Harleys in South Park

NickP

Rookie
9 aug 2009
9
0
Delft
Afgelopen avond kwam de laatste aflevering van South Park uit, die een bepaald type Harley rijders nogal... voor paal zet. (Het type dat voor een stoplicht z'n motor vol staat te revven)


We're Turning Some Heads!

Ondanks dat we hier in NL weinig last van hebben; iemand een mening?
 
Laatst bewerkt:
ongezien
full
 
Laatst bewerkt:
Daarom gooide ik even een linkje erbij, had niet verwacht dat veel mensen het al gezien hadden. Voor de mensen die South Park wel kunnen waarderen, is het de moeite waard om het te kijken. Zo niet, dan niet.

Anyway, ik vond het wel prachtig om te zien hoe ze het zo versimpeld karakteristiek neer kunnen zetten :D Het trekt misschien een beetje elke chopper rijder, of zelfs motor rijder, door het slijk... maar, wat doe je eraan. In dit geval mag ik het wel, ondanks dat Harley's prachtige motoren zijn, heb ik wel enigzins een hekel aan mensen die zoiets als een way-of-life van de daken schreeuwen... en daarbij alles waar hun merkje niet opstaat afkeuren. Nu is amerika hier natuurlijk wel lekker gevoelig voor, in Nederland valt dat volgens mij nog wel mee.

( Ook fijn dat ze ook nog even de vergelijking trekken met de gemiddelde BMW 5 serie bestuurder die nog net even voor je langs schiet op het kruispunt. Dat herken ik dan weer wel. :p )
 
Afgelopen avond kwam de laatste aflevering van South Park uit, die een bepaald type Harley rijders nogal... voor paal zet. (Het type dat voor een stoplicht z'n motor vol staat te revven)


We're Turning Some Heads!

Ondanks dat we hier in NL weinig last van hebben; iemand een mening?


Ik had de betreffende aflevering 2 dagen geleden al gezien en heb me toen kostelijk kunnen vermaken met de heilige huisjes die platgebrand worden.
Voor diegenen die Southpark niet écht kennen (óf er niet naar kijken omdat de "cartooneske" manier van bijvoorbeeld Southpark niet "hun stijl" is): Er worden op een érg simplistische manier gewoon normale maatschappelijk en actuele "issues" met een gigantisch grote knipoog aangekaart, meestal door stereotypen nóg verder op te blazen dan dat noodzakelijk is :)

Uit de "afititeling":
Fag (fâg) n.

1. An extremely annoying, inconsiderate person most commonly associated with Harley riders.
2. A person who owns or frequently rides a Harley.

@ TS: Jammer dat je de eigenlijke boodschap er niet uit weet te vissen en dat je (daardoor) de HD rijders in de Southpark aflevering als "lijdend" (of leidend?) voorwerp ziet :+

[edit]
Én jammer dat deze post in het CHOP gedeelte gepost is, overigens.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Tja, dit soort motorclubjes bestaan eigenlijk alleen maar in Amerika...hier hebben we niet zoveel last van 'die bepaalde motorclub' die met leren jasjes en doodshoofden-emblemen aan door de straten gieren...misschien omdat je niet echt lange 'highways' heb hier, met motorbars en motels...

Zijn ze dan dus in Nederland minder 'fag'? ik weet hiet niet...ik vind ze altijd als mietjes rijden... :+

Maar er zijn nog veel meer kluppies voor 'mietjes': mensen die hun identiteit denken te ontlenen aan het motorclubje waar ze bij (willen) horen. Hier hebben we bijvoorbeeld ook zo een dom clubje dat luidruchtig is, de aandacht op zich wil vestigen door hun gedrag en zich "RuffRiders"noemen :^

Motormeuk Filmpje: RuffRyders Europe on a trip (Nederland/Duitsland)
 
Laatst bewerkt:
Tja, dit soort motorclubjes bestaan eigenlijk alleen maar in Amerika...hier hebben we niet zoveel last van 'die bepaalde motorclub' die met leren jasjes en doodshoofden-emblemen aan door de straten gieren...misschien omdat je niet echt lange 'highways' heb hier, met motorbars en motels...

Zijn ze dan dus in Nederland minder 'fag'? ik weet hiet niet...ik vind ze altijd als mietjes rijden... :+

Maar er zijn nog veel meer kluppies voor 'mietjes': mensen die hun identiteit denken te ontlenen aan het motorclubje waar ze bij (willen) horen. Hier hebben we bijvoorbeeld ook zo een dom clubje dat luidruchtig is, de aandacht op zich wil vestigen door hun gedrag en zich "RuffRiders"noemen :^

Motormeuk Filmpje: RuffRyders Europe on a trip (Nederland/Duitsland)


Maar ben jij er dan ook zo een die dat soort mororrijders een bordje met mietjes voor durft te houden?
Das natuurlijk waar het in South Park om ging.
 
Laatst bewerkt:
Maar ben jij er dan ook zo een die dat soort mororrijders een bordje met mietjes voor durft te houden?
Das natuurlijk waar het in South Park om ging.

Ik denk dat je southpark dan een beetje verkeerd begrepen heb...
Volgens mij gaat het voornamelijk omdat die harley-clubjes in america niet alleen luidruchtig zijn en overlast veroorzaken...Maar vooral over het feit dat diezelfde motor-clubjes zo homo-foob zijn als de paus, en dus juist niet met fags geassocieerd willen worden.
 
Ik denk dat je southpark dan een beetje verkeerd begrepen heb...
Volgens mij gaat het voornamelijk omdat die harley-clubjes in america niet alleen luidruchtig zijn en overlast veroorzaken...Maar vooral over het feit dat diezelfde motor-clubjes zo homo-foob zijn als de paus, en dus juist niet met fags geassocieerd willen worden.

Dat weet ik niet.
Of deze clubs homo-foob zijn weet ik ook niet.
Was de eerste keer dat ik southpark zag.
 
Blij dat ik geen fag ben, ik rij Yamaha, geen Harley, ik wilde wel een Harley, maar bij nader inzien... :]

ben benieuwd wat deze aflevering doet met de inruilwaarde van mn dragstar... :P
 
Blij dat ik geen fag ben, ik rij Yamaha, geen Harley, ik wilde wel een Harley, maar bij nader inzien... :]

ben benieuwd wat deze aflevering doet met de inruilwaarde van mn dragstar... :P

Nadeel van Yamaha's is weer dat je daar vaak eind 50ers op ziet met zwart leren pakken met franjes eraan en bruine lage nette schoenen met nylon beige sokken eronder.
Geloof me.Ik zie dat vaak.Funest voor je inruilwaarde.
 
Ben bang dat het gros van de ritjes die via MF worden geregeld wel fag-rides genoemd kunnen worden. Supersport rijders doen natuurlijk precies hetzelfde met hun open Akra's en Yoshi's, alleen rijden ze wat sneller.

We're all fags *O*
 
Nadeel van Yamaha's is weer dat je daar vaak eind 50ers op ziet met zwart leren pakken met franjes eraan en bruine lage nette schoenen met nylon beige sokken eronder.
Geloof me.Ik zie dat vaak.Funest voor je inruilwaarde.

Dat heb ik nog nooit gezien,bovendien rij er zelf nou ook een en ik ben 21 dus lariekoek })
 
Dat heb ik nog nooit gezien,bovendien rij er zelf nou ook een en ik ben 21 dus lariekoek })

Grapwekkend is dat ook ik niet voldoe aan die norm, ben 23, en rij meestal met potje, ouwe afgeragde leren motorjack, kisten of cowboy-laarzen (soms All-stars met mooi weer), en een spijkerbroek. Nou gaan er allemaal van die krentekakkers denken van "da'snie veilug as je valt", das waar, maar ik zit op die motor om te rijde, nie om te vallen
 
Terug
Bovenaan Onderaan