db killer in open uitlaat, iemand een idee?

Caatje_cb1

MF'er
5 sep 2005
108
0
Reusel
Beste allemaal!

Ondertussen heb ik mijn cb1 ingeruild voor een honda shadow vt600 uit 1989
Nu zit hier een ONTZETTEND mooie uitlaat onder, zonder keurmerk (voor zover ik kan zien) en al helemaal zonder db killer.

Nu ga ik komende zomer in Duitsland rijden, en heb ik natuurlijk een db killer nodig.
(Ik heb de orginele uitlaat ook nog, maar die is echt niet mooi tegen over deze...)

Hoe kom ik erachter welke db killer in de uitlaat past, of toch maar de originele uitlaat gebruiken in Duitsland?

Groetjes Carlijn

DSC07535.jpg


shaod.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Caatje,

Ik heb zelf ook open cobra uitlaten en ga ook wel eens naar duitsland maar als je niet als een dwaas door dorpen heen buldert zal het wel meevallen.
 
Da's een hele mooie Shadow. 8-)
Gewoon rustig doortuffen in z'n vijf, dan gaat het wel goed.

En anders maar lief lachen naar de Polizisten. :]
 
geen keurmerk is geen keurmerk.
Stel dat jullie worden tegengehouden omdat iemand anders uit de groep teveel herrie maakt dan controleren ze jou ook.
Als dan blijkt dat je geen keurmerk hebt op je uitlaat ben je de spreekwoordelijke sjaak.
Kan natuurlijk ook gewoon een algehele controle zijn.
Als je zeker wilt zijn, je originele uitlaat monteren met keurmerk en je hebt nergens last van. Ben je weer thuis schroef je de originele er weer onder en je kan weer door tuffen.

1001 topics hier te vinden met praktijk ervaringen op dit gebied ;)
 
al 3 jaar met half-open de eifel in geweest (en met maten die geheel open rijden) en naar noord-duitsland.
gewoon relaxed in de 5 tuffen en je hebt geen last.
tegenwoordig krijg je enkel een boete en mag je verder, vroeger mocht je het ter lpekke oplossen..
 
Whaha, helaas kun je je nickname niet wijzigen... Stomme fout destijds om mezelf naar die blauwe smurfen motor te noemen.

Ik hoor inderdaad veel verschillende verhalen over wel of niet rijden met een gekeurde uitlaat in Duitsland. In z'n 5 rijden gaan in ieder geval niet lukken... ;) ;)

Een boete zit ik natuurlijk ook niet op te wachten.
Misschien dan toch maar even slikken en de originele uitlaat eronder....
 
Echt waar??
Dan zal ik deze keer maar niet kiezen voor caatje_shadowvt600 zeker...

Ik zal eens contact opnemen om mijn naam te veranderen dan.
Bedankt voor de tip!! *D
 
je kan 2 stukken geperforeerd rvs kopen, conus erop wat rvs wol erbij proppen en klaar :) zit je niks van aan de buitenkant
 
Beste allemaal!

Ondertussen heb ik mijn cb1 ingeruild voor een honda shadow vt600 uit 1989
Nu zit hier een ONTZETTEND mooie uitlaat onder, zonder keurmerk (voor zover ik kan zien) en al helemaal zonder db killer.

Nu ga ik komende zomer in Duitsland rijden, en heb ik natuurlijk een db killer nodig.
(Ik heb de orginele uitlaat ook nog, maar die is echt niet mooi tegen over deze...)

Hoe kom ik erachter welke db killer in de uitlaat past, of toch maar de originele uitlaat gebruiken in Duitsland?

Groetjes Carlijn

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie fiets! Al gekeken bij http://www.shadowmc.nl?
 
Ik heb ook dergelijke open pijpen aan mn Shadow hangen. Daar zitten van die raspen in als dB killer. Highway Hawk heeft ze in het assortiment op verschillende lengtes. www.highwayhawk.com en elke dealer in nederland kan ze bestellen.

Echter, reken er niet op dat die "raspen" veel dB onderdrukken, iig niet voldoende. Tevens zoals vermeld, geen e-keur is boete.
 
prop dr maar n appel in, heb je ook nog wat te eten voor onder weg :p
 
Pff moeilijk hoor...
Ik ga op de beurs in ieder geval op zoek naar een db killer. Dan ga ik daarna beslissen wat ik ermee doe
Eerlijk, we hebben nog nooit politie gezien tijdens de weekendjes in Duitsland...
Maar ja, laten staan doe ik echt niet!

'(
 
twee zomers geleden heel Duitsland doorgereden met zo'n Highway Hawk open uitlaat op mijn Dragstar, geen centje pijn! Maar; gepakt worden is laten staan, dus eigenlijk het risico niet waard...
 
gewoon lekker door tuffen je krijgt in duitsland alleen bekeuring als er geen keurmerk op staat maar goed dat krijg je hier in nederland ook dus zie geen verschil ...
 
het verschil met nederland of duitsland is dat je hier een boete krijgt maar in duitsland een boete en je mag niet meer verder rijden met je motor en jaaaaaaa hoe kom je dan thuis :( :( :(
 
Las ergens op algemeen dat de regel is afgeschaft. In duitsland kunnen ze je niet meer dwingen om hem te laten staan. Maar, dat is wat ik heb horen zeggen.
 
Ja dat is inderdaad waar ik nu mee zit.
Er zijn zo veel tegenstrijdige berichten.
Een boete wil ik wel riskeren, maar de motor laten staan doe ik echt niet!

Ik zal eens zoeken wat ik er over kan vinden...

Is iemand misschien bekend met een voormalige motorzaak in Utrecht in een zijstraat van de croeselaan? Daar komt mijn uitlaat vandaan volgens de oude eigenaar (hij wist de naam niet meer)

*O*
 
wij hebben het zelf mee gemaakt in de iefel (duitsland ) en we moesten de motor gewoon laten staan anders weer een boet voor een voertuig wat niet aan het verkeer mag deelnemen € 500 daar na komt inbeslag nemen van de motor fiets .
hoe het nu gaat weet ik nie maar praat over het jaar 2008 :( :( :(
 
Wij waren daar gelukkig een weekend met de club dan hebben we altijd een bezem wagen met aanhanger bij daar konden 3 motoren op zo weer terug naar het hotel en de volgende dag naar huis dus je begrijpt wel wij gaan niet meer naar duitsland
we zijn vorigjaar naar faaken see geweest dan moet je dwars door duitsland heen maar deze keer geen problemen terwijler veel politie op de weg was maar ja het blijft altijd spannend met die Duitsers dat zij mijn opa ook altijd je wist nooit wat je er aan had
 
Terug
Bovenaan Onderaan