Kawasaki ER-5

Mocht er nog iemand opzoek zijn naar een ER-5, ik heb er nog 1 te koop.
Zeer fraaie motor, nauwelijks gebruikt. Heb mijn ER-5 3 jaar geleden gekocht bij een Kawa-dealer.
Bouwjaar 2004
Gekocht met een km.stand van 3700 km, teller staat nu op 5700 km.
Kleur zwart metallic, echt in nieuwstaat.

Voor belangstelling kan altijd via mail foto`s opgestuurd worden.


Groeten Paula
 
Laatst bewerkt:
ook ik heb het er5 topic gevonden! *O*

ik zit nu op school, zal vanavond een foto posten, want dat wil hier niet lukken -O-

Mijn ER5 is uit 98 en heb hem sinds oktober het is DE motor die ik wilde om mee te beginnen, ben er dus ook heel blij mee *D en ben blij mensen gevonden te hebben die het hier WEL mee eens zijn :P oja en 9 september mag ik zwaar rijden maar ik zal nog wel op deze blijven rijden ;)
933861450_6_mirP_1.jpeg
*O*
 
ja tourrit klinkt goed... maar ik woon in Enschede dus als ik de reacties boven mij zo lees valt dat centrale punt ook wel tegen haha
 
Neehh, doe ik dan liever in de buurt. Ik kom uit prov. Zeeland en ken hier ook een aantal ER-5 mensen. Maar ik heb echt geen zin om eerst naar Utrecht te rijden voor een ritje...
 
Hallo allemaal,

Net nieuw op het forum, al netjes voorgesteld enzo. Vanavond wezen kijken naar een ER-5 van 2003 met ongeveer 42.000 km op de teller.

Beestje zag er op zich mooi uit, deukje in de uitlaat en een piepklein deukje in de tank. Heb een kort stukje gereden en een paar dingen vielen mij op:

1: tijdens het rijden een soort piepend geluid
2: rempedaal voor de achterrem moest ik best ver intrappen voor er iets gebeurde (maar misschien is dit gewoon afhankelijk van het type motor, net zoals bij auto's??)
3: er zat een knopje links op het stuur waar bij stond 'pass', geen idee waar dat voor dient, de eigenaar wist het ook niet en we konden ook niets ontdekken toen we erop drukten

Verder startte hij netjes met de choke en liep mooi constant. Was al wel een tijdje geen onderhoud meer aan gepleegd, omdat de huidige eigenaar er heel weinig op heeft gereden (zei die). Maar zo zag hij er ook wel uit.

Wat kunnen jullie zeggen over punt 1 en 2? Moet ik me ernstig zorgen maken of is het peanuts? Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Net nieuw op het forum, al netjes voorgesteld enzo. Vanavond wezen kijken naar een ER-5 van 2003 met ongeveer 42.000 km op de teller.

Beestje zag er op zich mooi uit, deukje in de uitlaat en een piepklein deukje in de tank. Heb een kort stukje gereden en een paar dingen vielen mij op:

1: tijdens het rijden een soort piepend geluid
2: rempedaal voor de achterrem moest ik best ver intrappen voor er iets gebeurde (maar misschien is dit gewoon afhankelijk van het type motor, net zoals bij auto's??)
3: er zat een knopje links op het stuur waar bij stond 'pass', geen idee waar dat voor dient, de eigenaar wist het ook niet en we konden ook niets ontdekken toen we erop drukten

Verder startte hij netjes met de choke en liep mooi constant. Was al wel een tijdje geen onderhoud meer aan gepleegd, omdat de huidige eigenaar er heel weinig op heeft gereden (zei die). Maar zo zag hij er ook wel uit.

Wat kunnen jullie zeggen over punt 1 en 2? Moet ik me ernstig zorgen maken of is het peanuts? Alvast bedankt voor de reacties!

Pass is voor sein verlichting ;) :) dus je groot licht.
 
1. Gepiep? Waar in? Vering? Die van mij piept niet. Alleen de uitlaat tikt en daar moest ik erg aan wennen. (Ik wil er een Arrow op. :))

2. Misschien is het remblok aan vervanging toe?
 
Hallo allemaal,

Net nieuw op het forum, al netjes voorgesteld enzo. Vanavond wezen kijken naar een ER-5 van 2003 met ongeveer 42.000 km op de teller.

Beestje zag er op zich mooi uit, deukje in de uitlaat en een piepklein deukje in de tank. Heb een kort stukje gereden en een paar dingen vielen mij op:

1: tijdens het rijden een soort piepend geluid
2: rempedaal voor de achterrem moest ik best ver intrappen voor er iets gebeurde (maar misschien is dit gewoon afhankelijk van het type motor, net zoals bij auto's??)
3: er zat een knopje links op het stuur waar bij stond 'pass', geen idee waar dat voor dient, de eigenaar wist het ook niet en we konden ook niets ontdekken toen we erop drukten

Verder startte hij netjes met de choke en liep mooi constant. Was al wel een tijdje geen onderhoud meer aan gepleegd, omdat de huidige eigenaar er heel weinig op heeft gereden (zei die). Maar zo zag hij er ook wel uit.

Wat kunnen jullie zeggen over punt 1 en 2? Moet ik me ernstig zorgen maken of is het peanuts? Alvast bedankt voor de reacties!
Punt twee zou ik me geen zorgen over maken. Er zit een slijtageindicator bij het achterwiel, deze moet je even raadplegen. En of het erg is of niet hangt af van de prijs... Wat vraagt hij er voor?
 
Hij vraagt er 1750 euro voor en daar viel nog over te praten. Al even gebeld met de ANWB over de normale richtprijs bij de dealer en daarmee vergeleken is de vraagprijs van 1750 heel scherp. Daar kan dus blijkbaar nog wat af, dus mocht er nog wat onderhoud uitgevoerd moeten worden vind ik dat niet zo heel erg.

Gepiep hoorde ik vooral toen de huidige eigenaar even een stukje reed. Toen kon ik me goed concentreren op geluid. Toen ik het hoorde, was hij aan het accelereren. Denk dat het best een droge ketting kan zijn. Heb wel gevoeld, spanning was in orde. Maar inderdaad wel wat aan de droge kant.

Bedacht me ook nog dat het me opviel dat ik elke keer een tik hoorde bij het omhoog halen van het koppelingspedaaltje. Iemand daar ook bekend mee?

Tnx voor de reacties tot nu toe. :D
 
Hij vraagt er 1750 euro voor en daar viel nog over te praten. Al even gebeld met de ANWB over de normale richtprijs bij de dealer en daarmee vergeleken is de vraagprijs van 1750 heel scherp. Daar kan dus blijkbaar nog wat af, dus mocht er nog wat onderhoud uitgevoerd moeten worden vind ik dat niet zo heel erg.

Gepiep hoorde ik vooral toen de huidige eigenaar even een stukje reed. Toen kon ik me goed concentreren op geluid. Toen ik het hoorde, was hij aan het accelereren. Denk dat het best een droge ketting kan zijn. Heb wel gevoeld, spanning was in orde. Maar inderdaad wel wat aan de droge kant.

Bedacht me ook nog dat het me opviel dat ik elke keer een tik hoorde bij het omhoog halen van het koppelingspedaaltje. Iemand daar ook bekend mee?

Tnx voor de reacties tot nu toe. :D
Als die piep een hoog constant geluid was kan dat duiden op een versleten versnelling(sbak) Koppelingspedaaltje? Bedoel je het schakelpedaal of de koppelingshendel?

En waar woon je precies? Ik woon in Purmerend en die van mij staat ook te koop. Voor minder met hetzelfde aantal km's. Alle bonnen aanwezig, geen piepjes en dergelijke en net nieuwe banden en onderhoud gehad... Dan weet je dat vast ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan