BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

Nog even twee foto's van een GT met "mijn koffer" erop

full


full
 
ik ben inmiddels wat verder, blanke lak is nog niet goed hij is straks dus nog mooier :)

Foto-VZNERMHF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gerard,

heb zo'n zilver bagagerekje besteld. Alleen jij hebt een ander schetsplaat dan dat ik erbij heb zitten. Even in mijn fotobestanden gaan zoeken, heb nog ergens een foto van de plaat die ik erbij heb. Op jouw foto, is dat de situatie bij een F650?
 
Nee, dit is zo als het op een k1200rs hoort. Op een andere manier kan je een f650 koffer niet monteren.
Maak anders een foto dan zal het snel duidelijk zijn denk ik.
 
Zal donderdagmiddag even een foto maken, dan heb ik een vrije middag
ben te laat terug van mijn werk om fatsoenlijke foto's te maken met schemer danwel duisternis
Wat wil je op foto hebben, alleen mijn schetsplaat die ik bij het koffer heb gekregen?
 
maak maar een foto van alle onderdelen die je hebt en je motor. Ik verwacht dat ik of iemand anders op forum je zo kan vertellen wat je evt. nodig hebt.
 
Hallo!

Ik rijd een BMW K 1200 RS van 2002. Deze is op een paar details na gelijk aan de K 1200 GT.

Ik heb er een topkoffer op gemonteerd.
Dat is er een van Givi.
De bijgeleverde beugel is bevestigd aan het frame, onder het zadel.
De koffer zelf is het type V46, het een na grootste model.
Er wordt gebruik gemaakt van een montageplaat voor de koffer, zodat deze er gemakkelijk af te halen is.

Het geheel is zeer stevig.
Ik heb er 180 mee gereden, zonder dat de zaak instabiel werd of vaag aan ging voelen.

Voor de volledigheid meld ik dat ik 1,87 m lang ben een er een GT ruit (meestal in de hoge stand) op heb zitten.

En hierbij dan een fotootje van de koffer achterop ...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds kort lid van het Motor-Forum en lees met veel plezier en interesse de topics. Nu was ik op zoek naar een andere motor fiets en ben eigenlijk gevallen voor een K1200GT uit 2004. Tijdens mijn speurtocht naar informatie over een dergelijke motor kwam ik op dit topic uit.

Was op zoek want ik kan met veel trots melden dat ik sinds vandaag (18 feb 2010) de eigenaar ben van een Graugrune K1200GT uit 2004 met 58500 km op de teller. Vandaag een proefrit gemaakt en na slechts 1 km was de keus gemaakt. Wat een fiets. Onderstaand een foto's van de motor van de site genomen van de BMW dealer in Amersfoort (Van Harten).

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Ik rijd een BMW K 1200 RS van 2002. Deze is op een paar details na gelijk aan de K 1200 GT.

Ik heb er een topkoffer op gemonteerd.
Dat is er een van Givi.
De bijgeleverde beugel is bevestigd aan het frame, onder het zadel.
De koffer zelf is het type V46, het een na grootste model.
Er wordt gebruik gemaakt van een montageplaat voor de koffer, zodat deze er gemakkelijk af te halen is.

Het geheel is zeer stevig.
Ik heb er 180 mee gereden, zonder dat de zaak instabiel werd of vaag aan ging voelen.

Voor de volledigheid meld ik dat ik 1,87 m lang ben een er een GT ruit (meestal in de hoge stand) op heb zitten.

En hierbij dan een fotootje van de koffer achterop ...

Hallo ewaldl, welkom op dit topic
Volgens mij had ik een soortgelijk GIVI-koffer op mij GT zitten toen ik hem kocht alleen ik vond het koffer te groot voor de strakke lijnen van de GT
Daarom heb ik een ander koffer gekocht wat beter bij de GT paste volgens mijn smaak
met alle ellende tot gevolg.
Je hebt helemaal gelijk, bevestiging is zeer stevig en sollide
Qua afmetingen kunnen we ons de hand geven, maar ik denk dat ik over een aatal maanden ook maar een GT-ruit erop laat zetten, althans een Schurgers-ruit.
Maar eerst maar eens even gewoon gaan rijden met de GT als de pekel eindelijk weg is

JJ75
 
Ik ben sinds kort lid van het Motor-Forum en lees met veel plezier en interesse de topics. Nu was ik op zoek naar een andere motor fiets en ben eigenlijk gevallen voor een K1200GT uit 2004. Tijdens mijn speurtocht naar informatie over een dergelijke motor kwam ik op dit topic uit.

Was op zoek want ik kan met veel trots melden dat ik sinds vandaag (18 feb 2010) de eigenaar ben van een Graugrune K1200GT uit 2004 met 58500 km op de teller. Vandaag een proefrit gemaakt en na slechts 1 km was de keus gemaakt. Wat een fiets. Onderstaand twee foto's van de motor van de site genomen van de BMW dealer in Amersfoort (Van Harten).

[afbeelding]

Hallo HV, welkom op dit topic en Van Harte met je nieuwe en mooie GT
Ik had het zelfde gevoel bij mijn proefrit op de GT
Heb eerst Kawa gehad en vervolgens een GSXF 750, dus dit is iets heel anders en ik was ook meteen verkocht na de proefrit van iets meer dan 1 km.

Zijn nog niet heel veel leden op dit topic maar zegt het voort zegt het voort en we maken er een leuk en leerzaam topic van.

JJ75
 
Hallo Gerard,

heb een paar foto's gemaakt van mijn schetsplaat en van de schetsplaat zoals hij onde rmij koffer moet komen te zitten.
Kijk eens naar de foto's verlicht mijn takkehumeur door deze situatie.
Was vandaag nog een keer bij de motorzaak en zouden mijn topic vanavond eens bekijken

full

full
 
Jou koffer is nog voorzien van de f650 montage. Je hebt de montage plaat nodig die ik heb laten zien op het plaatje.
Het metalen / alu deel wat nu onder je koffer zit moet er af.
 
Jou koffer is nog voorzien van de f650 montage. Je hebt de montage plaat nodig die ik heb laten zien op het plaatje.
Het metalen / alu deel wat nu onder je koffer zit moet er af.

PRIMA MAAAAAAAAAR
Waar moet ik zo'n montageplaat krijgen zoals jij op de foto hebt?
Als ik mijn bevestiging losschroef, hoe moet ik hem dan op "jouw" motageplaat bevestigen?
 
@JJ75: Stuur me anders even een persoonlijk bericht, dan neem ik even contact met je op.
Ik kan jou geen pb sturen omdat je dat uit hebt staan.
 
... alleen ik vond het koffer te groot voor de strakke lijnen van de GT ...

JJ75

Hoi JJ,

Ik vond / vind de koffer ook erg groot. Maar hij is wel erg praktisch. Mijn tas kan erin en als ik bij een klant ben kan mijn helm en jas erin.
Zijkoffers gebruik is slechts af en toe. Zonder voel ik mij in / tussen de file meer op mijn gemak.

Ik ben benieuwd naar je ervaring met een grotere ruit.
Met de standaard GT ruit zit ik met mijn hoofd precies in de turbulentie.
Wellicht dat een flip-up ruitje of zo'n opzetstukje nog wat scheelt.

En ja, nu het zout nog even weg ....
 
Hallo K1200GT rijders,Ik ben een aankomende "collega" Ik ben na lang zoeken (Yamaha FJR1300, 1150RT, 1200LT enz enz) tot de conclusie gekomen dat een K1200GT de beste keuze is voor mij. Maar nu lees ik op diverse forums dat er bij elk bouwjaar nieuwe (veiligheids) items zijn toegevoegd.
Bij de dealer krijg ik hier geen duidelijk antwoord op en ga liever af op ervaringen van rijders.
Met mijn budget kan ik een fiets kopen van +/- b.j. 2002 tot 2005.
Wie kan mij helpen?
Verder zoek ik nog een goed keurings station, als ik ga proefrijden wil ik hem laten nakijken. Ik heb zelf (nog) niet genoeg verstand van het technische gedeelte.
Ik woon zelf in het Noorden van het land, maar de fiets zal waarschijnlijk in het Westen of het Zuiden van het land gekocht worden.

B.v.d.
Herman
 
Hallo HV, welkom op dit topic en Van Harte met je nieuwe en mooie GT
Ik had het zelfde gevoel bij mijn proefrit op de GT
Heb eerst Kawa gehad en vervolgens een GSXF 750, dus dit is iets heel anders en ik was ook meteen verkocht na de proefrit van iets meer dan 1 km.

Zijn nog niet heel veel leden op dit topic maar zegt het voort zegt het voort en we maken er een leuk en leerzaam topic van.

JJ75

Hallo JJ75,

Dank voor je welkom. Ik heb voor de proefrit wel meer km's gereden dan die ene uit mijn verhaal. Wat ik probeerde aan te geven is dat de motor mij na al 1 km had overtuigd van haar kwaliteiten. Ik kijk uit naar de datum waarop de motor gereed zal zijn. Nog even wachten op het verlossende telefoontje van de BMW dealer.

Gr.
Henk
 
hallo, ik ben nieuw op dit forum en ben blij dat er eindelijk een forum is voor de oudere versie K1200RS/GT .
Ik ben bezig om mijn motor om te bouwen naar een schurgers model.
Eerst heb ik gereden met een verhoogde schurgers ruit en stuurverhogers van mv motorrad. Deze zijn traploos verstelbaar in hoogte tot 8 cm. Met deze ruit zit je prima uit de wind en met de verhogers heb je een prettige zit. De ruit en de verhogers hou ik over na de ombouw.
tevens ben ik benieuwd of er ook forumleden zijn die rijden met een schurgers opbouw en daarbij de eigengemaakte stuurverhoogers van schurgers op hebben zitten. Misschien kun je dan foto's plaatsen hoe deze er precies uit zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan