Mini RR project

Thanks dudes!!! :)
Van de week eens wat fluids gaan halen voor de versnellingsbak. Want ik begin stilaan toch nieuwsgierig te worden hoe dat ding klinkt :)
 
Thanks Maarten!

And yes, it's alive!!!! Na meer dan 3 jaar niet gedraaid te hebben.
Speciaal voor jullie een filmpje van belabberde kwaliteit :)


Carburatie trekt nog op niks. Acceleratie pomp werkt blijkbaar niet. Ik heb de carburator al eens zuiver gemaakt, er zat redelijk wat aangekoekte troep in. Maar blijkbaar is er toch nog ergens iets verstopt vermoed ik. Morgen eens kijken.
 
Thanks Maarten!

And yes, it's alive!!!! Na meer dan 3 jaar niet gedraaid te hebben.
Speciaal voor jullie een filmpje van belabberde kwaliteit :)


Carburatie trekt nog op niks. Acceleratie pomp werkt blijkbaar niet. Ik heb de carburator al eens zuiver gemaakt, er zat redelijk wat aangekoekte troep in. Maar blijkbaar is er toch nog ergens iets verstopt vermoed ik. Morgen eens kijken.

:}

prachtig project blijft dit toch :9~
 
Thanks Maarten!

And yes, it's alive!!!! Na meer dan 3 jaar niet gedraaid te hebben.
Speciaal voor jullie een filmpje van belabberde kwaliteit :)


Carburatie trekt nog op niks. Acceleratie pomp werkt blijkbaar niet. Ik heb de carburator al eens zuiver gemaakt, er zat redelijk wat aangekoekte troep in. Maar blijkbaar is er toch nog ergens iets verstopt vermoed ik. Morgen eens kijken.
Supermono. ;)
 
Nogmaals bedankt :)
Dit weekend niks aan de Mini gedaan. We hebben nog eens een wedstrijdje mee gereden. Behoorlijke opkomst dit keer (meer dan 30 teams). Goed geamuseerd ondanks een stevige klapper (helm gebarsten / rijp voor de vuilbak). Maar voor de rest op wat details na niks aan de hand.
Le Mans start blijft toch wel interessant :) (Ik start vanop plaats 5):

Maar ik moet dringend meer power hebben. Wie weet, volgend seizoen???
 
Nogmaals bedankt :)
Dit weekend niks aan de Mini gedaan. We hebben nog eens een wedstrijdje mee gereden. Behoorlijke opkomst dit keer (meer dan 30 teams). Goed geamuseerd ondanks een stevige klapper (helm gebarsten / rijp voor de vuilbak). Maar voor de rest op wat details na niks aan de hand.
Le Mans start blijft toch wel interessant :) (Ik start vanop plaats 5):

Maar ik moet dringend meer power hebben. Wie weet, volgend seizoen???
Leuk filmpje en ook een leuk baantje lijkt me ! :]
 
Ten eerste een vet project :}

Anton:

Kan je eigenlijk zelf magnesium legering gieten?

Ik heb namelijk een smeloven gevonden (wel uit china) en zou graag eens wat kleine onderdelen proberen te gieten.

Kan dat met een magnesium/aluminium legering?

Hoe zit het met de krimpwaardes?

trouwens iemand een idee waar ik magnesium kan vinden?

op marktplaats vindt ik wel oude auto velgen uit magnesium (jaren 70) maar zijn deze nog geschikt voor het gieten?
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste een vet project :}

Anton:

Kan je eigenlijk zelf magnesium legering gieten?

Ik heb namelijk een smeloven gevonden (wel uit china) en zou graag eens wat kleine onderdelen proberen te gieten.

Kan dat met een magnesium/aluminium legering?

Hoe zit het met de krimpwaardes?

trouwens iemand een idee waar ik magnesium kan vinden?

op marktplaats vindt ik wel oude auto velgen uit magnesium (jaren 70) maar zijn deze nog geschikt voor het gieten?

Thuis is magnesium gieten bijna onmogelijk, het moet in een gesloten container met inert gas behandelt worden omdat magnesium in gesmolten toestand verbrand in contact met zuurstof.

Zoek maar eens op "mega factories BMW" over het bouwen van de BMW Z4.
Dan zie je hoe ingewikkeld het magnesium gietproces is.
 
Ja dat is ook waar, jammer genoeg.

Zocht voor te proberen eens bepaalde aluminium of stalen onderdelen te gieten in een lichter materiaal

Oven uit china kost ongeveer 250€.

Kan tot 1100°C en 2 kg smelten.

ach ja ga de oven wel halen denk ik voor eens wat stukken te gieten :)

Of zelf één bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Nog nieuws van af het front ? :)

Helaas niet Dennis. Het zou goed doen als ontspanning, maar ik heb de laatste maanden geen tijd meer gehad. Ik ben de laatste maanden bezig geweest met erg veel shit van mijn aannemers achterna te lopen (wat een stel kleuters).

Het gaat niet heel lang meer duren eer dat de ramen er in kunnen (als het weer mee zit tenminste). Werkplaats inrichting ben ik ook al aan het uitkiezen (first thing first ;) ). Er is dus al een heel klein beetje licht aan het eind van de tunnel!
 
Zeg een vraagje

Als je aluminium smelt voor gietwerk, moet daar nog een ontgassingstablet in?

Of andere toevoegingen?

Waar heb jij dat gehaalt?

Ik ben namelijk bezig met een eenvoudig en goedkoop smeltoven om een dikwandige aluminium buis te gieten.

Benjamin
 
Oven heb ik al uitgewerkt.

Gewoon een open vat (olievat) waar ik mijn ijzeren pot met aluminium inhang.

In het olie vat zijn gaten voorzien zodat het vuur goed brandt.

Het olievat ga ik wel langsbuiten isoleren.

Eenvoudig en goedkoop want ik moet geen gas etc verbruiken, kan gewoon branden op hout en kool.

Vraag me alleen af waar je die tabletten kan halen.

Zie dat die persoon zout gebruikt, is gewoon keukenzout voldoende of?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan