VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Plaatje bij bovenstaande post:

CIMG4470.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Diggler voor het plaatsen !
Deze vf F2 kocht ik vorige week met prima banden accu en ziet niet slecht uit.
Enige minpunt is lekkage bij klepdeksel waar men ipv de imbus chromen slotbout
een normale zeskant bout met rood ringetje geplaatst heeft en daar lekt dus olie uit.
en ook bij de carterontluchting lekt het olie.
Daar moet ik dus even naar gaan kijken......
Eigenlijk gekocht voor onderdelen maar te mooi om te slopen denk ik.
Dus word het of de vf1000f voor onderdelen uit elkaar of
eerst maar een kijken welke het beste is van de 2.
 
Laatst bewerkt:
dank je Dutchy voor de uitleg met foto.

alleen ben ik er kapot van. had de knippers er aan 1 kant mooi opgezet en wou vandaag ff een stukkie gaan rijden, loopt de motor erg beroerd. loopt op 2 cylinders en de toerenteller doet het niet meer.
Graag gedaan, en ja, dat duidt op 1 van de CDI's die achter in het kontje zitten. Kan ook nog wel eens aan connectors liggen omdat je daar achter toch aan het sleutelen bent geweest met de knippers. Misschien is er toch iets los gegaan.
Mocht CDI defect zijn, of een pick up of een bobine, ik heb er hier nog wel een paar op de plank, waarmee je het éen en ander kunt proberen...

Greetz,
Dutchy
 
Laatst bewerkt:
Hey luitjes!

Nog gereden? Mijn VF staat alweer een hele tijd zonder zadel in de schuur te wachten dat ik de voorpartij eens aanpak. Uitlaat vastzet etc...

Nou heb ik een nieuwtje! Ik heb een TomTom Rider gekregen en die wil ik nou gaan monteren op de VF!

rider.jpg


Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen? Clipons geven het probleem dat ik hem niet even om het stuur kan klemmen uiteraard. Ergens in het midden wordt ook lastig, gezien daar dat zekeringenbakkie zit met dat dunne fragiele plastic plaatje.

Misschien een beugeltje buigen over die montageboutjes van dat dekseltje? Of iets om de arm van de clipon maken? Of....

Wie heeft de gouden tip!

Wel relaxt hoor.... dan kan ik straks gewoon zonder zorgen lekker overal heen toeren! Heel Europa erop geknald dus dan kan ik weer rijden dit voorjaar ;)
 
Laatst bewerkt:
op dat gebogen plexi blijft de nap niet zitten denk ik leuk effect als de rider er af lazert met 180 op de A9 :(

en het gewicht van de domdom en het dunne plexi gaat niet goed samen vermoed ik
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste heb ik geen windscherm :') Hahaha.

Die DomDom's zijn zwaar joh! Jeetje.

Moet echt een knappe plek krijgen.

Ik zal eens een foto plaatsen van hoe hij erbij staat. Een voorkuip frame rechtgehamerd met een vierkante koplamp erin gehangen en de tellerunit erbovenop.

Ik afwachting of ik een ronde lamp ga kopen of een nieuw voorkuipje met nieuw frame en misschien nieuwe tellerset.

Ik rij overigens ook geen 180 over de A9. Ik rijd nergens 180 met dat ding haha. Man, met 120 en tegenwind hing ik al aan de clipons!
 
Laatst bewerkt:
Hey luitjes!

Nog gereden? Mijn VF staat alweer een hele tijd zonder zadel in de schuur te wachten dat ik de voorpartij eens aanpak. Uitlaat vastzet etc...

Nou heb ik een nieuwtje! Ik heb een TomTom Rider gekregen en die wil ik nou gaan monteren op de VF!

[http://www.pdashop.nl/images/product/35850/rider.jpg?dimensionid=17&shopid=2 (afbeelding)]

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen? Clipons geven het probleem dat ik hem niet even om het stuur kan klemmen uiteraard. Ergens in het midden wordt ook lastig, gezien daar dat zekeringenbakkie zit met dat dunne fragiele plastic plaatje.

Misschien een beugeltje buigen over die montageboutjes van dat dekseltje? Of iets om de arm van de clipon maken? Of....

Wie heeft de gouden tip!

Wel relaxt hoor.... dan kan ik straks gewoon zonder zorgen lekker overal heen toeren! Heel Europa erop geknald dus dan kan ik weer rijden dit voorjaar ;)


ik heb nog een goeie voorpartij van een 750f staan met technoflex vering.
 
Thanks voor je aanbod, op zich is er met de vering en zaken weinig mis. Althans, eens nieuwe olie erin later. Maar het is meer koplamp, kuip, bedrading, framepje etc.

Als het ff meezit raak ik met dit ding richting Schotland in mei. Eigenlijk wil ik een Allroadje scoren maar goed.
 
Laatst bewerkt:
....... zou bijna zeggen dat heb ik ook nog liggen van een 750 ik denk alleen niet dat het past.
 
Dutchy, je bent geweldig. je mag blijven. als ik (of jij) een vrouw zou zijn, dan wou ik je wel tongzoenen ;)

idd, een stekker van de CDI kastje lag los. ik heb wel geprobeerd om dat plastic kappie dat voor het kontje zit los te halen, maar welke hondalul dat zo heeft ontworpen, is lekker bezig geweest en ik ook. 2 boutjes loshalen gaat makkelijk, maar om dan dat kappie los te halen, tjongejonge. daar zitten gewoon aan de zijkanten stekkertjes van de CDI kastjes aan vast. wat een gekloot, maar heb dat stekkertje met veel gepiel weer vastgekregen en de motor loopt weer als het welbekende zonnetje.

sorry dat ik het moet zeggen, maar het is niet bepaald een motor waar je makkelijk aan kunt sleutelen. zelfs de bougies krijg ik er niet uit. m'n bougiesleutel is te kort. niet te geloven, maar ja, is wel een mooie motor en er is aan mijn Interceptor weinig aan gesleuteld. alles is volgens mij nog orgineel, zoals de knippers.
 
Dutchy, je bent geweldig. je mag blijven. als ik (of jij) een vrouw zou zijn, dan wou ik je wel tongzoenen ;)

idd, een stekker van de CDI kastje lag los. ik heb wel geprobeerd om dat plastic kappie dat voor het kontje zit los te halen, maar welke hondalul dat zo heeft ontworpen, is lekker bezig geweest en ik ook. 2 boutjes loshalen gaat makkelijk, maar om dan dat kappie los te halen, tjongejonge. daar zitten gewoon aan de zijkanten stekkertjes van de CDI kastjes aan vast. wat een gekloot, maar heb dat stekkertje met veel gepiel weer vastgekregen en de motor loopt weer als het welbekende zonnetje.

sorry dat ik het moet zeggen, maar het is niet bepaald een motor waar je makkelijk aan kunt sleutelen. zelfs de bougies krijg ik er niet uit. m'n bougiesleutel is te kort. niet te geloven, maar ja, is wel een mooie motor en er is aan mijn Interceptor weinig aan gesleuteld. alles is volgens mij nog orgineel, zoals de knippers.

Mooi dat het gelukt is. Nu nog even je gebruikersafbeelding wijzigen...;)
 
Dutchy, je bent geweldig. je mag blijven. als ik (of jij) een vrouw zou zijn, dan wou ik je wel tongzoenen ;)

Hmmm, dat laat ik liever de revue passeren... Alleen de gedachte al... _O-
Tja, motoren zijn vrouwelijk, maar als je in het kontje werkt, zijn ze daar niet allemaal vriendelijk van gediend...

Het was een ingeving, omdat je met de knippers bezig was... Ik had hem echter niet volledig afgemaakt. Om er nog gemakkelijker bij te komen:
Het zadel er af...
De twee boutjes van het slot steuntje tussen de grepen verwijderen..
De grepen losbouten van het frame..
Zijkappen losnemen..
Boutje van de kontkap achter de zijkappen loshalen...
De kontkap naar achter schuiven en wegnemen van het frame...
Voila... Je kunt overal bij...

Ik ben blij voor je dat het uiteindelijk zo'n simpele oplossing was e de VF weer als een naaimachientje de stippelijn op het afsfalt kan afstikken...

Veel rijplezier... Mocht er nog wat zijn, of nodig zijn, je weet me te vinden..

Dutchy..
 
Over de bougies... Ik heb eem pijpsleutel ingekort om er bij te komen....

Je moet echter wel de tank verwijderen en de voorste radiateur uit de beugels halen om er bij te kunnen...

Echter ... Het is simpel vergeleken met de latere VFR's kuipwerk eraf, tank weg... Radiateurs losnemen... En dan nog, is het niet gemakkelijk om de pitten te vervangen...

Aan de andere kant... 3 uurtjes doorsleutelen, en de VF ligt er zo bij:

dscf4969un2.jpg


dscf4970kc7.jpg
 
Over de bougies... Ik heb eem pijpsleutel ingekort om er bij te komen....

Je moet echter wel de tank verwijderen en de voorste radiateur uit de beugels halen om er bij te kunnen...

Echter ... Het is simpel vergeleken met de latere VFR's kuipwerk eraf, tank weg... Radiateurs losnemen... En dan nog, is het niet gemakkelijk om de pitten te vervangen...

Aan de andere kant... 3 uurtjes doorsleutelen, en de VF ligt er zo bij:

[http://img392.imageshack.us/img392/91/dscf4969un2.jpg (afbeelding)]

[http://img392.imageshack.us/img392/5096/dscf4970kc7.jpg (afbeelding)]

lijkt mijn kelder wel........

eersten delen van de VF zijn verkocht tank en bugspoiler gaan iemand in groningen tot dienst zijn.
 
Mooi dat het gelukt is. Nu nog even je gebruikersafbeelding wijzigen...;)

sorry, maar ik vind mijn Z750 toch mooier dan m'n VF750, dus helaas. miss niet zozeer qua uiterlijk, maar het is een lust om aan zo'n Zed te sleutelen. kan overal met gemak bij en ik heb 'm dan ook helemaal zelf opgeknapt.

heerlijke is dat het een gewone 4 cyl in lijn is en geen waterkoeling of oliekoeler. tja, was dus eigenlijk niet m'n bedoeling, maar toen ik de VF zag staan, dacht ik, wat een plaatje en kon m'n ogen er niet vanaf houden ;)
 
sorry, maar ik vind mijn Z750 toch mooier dan m'n VF750, dus helaas. miss niet zozeer qua uiterlijk, maar het is een lust om aan zo'n Zed te sleutelen. kan overal met gemak bij en ik heb 'm dan ook helemaal zelf opgeknapt.

heerlijke is dat het een gewone 4 cyl in lijn is en geen waterkoeling of oliekoeler. tja, was dus eigenlijk niet m'n bedoeling, maar toen ik de VF zag staan, dacht ik, wat een plaatje en kon m'n ogen er niet vanaf houden ;)

4 in lijn :r :X

V4 :9~ }) :}
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er een Schijfremslot op de VF 1000 F. welk slot past er op? eigenlijk zoek ik een slot waar ook een ketting op past voor thuis en het slot voor onderweg.
 
Dan heb je mijn achterom nog niet gezien. Wordt de hoogste tijd dat er zaken verkocht gaan worden, maar eerst eens uitzoeken wat ik nog wil hebben en wat weg kan O-)

dat wordt lastig uitzoeken, eigenlijk kan alles weg (gedachte van de vrouw) en wat ik nog wil hebben betekend bij mij altijd nog meer spul erbij ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan