Sabre span krijgt een 2e leven

Jep, Lasmoat!

Ben je niet even kennis gaan maken met mijn compagnon? ;)
 
Laatst bewerkt:
Die komt er zeker. Weten nog niet helemaal in welke vorm.

Zou een Night-Rod met Boxer kunnen worden ;)

Als alles doorgaat komt er in de toekomst een mooie sleutelruimte voor BSC beschikbaar..

Mag er zomaar een harley bij BSC naar binnen? of wordt dat het nieuwe span veur Lasmoat?
 
Mag er zomaar een harley bij BSC naar binnen? of wordt dat het nieuwe span veur Lasmoat?

Het is er in ieder geval een met een ontwikkeld motorblok. We gaan waarschijnlijk voor iemand aan de gang binnen de club. Wel weer in the basic way natuurlijk. Strak en goed.
 
Hij zit met zien lasmoat Otto in de boegschroeven werkplaats.
Het terrein op meteen links onder de kantine ;)
 
Laatst bewerkt:
Lasmoat die onder de kantine werkt? Ik hoop dat er geen bier staat anders komt er van,t werk niks.............. alleendig moar zuup,n
 
Ja die zat ook alweer an een pot bier toen de koper het span vandaag kwam ophalen..

Gelukkig ging deze thuisreis beter dan de vorige. De nieuwe eigenaar belde dat hij een geweldige thuisreis had gehad, en helemaal in zijn nopjes was met het span..

Wij blij!!
 
Ja die zat ook alweer an een pot bier toen de koper het span vandaag kwam ophalen..

Gelukkig ging deze thuisreis beter dan de vorige. De nieuwe eigenaar belde dat hij een geweldige thuisreis had gehad, en helemaal in zijn nopjes was met het span..

Wij blij!!

En nu je eigenspan as de bliksem ombouwen en bak naar hevu :Y
 
Zeker leuk. Hoorde dat je nu een VFR 800 rijdt? Bevalt prima zeker.

Heb je verder nog zijspan plannen?
 
jawel.
plannen nog wel, maar nu nog even de centjes zien los te werken van het hoofdbestuur.

ik ga eerst eens lekker lessen op een span, want ik wil niet met een span op mijn hoofd op de snelweg eindigen, en als dat allemaal ik kannen en kruiken is dan komt er zeker een vervolg op het span verhaal
 
net ook een ruitje besteld JFJ. Morgen ben ik daar toch in de buurt dus dan kan ik heb gelijk even oppikken.

Het verhaal krijgt ineens een vreemde wending. We zijn nu voor iemand bezig een zelfde raamconstructie te maken, en de (PET) ruit te vervangen. Zover zijn we inmiddels en het span staat nu bij de zeilmaker. Deze ruit en het dak zijn hoger, ook een voordeel van het zelf uit kunnen zagen van een ruit. Hij krijgt nog een middenbeugel waar iemand met helm op onder kan. Doordat de ruit hoger is wordt het resultaat nog helemaal niet zo gek. Je moet toch compromissen maken..

Maar na het ombuigen en vast zetten komen er craqule (of hoe je dat ook schrijft) minescule scheurtjes in het materiaal.. Wij bellen natuurlijk. Wat blijkt, hebben ze ons de vorige keer (Sabre span) abuisievelijk een plaat Polycarbonaat verstuurd. Dat ging zoals jullie zelf konden zien perfect.

Wat weer super is, ze nemen de volle verantwoordelijkheid, en sturen ons vandaag nog een plaat polycarbonaat op zonder verdere kosten. Dat is pas service! :}

De eigenaar van het span kan dit weekend gewoon met de PET ruit op vakantie en kan daarna zijn nieuwe ruit bij ons laten monteren.

Iedereen blij.

Maareh.. Is dat ook het probleem geweest bij jou ruit Rutger? Wij wisten niet beter dan dat het PET was en je ging op ons advies af. Bij jou span was het ook wel een ander verhaal. Jou ruit zit meteen op de scharnieren gemonteerd en had dus ook een compleet frame nodig.
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal krijgt ineens een vreemde wending.

Maareh.. Is dat ook het probleem geweest bij jou ruit Rutger? Wij wisten niet beter dan dat het PET was en je ging op ons advies af. Bij jou span was het ook wel een ander verhaal. Jou ruit zit meteen op de scharnieren gemonteerd en had dus ook een compleet frame nodig.


Bij het lezen van de eerste regel bekroop me het gevoel dat hij weer op zijn kop neergelegd was. :P

Maare, bij mij was het probleem de combinatie van het grote frame en de (te) dikke ruit.
Doordat de ruit zo dik is was deze niet meer te buigen, en kwam zoveel spanning op te staan dat deze het hele frame krom trok. Als je naar dunner PET zou gaan dan zou het denk ik weer wel kunnen.
 
Nou, de PET en Poly ruit zijn even gemakkelijk te buigen.
Echter, de onze zijn 3mm dik en geen 4. Dat scheelt enorm!

Wat heb je nu met de ruit gedaan dan?
 
Laatst bewerkt:
Het span is klaar en inmiddels door de eigenaar opgehaald afgelopen vrijdag. Hij was er heel blij mee. Het is ook een mooi resultaat geworden. 10cm hogere ruit en hoge kap. Toch nog mooi in proportie gebleven. Er kan een volwassene onder met helm.

full


Om te voorkomen dat de ruit de zwarte EML deur naar buiten trekt hebben we een 20mm RVS buis gebogen waar de ruit op is vast gezet. Daar is ook de nieuwe gasveer (niet op foto) op gemonteerd.

full


Na de vakantie komt hij nog weer terug om de PET ruit te verwisselen voor de Polycarbonaat.
 
Laatst bewerkt:
dus als je 3 mm Polycarbonaat gebruikt, dan kun je het zonder problemen buigen en tegen een hulpframe aanschroeven?
Je laat dan dus de spanning in het het materiaal zitten en maakt het dus plaatselijk niet warm zodat het de vorm van zichzelf houdt?

allemaal vragen omdat ik nog steeds eenklein ruitje op mijn velorex wil/moet maken en nog geen idee heb waar en hoe te beginnen...
 
dus als je 3 mm Polycarbonaat gebruikt, dan kun je het zonder problemen buigen en tegen een hulpframe aanschroeven?
Je laat dan dus de spanning in het het materiaal zitten en maakt het dus plaatselijk niet warm zodat het de vorm van zichzelf houdt?

allemaal vragen omdat ik nog steeds eenklein ruitje op mijn velorex wil/moet maken en nog geen idee heb waar en hoe te beginnen...
Zou JFJ geen restje over hebben van 10/ 15 centimeter waar je een sportief ruitje van kan maken?
 
Heeft ie ;) Mooi stukkie ook nog wel.

@ ehe, ja dat is mogelijk. Door hem bovenaan ook te fixeren
krijg je met een 3mm ruit een sterk geheel.

Hoe groot moet het stukkie zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan