Newbie strakke pakken rit 18-04-2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Ramon80
Tuurlijk is er nog plek, welkom *O*

@JR777
Oke, bedankt, ik ga het in orde maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,
Even voorstellen,ik ben Paul sinds vele jaren motorrace fan(MotoGp,WSBK,ONK)fan van Lorenzo,Haga ,Laverty en in iets mindere mate Rossi,op Rossi na allemaal 2e geworden :/ en sinds vorig jaar door mijn vrouw als verjaardagscadeau op de motor gezet(had ze beter niet kunnen doen) 8-)
Heb in September m'n rijbewijs gehaald en meteen een motor aangeschaft die nu te popelen staat(net als ik zelf)om los te branden.
Overigens bij mijn rijschool begonnen we met rijden op de weg en ca. 40min. voertuigbeheersing trainen.Na het behalen van m'n voertuigbeheersing direct afrijden aangevraagd wat 4 weken later kon .Al met al met 11 lessen mijn rijbewijs gehaald.(las verderop in dit topic andere verhalen van eerst voertuigbeheersing halen en dan pas in het verkeer rijden.) :?
Het lijkt me leuk om 18-04 mee te rijden als eerste tourtocht.
Vorige tourtocht is er een ongeluk(je?)gebeurd,is dit iets waar wij als newbie wat van kunnen leren?
De tocht ziet er leuk uit,toevallig vorige week nog vanuit Gorichem een stuk over de dijk gereden(auto)mooi maar wel erg smal dus bij mooi weer verwacht ik veel fietsers.
Ik ben graag van de partij als beginnend deelnemer.
 
@Lorenzooom
Leuk, ik zet je er meteen bij *O* .
Laatste tocht is er iemand gevallen helaas. Dit risico lopen we als motorrijders altijd, binnen een groep, maar ook zonder een groep. Niks om je voor te schamen en je kan er zelf alleen maar van leren ;) . Dan kan je het maar beter in een groep vallen, dan staat er tenminste direct 30 man klaar om je te helpen. Toen ik viel, minimaal 5 koekblikken reden door voordat er eindelijk een aardige automobilist de moeite nam om te stoppen.

Gelukkig ligt het tempo redelijk laag (rondom de maximum snelheid). Met follow up kan iedereen zijn eigen tempo rijden en hoef je ook nooit boven je eigen kunnen te rijden. Doordat de insteek van deze ritten ook gericht is op beginners, houden ook de meer ervaren rijders rekening hiermee :Y . Als voorrijder hou je hier ook rekening mee, door voorin 60 te rijden, moeten ze achterin alsnog 70 en soms pieken van 80 rijden. Gelukkig hebben we vrij veel dijken en daar valt het harmonica effect nog wel redelijk mee :)



EDIT:
Op de eerste pagina staat er een post van mij, met daarin de meest actuele deelnemerslijst. JR777 is even van zijn welverdiende vakantie aan het genieten ;) . In de tussentijd zal ik proberen de deelnemerslijst bij te houden. Inmiddels zijn er al meer dan 30 inschrijvingen --> twee groepen. Hieronder staat hoe ik nu ingedeeld heb. Als er andere voorkeuren zijn, dan hoor ik het graag, dan pas ik het meteen aan ;) . Ook groepsvoorkeuren kunnen doorgegeven worden :Y .

-Saknopper heb als voorrijder van Groep 2 neergezet
-Snarfy, aan jou de eer als hekkensluiter van Groep 2 ;)
-Veccie is hekkensluiter / cameraman Groep 1 *O*
-Heleen mag zoals beloofd het hek sluiten van Groep 1 *O*
-JR777 heb ik in Groep 2 gezet als cameraman ;) (en als reserve voorrijder)

Mochten er nog meer mensen zich willen opgeven als (reserve) voorrijder/hekkensluiter, dan horen we dat graag :Y . Een extra reserve kan namelijk nooit kwaad ;) .


Bedtijd :z
 
Laatst bewerkt:
@Lorenzooom
Leuk, ik zet je er meteen bij *O* .
Laatste tocht is er iemand gevallen helaas. Dit risico lopen we als motorrijders altijd, binnen een groep, maar ook zonder een groep. Niks om je voor te schamen en je kan er zelf alleen maar van leren ;) . Dan kan je het maar beter in een groep vallen, dan staat er tenminste direct 30 man klaar om je te helpen. Toen ik viel, minimaal 5 koekblikken reden door voordat er eindelijk een aardige automobilist de moeite nam om te stoppen.

Gelukkig ligt het tempo redelijk laag (rondom de maximum snelheid). Met follow up kan iedereen zijn eigen tempo rijden en hoef je ook nooit boven je eigen kunnen te rijden. Doordat de insteek van deze ritten ook gericht is op beginners, houden ook de meer ervaren rijders rekening hiermee :Y . Als voorrijder hou je hier ook rekening mee, door voorin 60 te rijden, moeten ze achterin alsnog 70 en soms pieken van 80 rijden. Gelukkig hebben we vrij veel dijken en daar valt het harmonica effect nog wel redelijk mee :)



EDIT:
Op de eerste pagina staat er een post van mij, met daarin de meest actuele deelnemerslijst. JR777 is even van zijn welverdiende vakantie aan het genieten ;) . In de tussentijd zal ik proberen de deelnemerslijst bij te houden. Inmiddels zijn er al meer dan 30 inschrijvingen --> twee groepen. Hieronder staat hoe ik nu ingedeeld heb. Als er andere voorkeuren zijn, dan hoor ik het graag, dan pas ik het meteen aan ;) . Ook groepsvoorkeuren kunnen doorgegeven worden :Y .

-Saknopper heb als voorrijder van Groep 2 neergezet
-Snarfy, aan jou de eer als hekkensluiter van Groep 2 ;)
-Veccie is hekkensluiter / cameraman Groep 1 *O*
-Heleen mag zoals beloofd het hek sluiten van Groep 1 *O*
-JR777 heb ik in Groep 2 gezet als cameraman ;) (en als reserve voorrijder)

Mochten er nog meer mensen zich willen opgeven als (reserve) voorrijder/hekkensluiter, dan horen we dat graag :Y . Een extra reserve kan namelijk nooit kwaad ;) .


Bedtijd :z

goood busy *O*

@ veccie: pas jij nou maar op dat je nog met beide benen op dat monster van je blijft zitten, beetje hoog lopen doe hier :+

gesproken met motobunny, ze gaat (als ze het niet vergeet :P) hier ook ff officieel aanmelden/voorstellen/ hoi zeggen :)

nighty night :W
 
Joehoee :)

Meld meld... Dank je wel Heleen!! Jij weet gewoon wat ik wil *D

Maareuhm ritje ziet der goed uit! Heb dan sowieso wel een motor onder mijn kont.. even kijken welke het gaat worden..
Als ik wel voor die tijd tijdelijk een andere heb zou mijn vriend ook heel graag mee willen...
(marinushendrik) maaarrr dat kan alleen als ik zijn fietsje niet in pik... ghehe
 
Kan niet wachten,
Misschien is het een idee om achter de deelnemer zijn/haar motor te vermelden,hoort toch wel een beetje bij je,in mijn groep zitten een aantal mf-ers die ik alleen aan de motor zal herkennen.
Is deze tocht goed te rijden met een bijrijder,mijn zoon wil nl.erg graag mee.Moet nog wel motorkleding aanschaffen maar hij is even groot als ik dus wordt voor mij een extra set kleding ;)
Zo laat al weer?trusten :z
Oh ja,de mijne staat in m'n sig en plaatje in avatar.
 
@lorenzooom
mooi dat je meegaat
wat ik belangrijk vind als je in een groep gaat rijden dat j toch wat km's alleen of in een kleiner groepje hebt gemaakt.

je moet nu namelijk ook op de groep letten en je rijdt vermoedelijk in een vreemde omgeving. maar goed een ongeluk blijft in een klein hoekje zitten.

doe echt allemaal je eigen ding onderweg. zelf goed uitkijken bij kruisingen etc.

maar je zoon kan best mee achterop. maar ook hiervoor geldt ga eerst lekker samen rijden, dan kun je daar aan wennen (en hij ook) hoe oud is hij?

@Paul, ik vind de eerste groep nu best groot (en de tweede wat klein ;) )

enneh camera man... ik neem een fototoestel mee .. geen filmpjes !

groeten en tot laterrrr

JR
 
goood busy *O*

@ veccie: pas jij nou maar op dat je nog met beide benen op dat monster van je blijft zitten, beetje hoog lopen doe hier :+

gesproken met motobunny, ze gaat (als ze het niet vergeet :P) hier ook ff officieel aanmelden/voorstellen/ hoi zeggen :)

nighty night :W

@Heleen_Rider
Als jij ervoor zorg dat je lacht naar de camera (ja door de spiegel vizier heen), zorg ik ervoor dat je op je beste wijze op de cam komt ;).

En NEE ik ga niet gek doen op die bike, en ja... ik hou je wel bij ;)... Zeker tegen die tijd ;).
 
@Phyllis
Hey gezellig, nog een Fazer erbij *O*. Hoezo onder OVB, wat voor slechte smoes heb jij om niet mee te gaan :+ ;) ?

Erg ver vooruit plannen ben ik meestal niet zo van voor een dagje iets doen XD
Dus stel ik kom dan om in huiswerk of er komt wat anders tussen, dus kan ik beter ovb doen XD

@phyllis
@Lankho09

Jullie staan erbij !! *O*

@Paul ga gerust je gang!

Oki *D

De tocht ziet er leuk uit,toevallig vorige week nog vanuit Gorichem een stuk over de dijk gereden(auto)mooi maar wel erg smal dus bij mooi weer verwacht ik veel fietsers.
Ik ben graag van de partij als beginnend deelnemer.

Dijken rondom Gorinchem zijn goed te doen op de motor hoor :Y
 
Ik wil ook wel mee!
Kreeg het linkje van deze rit van Paul_K op mn even voorstellen-post.
Zal me dan ook maar hier even voorstellen :)

Ik ben Ilse, 20 jaar, woon in Den Haag. Heb mn theorie en AVD binnen, en ga 24 feb op voor mn AVB (helaas wat laat... maar uit angst voor nieuwe sneeuwbuien (zoals vandaag...) hebben we het wat ver vooruit gepland...) Ik heb eergisteren mijn motor gekocht, een cbr600 uit '96. Extra lastig nu dus om pas volgende maand af te rijden...

Mijn deelname is dus nog OVB van het rijbewijs, al heb ik er vertrouwen in dat dat goedkomt voor 18 april :) dus,

Tot dan!
 
Laatst bewerkt:
@Motobunny
Zal ik je vriend er ook vast bijzetten (ovb motor)? Dan kan ik 'm namelijk meteen bij jou in de groep erbij zetten :Y . Gezellig dat je meegaat *O*

@Lorenzoom
Motoren erbij zitten kan ik nog doen ja, maar daar begin ik einde toetsweek pas aan hoor :+ . Toertjes zijn goed te doen met duo volgens mij. Als jij met duo kan rijden, dan is het geen probleem. We gaan echt geen GP races waarbij extra kilo een teveel is hoor ;) . Bij de winterrit was er ook nog een ZZR250 met duo mee en zij konden ook goed meekomen :Y . Is je zoon trouwens ook al bezig met zijn motorrijbewijs?

@GillettiNo
Wat denk je van mij :+ ? Ik sta ook al de stuiteren om weer te mogen rijden :]

@JR777
Klopt, de eerste groep zit nu 'vol'. Toen heb ik meteen maar de lijst van groep 2 gemaakt, met de voor/achterrijders erbij. Iedere volgende inschrijving die komt bij de tweede groep erbij te staan :) . Verder zou het me niks verbazen als die tweede groep ook nog helemaal vol is straks :P . Daarom heb ik alvast gevraagd of er nog meer vrijwilligers zijn voor (reserve) voorrijder en hekkensluiter. Mocht er dan een voorrijder/achterrijder door omstandigheden verhinderd raken, dan hebben we altijd iemand die het stokje over ken nemen :Y

@Richard1973
Die groep 2, die gaat zeker nog wel gevuld worden de komende maanden :o

@Veccie
Met een beetje mazzel mag je deze rit nog verder dan je eerste versnellig _O- . Laatst rit reed je ook netjes, dus daar maken we ons geen zorgen over hoor ;)

@Phyllis
Begrijpelijk met huiswerk :Y ;)

@VerteX
Je staat erbij, in groep 2, leuk dat je mee gaat *O*

@Ielspiels
Hey, welkom *O* . Congrats met je motor en succes met je rij-examen ;) . Je staat trouwens ook op de lijst van groep 1 (had je er gisteravond al bijgezet) :)
 
@Heleen_Rider
Als jij ervoor zorg dat je lacht naar de camera (ja door de spiegel vizier heen), zorg ik ervoor dat je op je beste wijze op de cam komt ;).

En NEE ik ga niet gek doen op die bike, en ja... ik hou je wel bij ;)... Zeker tegen die tijd ;).
ik wil best lachen, niet dat jij dat gaan zien op een of de andere manier :P

gek doen? jij ? dat zou eindigen in opschakelen naar zijn 2 inderdaad :P

_O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan