Sabre span krijgt een 2e leven

Ja schandalig he... Nou, het begin is dat we de schade combinatie hebben opgehaald en de bak is er af. Deze wordt tijdelijk weggezet. Dinsdag gaan we een begin maken met het demonteren en ja... zal ik ook foto's maken. Het zijspanframe moet er af, de WP shock moet er uit en de schommelvork moet er uit. Als iemand nog een setje Koni's heeft liggen voor de schommelvork hoor ik het graag!!

JFJ.
 
Dat zal ik dinsdag eens even er afhalen en opmeten.
Door de klap is er een kapot geknapt en daarom staat hij nu nog op 1 schokbreker.

1 vervanger is dus ook ok. Tnx!
 
De start is gemaakt. Gisteren zijn we begonnen met de demontage.
Het zijspanframe is er af, de schokbreker van WP is er uit en de schommelvork ook.
Nu alleen nog even de aansluitingen van het zijspan aan het frame er af en de schade motor kan de schuur uit. De onderdelen kunnen dan alweer naar de poedercoater. Lekkere progressie dus.
 
De start is gemaakt. Gisteren zijn we begonnen met de demontage.
Het zijspanframe is er af, de schokbreker van WP is er uit en de schommelvork ook.
Nu alleen nog even de aansluitingen van het zijspan aan het frame er af en de schade motor kan de schuur uit. De onderdelen kunnen dan alweer naar de poedercoater. Lekkere progressie dus.

Hey JW, je viel vanmiddag mooi door de mand moat, dacht ik dat jullie druk met slopen van het span waren, zitten jullie gewoon an de potten bier op de bank......haha.

Was gezellig vanmiddag.

Mazzel V.
 
Zo, dat hoor ik dan maar weer.









Ik denk al, die zijn niet druk met sleutelen, hij smst nogal............
Maar gelijk heb je, je kunt ook niet de hele dag koffie drinken ;) ;)
 
O-) O-) O-)

Trouwens bochten las klus doorgegeven aan Lasmoat.
Krijgt per ommegaande (kan in geval van Lasmoat lang duren) bericht.

Misschien is een wederdienst in de vorm van dweilen in de middag een optie?? :X
 
De aanbouw delen zijn gedemonteerd toch een stuk minder mooi. Omdat het wederom superstrak span moet worden gaat dat even netjes gestraald en gecoat worden. Zoveel haast is er niet en kunnen op dit moment dus even niet veel doen.

Komende dinsdag gaan we dus ook maar eens even benutten om onze site flink te updaten.
Ik heb al een mooi verslag getypt over het VFR project. Wordt leuk allemaal.
 
Zou je ook tijd hebben om enige illustratie hier op je topic te plaatsen of krijgen we een "grand opening" als alles al klaar is met een te koop bordje erop O-)



Ik geef gewoon toe dat ik nieuwsgierig ben :Y
 
Haha, nou nee hoor. Je mag alles zien. Alleen valt er niet zoveel te laten zien..
Het is allemaal al een keer gemaakt en wordt alleen netjes opnieuw aangebouwd.

Als de boel terug komt zal ik wat foto's maken van het aanbouwen. Kump goe!
 
Ik ben gewoon nieuwsgierig en geef het toe, :Y Het type motor heb ik op marktplaats wel gevonden maar ik ben benieuwd naar de bak.
Volgens mij is het blok bijna hetzelfde als van een Magna daar heb ik een tijdje mee gereden, als het blok qua prestaties hetzelfde is heb je een leuke motor voor aan een zijspan.
 
Laatst bewerkt:
Ja das wel leuk om te vergelijken. Maar alleen de bak is nu nog wat beschadigd. De motor is schadevrij. Vanavond is het oude frame met kenteken verkocht.

Klopt Jozzi, het is het zelfde blok als in de V65 Magna. De bak is een GT1 van EML. Zoals onderstaand zal de combi er uit gaan zien, maar dan naked.

full


Onze site is bijgewerkt. We zijn er de hele avond nog mee bezig dus er komt nog meer.
De knop VFR project is dan ook aan te klikken en komt er een leuk verlag tevoorschijn.
 
Laatst bewerkt:
En we zijn weer een avondje verder.. De aangeschafte motor hebben we vanavond gestript voor zover. De originele vork is er uit en nu is het wachten op alle gepoedercoate delen. Volgende week eerst maar eens even zorgen voor wat verwarming in de schuur van Lasmoat..

Ik zal morgen even wat foto's plaatsen.

JFJ.
 
Paar houtblokken in de bak en aansteken? Wilden ze op BOT8 ook doen met mijn Rus, de cultuurbarbaren...


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan