Sabre span krijgt een 2e leven

Gisteravond was weer heerlijk avondje, en we zijn dan ook aardig opgeschoten.
De tank en radiateur covers zijn ook naar de spuiter gegaan. De tank was eigenlijk best netjes, alleen de plek waar de waarschuwings sticker zat was lelijk. En als de spuitert toch zwart gaat spuiten kan hij het zwarte gedeelte van de tank mooi mee spuiten.

De motor staat inmiddels op drie wielen, en ook de stuurdemper zit weer op zijn plek. Nu kunnen we beginnen met het aanleggen van de remleidingen en electra. Ik zal "later" nog even wat foto's plaatsen.

Heb trouwens ook onze site geupdate... Was ook wel eens nodig maar kon JFJ nooit zelf.
Nu wel, zij het alleen de geschreven teksten. Maarrr.. we gaan vooruit. *O*
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de speester velgen met banden opgehaald. Vandaag zijn ze gelicht door de bandenboer en 1 band ligt nu perfect om de 3j Sabre velg. De totale breedte van de band is nu zo'n 150 en past dus prima door de achterbrug. Morgen monteren en zal dan even foto's maken.
 
Heb alle materialen voor het electra gedeelte bij elkaar gezocht. De kabel naar de zijspan is een 8 aderige met 7 x 1,5 en een massa. 7 zwart genummerde kabeltjes. Das lekker makkelijk.

Moet genoeg zijn voor

- remlicht
- knipperlicht
- achterlicht + contourlamp
- radio + 12v aansl.

Dan blijver er nog steeds een aantal adertjes over. Misschien een idee om voor zware afnemers de 12V + met 2x 1,5 van de accu naar de zijspan te laten lopen?
 
Elektra aan motor is helemaal af. De bouten die de voorvork laten scharnieren kwamen te dicht bij de voorband en daarom hebben we twee RVS bouten afgedraaid en een moer aan de buitenkant. Staat netjes zo. De speedsterband vult het achterspatbord weer als vanouds en het staat erg mooi. De rem leidingen moeten er nu nog aan en dan is de motor weer berijdbaar. Dat moet ook wel, want eind volgende week is de bak klaar en kunnen we die monteren in de spuiterij. Daarvoor moeten we dus een stukje rijden. Uit de schorsing halen kost niets, dat scheelt alweer.. Het gaat al met al nog weer een hele duit kosten.

Er komt een mooie sky leren bekleding op met een structuur die past bij een bak van die leeftijd.

Vanaf nu pakken we twee avonden in de week om de boel af te werken. Hij moet toch klaar zijn op 10 april.
 
Laatst bewerkt:
En nog even een paar plaatjes..

full

full
 
ziet er netjes uit.

Maar om toch wat te zeuren te hebben
Zijn jullie niet bang dat de klem verbinding op den duur niet gaat werken
 
ziet er netjes uit.

Maar om toch wat te zeuren te hebben
Zijn jullie niet bang dat de klem verbinding op den duur niet gaat werken

Zeuren altijd ok. daar is dit topic voor bedoeld. Input mag voor mij gerust meer zijn.

Je bedoelt van het zijspanframe op de aansluiting naar de motor?
Nee, want deze zijspan heeft al meer dan 50000km aan de Sabre gehangen zonder problemen. Het zit muurvast.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met halflive eens.. als je doordenkt tenminste, denk je dat de onderste twee bouten (per aanbouwdeel) gigantisch op hun kloten krijgen. Dat zal ook wel, maar blijken hier prima tegen opgewassen. Bij de achterste bevestiging zitten er op het zijspanframe ook busjes opgelast. Daardoor is het een stuk beter. Bij de voorste kan je zien dat de bouten "kaal" boven en onder het frame zitten. Dat is ook altijd al zo geweest. We hadden dat kunnen verbeteren, maar dat is niet gebeurt. Ik denk echter dat het geen fluit uitmaakt.

JFJ wist helemaal niet dat het standaard EML was....

Waar Hevu mee kwam had ook al in mijn hoofd rondgedraaid :z
JFJ kan er soms nachten van wakker liggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hebbie hem al laten afstellen? ;)

Lijkt mij sterk dat ze investeren in een full akra zonder afstellen...
Dat leek mij ook, maar met de standaard eprom ben ik er niet zeker van. Even een run op de bank en dan weten we het direct.
Als het weer het toelaat (en de tijd) ga deze week nog een stukje :] .
Wat een fiets! Nog geen dag spijt!!!
 
De remleidingen zitten er inmiddels aan, en de voorrem is op druk. Nu alleen nog even de achterrem ontluchten. De bak is voorbewerkt en gaat vanavond in de grondlak. We moesten alleen nog even aangeven welke gaatjes open moesten blijven. Meteen maar een paar piccies gemaakt.

full

full


Nouhou!!!!!

full


Morgenavond gaan we de ruit uitzagen. Wordt weer vervolgd..
 
Dat ziet er veelbelovend uit! Ben vanavond ook weer druk geweest met m'n andere hobby! ;)

Ook vandaag nog even in Dave z'n werkplaats geweest. Zondag de 28ste maart heeft hij open dag!
 
Ik ben ook van plan om er even te kijken. Motoport is ook open, als het mooi weer is hangen ze er dan met de benen uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan