Honda CM 400 start zeer slecht

sjaaknsu

Rookie
28 dec 2009
3
0
Ridderkerk
Hallo ik heb een Honda CM 400 als hij een paar maanden niet heeft gelopen krijg ik hem niet aan de praat Soms half uur bezig bezig met losse startaccu Hij heeft wel vonk op dat moment nieuwe bougies zitten er ook in
Heeft hij eenmaal gelopen dan start hij prima ook de volgende dag geen probleem
Iemand een idee ????
 
Alstie langere tijd niet heeft gelopen dan is "de kracht uit de benzine"
vlotterbakjes leeg laten lopen en verse benzine erin.
 
Alstie langere tijd niet heeft gelopen dan is "de kracht uit de benzine"
vlotterbakjes leeg laten lopen en verse benzine erin.

Heb een ouwe NSU MAX staat soms half jaar stil paar trappen en hij loopt zit zelfde benzine in Ik tank haast altijd Shell VPower
Als de benzine slecht zou zijn zou ik na een paar dagen toch hetzelfde probleem moeten hebben ??
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie
 
Heb een ouwe NSU MAX staat soms half jaar stil paar trappen en hij loopt zit zelfde benzine in Ik tank haast altijd Shell VPower
Als de benzine slecht zou zijn zou ik na een paar dagen toch hetzelfde probleem moeten hebben ??
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie


dat geldt dus niet voor alle motoren.
hebt ook een motor gehad die na 6 maanden zonder problemen weer startte.
maar ik heb ook een XL500S die gewoon zeer moeilijk start na enkele weken.
behalve als ik de vlotterkamer eerst leeg laat lopen, dan start de motor na 2 trappen.
 
Als eerste moet de accu genoeg power hebben om hem lekker rond te slingeren.

Als 2e verdenk ik juist lege vlotterkamers na zo een lange stilstand. Heb je een gewone kraan of een vacuumbediende? Laat de kraan dan even open staan zodat de kamers vol kunnen lopen. Of bij vacuumbediend zet je hem even 15 seconden ofzo op de stand "PRI".

Ten derde kan het zijn dat je toch een te zwakke vonk hebt. En dan start hij wel de volgende dag omdat alles nog "vers" is van de dag ervoor (accu sterk, benzine zit nog in de kamers). Met een zwakke vonk ben je dan inderdaad even bezig.

Het zijn nu vochtige periodes en het kan best zijn dat er vocht in de bougiekabels of doppen zit als je hem buiten stalt. Het is toch een wat oudere machine? Of de bougies zijn aan vervanging toe of de ontsteking levert een te lage 'spanning' (bijvoorbeeld bij contactpunten dat je vette of ingevreten punten hebt).

Of je hebt wat compressieverlies langs de zuigers en dat maakt een moelijke start niet makkelijker.

Je leest het al het kan meerdere dingen zijn, maar ik denk dat we het niet te moeilijk moeten zoeken.
 
Als eerste moet de accu genoeg power hebben om hem lekker rond te slingeren.

Als 2e verdenk ik juist lege vlotterkamers na zo een lange stilstand. Heb je een gewone kraan of een vacuumbediende? Laat de kraan dan even open staan zodat de kamers vol kunnen lopen. Of bij vacuumbediend zet je hem even 15 seconden ofzo op de stand "PRI".

Ten derde kan het zijn dat je toch een te zwakke vonk hebt. En dan start hij wel de volgende dag omdat alles nog "vers" is van de dag ervoor (accu sterk, benzine zit nog in de kamers). Met een zwakke vonk ben je dan inderdaad even bezig.

Het zijn nu vochtige periodes en het kan best zijn dat er vocht in de bougiekabels of doppen zit als je hem buiten stalt. Het is toch een wat oudere machine? Of de bougies zijn aan vervanging toe of de ontsteking levert een te lage 'spanning' (bijvoorbeeld bij contactpunten dat je vette of ingevreten punten hebt).

Of je hebt wat compressieverlies langs de zuigers en dat maakt een moelijke start niet makkelijker.

Je leest het al het kan meerdere dingen zijn, maar ik denk dat we het niet te moeilijk moeten zoeken.

Hallo bedankt

Er zitten nieuwe bougies in accu ook nieuw en ik gebruik ook nog een jumpstart als extra hulp als hij koud is Er zit een gewone kraan op
Motor staat binnen Zal is naar de contactpunten kijken ( eerst opzoeken waar ze zitten) dacht dat bij dit type contactloze ontsteking zit
Compressie weet ik naturlijk niet

mvg Sjaak
 
Hallo ik heb een Honda CM 400 als hij een paar maanden niet heeft gelopen krijg ik hem niet aan de praat Soms half uur bezig bezig met losse startaccu Hij heeft wel vonk op dat moment nieuwe bougies zitten er ook in
Heeft hij eenmaal gelopen dan start hij prima ook de volgende dag geen probleem
Iemand een idee ????

Hallo Sjaak

gooi die vraag ook eens op het CM400 forum waar je ook lid van bent, daar zitten alleen maar mensen met een Honda CM400.

Volgens mij kun je bij zo'n startprobleem het beste het volgende doen:
1: Koppel de benzineslang los van de tank
2: Zet op die slang een grote injectiespuit of iets degelijks die je vult met benzine.
3: Laat zo de vlotterkamers vollopen, dus benzine erin tot het niet meer loopt.
4: Dan de slang weer aan de tank.
5: Starten ........ lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan