GS 1000 rebuild

Moriwakid

MF veteraan
29 dec 2008
14.297
3
Een eigen topic over de verbouw van een GS 1000 !!

( op verzoek: soms komen er ook dikke Kawa,s & een RSV R Aprilia voorbij....!!)

Het moest er maar eens van komen.

Ooit begon het met een '82-er de GS 400, de twin van Suzuki. 5 jaar oud (toen) en het enige redelijk modern uitziende wat ik kon betalen.
Het kwam allemaal door de school meester (lagere school) die het schoolplein op reed op een rode GS 750 met 1 schijf en spaak wielen.
Dat was toen rete stoer (toen heete stoer nog stoer en niet VET).

Ik zal proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen en hoor graag suggesties en opmerkingen die iets toevoegen aan het geheel (discussie of de bouw op zich :Y )



full


full
 
Laatst bewerkt:
Het begon met de aanschaf van een BRIK in de meest letterlijke zin van het woord, een GS 1000 G.
Vooral omdat ie dichtbij stond en niet zo duur meer was door de (uiterlijke) staat van ontbinding. _O-
full
 
Wat daar staat ziet er niet eens zo gek uit. Wat ben je precies van plan? Originele rebuild? Loopt die al of moet het hele blok uit elkaar??
 
Hoe plaats je 3 plaatjes in 1 reactie? Toch maar eens de FAQ doornemen op een regenachtige zondagmiddag *D



De GS moet ergens een moderne caferacer gaan worden, dus met Old Skool basis elementen maar wel met moderne 3 spaakswielen, aluachterbrug en nineties (maar wel down side down) voorvork met clipons en een cafe racert tophalfje.

Beetje MH replica van Ducati, maar wel beetje meer eighties en hoog Suzuki gehalte.

Uitlaat wil ik in de kont.

O ja, en het mag niks kosten volgens mijn lieve echtgenote :]

kwee nie of dat gaat lukken, ik heb dus niks beloofd... _O-
 
@Theun.

bedankt voor het 1e teken van medeleven in deze sessie :z


Het wordt vooral niet origineel en het blok loopt niet. Ik heb het niet geprobeerd ook, volgens de vorige eigenaar alleen water in de carbs, duzzzz...

Maar er moet ook een normaal blok in met ketting aandrijving dus cardan = EXIT en de achterbrug van een SRAD hangt al klaar.
full
 
Begonnen met het zorgvuldig demonteren van alle onderdelen en kijken wat mee en wat tegen valt. (meeste valt niet tegen *D , maar dat kan ook niet als de verwachting 0.001% is dat het mee gaat vallen _O- )

full
 
Ook via MP al een Italiaans rem schakelsetje aangeschaft. Moest door de sneeuw prut een of ander dijkje op bij Gorinchem. Kneiter smal en niet gestrooid nie :N

Volgend keer maar op laten sturen, wel een stuk relaxter

full
 
Laatst bewerkt:
Er zijn al wat meer ingewanden zichtbaar & de familie Rust Roest heeft al aardig huis gehouden. Motor is zeker 3 x gespoten geweest, Blauw, zwart en het altijd vrolijke geel.

full
 
He leuk, een dikke GS met cardan. Heeft de ketting variant eigenlijk hetzelfde frame en gaat dat dan zo passen?

Toen waren motoren stoer? Nu zijn ze vet van de olie ;).
 
Laatst bewerkt:
Nee, ketting variant verschilt natuurlijk alleen al bij de ophanging van de achterbrug. Dat deel moet er dus uit geslepen worden met de slijptol en er moet een nwe ophaning / bevestiging gemaakt worden voor de achterbrug. Ik denk dmv schetsplaten.
Voorste ophaning past ook niet daar het frame iets wijder loopt daar met linker framebuis en daar moet ik ook iets verzinnen om het blok normaal op te kunnen hangen :?

Het lijkt er op dat alleen blokophanging achter / onder past en aan de onderste framebuizen links en rechts.

Dus; een boel zaken op mijn "to do" lijstje :9
full
 
Laatst bewerkt:
Ophanging van cardan zit ook verder naar achteren dan een normale brug, komt denk ik door de uitgaande as van de bak.

Hier zie je dat beter. :Y
full
 
Laatst bewerkt:
nog een inspiratie fototje voor hoe het er ongeveerr uit moet gaan zien (ooit?
 
Laatst bewerkt:
oshitfotovergetenmeetesturendamm
full
 
Laatst bewerkt:
Ikke met de 3 stupids!!! :^

Ennuh, das een van de eerste caferacers die ik écht mooi vind kwa tank+kontje!!!! :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan