Algemeen IDM topic

en ik was alweer druk aan het werk vandaag :Y

en deze jongen ook

IMG_1226_-Border_zps300cc5b0.jpg
 
Groot ongeluk met drie man op de start en finishlijn tijdens de tweede supersport wedstrijd op het circuit van Oschersleben. Betrokken zijn Tatu Lauslehto, Christian von Gunten en David Schmidt. Over de toestand van de coureurs is niets bekend. Wel wordt de supersport wedstrijd niet herstart en ook de nog op het programma staande "Super Duke Battle" is afgelast. Dat voorspelt vaak niet veel goeds en ik houd mijn hart vast.

Oschersleben: Schwerer Unfall beendet Verstaltung/IDM Supersport SPEEDWEEK

Botbreuken maar waarschijnlijk geen zwaargewonden, gelukkig geen doden gevallen.
 
Laatst bewerkt:
Dom van me. |( Nu snap ik hem wel. _O- _O-

Groeien er vanuit het IDM eigenlijk ook coureurs door naar de World Superbikes ofzo, zoals met de BSB wel gebeurt?
De laatste jaren hebben we dat iets minder gezien, maar er wordt momenteel druk aan gewerkt om Markus Reiterberger met BMW in het team van onze grote vriend Troy Corser te krijgen. Daarnaast las ik dat er geruchten zijn dat het hele Ducati 3C team (met Neukirchner en Spanjaard Fores) de WK Superbikes in zouden willen, en is supersport coureur Dominic Schmitter ook op zoek naar de centjes om volgend jaar een volledig seizoen WSS mee te doen.

Maar zoals altijd: eerst de plannen, dan de centjes. En dat laatste is zoals zo vaak een groot probleem. 't Is nog maar afwachten wie de overstap gaan maken en in hoeverre dat succesvol gaat zijn.
 
[afbeelding]

Groeien er vanuit het IDM eigenlijk ook coureurs door naar de World Superbikes ofzo, zoals met de BSB wel gebeurt?
Als toevoeging op je vraag:

Neukirchner, Lanzi, en Fores komen met wildcards aan de start in het WSBK evenement in Magny-Cours. De IDM kampioen van dit jaar komt vrijwel zeker uit het 3C Ducati team en zal ook een wildcard in Qatar krijgen.
 
Als toevoeging op je vraag:

Neukirchner, Lanzi, en Fores komen met wildcards aan de start in het WSBK evenement in Magny-Cours. De IDM kampioen van dit jaar komt vrijwel zeker uit het 3C Ducati team en zal ook een wildcard in Qatar krijgen.
8-)
 
Hij behaalde twee keer een negende plaats. Gezien zijn lange revalidatie is dat helemaal niet slecht!

Dat is blijkbaar niet door gegaan?
Nee, in Magny Cours verschenen alle coureurs wel aan de start en deden het helemaal niet onverdienstelijk. Qatar werd hem niet, de reden is mij niet bekend.

Overigens lijkt het erop dat het 3C team het niet gaat redden om in 2015 een volledig jaar Superbikes te gaan rijden, evenals dat Markus Reiterberger geen volledig seizoen WSBK's gaat rijden. Zowel voor het 3C team als voor Reiterberger worden wildcards voor veschillende evenementen verwacht.
 
*kuch kuch* even wat stof van dit topic blazen!

Zag dat het IDM volgende week aanwezig is op het TT circuit van Assen. Aangezien ik vrijdags vrij ben (en een nieuwe cameralens wil uitproberen :+ ) dacht ik 'even' langs te wippen. Nu ga ik even de Hollander uithangen, maar weet iemand hoe het zit met de toegang op de vrijdag? Zag dat er via de site alleen kaartjes te krijgen zijn voor het weekend en ik ben echt maar van plan één dagje daar rond te hangen :+ .

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan