Triumph Speed Triple part 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan valt het nog wel mee dat ik hier af en toe een onzin post plaats als niet-s3 rijder :+
_O-
Joe is natuurlijk welkom, iedereen is welkom. Maar narren is leuk !!!! bedoelen het natuurlijk niet slecht.
 
_O-
Joe is natuurlijk welkom, iedereen is welkom. Maar narren is leuk !!!! bedoelen het natuurlijk niet slecht.

Ach ik heb geen japanner meer dus sindsdien loop ik ook tegen iedereen te zeuren dat het troep is, altijd hap hap hap hap _O- Terwijl ik toch echt m'n vorige vuurzwaard nog steeds een geweldige motor vind :)
 
-O- -O- -O- `
Dit verhaal is wel door mijn gedachten gegaan, maar denk dat ik in ontkenning zit B|
Ik heb zojuist weer even gekeken. Hij staat toch al een maand of 3 stil en peil staat op een een 3 a 4 mm boven Max :?
Als de sneeuw weg is ga ik m ff een beurt geven en dan zal ik eens vragen om op het filter te letten. :/
kzou me niet direct zorgen maken kerel teveel olie rookt ie ook lekker van hoor :Y
en tis geen Corsaro of uhhh ander onbetrouwbaar merk *D
 
Ach ik heb geen japanner meer dus sindsdien loop ik ook tegen iedereen te zeuren dat het troep is, altijd hap hap hap hap _O- Terwijl ik toch echt m'n vorige vuurzwaard nog steeds een geweldige motor vind :)
Dat is het ook zeker :Y :Y Supersport was altijd het enige wat ik zelf reed, Maar nu kan dat niet meer door beperkingen van het lijfje B| Dus als ik af en toe spuug op Jap of SS is het vaak ook een beetje ontkenning O-)
Maar over het karakter van de Speed ben ik echt super te spreken :Y daar kan voor mij geen SS tegen op :N
 
kzou me niet direct zorgen maken kerel teveel olie rookt ie ook lekker van hoor :Y
en tis geen Corsaro of uhhh ander onbetrouwbaar merk *D
-O- Ik durf al bijna dat beurtje niet meer te geven want als het dan niet weg is ....................................................................................... ;(
 
Om hier dan maar gelijk op in te haken: Wat is de beste manier om een Triumph in te rijden :?
Van Honda weet ik dat je het juist niet te voorzichtig moet doen ;)
Ik heb het voorzichtig gedaan. Aan het stickertje op de tank gehouden. Volgens mij is er 1 van de Street rijders die het wat ruiger heeft aangepakt: Warm rijden en dan 2 a 3 keer vol door naar de begrenzer binnen de 40-50 km. Verder gewoon rijden zoals je normaal rijdt.

De eerste 160 km met de Speed echt héél véél schakelen. De bak is zéér stroef. Kreeg m bij de pont al niet eens in z'n vrij :X
 
-O- Ik durf al bijna dat beurtje niet meer te geven want als het dan niet weg is ....................................................................................... ;(
Je Speed is toch van 2008? Als je dan echt pech hebt met die kleppen, valt het onder de garantie.

Leuk is uiteraard anders want je bent m wel weer een tijd(je) kwijt. -O-
 
Laatst bewerkt:
:N is z'n tweeling broer

wat denk je zelf :?

Herm. wa weet tu wa ik nie weet?


Se Sua schreef op 26 januari 2010 @ 03:16:
Hey hier de warmste Triumph fan en rijder.

Die trouwens van een kleurtje houdt...

Uh shit pagina 4 al? Tijd vliegt als je met je klokkie gooit!


Hey tropen-man !!!! ook deeltje 10 weer gevonden ?!?!

Ja geweldig ook weer gevonden! ff afwezig en gestegen van deel 9 naar 10! Uitmuntend uiteraard.














:+ vriend~[/quote]
 
Ik snap dat het volgens het boekje zou moeten. Maar van de Honda's van na 2004 weet ik uit ervaring dat te voorzichtig/volgens het boekje juist olieverbruik op kan leveren. Dus te voorzichtig is voor deze motoren juist niet goed.
En het kon dus zijn dat er zoiets op Triumph ook zoiets van toepassing is, omdat er hier toch een aantal zijn die een S3 ingereden hebben, en dus ook kunnen vertellen of de ene of andere manier resulteert in olieverbruik.

Vandaar mijn stomme vraag ;)

Volgens mijn is het meest belangrijke om niet langdurig zelfde toerental te rijden bij een kleine belasting. Dit "glazuurd" het honingpatroon van de cilinder en dat veroorzaakt het olie misbruik door slechter werkende olie schraapringen.

Over het inrijden, ik kwam van een enduro motor af dus zelfs het inrijden ging al hard genoeg. Verder volgens de tank sticker. Nu na 21.000 km geen olie verbruik of smokage.

hmmmm. zwaai zwaai
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan