VFR/RVF 400 Topic deeltje #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand trouwens waar deze kilometerteller van afkomstig is? De teller gaat tot 260kmpu, dus ik kan me niet voorstellen dat het van een 400 is, beetje ambitieus. Zoals je ziet geeft deze zowel kilometers (tot 260) aan als mijlen (tot 175).

full
 
En het, jammer genoeg beschadigde, kunststof randje om de kilometerteller.

full
 
De kwaliteit van de foto's is op z'n zachtst gezegd om te janken.

Mobiele telefoon zonder flitser + kelderbox = diep triest. Maar goed, je hebt een indruk.

Iemand een idee?

Groeten, Karl
 
Een RS250 moet inderdaad gewoon goed zijn. Als de zuigers of zuigerveren kapot zijn of gaan, ben je behoorlijk wat eurootjes kwijt. Voor 800 euro echter kan je volgens mij niet naast de pot pissen. Ik zou wel preventief de zuigers en cilinderwanden controleren en zonodig herstellen / vervangen. Als de kuipen niet mooi zijn, kan je die altijd GOED laten overspuiten.

Hey Nick, je bent wel een watje als je carbcleaner gebruikt voor je scooter. Die carb heb je binnen 10 minuten compleet gedemonteerd en wel :+

Zowaar begint de verkoop van die ouwe NC24 onderdelen eindelijk te lopen. Vanmiddag iemand gehad voor het zadeltje, nu reageert er iemand voor die hele witte kuipenset. Eindelijk opruiming in mn kelder *D

@Wiim: NP, you're welcome :Y
Kuipen zijn prima :Y

Zitten wat kleine plekjes op... ga ik morgen bij het kontje iig wat aan doen :Y
Zitten namelijk wat krasjes op.. maar is maar in de blanke lak.. dus licht opschuren en nieuwe blanke lak en klaar is kees! *D

Tankje komt ook wel een keertje (precies het zelfde :9 ) en verder zijn het beschadigingen van de stickers... als ik een keer geld heb koop ik wel een decal-setje en is ie weer helemaal perfect *O*
 
De kwaliteit van de foto's is op z'n zachtst gezegd om te janken.

Mobiele telefoon zonder flitser + kelderbox = diep triest. Maar goed, je hebt een indruk.

Iemand een idee?

Groeten, Karl
Lijkt iig wel Honda... deed mij erg denken aan die van de VFR... misschien een CBR600F?
 
Lijkt iig wel Honda... deed mij erg denken aan die van de VFR... misschien een CBR600F?

Het lijkt mij inderdaad ook van een Honda. Het model heeft erg veel weg van de NC24 teller, maar diverse "details" verschillen. Omdat hij zo lijkt op de VFR400R teller maar zo ver doorloopt, dacht ik aan een VF750 / VFR750 of VF750R/F ofzo. Maar ik heb echt geen idee.

Nick, eerst aan mij denken als je je NC24 kuipen en tank (en mss velgen) los verkoopt he :Y

Gr. Karl
 
Het lijkt mij inderdaad ook van een Honda. Het model heeft erg veel weg van de NC24 teller, maar diverse "details" verschillen. Omdat hij zo lijkt op de VFR400R teller maar zo ver doorloopt, dacht ik aan een VF750 / VFR750 of VF750R/F ofzo. Maar ik heb echt geen idee.

Nick, eerst aan mij denken als je je NC24 kuipen en tank (en mss velgen) los verkoopt he :Y

Gr. Karl
Ja tuurlijk O-)

Nick's Motorparts; zulke lekkere koffie, de hoge prijzen zullen je niet eens meer boeien :P

Ik gaat van de week an de slag met die koppeling en als ie dan loopt en niet verbrand, fotos maken en de deur uit... heb nog een extra set velgen en kuipen dus die kun je dan ook wellicht wel overnemen ;)
 
Ja tuurlijk O-)

Nick's Motorparts; zulke lekkere koffie, de hoge prijzen zullen je niet eens meer boeien :P

Ik gaat van de week an de slag met die koppeling en als ie dan loopt en niet verbrand, fotos maken en de deur uit... heb nog een extra set velgen en kuipen dus die kun je dan ook wellicht wel overnemen ;)

Ah nou als die extra zet er goed uitziet is dat prima. Maar ik heb nu mn 2e kuipenset erop zitten, de eerste was origineel maar op 25000 plaatsen beschadigd en de huidige is een bij mekaar geraapt teringzooitje. Dus als ik nu weer kuipen koop, moeten het goede EN mooie zijn :Y

Extra velgen heb ik in principe niet nodig, maar het is zo'n gelazer om m'n velgen te demonteren (dat is nog niet erg). Maar dan moet je de banden eraf laten halen, laten stralen en poedercoaten, dan de banden er weer op. Geen motorzaak die dat voor je wil doen, en zo wel, 25 euro per band per keer. Da's niet leuk. Vandaar ;)
 
Ik zou niets doen op me avond, lekker rustig. Er was een huis feest in de buurt, dus ben daar gecrasht was om 7 uur, stomdronken, thuis. Heb vervolgens me wekker niet meer gezet en werd om kwart over 11 wakker, te laat dus. Volgende keer beter...

Bewijs!

full
 
Beste wensen allen!

Karl, ik heb wel interesse in je kuipen set!

Heb je een foto?

Greetz daan
 
Btw er staat plannen in de steigers om deze zomer af te struinen naar Noorwegen, zuidwest, om daar de VFR uit te laten :9~
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de bollenstreek de enigste plek ter Nederland is waar GEEN sneeuw is en het best goed weer was, heb ik mijn fietsje maar eens uitgelaten. Duurde welgeteld 40km voordat het blok eindelijk echt op temperatuur was, de banden waren na de rit van 150km nog niet echt warm, maar heb wel weer even kunnen rijden :) Nog een kleine 10 maanden en dan mag de 25kw ook de deur uit. Kan niet wachten!
 
Algemeen vraagje: Wat mag een NC30 brandstof tank nou eigenlijk kosten? Ben aan het overwegen om er eentje op te kopen zodat ik de mooie tri color HRC aan de kant kan houden maar gezien er zo weinig te koop zijn .. wat zou dat ongeveer mogen kosten?


Een NC30 tankje...nieuw? Mochten ze er nog zijn, dan reken op circa 7 a 800 euro's p.st.
Eentje in een nog zeer goede staat, maar wel gebruikt...reken op 2 tot 300 euro. Via fleabay zijn er genoeg te "winnen", maar de staat is vaak slecht (mag hopen dat ze niet lek zijn door schade/ongevalletje) :X Maar de prijs is uiteindelijk wat de gek ervoor geeft. Vergeet niet international verzendkosten, als een verkoper uberhaupt wilt versturen naar NL! Oh ja, voor 1000 euro is wellicht een carbon tank te overwegen? *D

Aangezien de bollenstreek de enigste plek ter Nederland is waar GEEN sneeuw is en het best goed weer was, heb ik mijn fietsje maar eens uitgelaten. Duurde welgeteld 40km voordat het blok eindelijk echt op temperatuur was, de banden waren na de rit van 150km nog niet echt warm, maar heb wel weer even kunnen rijden :) Nog een kleine 10 maanden en dan mag de 25kw ook de deur uit. Kan niet wachten!

Zucht... :/ In iedergeval heb je weer gereden. Hier sneeuwt het weer op dit moment....mijn fietsje is in diepe winterslaap, ik wek hem niet voordat het voorjaarszonnetje weer gaat schijnen.
 
Ik heb mezelf vandaag een kerstcadeautje aangeschaft:

Een Shoei XR1000. Het is niet de mooiste kleurstelling die er is maar voor deze prijs kon ik hem gewoon niet laten staan ;)



 
Ik heb mezelf vandaag een kerstcadeautje aangeschaft:

Een Shoei XR1000. Het is niet de mooiste kleurstelling die er is maar voor deze prijs kon ik hem gewoon niet laten staan ;)

[~[url="http://img38.imagefra.me/img/img38/2/1/4/htmotorparts/f_c02h42m_28b2750.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img40.imagefra.me/img/img40/2/1/4/htmotorparts/f_c02h45m_7dc6bbe.jpg"]afbeelding~][/URL]

Voor de zomer twijfel ik nog tussen volgende opties:
- Getinte pinlock: gemakkelijk mee te nemen op reis e.d. en goedkoopste oplossing
- Getint scherm: Zooooooooo mooi
 
@ Hendrik

Vind 'm nog best vet :P

Niet de meest coole kleurstelling... maar wie weet dat je het met de tijd wel gaaf gaat vinden :Y :9
 
Voor de zomer twijfel ik nog tussen volgende opties:
- Getinte pinlock: gemakkelijk mee te nemen op reis e.d. en goedkoopste oplossing
- Getint scherm: Zooooooooo mooi

Ikzelf heb ervoor gekozen om een donker vizier + pinlock te kopen, hierbij zat een handig viziertasje, die zonder in de weg te zitten om me middel kan en dus ook overal mee naar toe kan.

Ik weet niet hoe makkelijk je een vizier kan wisselen bij een Shoei, maar bij mijn arai is het in 1 min gebeurt.

Ik zou geen losse donkere pinlock nemen voor je vizier en dat telkens verwisselen. Het is nog niet altijd even makkelijk om die vetvrij, schoon, goed en snel op je vizier te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb ervoor gekozen om een donker vizier + pinlock te kopen, hierbij zat een handig viziertasje, die zonder in de weg te zitten om me middel kan en dus ook overal mee naar toe kan.

Ik weet niet hoe makkelijk je een vizier kan wisselen bij een Shoei, maar bij mijn arai is het in 1 min gebeurt.

Ik zou geen losse donkere pinlock nemen voor je vizier en dat telkens verwisselen. Het is nog niet altijd even makkelijk om die vetvrij, schoon, goed en snel op je vizier te doen.

Shoei is ook in een minuutje gewisseld. Ik ben alleen bang dat het ruitje in rugzak ofzo beschadigd zou raken.
Getint vizier + pinlock is trouwens ook weer een investering
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan