CB450S

Hmmm, ik denk dat ik maar eerst eens dat olieverbruik in het oog ga houden en dan kan ik nog altijd zien...
Ik heb de bike vooral gekocht om op te leren rijden en ben niet van plan om er veel geld in te pompen. Blijkt hij veel olie te verbruiken, dan zal hij niet zo lang in ons bezit blijven vrees ik.

Wordt vervolgd...
Bedankt alvast!
Caro
 
Ach, onderdelen voor dit type zijn ook niet echt duur. Losse blokjes vind je wel voor 100 euro. Moet je wat geluk mee hebben, maar het kan een goed alternatief zijn. Maar ik zou het inderdaad eerst even aankijken.
 
Hey allemaal,

kan het zijn dat mijn gaskabel niet zo goed meer aanspant als vóór ik hem opengegooid heb? Ik heb het gevoel dat er wat speling op mijn gashendel zit.
Kan ik dit opspannen?

Greetz,
Caro
 
Hey allemaal,

kan het zijn dat mijn gaskabel niet zo goed meer aanspant als vóór ik hem opengegooid heb? Ik heb het gevoel dat er wat speling op mijn gashendel zit.
Kan ik dit opspannen?

Greetz,
Caro

Dat kun je met stelboutjes bijstellen, zowel boven bij het gashendel als beneden bij de carbs(als ik het me goed herinner, cbtje staat niet meer hier). Hou er wel iets speling in, hoort zo.
 
Vraagje waar ik met het manual niet erg uitkom. De NAKS is die zelfspannend of moet/kan je die handmatig stellen? Als mijn 450 koud is rammelt er "iets", ik heb de kleppen inmiddels gesteld, de balansketting gesteld. Dat zijn zaken die ik kan uitsluiten, anders zal er denkelijk toch een nieuwe NAKS inmoeten :-(
 
Iets ertussenin. Je moet hem stationair laten draaien, NAKS losdraaien, dan spant hij zich vanzelf, en dan weer vastdraaien. Allemaal met draaiende motor dus.
 
Hmm, de spanner zit toch met 2 boutjes vast? Een tussen de carburateurs en eentje wat lager? Ben sowieso niet echt van plan alles los te gooien, wel kleppendeksel even lichten om te checken of de NAKS nog binnen toleranties valt ;-)
 
Wat wilde je precies nameten dan?

Je moet alleen de onderste losmaken wat losdraaien. Ik zou het deksel even laten zitten trouwens, eerst even kijken of met het spannen het geluid inderdaad weg is. Je kunt namelijk niet echt veel aan die spanner zien. Hoogstens zou je bij aanhoudend lawaai het deksel eraf kunnen halen om te zien of de ketting misschien (veel) te los zit.
 
Volgens het manual zou er een deel aan de bovenkant maximaal 9 mm mogen uitsteken. Ik ben nu op werk dus ik kan het niet even opzoeken, maar meer dan 9 mm zou inhouden dat de naks versleten is?
Of ik heb het nogal verkeerd vertaald :-o
 
Hmm, dat kan ik niet precies plaatsen, maar het is ook alweer ff geleden dat ik afscheid van m'n 450s genomen heb. Gewoon het wph volgen dus. Bij twijfel eventueel even een scan plaatsen ter beoordeling.
 
Helaba allemaal,

effe niet echt veel tijd gehad om achter de computer te zitten...
Vorige week had ik precies wat schrik om te rijden, doordat die gas zo los stond. Ik had het gevoel dat het spelen met de koppeling me niet goed af ging, maar intussen heb ik er wel weer plezier in!

Gisteren had mijn man het 's morgens moeilijk om de CB in gang te krijgen. Denk dat hij wel een keer of 5 moeten proberen heeft vooraleer hij weg was. Hij kraakte zo wat, maar sloeg niet aan.
Ik heb 's avonds ook een kraakje gehad en dan startte hij wel. Kan dat met de kou te zien hebben?
Of ga ik beter op zoek naar een probleem?

Greetz,
Caro
 
Helaba allemaal,

effe niet echt veel tijd gehad om achter de computer te zitten...
Vorige week had ik precies wat schrik om te rijden, doordat die gas zo los stond. Ik had het gevoel dat het spelen met de koppeling me niet goed af ging, maar intussen heb ik er wel weer plezier in!

Gisteren had mijn man het 's morgens moeilijk om de CB in gang te krijgen. Denk dat hij wel een keer of 5 moeten proberen heeft vooraleer hij weg was. Hij kraakte zo wat, maar sloeg niet aan.
Ik heb 's avonds ook een kraakje gehad en dan startte hij wel. Kan dat met de kou te zien hebben?
Of ga ik beter op zoek naar een probleem?

Greetz,
Caro


Hallo Caro,

Dat kraken (of ratelen ?) klinkt een beetje als een startkoppeling die niet goed pakt of blijft plakken. Die van mij heeft dat ook wel eens. Ik moet dan de startknop een paar keer indrukken voordat de motor goed rond gaat. Door kou kan dit inderdaad erger worden doordat de olie dan wat dikker is. Hoop niet dat dat bij mij ook een probleem gaat worden. Hoe je dit moet verhelpen zou ik zo niet weten, maar je zou dan ik elk geval de startmotor moeten demonteren denk ik...
 
Even een vraagje, als ik een koppakingset bij Roukama bestel, zitten daar dan ook de klepseals bij (ik denk het wel, maar mss weet iemand het hier zeker)?
 
Hey,

het is niet dramatisch hoor, want vandaag deed hij het terug normaal.
De CB had wel een 5-tal dagen stilgestaan. Misschien moet ik de oorzaak ergens daar zoeken voor het moeilijke starten...
Ik hou het alvast in het oog en anders gooien we de boel nog maar eens open hé! ;)

Wat mijn olieverbruik betreft, we hadden nog maar een 600km gereden met de bike toen hij bijna zonder olie viel. Na het bijvullen hebben we nu al 100 km gereden en het niveau blijft voorlopig gelijk. Mag ik dan voorzichtig blij zijn?

Met het vraagje ivm de klepseals kan ik jammer genoeg niet helpen.

Greetz,
Caro
 
Hey,

het is niet dramatisch hoor, want vandaag deed hij het terug normaal.
De CB had wel een 5-tal dagen stilgestaan. Misschien moet ik de oorzaak ergens daar zoeken voor het moeilijke starten...
Ik hou het alvast in het oog en anders gooien we de boel nog maar eens open hé! ;)

Wat mijn olieverbruik betreft, we hadden nog maar een 600km gereden met de bike toen hij bijna zonder olie viel. Na het bijvullen hebben we nu al 100 km gereden en het niveau blijft voorlopig gelijk. Mag ik dan voorzichtig blij zijn?

Met het vraagje ivm de klepseals kan ik jammer genoeg niet helpen.

Greetz,
Caro


Langer stilstaan en kou kan het ratelen ook veroorzaken, maar 5 dagen zou normaal geen probleem moeten zijn. Waarschijnlijk doet hij het net als die van mij soms wel en soms niet. Je hebt wel kans dat het langzaam erger wordt, maar zolang je hem redelijk aan de praat krijgt is er geen probleem.

Wat de olie betreft mag je denk ik al wel een beetje optimistisch zijn :)
 
Gisteren had mijn man het 's morgens moeilijk om de CB in gang te krijgen. Denk dat hij wel een keer of 5 moeten proberen heeft vooraleer hij weg was. Hij kraakte zo wat, maar sloeg niet aan.
Ik heb 's avonds ook een kraakje gehad en dan startte hij wel. Kan dat met de kou te zien hebben?
Het gekraak kan ook het startrelais zijn wat heen-en-weer staat te flippen omdat het te weinig stroom krijgt. Dit kan duiden op een wat lege accu (last van de kou) of van een geoxideerde startknop (water in de knop gekomen door buiten staan). Als het laatste het geval is dan het armatuur waar de startknop in zit uit elkaar halen en inspuiten met contactspray.
 
Beter dat je contactreiniger gebruikt, contactspray werkt -tijdelijk- wel aardig, maar contactreiniger zorgt dat je contacten weer in orde zijn. (tenzij de contacten echt kuis verrot zijn, maar dan houdt sprayen sowieso op)

Het gekraak kan ook het startrelais zijn wat heen-en-weer staat te flippen omdat het te weinig stroom krijgt. Dit kan duiden op een wat lege accu (last van de kou) of van een geoxideerde startknop (water in de knop gekomen door buiten staan). Als het laatste het geval is dan het armatuur waar de startknop in zit uit elkaar halen en inspuiten met contactspray.
 
Geen problemen meer gehad, eigenlijk doet hij het enkel als Kevin hem probeert te starten.
Ik heb het nog niet gehad, hij is altijd bij de eerste poging weg...

Heeft er iemand van jullie een idee hoeveel km je gemiddeld kan rijden met een volle tank?

Ik zit nu aan een 200km en ik heb het gevoel dat er nog wel wat inzit...

Groetjes,
Caro
 
Terug
Bovenaan Onderaan