nieuwe achterband foto'tje

die mening deel ik niet, toen ik aan het kijken was voor een chopper/cruiser wilde ik wel heel graag een hd.
Maar nu ben ik meer dan tevreden met mijn wildstar en het blok, en als er dan mensen zijn die het een net niet motorfiets vinden dan zegt dat gelukkig meer over hun dan over mij(niet lullig maar wie zich aangesproken voelt, het zij zo)

Ik vind mijn wildstar(standaard uitgevoert) mooier dan de willekeurige sportster, en als ik klaar ben vind ik mijn motor mooier dan de meeste hd's.
En als er dan mensen op een hd het een net niet vinden, tja niet mijn probleem toch.
 
Bedoelde meer het geld.
Voor 15 mile koop je een heel strakke HD chopper tegenwoordig.
Maar als je liever een Yamaha verbouwt is daar niks mis mee natuurlijk.
 
Denk dat een hele belangrijke factor is dat een fiets zelf (ver)bouwen of gedeeltelijk laten doen veeeeel mooier is en veel meer voldoening geeft dan een ander zijn project kopen.En dan hebben we het nog niet eens over een fiets die je zo uit de winkel koopt.
Heb zolangzamerhand al heel wat projecten gehad,gedaan en dat loopt toch wel als een rooie lijn door het hele gebeuren.En als dat nu een sjopper/custom/fighter/klassieker of wat dan ook is maakt geen zak uit.
 
Daar ben ik het helemaal mee eens. Zelf iets bouwen is oneindig veel leuker dan een kant en klare fiets kopen, zelfs al was het een nieuwe.
 
en als je dan het kostenplaatje bijhoudt:

voor 15 mille:
- yamaha helemaal naar eigen inzicht verbouwd met eigen bloed zweet en tranen
of
- standaard of licht aangepaste HD

Het is maar net waar de een voor gaat. Overigens een voordeel bij de eerste optie is dat je niet meteen al het geld op tafel hoeft te leggen, maar verspreid over de jaren.
 
en als je dan het kostenplaatje bijhoudt:

voor 15 mille:
- yamaha helemaal naar eigen inzicht verbouwd met eigen bloed zweet en tranen
of
- standaard of licht aangepaste HD

Het is maar net waar de een voor gaat. Overigens een voordeel bij de eerste optie is dat je niet meteen al het geld op tafel hoeft te leggen, maar verspreid over de jaren.

Precies!Maaru..verspreid over de JAAAREN!!??Ron,hoor je dat?
 
Wat inderdaad heel gaaf is is het ontstaan van een motor. Mooi voorbeeld, als je het frame hebt is dat een gaaf geheel. Als je hem dan weer ophaalt na het spuiten is het een compleet ander geheel. Dat geld ook voor de tank, het ontstaan en de montage om het 1 geheel te maken is gewoon een super mooi iets. En nu met al die programma's op tv is de motivatie om het zelf te doen nog veel groter dan eerder.

@ harm, ik dacht dat je het vooral over het merk had. Er bestaan natuurlijk zat mensen die compleet HD minded zijn en die vinden elk ander merk maar niets.
 
Is zeker het mooiste wat er is van een hoop onderdelen een superstrakke fiets maken.
Er word hier meestal ook een hoop onderdelen gebracht(wielen/vork/blok)en als er dan een compleet rollend chassis(met tank en zit)uit het hokkie rolt(moet dan nog helemaal afgewerkt worden uiteraard)dan is dat gewoon het mooiste werk(eeh,hobby) wat er is!
 
Een jerryt frame is altijd een aanrader om te volgen.
Ben er ook geheel van overtuigd dat ook dit keer het een speciaal iets word.
De een zal het prachtig vinden en de ander zal het geen ruk aan vinden.

maar voorlopig valt er niks te volgens, tzt zal ik een topic starten waar ik alle updates ga neer zetten ;)

In het streetfighter hoekje staan ook erg mooie dingen van Jerryt, ben benieuwd hoe het gaat aflopen met een extreem chopperframe. Zal ongetwijfeld een beauty worden :}
 
Denk dat een hele belangrijke factor is dat een fiets zelf (ver)bouwen of gedeeltelijk laten doen veeeeel mooier is en veel meer voldoening geeft dan een ander zijn project kopen.En dan hebben we het nog niet eens over een fiets die je zo uit de winkel koopt.
Heb zolangzamerhand al heel wat projecten gehad,gedaan en dat loopt toch wel als een rooie lijn door het hele gebeuren.En als dat nu een sjopper/custom/fighter/klassieker of wat dan ook is maakt geen zak uit.

Zo is dat, niks meer aan toe te voegen :}
 
and in the end gaat het er maar om hoeveel plezier jij er aan hebt... of je de motor later nog kunt verkopen etc. is weer een ander verhaal, maar zolang je er steeds plezier aan hebt maakt het niet uit of je een HD, Jap of Brit hebt. Persoonlijk zou ik ook voor een HD gaan, maar ik heb genoeg dik verbouwde Jappen gezien die standaard met kwijlbak geleverd zouden moeten worden :Y

dit topic is genoeg aanleiding om het Chopperforum weer eens in de gaten te gaan houden, also, ich bin gespannt :Y
 
Laatst bewerkt:
and in the end gaat het er maar om hoeveel plezier jij er aan hebt... of je de motor later nog kunt verkopen etc. is weer een ander verhaal, maar zolang je er steeds plezier aan hebt maakt het niet uit of je een HD, Jap of Brit hebt. Persoonlijk zou ik ook voor een HD gaan, maar ik heb genoeg dik verbouwde Jappen gezien die standaard met kwijlbak geleverd zouden moeten worden :Y

dit topic is genoeg aanleiding om het Chopperforum weer eens in de gaten te gaan houden, also, ich bin gespannt :Y


En zo is het! Ben ook benieuwd wat het gaat worden, ook al geef ik niks om z'on slof achterin en bling bling vering, alles wat zelf gebouwd wordt is de moeite waard om bekeken te worden en er is er maar 1 die het mooi mot vinden.
 
dit is ook een 300 weer een nieuw project
full
 
Mike, zeker een mooi frame hoor.
Ook de achterbrug vind ik echt heel erg gaaf.
Wat ik me afvraag, hoe doe je de verstelling van het achterwiel in dit geval??
Daarmee bedoel ik naar voor en naar achter om de snaar losser of vaster te zetten.
 
Hoi Rubbere Ronnie,

Ik vindt eigenbouw zo retegaaf,ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Wat je zelf maakt is niet te koop,en daarom al bijzonder })
Eigenbouw en streetfigter topics volg ik graag,machines uit de winkel kunnen ook mooi zijn hoor maar je buurman kan precies dezelfde kopen.......
Ps ik ben ook aan het bakken met een framepie,schiet voor geen meter op maar ik vindt het prachtig :9

Succes,ga em volgen !

Groeten Magnamannetje.
 
wow, deze is even een poepie mooier dan mijn originele die ik eigenlijk wilde hergebruiken maar dan verbreed.
Maak jij die zelf of koop jij die ergens?
Hoe dan ook, dit word weer overleggen met jerryt hahaha
 
respect, niets meer en niets minder.

mijn motor demonteren en monteren zou geen problemen op mogen leveren.
Maar het bouwen van een frame en achterbrug is iets waar ik geen kaas van heb gegeten.
Ook heb ik al gemerkt dat lui als jullie(mensen die frame's bouwen e.d.) dingen een stuk simpeler zien dan ik.
Zo leek het mij logisch om een standaard achterspatbord aan te passen omdat het toch al past, alleen word het totaal niet zo mooi als een nieuw custom spatbord wat mooi de lijnen volgt.
Maar waarschijnlijk is een mooi nieuw spatbord monteren net zo makkelijk als het aanpassen van een bestaand spatbord(althans voor jullie en dan bedoel ik jij en jerryt)
Zo ook mijn achterbrug, ik dacht dat het makkelijk zou zijn als we mijn originele achterbrug zouden aanpassen.
Maar dat houdt in slijpen en lassen en word het nooit zo mooi als die achterbrug die jij in je frame hebt hangen.

Dus deze foto's zijn wederom voor mij een bericht dat ik me minder met deze constructie moet bemoeien, en alleen moet vertellen wat ik mooi vind.
Dan zal het zeker goed komen.
Hoe dan ook, ik ga jerryt deze foto's laten zien en dan gaat dit helemaal goed komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan