suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Het scherm is een "MRA speedscreen". Het heeft een aantal voordelen en ook een paar nadelen:

Voordelen:
- Het is zo klein dat het, in mijn ogen tenminste, het "naked" karakter niet aantast en ook weer zo groot dat het voldoende bescherming biedt om 180 km/h vol te houden op de "Autobahn".
- Het is volledig instelbaar (hellingshoek, hoogte, positie t.o.v de rijder....).
- Het is zeer stabiel, ook op hoge snelheden

Nadelen:
- Het zit met stangetjes op het stuur (daarom is het volledig instelbaar). Het nadeel is dat je dan niet of nauwelijks plaats hebt voor bv. een navigatie systeem.
- Het is relatief duur, zo tussen de €110 en de €130 hoi theun, heb een puig schermpje gemonteerd op de plek van het originele schermpje. 42,50 dus geen stangetjes op het stuur. helpt prima en staat goed,.

Het is te verkrijgen via een motorzaak of op het Internet bv:

http://www.motolife.nl/contents/nl/d1798.html

Als je een ander type scherm zoekt, kun je voor een test terecht op:

Test Windschilde für Suzuki Bandit 1250 | MOTORRAD 16/2007

Je moet helaas wel Duits kunnen lezen.

Groeten,

Theun
 
Zo, da's een stuk mooier dan die orginele melkbus *O* *O*

[afbeelding]
Kan je die laser erop zetten zonder iets aan de mapping te veranderen. De ene dealer zegt dat het niet kan zonder de mapping te veranderen en een andere zegt dat ie er zo onder kan. Weet jij hoe het zit theun?
 
Over die banden: dat vreten is een beetje relatief. De D218 was na 3500km echt op. De Metzeler daarna heb ik lek gereden na 6300km. Een dwarse scheur van een cm tijdens een tweedaagse tocht in de Ardennen. Die had nog wel 1000 - 1500 mee gekund. Gelukkig lag er een een motorzaak op 2Km. Spuitbusje vuller erin en zo snel mogelijk naar de motorzaak. De Roadsmart was daar zowat de enige optie. Net als de eerste D218 staat de Roadsmart niet echt bekend om zijn duurzaamheid.

Over die topkuip: Dat zal inderdaad schelen. Nu heb ik ook een windschermpje maar dat is toch een stuk kleiner. Ik moet er wel bijzeggen dat ik 108Kg weeg en na 19 jaar fitness/krachtraining ook een model heb wat meer wind vangt dan gemiddeld :) Ik hou er ook van om een beetje door te rijden, maar daarin ben ik vast niet de enige :+

Je leest toch ook veel positieve verhalen over de roadsmart. Typisch dat Dunlop een D218 maakt - niet echt een giller - en een roadsmart die over veel betere eigenschappen beschikt. Gewicht en omvang en het ontbreken van een topkuip zullen alle inderdaad wel enige invloed hebben. Maar goed, het verbruik van de 1250 is vrij constant eigenlijk, ongeacht belasting bijna...
 
Welkom Nippon Suzuki.

Voor degenen die aan het kijken zijn voor andere rem- en/of koppelingleidingen, kijk eens op deze site Stahlflex-Center - Motorradzubehör aus Restposten, Konkursen, Warenüberhängen

Kwam deze site tegen in het forum van de GSX 1400. Mag daar ook graag lezen omdat deze fiets ook boven aan mijn lijstje stond. Helaas uit produktie.

Dank je A3. De GSX 1400 is inderdaad ook een indrukwekkende motorfiets. Heb je veel baat bij stalen remleidingen? En wat is het voordeel om je koppelingskabel door een stalen leiding te vervangen?
 
Kijk op www.holeshot.com bij de bandit 1250. Ik heb de stage 1 gekocht en geinstalleerd.

Gr. Arno.

Een vraag aan Haga San en Arno,

ik heb gisteren het bewuste draadje uit de stekker losgemaakt. Hij gaf geen foutmelding op het dashboard en hij liep er goed bij. De motorrem leek inderdaad een stukje minder en het klappen in de uitlaat bij gas los bij wat hogere toerentallen, wat hij voorheen wel deed - niet echt storend overigens, vond ik - was volledig verdwenen (ongeveer 70 km mee gereden). Hij liep wellicht ook wat soepeler bij een vaste gasstand, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar voorheen eigenlijk niet echt veel klachten over had. Er ontstond echter wel iets wat ook op het Duitse forum reeds was gemeld. Mijn motor begon te klikken. Iedere keer als ik het gas van dicht een beetje open draaide dan hoorde je een klik, alsof je een relais of iets dergelijks hoorde klikken. Voorheen hoorde je dat nooit. Als je het gas weer dichtdraaide, dan hoorde je bij het laatste stukje gasstand tot een helemaal gesloten gasstand weer die klik. Ik vond het wel storend dat geklik en om die reden heb ik de boel weer teruggebracht in de originele toestand. Nu vraag ik me af, wat dat zou kunnen zijn, hebben jullie een idee? En ik vraag me ook af of het bij jullie ook ontstond. Bovendien vraag ik me af of het nog iets zou uitmaken als je die stekker gebruikt die op onder andere ebay wordt aangeboden. Verandert dat nog iets? Je zou denken van niet, maar hebben jullie een idee of het klikken dan niet ontstaat? Na het weer aansluiten van het bewuste draadje, was het geklik meteen ook weer helemaal weg en was het zachtjes ploffen in de uitlaat bij gas los weer meteen terug...

Groet,
NS
 
@ NIPPON SUZUKI

Hetgeen wordt beschreven in het duitse bandit forum, loshalen draad uit stekkerverbinding, heb ik niet toegepast.

Wel heb ik de aanpassingen gedaan zoals op www.holeshot.com staan. Hier vandaan heb ik ook de spullen besteld.
TFI module, O2 sensor, K&N filter, aanpassing luchtfilter behuizing en een plug om de PAIR klep af te sluiten.

Dale's Stage 1 Tune-up
Dale recently teamed up with Dobeck Performance to make available the new Bandit 1250 totally plug in TFI Tuning box.The TFI box does not require that you re-map your electronic fuel injection to dial in your tune up. It simply allows the user to adjust the air / fuel mixture in three areas. Idle and low rpms, steady cruise, mid range , on off throttle applications and wide open full load throttle.There is also a 4th adjustment allowing you to set when the low rpm fuel curve begins to shut down at full throttle rpms. All that is needed is a small flat blade screw driver and some time to play. Dale recently spent countless hours on his Dynojet 250 I dyno, running his 2007 Bandit 1250 equipped with his new Holeshot Slip-on, the TFI box, K&N filter and air box mod. He achieved a perfect 13:1 to 14:1 A/F under all throttle conditions. The bike made some super power and torque gains over stock, really smoothed out the mid range, while retaining very good fuel mileage out on the road. When you purchase your TFI tuning box from Holeshot you will get Dale's matching settings personally over the phone once you have it in hand, and we will also include a rubber plug needed to block off the PAIR valve hose which eliminates any decel popping.

Gr. Arno.
 
Heeft dat tikken niet temaken met je dual throttle valve. Een klep wordt bediend door je gashand en de 2e door de computer. Als je de lambda sonde losmaakt heeft dat dan geen invloed op dit systeem?
 
Van gas open -> volledig dicht is gewoon de veer/gasmechanisme wat tegen de stop aantikt.

Volgens mij was het dat niet, want het geklik hoorde je eerder dan het moment waarop het gas helemaal dicht zat en je hoorde het ook als je het gas opendraaide. Bovendien is het geklik helemaal weg met de lambda sonde weer aangesloten en dat zou je ook niet verwachten als het veer/gasmechanisme zou zijn, want dan zou je het mijns inziens nog steeds moeten horen.
 
Laatst bewerkt:
@ A3klus

Jij hebt de lambda sonde dus ook uitgeschakeld maar dan met die door Dale Walker/Holeshot geleverde stekker. Hoor jij dat geklik ook?

Dus maakt het uit of je die draad loshaalt of dat je één van de twee onderstaande stekkers aanschaft en de lambdasonde op die wijze uitschakelt?

Eliminator%20CBR%201000%20RR.jpg
!Bt4ftFgCWk~$(KGrHqMH-EEEvrJ7FYH!BL95un0M0w~~_35.JPG
 
Laatst bewerkt:
Heeft dat tikken niet temaken met je dual throttle valve. Een klep wordt bediend door je gashand en de 2e door de computer. Als je de lambda sonde losmaakt heeft dat dan geen invloed op dit systeem?

Een vriend van me met >15 jaar professionele sleutelervaring aan onder andere suzuki's kon het me ook niet vertellen. Hij vermoedde in ieder geval ook dat het iets te maken had met de secundaire gasklep. Dat dat ding of een relais die met die klep te maken had, door het uitschakelen van de lambdasonde op één of andere wijze anders of verkeerd zou worden aangestuurd. Maar zeker weten deed hij dat ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Na al die antwoorden gelezen te hebben hou ik m toch maar origineel. Al dat gesleutel brengt maar weinig winst.
 
Kan je die laser erop zetten zonder iets aan de mapping te veranderen. De ene dealer zegt dat het niet kan zonder de mapping te veranderen en een andere zegt dat ie er zo onder kan. Weet jij hoe het zit theun?

Dat kan, voor zover ik weet. Er zijn in de duitse bladen een aantal testen over dempers voor de Bandit 1250 verschenen:

Auspufftest Suzuki Bandit 1250/S | 14.08.2009 (als je rechts op de uitlaattypen klikt, krijg je de detail gegevens)

Nog eentje, ook in het duits
http://www.tourenfahrer.de/index.php?id=617&L=0&no_cache=1&sword_list[0]=bandit&sword_list[1]=1250

De dempers zijn speciaal voor dit type motor en de testers hebben ook geen mappings aangepast.

De laser die ik uiteindelijk heb gekozen heeft een, in mijn oren, mooier geluid. Hij ziet er ook veel beter uit, maar dat is persoonlijk. De suus ploft nu ook bij "gasdicht" vanaf een bepaald toerental. Vind ik ook wel mooi. Hij heeft wat meer PK's waar ik eerlijk gezegt nauwelijks iets van merk. Wat ik wel merk is dat die een wat hoger draaimoment heeft. Je kunt als je wil nog schakelluier rijden
 
Laatst bewerkt:
Dank je A3. De GSX 1400 is inderdaad ook een indrukwekkende motorfiets. Heb je veel baat bij stalen remleidingen? En wat is het voordeel om je koppelingskabel door een stalen leiding te vervangen?

Voor wat ik begrepen heb, heb het niet eerder gehad, heb je een veel harder remgevoel. De leiding kan niet uitzetten door de stalen ommanteling. Dit heb je wel met de originele leiding.
Of het een voordeel heeft voor de koppeling betwijfel ik. Maar alleen een set van HEL voor de voorremmen kost al 165 Euro.
Nu heb je alles, voorrem, achterrem en koppeling voor 160 Euro.

Gr. Arno.
 
@ Arno

Dat is inderdaad scherp geprijsd. Ben benieuwd naar de kwaliteit van het spul en naar je ervaringen als het erop zit. Hou ons op de hoogte.
 
\
Nee dus, op de uitlaat na heb ik niets om en rond het motorblok verandert.[/q. Die zwarte stang over je motorblok is dat een valbeugel?

Dat is inderdaad een valbeugel. Orgineel Suzuki assessoire. Had ik erbij onderhandeld toen ik haar in vorig jaar kocht (evenals het wind schermpje, de topkoffer drager en een tankpad). Ik ben met mijn vorige motor op mijn plaat gegaan. Er zaten val stoppen op die motor. De valstop brak er gewoon vanaf, waardoor het dynamodeksel alsnog naar zijn mallemoeren was. Dus die wilde ik niet meer. De valbeugel volgt mooi de lijnen van het blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan