Kawasaki ER-5

Tjonge, dat ik dit topic heb gemist!
Jah, ook hier een er-5 rijder. Hier dan ook een plaatje van mijn beest!

31U0jBBCyIkgujSkioqx9pbqlHoLAvh_dFXsMIQT3iQR7IPRxCoiKzLcQjuUv79uhfkkxoR95bpO-a0SQHdmV4H_dVrnpSMeCSMUN3lrPgf4fcoFDBi_P4lnfMCXiUf2rQap8crtXYKFgTSBm1kVrzQHDdr965CdwK8J0132hujRBgUdD4rIC1i9_MWV9_VhtT-Zz7S8alebHK2V4P8QT9Gc8gFL9E7aMstaa8XAzavUlelPmtYeLJTWXdHHAuPKtoyiULbUa8Fm9YdTkZdWelxcAThP_WYtzhzP9HNj2HuU5ERlswtkoE2tBebTx_dauINq2_cc0RGRAz7kqZxg2uRPSyngfdGAOzYWp5cvN-HfiPSjeZwXNXtmbwME_zc7_jbKQFUIbNGhSgHF6RH09riTP9pi_tx4k4C-w-1B4ooRcXUJOyxA4xK9M8vJobXkF1J2dgVTdjOWwi39PG9kouqI13J2ICvmuo8DIVAf1UerMfAQYmEWG2KxR48OOnorIpR9s3hxJrzFSbwGZ8W677mRqaehjqoeDTUS1bn-IKr0vImtVad5GqQhos8As5GEisn3=w600-h359-no
 
Laatst bewerkt:
Welkom :), het is hier de laatste tijd niet zo druk,
maar dat komt waarschijnlijk wel weer als het weer beter wordt.
Jammer dat je plaatje het niet doet!
 
Hebben er al mensen gereden dit jaar?
Ik ga dit weekend mijn motor even wassen en checken, starten en mijn eerste rit maken.
 
Ben alweer een tijdje aan het rijden met de ER5

Nu aan het wachten dat het beter word zodat de zx6r ook weer van stal kan
 
Hey mensen, vraagje!

Ik heb zelf een Kawasaki ER 5 uit 1998, 35k op de teller.
Mijn vriendin wil nu eigenlijk ook een en we kwamen deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/m1040080229

81.147 kilometer, bouwjaar 2003.
Is dit (te) veel kilometer?

Wij horen het graag. (Zo veel verstand hebben we er (nog) niet van ;-))
 
Hey Katin,

Het zijn inderdaad best wel veel kilometers. Zeker voor een lichte fiets als een ER-5. In het (te) veel? Tsja lastig te zeggen. Mijn er-5 uit 2000 heeft nu 105.xxx op de teller staan. Alles faalt of staat bij goed onderhoud. Ik heb mij motor gekocht met 40.000. De rest van het onderhoud is bij mij gebeurd. De motor word te koop aangeboden bij Boonstra, Boonstra is een handelaar die handelt in schademotoren. Google eens op recencies als je hem overweegt te kopen. Maar als een motor bij een schadehandelaar staat heb ik mijn twijfels over de manier van onderhoud, maar dat hoeft niet natuurlijk.

Zwakke punten van de er-5 zijn; de remmen. de achtervering en de radiatorm

Check dit even naast de gebruikelijke punten zoals de bravok. Je weet zelf hoe een er-5 moet rijden. ga eens proefrijden ala je twijfelt. maar kijk even als er een onderhoudshistorie is. Het aantal km kan dus wel is mijn ervaring.
 
Thanks voor de tips Hypertraxxx!
Ik hoorde in mijn omgeving dat Boonstra wel een goede naam heeft. (Mijn ER5 is daar ook in het onderhoud geweest door de vorige eigenaar toevallig).

We kijken nog even rond! :)
 
Hallo iedereen! Ik dacht laat ik mij ook eens aanmelden op het forum. Mijn naam is Gertjan, 23 jaar en nu een dik jaar in het bezit van een er-5 uit 2006. Lijkt mij leuk om eens te touren met mensen uit de omgeving van Friesland! Ik heb wel foto's van de motor alleen geen idee hoe je die hier toevoegt..verder wil ik graag de knipperlichten vervangen, deze vind ik niet mooi aan de er-5. Iemand tips/ideeën hierover?
 
Hey Gertjan. Welkom =). Het is hier niet heel druk meer, maar leuk dat er weer een ER-5 rijder bij is=). Ken je het kopje reizen en touren? Daar worden wel vaker tourtjes uitgezet. Daar kan je misschien een groep/mensen vinden. Ik weet niet waar je in Friesland woont, maar 19 juni heeft gebben motoren (rogat bij meppel) een tourtocht met een BBQ op het eind.

De knipperlichten zijn vrij simpel te verwijderen. Kijk even naar wat je mooi vind en wat past. Ik heb ze meerdere keren eraf gehaald en gemonteerd en met een halfuurtje ben je echt wel klaar.
 
Hallo iedereen! Ik dacht laat ik mij ook eens aanmelden op het forum. Mijn naam is Gertjan, 23 jaar en nu een dik jaar in het bezit van een er-5 uit 2006. Lijkt mij leuk om eens te touren met mensen uit de omgeving van Friesland! Ik heb wel foto's van de motor alleen geen idee hoe je die hier toevoegt..verder wil ik graag de knipperlichten vervangen, deze vind ik niet mooi aan de er-5. Iemand tips/ideeën hierover?

Ik woon in Friesland en heb een ER-5! :D
 
Zit er aan te denken om de mijne in de verkoop toegooien
ER 5 van 96 met 70.000 km .
Verschillende delen laten coaten zoals de radiator kapjes de voetsteunen,dubbele koplamp .
Radiator vernieuwd ,barend spiegels ,nieuw aluminium stuur .en nog extra een verlaagd zadel.
Omdat de vorige eigenaar de tank verprutst had deze ook vernieuwd .

17204568350_aae73d52f6_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zit er aan te denken om de mijne in de verkoop toegooien
ER 5 van 96 met 70.000 km .
Verschillende delen laten coaten zoals de radiator kapjes de voetsteunen,dubbele koplamp .
Radiator vernieuwd ,barend spiegels ,nieuw aluminium stuur .en nog extra een verlaagd zadel.
Omdat de vorige eigenaar de tank verprutst had deze ook vernieuwd .

[afbeelding]

Ziet er goed uit voor 70k. Ik zie ook valbeugels. Toevallig een oude lesser?
 
Zit er aan te denken om de mijne in de verkoop toegooien
ER 5 van 96 met 70.000 km .
Verschillende delen laten coaten zoals de radiator kapjes de voetsteunen,dubbele koplamp .
Radiator vernieuwd ,barend spiegels ,nieuw aluminium stuur .en nog extra een verlaagd zadel.
Omdat de vorige eigenaar de tank verprutst had deze ook vernieuwd .

[afbeelding]

Stoere bak! Zeker die koplampjes staan hem goed. Waar komen die vandaan als ik zo vrij mag zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan