerkt:
DSC00054.jpg
 
Ben aan het kijken naar een model vanaf 2006. Heb een mailtje gestuurd naar Gebben motoren die hebben er een uit 2005 staan. Kreeg een mailtje terug met het volgende bericht:

"25kw set op deze motor is wel mogelijk en hoeft dan niet eens gekeurd te worden."

Begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal, de motor moet toch zoiezo gekeurd worden als deze word begrensd?

Is 12775 km veel voor deze motor? Prijs is 4950

Hoeft nooit gekeurd te worden, of je krijgt een nieuw kenteken (de legale manier) of je krijgt een 25kw uitdraai (de illigale maar "gedoogde" manier). Dat ding staat al meer dan een half jaar bij gebben dus je kan er best nog wel wat af lullen hoor.
 
Hee

ik heb ook een 610 2009 22 kw is begrenst op gas maar schijn je er zo af te kunnen halen.
die ging niet vele harder dan 100/120.
als je meer wilt weten moet je maar laten horen.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier bezitters van een SM610 die er endurowielen in gezet hebben en er af en toe een off-road ritje mee pakken? Is dat een beetje te doen of is de vering te hard daarvoor?

Zag bij de specificaties van de TE610 en de sm610 dat er een andere achterveer/demper op zit en dat er een andere (binnenkant?) voorvork opzit.... Que remmerij enzo moet het geen probleem zijn ben ik al achter *D

Iemand enig idee?
 
Het moet prima te doen zijn met enduro wielen. Ik heb zelfs noppen smbanden gezien voor als je geen andere velgen hebt.
 
Thanks voor de reply's, wel interessant om te weten dat er ook noppenbanden voor de SM velgen zijn. Het gaat me vooral even om de hardheid van de vering/demping.

De meeste mensen bouwne een TE610 om naar een SM maar dan blijft ie voor op de weg veel te slap geveerd. En dan krijg je dus de omgekeerde vraag als je enduro wielen in een SM610 zet :P

Gelukkig kan je 2ehands meer TE610 spullen vinden dan SM610 en dat maakt het ombouwen inclusief de vering/deming wel weer een stuk goedkoper.

Nog een ander vraagje: Passen de onderdelen van alle bouwjaren 610 onderling op elkaar? En dan bedoel ik dingen als vering, demping, wielen, assen, remmerij etc. Kapwerk is wel anders dacht ik...
 
Uhm volgens mij zijn de wielen we aardig universeel en de rest niet geloof ik. Als je alle 610s bedoelt tenminste?? Als je het 2006 model and up bedoeld dan is het allemaal universeel geloof ik. En anders wel pas te maken.
 
Ik zit te kijken naar een model van 2005 - 2007, de verschillen tussen een SM610 en een TE610 zijn minimaal. Wielen gaan wel passen, die onderdelen zijn uitwisselbaar. Voor zover ik nu heb kunnen ontdekken is de vering en demping verschillend.
 
Tja meer zal het ook niet zijn behalve de schijfrem.

Kijk eens op Thumpertalk.com daar is een TE610 owners topic en daar staat absoluut alles over de de TE610..
 
Thanks, zal daar eens gaan kijken. Heb vandaag dé husqvarna man van NL even gebeld en die zag geen problemen. Ga er binnenkort wel even een keer langs om te babbelen over e.e.a.
 
En wie is dat dan?

Verder is dat goed nieuws want ik ga zeker nog een keertje goedkope crossvelgen scoren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan