Kawasaki ER-5

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn kawaski er-5 door een defecte spanningsregelaar is mijn toerenteller doorgebrand.

Nu zag ik op het motor-forum dat busz11 het zelfde probleem had bij mij is ook dezelfde weerstand doorgebrand weet iemand de kleurcode of de waarde van deze weerstand?

Alvast bedankt voor de hulp
Groeten Jos
 
Oké.. ik rijd als ik naar mijn werk ga wel altijd een paar km over de snelweg en een groot stuk over een 100-weg. Dus als iemand alsnog goeie tips heeft, graag! *D
Wat bedoel je precies? Veert de spiegel mee, of gaat 'ie echt anders staan? In het tweede geval: beter aandraaien. In het eerste geval: geen ervaring mee, terwijl ik vaak genoeg op de snelweg heb gereden. Misschien andere spiegels een optie? :) Ik heb nog wel originele die je mag overnemen voor een zachte prijs.
 
Hallo,

Ik heb na een jaar of 10 weer een motor. Kawasaki ER 5 uit 2006. Wat een heerlijke machine !

mvg Nicolette
 
goedenavond,

Ik zal me even voorstellen mark 19 jaar en ik kom uit zaandam.
Vrijdag heb ik een er-5 aangeschaft 1999 helaas op 25kw:(, maar goed dat mag de pret niet laten bederven.
ik zie dat de er-5 topic niet zo actief is, maar worden er nog meetings geregeld?
Zijn er nog mensen die een er-5 hebben en die dichtbij a dam? wonen.

Greetz mark
full
 
goedenavond,

Ik zal me even voorstellen mark 19 jaar en ik kom uit zaandam.
Vrijdag heb ik een er-5 aangeschaft 1999 helaas op 25kw:(, maar goed dat mag de pret niet laten bederven.
ik zie dat de er-5 topic niet zo actief is, maar worden er nog meetings geregeld?
Zijn er nog mensen die een er-5 hebben en die dichtbij a dam? wonen.

Greetz mark[afbeelding]
hey mooie keuze om mee te beginnen *D Mijn ER-5 heeft dezelfde kleur en ook 25kw haha ik woon in de buurt van Rdam haha ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me dan ook nog maar even melden. Ik heb sinds 2 a 3 maand een ER-5, 25 kw. Maar zit ik niet echt mee. Het gaat om een zilverkleurige uit 2000 met mooie valschermpjes :P Kreeg ik erbij van vorige eigenaar. Aangezien ik regelmatig rijd (+-30.000motor km p.j.) met elke weersomstandigheid, laat ik ze lekker zitten. Zit me niet in de weg. (ja ik 99 van de 100 keer. Ook in sneeuw gereden afgelopen winter. Of het verstandig was is punt 2 :P. Spannend was het wel :+) Ik zal binnenkort eens een fototje plaatsen. Maar zal haar eerst weer eens wassen *D
 
Laatst bewerkt:
vanmorgen nog lekker gereden,
er klopt volgends mij iets niet helemaal, zodra ik in zijn 1 :] rond de 4 a 5000 toeren maak dan begint het blok hevig te trillen.
Hoort dit bij een er-5?, of komt het omdat de motor is omgebouwd naar 25kw.
Vanmorgen nog bepaalde delen gepolijst, en de uitlaat bochten gespoten:P
hier het resultaat

greetzz m
full
 
vanmorgen nog lekker gereden,
er klopt volgends mij iets niet helemaal, zodra ik in zijn 1 :] rond de 4 a 5000 toeren maak dan begint het blok hevig te trillen.
Hoort dit bij een er-5?, of komt het omdat de motor is omgebouwd naar 25kw.
Vanmorgen nog bepaalde delen gepolijst, en de uitlaat bochten gespoten:P
hier het resultaat

greetzz m[afbeelding]
Niets aan het handje hoor waarschijnlijk. Maar ga er anders even mee langs een zaak.
 
Binnenkort nieuwe banden nodig voor en achter nodig op mijn ER5. Welk merk en type zou ik moeten nemen, en waarom? Wat zijn jullie ervaringen?
 
Binnenkort nieuwe banden nodig voor en achter nodig op mijn ER5. Welk merk en type zou ik moeten nemen, en waarom? Wat zijn jullie ervaringen?
Wat heb je nu en wat is je rijstijl. Gebruik je de motor veel voor woon-werk verkeer of vooral voor plezierritjes?

Ik voor het laatste destijds en had altijd goede ervaringen met Pirelli Sport Demon banden. Goeie plakkers, maar met woon-werk verkeer rijd je ze vrij snel vierkant.
 
Binnenkort nieuwe banden nodig voor en achter nodig op mijn ER5. Welk merk en type zou ik moeten nemen, en waarom? Wat zijn jullie ervaringen?
ik heb laatst een nieuw voorbandje erop laten zetten gewoon een van de goedkoopste die ik kon vinden op bandenmarkt.nl bij garage laten bezorgen etc. ik kan er gewoon lekker meer door de bochten enz. achterband is ook niet van een top merk.

conclusie, bij deze motor maakt dat niet zo veel uit ;)
 
ik heb laatst een nieuw voorbandje erop laten zetten gewoon een van de goedkoopste die ik kon vinden op bandenmarkt.nl bij garage laten bezorgen etc. ik kan er gewoon lekker meer door de bochten enz. achterband is ook niet van een top merk.

conclusie, bij deze motor maakt dat niet zo veel uit ;)
Het maakt wel degelijk uit!! Het is alleen maar net wat je rijstijl is. Voor de fiets maakt het wel degelijk uit, jouw rijstijl heeft misschien geen topband nodig... Dat zou kunnen.
 
Nog maals Binnenkort nieuwe banden nodig voor en achter nodig op mijn ER5. Welk merk en type zou ik moeten nemen, en waarom? Wat zijn jullie ervaringen? Rij elke dag woon-werk , behalve met ijzel, meestal 50 km, soms 200 km
 
Nog maals Binnenkort nieuwe banden nodig voor en achter nodig op mijn ER5. Welk merk en type zou ik moeten nemen, en waarom? Wat zijn jullie ervaringen? Rij elke dag woon-werk , behalve met ijzel, meestal 50 km, soms 200 km
Stel je vraag eens in het grote banden topic! Daar zitten de experts.
 
Net telefoontje gehad, maandag middag wordt een bepaalde ER-5 (blauw, 2001 vol vermogen) niet meer zomaar een ER-5 maar MIJN ER-5 :D
gefeliciteerd :)

hieronder is ik @ mfmm van afgelopen zondag *O*
IMG_0316.JPG


sinds vrijdag mag ik zwaar rijden maar denk dat ik ehm als 25kw ga verkopen (over een tijdje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan