VTR SP Topic chapter 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope, wanneer je het zadel eraf hebt kijk je tegen de achterschokbreker aan. Je tank en je airbox moeten eraf.

De airbox hoeft er niet af. :N De voorste kun je er zo uit vriemelen, misschien eventueel ff je oliekoeler los maken. Voor de achterste de tank opklappen.

Wat zijn die krengen duur he, die bougies. Voor de Chevy had ik 8 voor 25 Euro, voor de SP maar 1. Heb er 4 die zijn doorgeslagen, vanwege het immer durende alternatieve ECU project, wat nu weer in de ijskast staat omdat voornoemde 8 pitter zijn water laat lopen. Anyways, da's 4x25 Euro. Heb nu 4 nieuwe van een auto met dezelfde maat. Niet om mee te rijden, voor om te proberen, op mijn project blok, want de warmtegraad zal wel niet kloppen. Maar dan heb je 4 voor 25 Euro.

Zal wel zo zijn, dat de prijs van de SP bougies een beetje kunstmatig hoog gehouden wordt. Ze zien er op dat spitse puntje van de elektrode na, niet zo heel erg bijzonder uit ook. Anderzijds, als ze 4 jaar mee gaan, who cares. :z
 
Laatst bewerkt:
@ Pepe die achterlichten is dat 1 geheel zoals deze:

75a3_12.JPG


waarbij ze de lensen door 2 gaten in de undertail schuiven.

Of zijn het 2 losse lampen die op de undertail geschroeft zijn.
 
@ Pepe die achterlichten is dat 1 geheel zoals deze:

[afbeelding]

waarbij ze de lensen door 2 gaten in de undertail schuiven.

Of zijn het 2 losse lampen die op de undertail geschroeft zijn.
pff goeie dan zal ik vanavond even door dat gat heen moeten loeren.. Marc van racing bikes weet dat wel . 0113502637
 
pff goeie dan zal ik vanavond even door dat gat heen moeten loeren.. Marc van racing bikes weet dat wel . 0113502637

Heb vanochtend even gebeld met racing-bikes en toen kreeg ik een vriendelijke dame aan de telefoon die uiterst behulpzaam was. Heb ook verteld dat ik het adres van hier had.

Marc was er alleen niet en ze had die undertails niet op voorraad dus als jij zou willen kijken dan ben ik daar wel heel erg mee geholpen. Ze kwam overigens wel met een andere oplossing namelijk deze lichten die zouden volgens haar namelijk ook ingebouwde knippers hebben.

ledachterlicht%20racing-bikes%20flare.jpg


Nadeel is alleen dat ze door die chromen rand te dik worden dus moet daar even voor gaan passen en meten.
 




ha ok , ja de vrouw van marc weet ondertussen ook genoeg haha. ik heb er een paar foto's van gemaakt en mij lijkt het dat het losse untis zijn, hopenlijk zie je het zo goed anders kan ik ze infull res. nog wel naar jou mailen als je wil. greetz,
Jose
 
Nog net aan het eind van het seizoen mijn SP1 verkocht. Dus wie een rode SP1 met gele wielen ziet rijden in de buurt van Groningen...............its NOT me!

Hele winter de tijd om een keuze te maken tussen een RSV mille en een SP2................

Tips iemand?
 
Motorisch wat verbeteringen (o.a. standaard minder gebok, maar ook de koppelkromme loopt wat anders dacht ik), betere voorvork, andere achterbrug (boeiend? wel mooi...).

Volgens mij staan er wel een paar van die opsommingen in de openings post :)
 
Motorisch wat verbeteringen (o.a. standaard minder gebok, maar ook de koppelkromme loopt wat anders dacht ik), betere voorvork, andere achterbrug (boeiend? wel mooi...).

Volgens mij staan er wel een paar van die opsommingen in de openings post :)

Volgens mij is de voorvork gewoon het zelfde hoor, is alleen standaard iets anders afgesteld..
 
@ Pepe die achterlichten is dat 1 geheel zoals deze:

[afbeelding]

waarbij ze de lensen door 2 gaten in de undertail schuiven.

Of zijn het 2 losse lampen die op de undertail geschroeft zijn.

Beetje typisch om die weerstanden in het zicht te doen. Verder wel grappig. Waar heb je dat vandaan?
 
Volgens mij is de voorvork gewoon het zelfde hoor, is alleen standaard iets anders afgesteld..
Ik dacht dat de internals van die vork compleet anders waren :?
Maar ik moet bekennen dat ik er ook weer niet ZO diep op ingelezen heb... als iemand aanvulling heeft, graag :)

/Edit:
Whatever the multimillion-dollar factory riders want, it seems they get. And if any of those changes happen to benefit street riders, well fine--but it's almost an accident. So it is for 2002: A multitude of tweaks have arrived to make the '02 RC51 more competitive on the track, but the trickle-down effect is that the bike is now much improved for puck-wearing plebes.

For '02, Honda chose to tweak the engine a bit, put the entire bike on a part-by-part diet and significantly revise the suspension, chassis and swingarm. Down in the engine room, the throttle bodies have been supersized from 54mm to 62mm, and the two injectors feeding each combustion chamber now sport 12 laser-drilled jets, rather than the four little garden hoses of the previous bike, for a finer spray. The injection and ignition mapping were tweaked, also, resulting in throttle response that's as smooth and creamy as a nougat filling. (Don't tell Nicky; he's got a sweet tooth.) The new motor feels same-same in terms of power output; Honda claims a two-horsepower increase for 128 hp at the crank--but the low-rev snatchiness is nowhere to be found.


The engine is warmed over, but as Honda's Doug Toland said at the intro, "All of the 'magic' of this bike is in the chassis." The new Pro Frame looks similar to last year's and has the same amount of rigidity, but weighs 260 grams less and is more linear in its absorption of stress thanks in part to the new stamped engine hangers (previous units were cast). Also new is a steering-damper boss up by the steering head, but on the stock geometry you'd be hard pressed to make this bike shake its head on the street or track.

Even though the steering-head angle has been reduced one degree to 23.5 degrees--the steepest of any Honda--the RC51 feels planted at all speeds, even at 130 mph through Willow Springs' infamous Turn Eight. There you sit, tucked behind the splendid new windscreen that's 1.2 inches taller than last year's, sensing no instability from either end of the bike. Of course, the new swingarm (890 grams lighter) is 16mm longer and aids the stabilization effort.


Right above that sexy new swingarm is a revised shock (115 grams lighter). It's been repositioned to allow room for aftermarket exhaust systems, but also had its linkage ratio tweaked (4 percent softer on the bottom, 5 percent softer on top), even though spring rates are the same. Nine percent more compression damping has been added along with 11 percent more rebound. Up front similar tweaks have been applied. The fork (145 grams lighter) is now 9 percent softer on compression, up 16 percent on rebound, with the same spring rate. Fork travel has also been increased from 4.7 to 5.1 inches. These changes make the bike feel plush and controllable--a far cry from the wooden feel of the previous bike. The suspension is simply awesome now, soaking up midcorner ripples yet never getting out of line or doing anything untoward.

Steering effort is drastically reduced on the new bike. The RC51 is no 954 in terms of flickability, but the new bike turns in with an ease and precision that's head and shoulders above the old bike. Pick your line, shove the bar and you're there. The previous unit's brakes were fine, but the new four-piston jobbies are even better. The old brakes were extremely progressive--once activated you only had to move your finger a smidge to stop the bike. The new brakes are totally linear and require more lever travel, providing better feel, easier modulation and more feedback.


Speaking of feedback, the RC51 comes wrapped in a new flavor of Dunlop rubber named D208. The 208s are quite soft for a street tire, which allows them to heat up quickly and throw down GP-like grip. Feedback from both the front and rear was excellent, with excellent straight-line stability and precise steering at high and low speeds.

Our only complaint (and we think some folks at American Honda's marketing department will back us up on this) is that the bike looks exactly the same as last year's. Europe gets a bitchin' white/grey, but we get the same paint job as before. If you go out and buy the "new" model with all the killer updates, you want people to know, but it's literally impossible to tell the two bikes apart from a distance.

Paint job aside, the changes made to the RC51 for '02 signify a Paul Bunyan-size step forward. Oh, did we mention the '02 RC51 is the same price as last year?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de voorvork gewoon het zelfde hoor, is alleen standaard iets anders afgesteld..

Echt niet. Is een compleet ander ding. En ook iets korter.

full


Een SP2 vork is beter, niet omdat het in de folders staat, ik heb ze beiden, het is gewoon zo. :Y

Ze lijken op elkaar, maar het rijdt compleet anders.
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij het nut vertellen om een sp2 aan te schaffen terwijl je een sp1 hebt?

buiten andere kleurtjes.

Van SP's heb je nooit genoeg. Buiten de vork, achterbrug en zo heeft ie grotere inlaatkelken, wat meer PK's bovenin de toeren en is gek genoeg wat zuiniger. Oliekoeler meer in de wind, paar kilo's lichter en een stijvere motorophanging. Het is kortom een update met allemaal kleinere maar zinvolle verbeteringen.
 
@ pepe ziet er allemaal heel duidelijk uit. Vraag me af waar hotbodies die vandaan haalt want ze zijn los nergens te krijgen. Maargoed waarschijnlijk heb ik een andere oplossing via racing-bikes.nl ga ze morgenochtend weer even bellen.

Bedankt voor het maken van de foto's en voor het geven van de link van racing-bikes.nl!

PS. "My other ride is your mama" _O-

@OB6D Komen van ebay af:

http://cgi.ebay.nl/LED-rear-light-w...arts?hash=item5ad407f170&_trksid=p3286.c0.m14
 
Laatst bewerkt:
@ pepe ziet er allemaal heel duidelijk uit. Vraag me af waar hotbodies die vandaan haalt want ze zijn los nergens te krijgen. Maargoed waarschijnlijk heb ik een andere oplossing via racing-bikes.nl ga ze morgenochtend weer even bellen.

Bedankt voor het maken van de foto's en voor het geven van de link van racing-bikes.nl!

PS. "My other ride is your mama" _O-
vertel marc maar dat je van mij af komt ;)
 
Nog net aan het eind van het seizoen mijn SP1 verkocht. Dus wie een rode SP1 met gele wielen ziet rijden in de buurt van Groningen...............its NOT me!

Hele winter de tijd om een keuze te maken tussen een RSV mille en een SP2................

Tips iemand?

Zeker heb ik een tip, koop mijn SP2 maar,

DE KOGEL IS DOOR DE KERK, HIJ GAAT ERUIT!!! '(

eigen keus weliswaar, maar ik heb dit jaar denk ik alleen 1x naar Assen gereden en nog 2 tochtjes, that's it, is gewoon zonde voor die fiets, is ie te goed en te mooi voor.

Dus, als iemand interese heeft, laat maar weten.

TE KOOP AANGEBODEN:

Bouwjaar 2002, km-stand 8.700 km waavan ik alleen de eerste 2.500 km er niet zelf op heb gezet. Akrapovic Titanium full system racing line van vorig seizoen. Hotbodies undertail van dit seizoen. Platte knippers voor. Pazzo hendels. Technisch en optisch zeer goede staat.

Prijs: doe maar een serieus bod.

PS: de Akrapovic Titanium full system racing line kan ook los te koop, dus als iemand interesse heeft...

Foto's:

IMG_3655.jpg


IMG_3656.jpg


IMG_3657.jpg


IMG_3658.jpg


Groeten Jonesssss
 
kan iemand mij het nut vertellen om een sp2 aan te schaffen terwijl je een sp1 hebt?

buiten andere kleurtjes.

Inderdaad graag een witte. Veel mooiere swingarm. Inderdaad allemaal details. Who cares? IK
SP blijft een unieke motor en bovendien niet meer te koop. Daarom graag een sp2
Nu lichte twijfel over een RSV.

wel bedankt voor alle reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan