Verlagen softail

eightball

MF'er
11 sep 2008
120
0
Veenendaal
Iemand enig idee of de achter schokbrekers van een softail verstelbaar zijn. Op de plunjer van de schokbreker zit schroefdraad met een moer. Het ziet eruit of je dit kan stellen maar zeker weten doe ik het niet en de boel kapot draaien heb ik een hekel aan.

groeten Dennis
 
Hierbij nog een foto van de motor in kwestie :)
full
 
er zijn verstelbare schokbrekers te verkrijgen voor softail.
als je de originele wil houden kun je ook verlagingskits krijgen.is een stuk goedkoper.
 
Ja Murph, je hebt gelijk. Maar ik ben iemand die af en toe eens wat anders wil en het ook leuk vindt om wat te verbouwen. De electra vind ik nog steeds heel mooi maar had geen zin om deze te verbouwen. Dit vind ik een fiets die origineel moet blijven(ja, jij denkt daar anders over!)
Dus toch maar overstag gegaan naar een motor waar al het 1 en ander aan verbouwd is. Wil met deze fiets een beetje richting de 70-er jaren.
 
Ja Murph, je hebt gelijk. Maar ik ben iemand die af en toe eens wat anders wil en het ook leuk vindt om wat te verbouwen. De electra vind ik nog steeds heel mooi maar had geen zin om deze te verbouwen. Dit vind ik een fiets die origineel moet blijven(ja, jij denkt daar anders over!)
Dus toch maar overstag gegaan naar een motor waar al het 1 en ander aan verbouwd is. Wil met deze fiets een beetje richting de 70-er jaren.


Maakt mij niks uit hoor.Overal mag de zaag in.Nou ja.Die ouwe liever niet. ;)
 
Hoi Dennis deze heb je nodig Low Boy kit. bestel nr 233687 bij zodiak :]
full
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik 233696 nodig had. Motor is van 1988. Wel belachelijk veel geld voor die dingen. Iemand nog een gebruiklt setje liggen?

groeten Dennis
 
Voor dat geld de motor verlaagd is niet veel. Ik bedoel het product op zich, het zijn 2 verlengstukken voor de originele schokbreker. Als je kijkt wat je koopt voor dat geld vind ik het duur.
Hoeveel cm zakt de motor eigenlijk met dit product?

groeten Dennis
 
Ook ff voorvork slopen en een setje progressive veren erin gooien.Zakt hij voor ook 2 inches.Anders kroijg je klimrek.Ziet er dus niet uit.
Of vork binnenpoten afdraaien.Kan ook.Is goedkoper.
 
O ja.En bochten nemen gaat dan ook een stuk minder natuurlijk.Je rijdt al gauw je primairdeksel tegen de grond aan bij een linkse bocht.
 
Een beetje klimrek geeft niet, vind die stijl wel leuk(70's)
Ik kan nu net met m'n voeten bij de grond. Op de electra zat ik veel lager dus die primaire bak aan de grond zal wel mee vallen.

groeten Dennis
 
hoe hoog kan zo'n ding zijn?

ik ben 1.62 en heb voor mijn shovel VTR1000 en R1 gereden, dat was hoog.
met de tenen van een voetje bij de grond.

op de shovel zet ik beide voeten plat op de grond.

of je ben NOG kleiner dan ik of je hebt een zadel van 50 cm dik?

:?
 
Ook het vrouwtje wil graag op kunnen stappen en die is 1.58. Op de electra ging dat prima maar deze moet naar beneden.

groeten Dennis
 
is een mooi laag zadeltje dan niet beter?
grondspeling is al vrij minimaal op dit soort motoren.

stapvoets door de bocht is ook niet echt leuk.
 
waardeloos rijden met die verstellers ,......krijg je spijt van ,......fatsoenlijk een bochtje door kun je vergeten .
Ik heb ze d'r 3 jaar geleden weer onder vandaan gehaald.

't staat wel grappig , maar verders is 't alleen maar nadelig :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan