Wie van de 2: Savage 650 óf Virago XV 535..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 'm ingeruild op m'n auto.. '(

Dus hij kan het maar beter blijven doen die roggelbak. :P

Die carburateur van Sandman glimt trouwens wel een poepie meer.. :X
 
Dat zal een taaie kluif worden.... '(

Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zelfs ook maar een auto heb gewassen.. :? })

Maar ik moet toegeven dat die motor toch andere (lees meer diepere.. ;) ) gevoelens bij me oproept.

En dat ik mezelf gisteravond al betrapte op het zoeken naar de beste poetsmiddeltjes, en poets-adviezen op het forum. O-)

Ik ben alleen bang dat mijn omgeving zwaar geschokt gaat reageren, en me subbiet wil laten afvoeren naar een of ander ver oort in een dwangbuis.. :+
 
Nu dat ik die foto zie, zie ik dat ik dat daar bij het gas niet goed heb schoongemaakt..

ik ben gisteren 3,5 uur bezig geweest met poetsen!!!

Vuile plekken schoonmaken (indien heel erg vuil, eerst wd-40 der op), daarna met chroompoets, uitpoetsen, wd-40 der op (beschermend laagje).
Zelfde cyclus met de zwarte delen; alleen dan met turtle wax (en geen wd-40 op het laatst)

Je bent even zoet.. maar hij glimt weer.. het is gewoon pijnlijk in mijn ogen :)

Sander
 
hahahaha
dat van de familie ken ik maar al te goed.....niemand rijdt motor in mijn familie kring...
gewoon oordoppen inhouden ;) ...of meestal begin ik dan over "hun" hobby's...of laat ze praten... :z
groetjes Moortje
 
Dank je voor de tips!

Maakt het ook uit wélke turtle wax, want je hebt geloof ik verschillende soorten.
 
daar kan volgens mij alleen Sander je mee helpen...(thanx Sander nou weet ook ik hoe ik alles extra kan laten glimmen)
Wat voor kleur is jou savage??? de mijne is licht geel met wit (veel poetswerk dus ;) )
 
De mijne (Savage) is zwart...

En ik zie het nu ook ff zwart in trouwens... :(

Was net klaar met wat klusjes, en had mezelf beloofd om ff met dit lekkere weer te gaan ploffen. :]

Dacht ik ff het oliepeil te chekken...
Ding dus goed rechtop gezet.
Maar ik wordt er niet wijzer van, zit geen pijlstokje of ander meetreferentie-punt in.
Ik zit alleen maar in een zwart gat te koekeloeren als ik de olie-vuldop eraf haal. :(

Hoe kan ik nu in godesnaam erachter-komen of er genoeg inzit?

Al op de clubsite gekeken, en daar hebben ze het over kijkglaasjes maar waar ik ook kijk, ik zie geen glas.. ;(

Grmbl.. :( :(

En het ergste, diegene die het waarschijnlijk wél weten zijn nu vast zelf aan het ploffen, want welke idioot gaat nu met dit lekkere weer achter de pc zitten...

(Ik dus.. |( )

EDIT:

Ha, ik heb het kijkglas gevonden na als een slang onder de motor door te hebben gekropen...
Goh, dit is wel ff helemaal nieuw voor mij zeg...
En nu ga ik maar... :]
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch wel het contactslot vinden he Marcel? ;) :P

Verder gebruik ik Trutle wax colour magic (zwart)
Ik heb immers een zwarte savage.

Voor het chroom gebruik ik een tube met roze substantie. Het merk: POL
Mijn pa heeft het eens een paar jaar geleden gekocht op een beurs, ik weet dus niet of ze het nog verkopen. Als dit er niet meer is, kan je Never Dull gebruiken (is overal te koop) .. dit werkt ook goed, maar pol werkt net iets beter vind ik


Moortje:
Ik leef echt met je mee.... ik vind zwart al erg om te onderhouden... daar zie je al veel vuil op.. en jij dan met je licht geel met wit savage
Maar je moet wat he... om er mooi bij te rijden ;)

Sander
 
hahahahaha....het contactslot...ik zie me nog "wezeloos"tussen mn stuur en tank kijken, na de eerste rit!!..o,ja opzij... |(
Zullen we Marcel ook vertellen dat er geen "benzinemeter op zit? dat vergeet ie vast. ;)
Tja zwart....Hiervoor had ik een zwarte Magna, nou daar zag je ook alles op!!
(als ze mij hadden verteld dat ik ooit zo'n kleur motor zou kopen als ik nu heb....had ik vreselijk gelachen....ben zelf helemaal "maf" van zwart)
Maar dat poetssysteem van jou, Sander ga ik ook uit voeren...alleen zal ik maar blanke wax nemen? *D
 
Gloeiende! hier net een heel verhaal getiept... en pleite dus.. :(
Okee begin wel weer overnieuw , zucht.. :(

Ben dus weer terug van weggeweest.
Het liep in het begin niet zo soepeltjes...
Omdat'ie dus afsloeg tijdens stationair lopen.
Ik had eigenlijk de carburateur eerst schoon moeten maken, maar door die lange zoektocht naar het kijkglas werd het, óf carburateur schoonmaken óf rijden..
Het werd dus het laatste. :P
Ik had de stationairschroef al hoger gezet, maar hij bleef afslaan.
Dus dan maar gas erop houden, en gaan met die banaan.

Na 10 Mijl begon 'ie in te houden met weing gas en te stotteren..
Ik dacht nog, dát kan leuk worden, geen gereedschap bij me enz. ;(

Maar ik was vastbesloten om naar mijn broer in Schaarsbergen te rijden om hem even zijn oogjes uit te steken. })
Hij heeft namelijk maar liefst 2 motoren en nog steeds geen rijbewijs. :+
En ik was al halverwege dus besloot maar door te knappen..
Ongeveer 1 Mijl voor ik daar aankwam begon 'ie opeens hoog stationair te lopen, en ook beter te reageren op het gas.
Volgens mij had ik onderweg toch die vuiligheid eruit geblazen. :?

Voordat ik mijn broer zijn oogjes uit ging prikken, heb ik hem nog even snel een tangetje laten halen om het schroefje weer terug te zetten.
Nu loopt 'ie weer als een tiet.. :}

Lullig is wel dat er bij mij thuis dus olie vanuit de voorvork op het terras is gekomen.
Terwijl ik beloofd had dat 'ie niet lekte..
Daar worden ze vast niet vrolijk van. :X
Ik heb er nu de gereedschapskoffer maar even opgezet O-) , maar die zal toch 'n keer wegmoeten..
Mooi balen, ik krijg het deze week ook niet meer gefixt, want moet a.s. Woensdag voor een week naar Ierland.

Het contactslot?
Breek me de bek niet los..
Toen ik 'm ging proberen hadden ze mij ff de sleuteltjes gegeven...
Ik twijfelen tussen stuurslot en tankdop, die zat zo mooi naast het metertje dus..
Maar helaas ik hield alleen de tankdop in mijn handen.
(met een moelijk gezicht in die tank zitten kijken, net of het zo hoorde..)
Toen nog 'n slot ontdekt, onder het zadel.
Hopsakee, hield ik opeens een chromen doosje in mijn handen.
Toen heel cool het slot met on/off erop gevonden, dat móést 'm zijn.
Maar weer niks...
Toen hoorde ik iemand zeggen dat het misschien wel een goed idee was de koppeling ff in te trekken. |(
Hoe verzinnen ze het!

Als ik dit verhaal nu wéér opnieuw in moet tiepen, zien jullie mij hier niet meer terug vrees ik..
(pc 't raam uit..)
 
Zullen we Marcel ook vertellen dat er geen "benzinemeter op zit? dat vergeet ie vast. ;)

Als ik een minpunt moet opnoemen van de savage is dat het enige. Ik heb al aan verschillende opties gedacht.. maar die werken niet. Dompelaar, meting (dmv sensor in tank), fietscomputer. Allemaal niet realiseerbaar helaas


Maar dat poetssysteem van jou, Sander ga ik ook uit voeren...alleen zal ik maar blanke wax nemen? *D

nee niet doen.. gewoon zwarte wax pakken :P Zou roze wax wat zijn? :+


Op zondag 04 mei 2003 19:21 schreef Pistonpen het volgende:
Het contactslot?
----
Maar weer niks...

Toen ik mijn savage ging kopen, haalde de vorige eigenaar de savage uit de garage en stopte de sleutel al in het contact... anders was ik ook enorm gaan zoeken O-)

maar het was weer ff lache om dat te lezen :9
 
Laatst bewerkt:
Ja een gedoe hoor zonder benzinemeter, en nee zo'n los ding vind ik ook maar nix, andere opties heb ik ook niet...mijlen in de gaten houden da's het enigste...

zwarte of roze wax??? mag jij m komen uit poetsen ok?? :+

Het valt me mee Marcel dat je nog niet in een dwangbuis bent gestopt en bent "afgevoerd"....of scheelde het niet veel?? *D
 
Ik ben immers nóg niet begonnen met poetsen.. O-)

Op Zondag zit hier alles dicht..

(alhoewel ze genoeg redenen kunnen bedenken om het eventueel nóg te doen dat afvoeren... ;) , ah, wacht maar tot die olievlek is ontdekt, dan word ik vást tussen 6 plankjes afgevoerd.. :z )

Hoever kun je trouwens nog rijden op reserve?
 
mag ik hem komen uitpoetsen??? Ik ben vereerd!!! Mag ik dan mijn kleren uitdoen tijdens het poetsen zodat mijn sexy / goddelijk lichaam zichtbaar is voor de gehele wereld of niet?? ;)

[ontopic]
Je hebt ongeveer 2 liter benzine aan reserve. Ga der vanuit dat je 1:17.5 rijdt ongeveer.
[offtopic]

Even invoeren in de zakjappanner...... ehhh ongeveer 35 km geeft ie aan

Greetz Sander
 
Op zondag 04 mei 2003 19:22 schreef Sandman het volgende:Als ik een minpunt moet opnoemen van de savage is dat het enige. Ik heb al aan verschillende opties gedacht.. maar die werken niet. Dompelaar, meting (dmv sensor in tank), fietscomputer.

Zit toch wel een dagteller op zo'n ding? Dan rij je hem nog een keer leeg :P en vergeet je het nooit meer 8-)
 
Virago?? geen keus bij een savage!! Die teller los je op bij de fietsenboer halfords..... wat met een fiets kan kan ook met de motor.
Zo'n fiets dingetje geeft ook leuk je gemiddelde rit snelheid etc!! :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan