Schakelen met de hand?

Na een week testen heb ik een ledje gemonteerd in mn balhoofd die gaat branden als ie in zn neutraal staat. Veeeeel makkelijker rijden. Doordat die stang langer is kan ik juist beter voelen of ie in zn vrij staat trouwens.

Mn voet is er nog nooit vanaf geschoten. Ik ben eerst op sportschoenen gaan rijden zodat ik een beter kon voelen hoe mn koppeling oppakt. Nu rij ik op kisten en kan gewoon vloeiend wegrijden. Ik heb niet het idee dat ik mn motor minder onder controle heb. Als ik een noodstop moet maken ga ik echt niet terugschakelen, en kan ik dus gewoon 2 handen aan het stuur houden.

okee, ja dat is het enigste lampje wat ik ook nog heb :P ja geloof meteen dat het eerst even wennen is! bedankt voor je reactie
 
ik zit ook in het proces van het bouwen van een eigen motor, en je raad het al. Ook bij mij komt er een handpook op.
Nu zie ik het niet zitten om de koppeling met de voet te combineren, dus ik ga een semiautomaat bouwen.
Dus ik moet wel zelf schakelen, maar zodra ik mijn gas los laat word hij automatisch ontkoppeld zodat ik kan schakelen.
Ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik denk dat dit ideaal is.
 
Hey Ace,
Zo te zien ligt er in jou fiets een honda blok (750?)
Wil je ook eens vertellen wat voor frame je hebt en wat je daarmee gedaan hebt?
Het lijkt wel of de achterbrug verlengd is. En is hij door jou omgebouwd naar hardtail of heb je hem zo gekocht? Ik ben daar best wel benieuwd naar.
 
ik zit ook in het proces van het bouwen van een eigen motor, en je raad het al. Ook bij mij komt er een handpook op.
Nu zie ik het niet zitten om de koppeling met de voet te combineren, dus ik ga een semiautomaat bouwen.
Dus ik moet wel zelf schakelen, maar zodra ik mijn gas los laat word hij automatisch ontkoppeld zodat ik kan schakelen.
Ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik denk dat dit ideaal is.

Oke dat is ook wel gaaf, ik zou niet weten hoe je zoiets maakt :? ..... ik heb wel een keer in de BT een motor gezien die had ook een handschakeling, suicide clutch, maar die had ook een inwendige draai koppeling voor ze linkerhandvat. Een soort van inwendig-gas maar dan anders. Hierdoor kon die, als het moest altijd beide handen aan het stuur hebben en toch ontkoppelen. Ik vraag me alleen wel af hoe je zoiets maakt :P
 
Hey Ace,
Zo te zien ligt er in jou fiets een honda blok (750?)
Wil je ook eens vertellen wat voor frame je hebt en wat je daarmee gedaan hebt?
Het lijkt wel of de achterbrug verlengd is. En is hij door jou omgebouwd naar hardtail of heb je hem zo gekocht? Ik ben daar best wel benieuwd naar.

Een CB900.. het frame is zo'n twintig jaar geleden gemaakt door Startwin. Het is geen hardtail maar monoshock, de veer zit onder mn zadel.
 
Oke dat is ook wel gaaf, ik zou niet weten hoe je zoiets maakt :? ..... ik heb wel een keer in de BT een motor gezien die had ook een handschakeling, suicide clutch, maar die had ook een inwendige draai koppeling voor ze linkerhandvat. Een soort van inwendig-gas maar dan anders. Hierdoor kon die, als het moest altijd beide handen aan het stuur hebben en toch ontkoppelen. Ik vraag me alleen wel af hoe je zoiets maakt :P
Beide dingen, zowel semi en die draaikoppeling zijn allebei kant en klaar te koop.(al weet ik niet of die semi voor jou motor beschikbaar is maar voor een wildstar wel)
Die draaikoppeling zijn dus eigenlijk voor het gas bedoelt, maar als je een koppelings kabel gebruikt heel makkelijk toe te passen.
http://www.bikepartsandthings.eu/mww/index.php?action=article&group_id=11&aid=129&lang=NL

Ik vind het idee dat je je linkervoet niet op de grond kan zetten toch een struikelpunt. Soms moet je namelijk wel(vandaar suicide)

Ik koop mijn semi automaat set tzt dus gewoon kant en klaar(moet ik wel mijn bak naar de vs sturen maar dat is niet anders)
 
Beide dingen, zowel semi en die draaikoppeling zijn allebei kant en klaar te koop.(al weet ik niet of die semi voor jou motor beschikbaar is maar voor een wildstar wel)
Die draaikoppeling zijn dus eigenlijk voor het gas bedoelt, maar als je een koppelings kabel gebruikt heel makkelijk toe te passen.
http://www.bikepartsandthings.eu/mww/index.php?action=article&group_id=11&aid=129&lang=NL

Ik vind het idee dat je je linkervoet niet op de grond kan zetten toch een struikelpunt. Soms moet je namelijk wel(vandaar suicide)

Ik koop mijn semi automaat set tzt dus gewoon kant en klaar(moet ik wel mijn bak naar de vs sturen maar dat is niet anders)

Je kunt dan toch gewoon een gashandle gebruikem waar een terugkabel op kan (zoals yamaha XT) en ipv die terugkabel een koppelingskabel monteren? Waarom moet je bak naar de VS? daar verander je toch niets aan?
Wat kost dat als ik vragen mag?
 
Ja ik wist dat er van die internal clutch grepen waren, maar hoe zou je zoiets icm met een suicide clutch laten werken..... dus dat als je gewoon je pedaal gebruikt niet je grip steeds draait :P
 
Je kunt dan toch gewoon een gashandle gebruikem waar een terugkabel op kan (zoals yamaha XT) en ipv die terugkabel een koppelingskabel monteren? Waarom moet je bak naar de VS? daar verander je toch niets aan?
Wat kost dat als ik vragen mag?
Hun moeten aanpassingen maken in je bak, vandaar dat hij opgestuurt moet worden.
Als ik hun mag geloven is dat nogal een ingewikkeld klusje.

hier heb je de site, kan je alles opzoeken. Ook of het beschikbaar is voor je eigen fiets
http://www.efmautoclutch.com/street.shtml
 
Ja ik wist dat er van die internal clutch grepen waren, maar hoe zou je zoiets icm met een suicide clutch laten werken..... dus dat als je gewoon je pedaal gebruikt niet je grip steeds draait :P
lijkt me haast niet te realiseren. Maar die internal is denk ik dan ook de bedoeling dat je geen voetpedaal hebt. dit zodat je beide voeten gewoon op de grond kan zetten wanneer het mogelijk is.
 
Ja en als je alleen een internal hebt kan je ook niet met die hand schakelen :P en is denk ik wel heel moeilijk te maken idd. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik wil. Als ik voor de handschakeling ga koop ik wel zo'n rocker clutch (die kan blijven staan). Alleen langzame bochten lijken me dan moeilijk....

Nog meer mensen met ervaringen??
 
waarom niet je schakelpook naar de rechterkant? Je moet toch het gas los laten als je wilt overschakelen.
Is nog specialer ook, en je hebt je linkerhand vrij om je koppeling te gebruiken.
Zo kan je overigens ook je gewone koppelinghendel gebruiken.
Zo heb je in een keer al je oplossingen ;)
 
ik begrijp wat je bedoelt.
Maar volgens mij bestaat er iets als een remkrachtverdeler waardoor je met alleen je achterrempedaal beide remmen kan gebruiken.(dacht ik eens ergens te hebben gelezen)
Is mischien een oplossing.
Hoe dan ook heb ik straks dat probleem niet want ik heb geen koppeling nodig.
ja hoor , bestaat bij guzzi en goldwing , remmen met pedaal en voorrem meenemen
 
CBS noemen ze dat dan .... en komt bij meerdere merken voor, hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me niks :P helemaal omdat je dan ook niet snel kan optrekken. Wat is trouwens een mousetrap? ik weet hoe het eruit ziet, maar waar is het voor??
 
Je vergeet je voorrem dan :X

Ik rij met 1 hand, en doe dus alles rechts. Zie dus geen probleem in al wat hierboven is beschreven... Dus stel nou dat je het volgede zou doen->
Als je nou eens de koppeling naar de rechterkant haald (RDW verantwoord trouwens) en deze bediend met de duim. Kun je los van de voorrem ook de koppeling regellen terwijl je volgas een burnout maakt. Geloof mij, het werkt en het kan! Het maakt los van de vrije linker kant van het stuur ook nog eens je motor een stuk moeilijker te stelen. En ook daarop kan ik je garantie geven! :Y

Niet bang zijn, doen!
:]
 
PB76, heb jij eens wat foto's van jou koppelings gebeuren etc....jou oplossing lijkt me wel mega handig! en apart! :Y

BobberB: heb me maat nog niet gesproken..wel weet ik van eerdere ritjes met hem dat hij er gewoon mee rijdt hoor...je moet wel ffe oefenen, maar that's it..hij heefte r geen problemen mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan