MF Gooi & Vechtstreek Deel *55* Wir waren am Ring *O*

Ga je de volgende keer wél mee naar de ring?

  • Jazeker!

    Stemmen: 31 79,5%
  • Echt niet!

    Stemmen: 8 20,5%

  • Totaal aantal stemmers
    39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sonntag, 01.11.09 09:00 bis 16:30 Uhr Touristenfahrten, 01.11.2009
(Nordschleife)

Sonntag, 08.11.09 09:00 bis 16:30 Uhr Touristenfahrten, 08.11.2009
(Nordschleife)

Sonntag, 15.11.09 09:00 bis 16:30 Uhr Touristenfahrten, 15.11.2009
(Nordschleife)

Sonntag, 22.11.09 10:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 22.11.2009
(Grand-Prix-Strecke)

Sonntag, 29.11.09 09:00 bis 16:30 Uhr Touristenfahrten, 29.11.2009
(Nordschleife)
10:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 29.11.2009
(Grand-Prix-Strecke)

Sonntag, 06.12.09 09:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 06.12.2009
(Nordschleife)
10:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 06.12.2009
(Grand-Prix-Strecke)

Sonntag, 13.12.09 09:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 13.12.2009
(Nordschleife)
10:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 13.12.2009
(Grand-Prix-Strecke)

Sonntag, 20.12.09 09:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 20.12.2009
(Nordschleife)
10:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 20.12.2009
(Grand-Prix-Strecke)

Sonntag, 27.12.09 09:00 bis 16:00 Uhr Touristenfahrten, 27.12.2009
(Nordschleife)


*O* *O* *O* *O* ;)
 
Was in den letzten Jahren nur vereinzelt möglich war, wird nun Programm. An 28 Tagen im Jahr öffnet die Nürburgring Grand-Prix-Strecke auch für Touristenfahrer.

Seit diesem Jahr können alle Nürburgring-Fans im eigenen Auto auf den Spuren von Schumi und Co. wandeln.
Neben einer gehörigen Portion Kult-Potenzial bietet die Strecke mit langen Auslaufzonen und Kiesbetten alle Vorteile einer modernen Rennstrecke. Bei einer Länge von 5,148 Kilometern haben die Fahrer sieben Links- und zehn Rechtskurven zu meistern.
Veranstaltet werden die Touristenfahrten von der Nürburgring GmbH – die Organisation an der Strecke übernimmt der Pistenclub.

Für das Fahren auf der Grand-Prix-Strecke gelten dieselben Rahmenbedingungen wie für die Nordschleife. Es gelten die Straßenverkehrsordnung (StVO) und die Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO) und jeder Fahrer muss im Besitz einer gültigen Fahrerlaubnis sein.




Das Grand-Prix-Strecken-Erlebnis kostet 30,00 € für 20 Minuten Fahrspaß. Vorerst dürfen allerdings nur Autos, keine Motorräder, die Strecke befahren.

•Die Touristenfahrten finden in den Abendstunden - von 18.15 Uhr bis 20.00 Uhr – statt. (An einigen Tagen bereits ab 17.15 Uhr.)
•Ostermontag ist die Strecke sogar von 9.00 Uhr bis 18.00 Uhr geöffnet.
•Am 15.06., 20.07. und 29.09 kann aufgrund von Veranstaltungen ausschließlich der Rundkurs 2 befahren (Kurzbindung) werden.
Beachten Sie bitte, dass sich die Öffnungszeiten für Touristenfahrten auf der Grand-Prix-Strecke je nach Witterungsverhältnissen (starker Regen, Nebel, Glatteis oder Schnee) kurzfristig ändern können oder die Strecke kurzfristig geschlossen werden muss.
 
Laatst bewerkt:
yep, mij zie je daar dan ook voorlopig niet meer... ;)
Het ligt trouwens wel wat genuanceerder. Het is niet expliciet verplicht, maar je ben nogal snel de lul als er iets gebeurd. In winterse omstandigheden kunnen ze je zelfs zonder incident meteen op de bon slingeren, dus indirect verplichten ze je het wel.
 
Deze winter nog Ringen :] ik heb me kerstbotsmuts al klaar liggen :Y

Weer een eurie erbij, je kent het inflatie, onderhoud blablabla.
Maar als je met zijn allen gaat en kosten deelt is het goedkoper *O*
 
Laatst bewerkt:
Winterbanden rules!!!

Wij rijden het hele jaar door op winterbanden.... doet de ANWB trouwens ook. :Y
Maar ik vrees dat het niet is toegestaan om met een aantal oliebollenetende MF'rs achter in de bak v/e Berlingo de baan op te gaan.... al had het me wel erg leuk geleken. :+

Vanuit de "cabine" kun je namelijk prima een filmpje maken.... *D
 
Laatst bewerkt:
In 3 jaar tijd bijna 50%...

Van €16,- naar €23,-


Dat gaat wel rap daaro... Gelukkig kosten de schnitzels daar weer geen drol...
 
_O-

Precies dat heb ik ook gezegd een paar weken geleden. Tot dat moment zaten ze redelijk relaxed bij me in de auto O-)

_O- Hahaha dat dacht ik ook al toen ik dat filmpje zag :P
Zit je toch wat minder comfortabel opeens :P
 
Reflecterend hessie en reserve jerrycan peut is wel verplicht meen ik...
 
Winterbanden rules!!!

Wij rijden het hele jaar door op winterbanden.... doet de ANWB trouwens ook. :Y
Maar ik vrees dat het niet is toegestaan om met een aantal oliebollenetende MF'rs achter in de bak v/e Berlingo de baan op te gaan.... al had het me wel erg leuk geleken. :+

Vanuit de "cabine" kun je namelijk prima een filmpje maken.... *D
Het eerste plan was allemaal bij mij in de bus, maar toch maar niet gedaan en achteraf verstandig ook :X


Dat was een mooi zooitje geworden achterin :')
 
Xtra bijstaan...
ctrl A - ctrl C = plakken....

Wanneer is het gebruik van winterbanden in Duitsland verplicht?
Het is in Duitsland slechts verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Als er geen winterse omstandigheden zijn, hebt u geen winterbanden nodig. Hebt u geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis.

Wat zijn winterse omstandigheden?
Van winterse omstandigheden is in elk geval sprake bij sneeuw, ijs of gladheid. Er zijn nog geen rechterlijke uitspraken over welke weersomstandigheden dat nu precies zijn. We zullen de ontwikkelingen blijven volgen en u via onze site op de hoogte houden.

De verplichting tot een winteruitrusting heeft niet alleen betrekking op de banden maar ook op bijvoorbeeld de ruitensproeiervloeistof, de ruitenwissers en de koelvloeistof.


Geldt er voor gebruik van winterbanden een vaste periode?
Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is. Finland en Oostenrijk kennen wel een vaste periode. In Oostenrijk is het vanaf 2008 verplicht -tussen 1 november tot 15 april- bij winterse omstandigheden op alle wielen winterbanden te voeren en/of sneeuwkettingen op de aandrijfwielen. Het laatste mag slechts als het geen schade aan het wegdek toebrengt. In Finland zijn winterbanden verplicht van 1 december tot 1 maart.

*D
 
In 3 jaar tijd bijna 50%...

Van €16,- naar €23,-


Dat gaat wel rap daaro... Gelukkig kosten de schnitzels daar weer geen drol...
1 rondje: 1 euro duurder
8 rondjes: 11 euro duurder





hufters zeg :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan