Mini RR project

Rustig :-)
volledige motorblokrevisie van mijn CRF 450 SM heeft wat tijd en een redelijke hap uit het hobby budget genomen. Ben al veel te lang aan de airbox van de mini bezig. Moeilijke vorm... Maar wel bijna klaar. Ik zal van de week eens wat foto's posten. Als de airbox klaar is, is het tijd voor een testbank run met lambda meting (staat redelijk arm nu). Hopelijk nog een circuit dagje voor de winter.
 
Als je zo kan werken als jij moet budget opbouw eigenlijk geen probleem zijn ;)
 
Als je zo kan werken als jij moet budget opbouw eigenlijk geen probleem zijn ;)

Haha :) nieuwbouwwoning = bodemloze put. Vandaar dat voor de hobby niet veel meer over blijft.

Maar goed... de eerste testrondjes zijn gemaakt *O*
Helaas wel geen beeldmateriaal aangezien ik zelf erg druk was en ook nog CRF 450 SM speelgoed bij had. Het zijn ook maar een 3 tal rondjes geweest. Het rubber was ook veel te oud om op die korte tijd bochtensnelheid op te bouwen. Zithouding lijkt erg krap. Gevoel zal wel versterkt zijn doordat ik van een hoogpotige SM afkwam. Maar hoogte van de voetsteuntjes en clip-ons zal nog wat mee geëxperimenteerd moeten worden.
Eerst maar eens testen met nieuw rubber en een beter afgestelde carbu (testbankruns had ik net geen tijd meer voor)

Zoals beloofd ook nog wat foto's van de airbox

full


vorm zoeken om maximale inhoud te verkrijgen (weinig plaats helaas)

full


Ruwe polyestervorm (viel een beetje tegen bij deze moeilijke vorm)

full


vleugeltjes aan gemaakt om de aansluiting met de tank te maken en een kelk geperst uit alu buis.

full


Zijkanten maar geperforeerd om voldoende lucht binnen te krijgen. komt misschien achteraf nog wel een soort van gaas achter

full


Aansluiting rond de kelk met een stuk rubber en alu ring

Kopkuip ben ik nog niet helemaal uit. Zelf iets maken, iets verbouwen of volledig standaard met kleine aanpassingen... we zien wel wat de winter brengt ;)
 
Woepsss... Bijna een jaar niks gepost... Schande :)
Spatbord zijn behoorlijk wat uurtjes ingekropen om alles strak te krijgen en toch zo licht mogelijk te houden (onafgeveerde massa). Zou er eigenlijk een afdruk van moeten nemen en in carbon maken.
Maar dit is voorlopig het resultaat:
full

full

full


Testbank run is er ook nog steeds niet van gekomen. Moet ik zeer binnenkort inplannen.

Stiekem wel al aan een nieuw project aan het tekenen. Donor bike is al gesloopt voor het blok wat ik momenteel aan het reviseren ben en ook aan het intekenen.

full


Dit keer geen compromis meer aangezien ik niet meer de ambitie heb om nog competitie te gaan rijden. Bijgevolg ook geen regeltjes om te volgen ;)
Hierover later meer in een ander topic.
 
ziet er weer keurig uit allemaal, blijfen posten natuurlijk, is altijd mooi om zeer handige mensen aan het werk te zien.
 
Aangezien ik hier niet bepaald actief meer ben geweest, even nog een kleine update. Veel is er niet meer aan dit project gebeurt. Buiten wat testbank runs en een test op het kartcircuit van Francorchamps ergens in september. De mini heeft nog behoorlijk wat puntjes die afgewerkt moeten worden. Passende kuip zoeken is belangrijkste. Nog competitie gaan rijden met deze bike staat niet direct meer in de planning. Daarvoor heeft de bouw van mijn huis iets te veel roet in het eten gegooid. Prioriteit om dit project tot in de puntjes af te werken is er nu niet bepaald. Momenteel wel druk bezig aan een nieuw project met YZ250 blok om wat fun mee te beleven (puur recreatief). Daarover later meer.
Laatste foto's van in Francorchamps:
IMG_20180927_134517.jpg


IMG_20180927_140811.jpg



Preview van men nieuw project (momenteel het frame aan het opbouwen):
2019-01-10_000111.jpg


Wordt eens tijd voor een eigen topic van dit speelgoed ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan